Του Βασίλη Βέργη
Είναι σημαντικές οι πολιτικές εξελίξεις, ειδικά όσα συμβαίνουν στον ΣΥΡΙΖΑ, όμως θα μου επιτρέψετε να επιστρέψω στο θέμα που απασχόλησε την επικαιρότητα πριν από λίγες ημέρες, όταν ένας 39χρονος έσωσε από βιασμό 20χρονο κορίτσι στη Σαλαμίνα.
Και τούτο επειδή υπάρχουν στιγμές που η υποτιθέμενη «σύγχρονη» ελληνική κοινωνία σε εκπλήσσει τόσο αρνητικά με τις «λογικές» της, φέρνοντας στο προσκήνιο ένα ιδιότυπο… politically correct, ενίοτε σοκαριστικό σε σχέση με την πραγματικότητα. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με τα social media και ενίοτε με τα ΜΜΕ, μπορεί πραγματικά να σε στείλουν ορισμένοι για ζουρλομανδύα.
Στον άνθρωπο που ΕΣΩΣΕ την κοπέλα από τον επίδοξο βιαστή της ασκήθηκε από κάποιους κριτική (!), η οποία επεκτάθηκε και τηλεοπτικά, ως «σοβαρός προβληματισμός», επειδή, λέει, «χρησιμοποίησε βία»! Αναρωτήθηκαν, μάλιστα, γιατί δεν αρκέστηκε να καλέσει την Αστυνομία!
Για το δεύτερο την απάντηση έδωσε το θύμα: «Η Αστυνομία έκανε να έρθει μία ώρα και δέκα λεπτά, από τη στιγμή που την καλέσαμε. Μας ειρωνεύτηκαν και από πάνω, λέγοντάς μας: “Τι να κάνω; να πετάξω;” Είχα βιώσει αυτό το σοκ και η Aστυνομία αργούσε τόσο πολύ να έρθει».
Κανονικά, λοιπόν, για τους «ευαίσθητους» πολίτες και δημοσιογράφους ο άνθρωπος που έσωσε την κοπελιά θα έπρεπε να είχε απευθυνθεί στον θύτη λέγοντάς του: «Σας παρακαλώ, αγαπητέ. Μήπως θα μπορούσαμε να αφήσετε ήσυχη την κυρία; Παρακαλώ πολύ, μην τη βιάσετε. Έχουμε καλέσει την Αστυνομία και κάποια στιγμή θα έρθει. Μέχρι τότε, θα μπορούσατε να είστε πιο ήρεμος; Αφήνετε, εάν θέλετε, το μαχαίρι στην άκρη; Σας ευχαριστώ πολύ».
Κάπως έτσι θα περίσσευε η… ευγένεια και απλά θα μεγάλωνε η λίστα με τα θύματα. Για να κλαίνε έπειτα από πάνω της τα κανάλια.
Το 20χρονο κορίτσι στάθηκε πολύ τυχερό, γιατί σώθηκε την τελευταία στιγμή χάρη στην παρέμβαση του 39χρονου άνδρα. Αντίθετα με τη Μυρτώ, που ακόμα υποφέρει, αντίθετα με την 28χρονη που δολοφονήθηκε έξω από το Α.Τ. Αγίων Αναργύρων, αντίθετα με τόσες γυναίκες που έπεσαν θύματα δίχως να προλάβει κάποιος να τις σώσει.
Η ελληνική κοινωνία θρηνεί σε κάθε γυναικοκτονία, αλλά όταν μία φορά βρίσκεται ένας άνθρωπος και αποτρέπει το έγκλημα, έρχεται μια «ευαίσθητη» μερίδα της να τον… κατηγορήσει γιατί «χρησιμοποίησε βία» για να αποτρέψει τον θύτη. Λες και γνωρίζουμε κάποιον επίδοξο βιαστή στον οποίο απευθύνεσαι στον πληθυντικό για να τον πείσεις να μη βιάσει, να μη σκοτώσει!
Είμαι, ειλικρινά πολύ περίεργος: Όσοι χρησιμοποίησαν αυτήν την επιχειρηματολογία «επιπλήττοντας» τον 39χρονο έχουν παιδιά; Έχουν επιχειρήσει ποτέ να μπουν στη θέση των κοριτσιών που κακοποιήθηκαν ή των οικογενειών τους; Μπήκαν μήπως στη θέση της 20χρονης κοπέλας, η οποία άκουγε τον τύπο να της φωνάζει με το μαχαίρι στα χέρια πως, αν δεν υποκύψει στις άρρωστες ορέξεις του, θα τη σφάξει;
Προφανώς, θα τους… έπεισε η «αιτιολογία» του δράστη, ότι πέρασε την κοπέλα για μία πρώην σχέση του! Μάλιστα, δηλαδή, εάν ήταν πρώην σχέση του… θα είχε δικαίωμα να την απειλήσει με μαχαίρι και να τη βιάσει;
Πραγματικά, είναι να τρελαίνεσαι όταν έπειτα από όοολα αυτά, υπάρχουν πολίτες εκεί και έξω αλλά και δημοσιογράφοι που εκφράζουν «σοβαρό προβληματισμό» γιατί ο 39χρονος έκανε ό,τι θα έπραττε η συντριπτική πλειονότητα βλέποντας ένα κορίτσι να κινδυνεύει.
