Πάρτι απευθείας αναθέσεων – Τώρα δίνουν και τη συντήρηση των C-130 σε ιδιώτες

Δε φτάνουν οι δραματικές καθυστερήσεις εκ μέρους της ΕΑΒ στη συντήρηση των C-130. Δε φτάνουν οι υποσχέσεις που έδινε μέχρι πρόσφατα η διοίκησή της ότι θα παραδώσει σημαντικό τμήμα των μεταγωγικών αεροσκαφών εντός του 2022. Τώρα, προωθείται η απευθείας ανάθεση του έργου σε ιδιώτη

Το πάρτι απευθείας αναθέσεων, που κυριαρχεί σε όλο τον δημόσιο τομέα, έρχεται να επιβεβαιώσει η πρόθεση της διοίκησης της κρατικής ΕΑΒ να δώσει, με απευθείας ανάθεση σε ιδιώτη, το σημαντικότατο για την Πολεμική Αεροπορία έργο της συντήρησης των μεταφορικών αεροσκαφών, C-130.

Ήδη, και μόνο στο άκουσμα της σχετικής «φημολογίας» το προηγούμενο διάστημα, οι εργαζόμενοι στην ΕΑΒ αντιδρούσαν εντονότατα. Τώρα, θεωρείται πολύ πιθανόν η ρήξη τους με τη διοίκηση της εταιρείας, από τη στιγμή που αποφασιστεί η απευθείας ανάθεση σε «εξωτερικό συνεργάτη».

Άραγε, τι άλλαξε όμως στη διοίκηση της ΕΑΒ και αποφασίζει τώρα, με διαδικασίες κατεπείγοντος μάλιστα, να δώσει μια πολύ σημαντική και μεγάλη «δουλειά» σε ιδιώτη; Να σημειωθεί ότι ήδη έχει προταθεί συγκεκριμένη ελληνική εταιρεία, η οποία πρόκειται να αναλάβει το έργο της συντήρησης των αεροσκαφών έως το 2024 με το διόλου ευκαταφρόνητο κόστος για κάθε C-130, ύψους άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Συνολικά, το έργο αφορά δώδεκα τέτοια αεροσκάφη, ενώ, κατά πληροφορίες, σε πρώτη φάση, με απευθείας ανάθεση, θα δοθεί η συντήρηση τεσσάρων C-130.

Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΕΑΒ στην έκθεσή της προς την κυβέρνηση, μόλις τον Ιούλιο του 2021, υποσχόταν ότι μέσα στο 2022 θα παρέδιδε στις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τουλάχιστον τρία C-130, και κατόπιν, το 2023, όλα τα υπόλοιπα.

Για ποιο λόγο, λοιπόν, έρχεται τώρα και, όχι μόνο δεν τα έχει έτοιμα, αλλά η διοίκησή της φέρεται έτοιμη να αποφασίσει την απευθείας ανάθεση του έργου της συντήρησης των αεροσκαφών σε ιδιωτική εταιρεία;

Να σημειωθεί ότι, ενώ βάσει του χρονοδιαγράμματος του Ιουλίου του 2021, η διοίκηση της ΕΑΒ υποσχόταν ότι θα παραδώσει τα C-130 το 2023, τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες που ευρέως διακινούνται στον χώρο των εργαζομένων της εταιρείας, μεταθέτει το χρονοδιάγραμμα παράδοσής τους για το 2024 (!).

Άραγε, η διοίκηση της ΕΑΒ, δίνοντας αυτές τις «υποσχέσεις», παραπλανούσε την κυβέρνηση και τις Ένοπλες Δυνάμεις; Τι άλλαξε από πέρυσι μέχρι τώρα που, ενώ η διοίκηση της εταιρείας υποσχόταν λαγούς με πετραχήλια, τώρα λέγει ότι καλύτερα είναι να δώσει τη «δουλειά» σε ιδιώτη;

Πρόκειται για μια κίνηση που γεννά εύλογα και σοβαρά ερωτηματικά γύρω από τον τρόπο που αντιμετώπισε η ηγεσία της ΕΑΒ ένα τόσο σοβαρό αντικείμενο, αλλά και τις μεθοδεύσεις ως προς την ανάθεση του έργου σε ιδιώτη.

Να σημειωθεί ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις πρακτικά έχουν ξεμείνει από μεταγωγικά αεροσκάφη, εξαιτίας των δραματικών καθυστερήσεων τα τελευταία χρόνια. Κατά πληροφορίες, σήμερα μόνο δύο C-130 (από τα συνολικά 14) μπορούν να χρησιμοποιούνται.

