… Πάει και η Θεσσαλονίκη

Του Γιώργου Χατζηδημητρίου

Κανένας δεν αγαπάει τη Θεσσαλονίκη. Έχει κανείς την εντύπωση ότι κάποιοι σαδιστές στα κέντρα αποφάσεων του υπερτροφικού Λεκανοπέδιου, που σαπίζει μέσα στην πηχτή και δυσώδη ακινησία του, έχουν εντάξει τους ανθρώπους της πόλης σε ένα συλλογικό πείραμα, προκειμένου να διαπιστώσουν μέχρι ποιου σημείου μπορούν να ανέχονται την απόλυτη υποβάθμιση της ζωής τους χωρίς να αντιδρούν.

Το κράτος των Αθηνών κάθε Σεπτέμβριο με την ευκαιρία της Διεθνούς Έκθεσης ανηφορίζει μαζικά στον Βορρά και, όπως λένε με αηδία στις λαϊκές συνοικίες, «πουλάει χορταροφιλία». Εκατοντάδες κρατικοδίαιτα στελέχη και κομματικοί στρατοί κάνουν επιδεικτικές περαντζάδες στα μπαράκια του κέντρου, ποζάρουν με ύφος εκθειάζοντας το κιμπαριλίκι και την μπέσα των ανθρώπων της Μακεδονίας, και αποχωρούν αφήνοντας στον άδειο αέρα κούφια λόγια και κάλπικες υποσχέσεις ότι οσονούπω η «συμπρωτεύουσα» και ντεμέκ «ερωτική πόλη», που την κατάντησαν ζητιάνα στις παρόδους, θα μετατραπεί σε «επίκεντρο της Βαλκανικής ενδοχώρας» και «σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης».

Στο μεταξύ, η πόλη ραγδαία καθεύδει. Σαν να μην έφθανε η αποβιομηχάνιση και η οικονομική και κοινωνική παρακμή, η Θεσσαλονίκη εδώ και τρεις μήνες ζει τον απόλυτο παραλογισμό. Το έργο του flyover, ένας «δρόμος πάνω από τον δρόμο», στην περιφερειακή οδό έχει αρχίσει χωρίς να υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη για τη διαχείριση των επιπτώσεων της κατασκευής του. Εντελώς προβλέψιμα, η πόλη που ήδη δεινώς υποφέρει εξαιτίας των άθλιων κυκλοφοριακών συνθηκών οδηγείται σε κυκλοφοριακό έμφραγμα για τα επόμενα τουλάχιστον τέσσερα χρόνια.

Για όποιον δεν γνωρίζει, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη χωρίς δημόσιες συγκοινωνίες. Η περιφερειακή χρησιμοποιείται για ιδιωτικές μετακινήσεις, που θα μπορούσαν πολύ εύκολα να καλυφθούν από δημόσια συγκοινωνία, αν αυτή δεν βρισκόταν σήμερα σε κατάσταση απόλυτης χρεοκοπίας.

Χρόνια τώρα, από τη διαβόητη «τρύπα του Κούβελα», η πόλη περιμένει να τελειώσει κάποτε το πολύπαθο έργο. Ακόμα κι όταν ολοκληρωθεί το πρώτο τμήμα, θα εξυπηρετεί μικρό μονάχα αριθμό επιβατών, δεδομένου ότι η χωρητικότητά του, με τέσσερα βαγόνια ανά συρμό σε αποβάθρες – νησίδες των 50 μέτρων, δεν θα βοηθήσει, παρά ελάχιστα. Θα φανεί τότε ότι μιλάμε για ένα έργο-παρωδία, το οποίο θα ολοκληρωθεί όταν και αν ληφθούν οι αποφάσεις για επέκταση στα δυτικά, όπου ασφυκτιά ο περισσότερος πληθυσμός.

Ο συρμός θα αρχίζει από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα φτάνει μέχρι τη Βούλγαρη κι όταν με το καλό μπει στις ράγες η βασική γραμμή, τότε θα αρχίσει η περιπέτεια της επέκτασης προς Καλαμαριά, που θα πάρει κάμποσα χρόνια. Για αεροδρόμιο ούτε λόγος ακόμα, αλλά δεν βαριέσαι… Οι Θεσσαλονικείς έχουν μεγάλη καρδιά.