Τα «politically correct» σε αυτές τις περιπτώσεις μεγαλώνουν τη λίστα των θυμάτων. Αντίθετα, το «παραδοσιακό καταχέριασμα» σώζει ζωές και πιθανώς αποτρέπει μιμητές. Γιατί η καθημερινότητα, δυστυχώς, είναι ζούγκλα, όχι… πληκτρολόγιο και social!
Εύγε για την χρήση του όρου ΓΥΝΑΙΚΟΚΤΟΝΊΑ. Είναι αδηριτη αναγκαιότητα να καθιερωθεί στον νομικό μας πολιτισμό και να ενσωματωθεί στον ΠΚ ως έγκλημα ιδιαζόντως ειδεχθές. Όπως και ο βιασμός η κακοποίηση παιδιών επίσης. Των γυναικόπαιδων, των αμάχων.
Διότι τη στιγμή που μια αντιπαράθεση μεταξύ άνδρα και γυναίκας καταστεί κρίσιμη η γυναίκα είναι χαμένη από χέρι. Για το παιδί φυσικά ούτε συζήτηση.
Δεν θέλουμε να πετάξουμε ‘μούσκουλα’ ούτε να γίνουμε Ιμανι Κελιφ. Θέλουμε να μπορούμε να ζούμε ελεύθερες χωρις φόβο. Αν άλλωστε αναγκαστούμε να ανδροποιηθουμε τι να το κάνω; Και τι να το κάνουν και οι εναπομείναντες άνδρες…
Δεν τρέφω αισθήματα κακιάς, όμως φανταστείτε να επρόκειτο να βιαστεί η κόρη, η γυναίκα ή αδελφή αυτών που άσκησαν κριτική.
Τότε, φυσικά θα ήταν διαφορετική η αντιμετώπιση του θέματος από αυτούς.
Πραγματικά ξέρεις τι λες;
Διαβάζεις την εικόνα που ο ίδιος ο σωτήρας φρόντισε να τραβήξει με το κινητο του ενώ με το άλλο χέρι εδερνε, ενώ παράλληλα έβριζε μέχρι και την μάνα του, τον ψυχοπαθή;
Βλέπεις καποια αντίσταση που προσπαθει να την εξουδετερώσει;
Στο νερο που παλι τον κτυπαει βλεπεις κάπου κάποια αντίσταση απο τον ψυχοπαθή;
Και αληθεια ποιος τραβαει το βίντεο εκεί; Η ευρισκόμενη σε κατάσταση σοκ;
Και γιατι έδωσε το βίντεο στην δημοσιότητα. Για να δείξει τι;
Λοιπόν ο τύπος μόνος του κινηματογραφησε την παράνομη βία, τον βασανισμό και την κακοποιηση ενός ατόμου που φαινόταν ότι έχει θέμα ψυχικής υγείας χωρίς να υπάρχει ούτε καν στοιχειωδους αντίστασης από μερους του. Ούτε καν προσπάθεια να αποφύγει το ξύλο.
Και δεν κρατούσε κανένα μαχαίρι.
Δικη σου επινοηση είναι. Στο βίντεο και ο ιδιος και η κοπέλα είπαν ότι της ειπε ότι εχει μαχαίρι.
Εν κατακλειδι. Απο την ώρα που ήταν εξουδετερομενος ο ψυχοπαθής, ότι εκανε ο «σωτήρας» ήταν ΟΛΑ παράνομα.
Και η κακοποιηση και η λήψη βιντεο και η διασπορά του.
Εξ αρχής το παλληκάρι χειρίστηκε λάθος την κατάσταση
Έπρεπε να του σπάσει και τα δύο γόνατα καθιστώντας τον ανάπηρο και εφόσον είχε κληθεί ήδη η αστυνομία να φύγει μην δίνοντας εικόνα για το ποιος είναι
Έτσι απλά
Μωρέ καλά του έκανε και μπράβο του του ανθρώπου. Και αυτά τα περί ψυχασθενείς, να τα ακούτε βερεσε. Γιατί; Γιατί οι κύριοι αυτοί, εκμεταλλεύονται ένα παραθυράκι του νόμου που απαγορεύει την ποινή η την απέλαση του ξένου αν αυτός πάσχει από ψυχικό νόσημα. Παίρνουν λοιπόν ένα τέτοιο χαρτί από δημόσιο νοσοκομείο ( το πώς το παίρνουν είναι μια άλλη αισχρή ιστορία) και γλυτώνουν