Για ποιο λόγο, λοιπόν, η διοίκηση της ΕΑΒ έδωσε υποσχέσεις χωρίς αντίκρυσμα, στέρησε επί σειρά ετών τις Ένοπλες Δυνάμεις από τα -πολύτιμα για την αποστολή της εθνικής Άμυνας- C-130, και τώρα έρχεται να δώσει τη συντήρησή τους σε ιδιώτες;

Η διοίκηση της ΕΑΒ, επίσης, καλείται να διευκρινίσει μέσα από ποιες θεσμικές διαδικασίες οδηγείται τώρα στην επιλογή συγκεκριμένης εταιρείας για αυτό το σημαντικό έργο. Προς το παρόν, το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι ότι έγιναν κρούσεις σε δύο ισραηλινές εταιρείες, οι οποίες, κατά πληροφορίες, δεν ενδιαφέρθηκαν, σε άλλες δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά ουδεμία σχέση έχουν με το αντικείμενο των C-130, και σε άλλες δύο εταιρείες του εξωτερικού, η μια εκ των οποίων φέρεται να μην ενδιαφέρθηκε.

Η μια ελληνική που εδώ και πολύ καιρό φέρεται ως σφόδρα ενδιαφερόμενη (!) για τη «δουλειά», είναι αυτή στην οποία η διοίκηση της ΕΑΒ σχεδιάζει να δώσει το έργο. Άραγε, η συγκεκριμένη εταιρεία έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία στα C-130, διαθέτει το κατάλληλο και έμπειρο προσωπικό ειδικών ή θα αρχίσει να τους «στρατολογεί» και να τους εκπαιδεύει τώρα, όταν θα της δοθεί η δουλειά, οπότε και θα πάρει τη σχετική προκαταβολή (!); Όλες αυτές οι μεθοδεύσεις είναι εις γνώσιν του κύριου «πελάτη» της ΕΑΒ, του υπουργείου Άμυνας;

  1. H EAB χρόνια τώρα είναι χώρος αποθήκευσης α/ε όπως η έρημος στις ΗΠΑ.
    Πλην όμως οι ΗΠΑ βάζουν στην έρημο α/ε που είναι σε εφεδρεία ενώ εμείς έχουμε βάλει στην ΕΑΒ μεταξύ των άλλων τον στόλο μεταγωγικών α/ε της ΠΑ.
    Αν δούμε την ΕΑΒ για αυτό που πραγματικά είναι μια έρημος δηλαδή όπου τα στελέχη της πληρώνονται χρόνια τώρα για να κοιτάνε την άμμο καταλαβαίνουμε γιατί ο μύθος ότι πρόκειται για βιομηχανία και μάλιστα αμυντική οδήγησε σε τραγελαφικές καταστάσεις.
    Οχι μόνο η ΠΑ έπαθε τεράστια ζημιά με αποτέλεσμα τον σημερινό κίνδυνο ακρωτηριασμού της χώρας.
    Οι ελάχιστες “εξοπλιστικές δαπάνες” της χώρας, το 1/200ο του ΑΕΠ της! λες και συνορεύουμε με το Λιχνεσταιν οδηγήθηκαν σε αυτές τις “αμυντικές βιομηχανίες” που όμως δεν υπήρχαν!
    Ετσι η κυβέρνηση Σαμαρά πρότεινε και η κυβέρνηση Τσίπρα αποφάσισε αντί να αγοραστούν κάποια ελάχιστα όπλα με αυτά τα χρήματα να δοθούν για να “εκσυγχρονίστουν” 4 α/ε της δεκαετίας του 60 που είχαν πεταχτεί ως άχρηστα επί 10 χρόνια. Το κόστος? 500 εκ Ευρώ.
    Το αποτέλεσμα μετά από 7 χρόνια “εκσυγχρονισμού”? Κανένα. Δεν υπάρχει τίποτα.
    Λίγο πριν τον πόλεμο με την Τουρκία η ΠΑ είναι χωρίς μεταγωγικά. Στα νησιά προφανώς θα στείλουμε οπλισμό με courier. Και ποιό είναι το ερώτημα που μας απασχολεί? Θα κάνει ιδιώτης την συντήρηση των α/ε?
    Σε αυτό το ερώτημα κρύβεται και η απάντση σε ένα άλλο ερώτημα που θα τεθεί προσεχώς.
    Γιατί χάσαμε τα νησιά στο Ανατολικό Αιγαίο?
    Γιατί μωραίνει κύριοσ ον βούλεται απολέσαι

  2. Σαν 17 χρόνια υπαλληλος ΕΑΒ με 860€ μισθό,έχω να πω με απόλυτη σιγουριά ότι η εταιρία που αγαπήσαμε σχεδόν όλοι οι συνάδερφοι μου, ότι είναι ένας γίγαντας με τρομερές δυνατότητες και τεχνογνωσια(ακόμα), που θέλουν εσκεμένα να κοιμάται!!! Και ο νοών νοείται, για τις μίζες φυσικά την κάθε κυβερνησης.Ο ΜΟΝΟΣ λόγος που υπάρχει ακόμα ΕΑΒ είναι το φιλότιμο των εργαζομένων τις!!!

  3. Για το αν φαίνεται έρημος σε κάποιους δεν φταίει η ΕΑΒ και σιγουρα ακόμα περισσότερο οι εργαζόμενοι της.Είναι μαγαζάκι φιλέτο με πολύ μάσα λόγω αντικειμένου για τους πολύ λίγους και α(χ)ριστους φωστίρες εις βάρος την αμυνας της χώρας μας

  4. Και μιλώ ως 17χρόνια εργαζόμενος μέσα στην ΕΑΒ με 860€ μισθό και εχοντας ως αντικείμενο εργασιας συναρμολόγηση κινητήρα πολεμικου αεροσκάφους(μόνος μου).Η ΕΑΒ λοιπόν είναι ένας γίγαντας με τεράστιες δυνατότητες και τεχνογνωσία (ακόμα) που θέλουν εσκεμμένα να κοιμαται!!! Και αυτό γήνεται για τις μίζες της κάθε κυβέρνησης και ΜΟΝΟ.Το οτι υπάρχει η ΕΑΒ ακόμα, οφείλεται στο φιλότιμο των εργαζομένων και ΜΟΝΟ!!!!

  5. Τα αποτελέσματα μιλάνε μόνα τους Χ.Π.
    Δεν θα έπρεπε να μιλήσεις για την αναλογία διοικητικών/τεχνικών αντί να ρίχνεις τη μπάλα στη εξέδρα? Πρώτα από όλους ανθρώπους όπως εσένα προσβάλλει αυτή η κατάσταση.
    Η διαφορά Χ.Π. είναι ότι εσύ με τις ικανότητες που όπως αναφέρεις έχεις, θα είχες δουλειά σε κάθε εταιρεία του χώρου. Πολλοί συναδελφοί σου όμως είναι απλά βύσματα.
    Και για αυτούς και τα ψηφαλάκια ναρκοθετείται η άμυνα της χώρας. Φυσικά όχι μόνο στην ΕΑΒ.
    Οταν βγαίνει ο ΥΠΕΘΑ στη βουλή και λέει όσα λέει για την ΕΑΒ κάτι σημαίνει.

  6. Η ΕΑΒ Α. Ε., είναι ανώνυμη εταιρεία και έτσι πρεπει να λειτουργεί και να αντιμετωπίζεται και όχι ως κρατικοδιαιτη επιχείριση η οποία δεν θα αντέξει στο χρόνο. Τα περί επισκευης 14 αεροσκαφών C-130 σε δύο χρόνια ούτε για πέντε εταιρείες μαζί επιπέδου LOCHEED MARTIN δεν θα μπορούσαν να ευσταθούν. Καλό είναι όποιος δημοσιεύει να τεκμηριωνει: Τα περί απευθείας ανάθεσης σε ιδιώτη (από ανώνυμη εταιρεία ως η ΕΑΒ Α. Ε) σε καμία περίπτωση δε συνιστούν παρανομία εφόσον προηγήθηκαν και εφαρμόστηκαν οι προβλεπόμενες νόμιμες ενέργειες. Τέλος, τα περί 800 ευρώ μισθούς στην εν λόγω εταιρεία καλό θα ήταν, για του λόγους το αληθές, να δημοσιευονται με αναρτημένο το εκκαθαριστικό της εφορίας ή το μηνιαίο φύλλο μισθοδοσίας και τη θέση του υπαλλήλου στην εταιρεία. Διαφορετικά σκοπεύει μόνο στη δημιουργία εντυπώσεων.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

… Θερμόπληκτη τρομοκρατία

Του Χρήστου ΜπολώσηΔιαβάζω στα ψιλά ψιλά του φύλλου της «Εστίας» της 15ης Ιουλίου 1920, που μας προσφέρει η «ΕτΚ»:...

Ορέστεια στην Επίδαυρο: Στα όρια των ορίων

Η παράσταση Ορέστεια, σε σκηνοθεσία Θεοδώρου Τερζόπουλου, που παρουσιάστηκε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου στις 12 και 13 Ιουλίου...

Ο πλούτος ενός έθνους είναι τα παιδιά του

Είμαι τρίτεκνος. Πάντα όταν με ρωτάνε τον βαθμό δυσκολίας που έχει το μεγάλωμα των παιδιών, απαντάω με μαθηματικό τρόπο...

Ταυτότητα, ταύτιση, προσαρμογή

Στη συγκρότηση και στον σχηματισμό της προσωπικής - ατομικής ταυτότητας συντελεί ο ψυχικός μηχανισμός της ταύτισης, η οποία είναι...