Για την ώρα, έχει ανοίξει μόνο ο σταθμός της Αγίας Σοφίας, κι αυτός όχι προς χρήση, αλλά σαν αξιοθέατο. Πηγαίνουν οι Θεσσαλονικείς και βγάζουν οικογενειακές φωτογραφίες για να ‘χουνε να διηγούνται στα εγγόνια τους…

Τα νέα, σύγχρονα λεωφορεία -όχι αυτά τα ανατολικού τύπου μεταχειρισμένα που άρπαζαν φωτιά-, το τραμ και τα καραβάκια από Καλοχώρι μέχρι Αγγελοχώρι θα αποθάρρυναν τη χρήση Ι.Χ. και θα έδιναν ανάσες και λύσεις. Δεν έχουν, όμως, όπως καταγγέλλουν οι πολίτες, μίζες.

Η Αθήνα έχει ξεγράψει την πόλη. Το κακό είναι ότι η πλειονότητα των γηγενών πολιτικών και πολιτών παρακολουθεί απαθής τον χαμό της.

«Αν τουλάχιστον, μέσα στους ανθρώπους αυτούς, ένας επέθαινε από αηδία…» θα σχολίαζε ο αυτόχειρας της Πρέβεζας.

  1. Ο Μητσοτάκης τιμωρεί την Μακεδονία επειδή εξακολουθεί να θυμάται το όνομά της.

  2. Κανείς δεν έχει πρόβλημα με όλα αυτά.

    Σάρωσε η ΝΔ στις εκλογές, και στην Θεσσαλονίκη.

    Το κράτος των Αθηνών φταίει που οι Σαλονικιοί πάνε και ψηφίζουν Κυριάκο σαν μανιασμένοι;

    Να τους τα κόψει όλα τα λωφορεία, να πηγαίνουν με ποδήλατο. Πάλι ΝΔ θα ψηφίσουν, δαγκωτό.

    Πόλη αυτόχειρων, χώρα ραγιάδων.

  3. @ Προφήτη

    Τι αλλοπρόσαλα λες; Και τα λες και ηρωϊκά και πένθιμα, με στόμφο …

    Οι μισοί είναι απόγονοι προσφύγων, καμία σχέση δεν είχαν με Μακεδονία. Η προσφυγιά τους είναι που τους έχει κάνει πατριώτες και εθνικόφρονες, και η πλύση εγκεφάλου από το ελληνικό κράτος, όχι η ανάμνηση κάποιας Μακεδονίας.

    Κι όσοι είχαν απομείνει ελληνόφωνες Ρωμιοί στην περιοχή, ιδέα δεν είχαν από γεωγραφία. Πολύ αργά τα ξαναμάθανε.

    Επι Μακεδονικής δυναστείας, το Θέμα Μακεδονίας ήταν στην … σημερινή Θράκη. Οι ίδιοι οι αυτοκράτορες ονομάζονταν Μακεδόνες επειδή κατάγονταν από την … Θράκη. Η σημερινή κεντρική Μακεδονία ονομαζόταν Θέμα Βουλγαρίας. Ξεστραβώσου.

    Αυτό προφανώς δεν σημαίνει ότι οι ανέστιοι Βούλγαροι του Βαρδάρη έχουν δικαίωμα στο όνομα της Μακεδονίας, αλλά τέτοιες ατάκες, με την Μακεδονία που … θυμάται το όνομά της, μόνο γέλιο προκαλούν σε όσους ξέρουν ιστορία.

    Οι υπόλοιποι ζουν με μυθεύματα και ατάκες, κι άγονται και φέρονται από κάθε πατριδοκάπηλο.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Μια μέρα στη Φλώρινα

Στις 11 Φεβρουαρίου η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ) διοργάνωσε προσκυνηματική εκδήλωση στη Φλώρινα για ΟΛΟΥΣ (το τόνισε και...

Ευρεία απήχηση στα ελληνικά ΜΜΕ η διεθνής διάκριση της «δημοκρατίας»

Μεγάλη έκταση πήρε χθες, όπως ήταν λογικό, η είδηση ότι η «δημοκρατία» διεκδικεί τον τίτλο της «Παγκόσμιας Εφημερίδας της...

Η αναφορά του ΑΝΤ1 για την υποψηφιότητα της «δημοκρατίας» στον διεθνή...

Αναφορά για την υποψηφιότητα της εφημερίδας «δημοκρατία» ως «Διεθνής Εφημερίδα της Χρονιάς 2024», στα βρετανικά Newspaper Awards, έκανε και...

Δημήτρης Ριζούλης στο Star για την υποψηφιότητα της «δημοκρατίας» στα βρετανικά...

Εκτενή αναφορά για την υποψηφιότητα της εφημερίδας «δημοκρατία» ως «Διεθνής Εφημερίδα της Χρονιάς 2024», στα βρετανικά Newspaper Awards, έκανε το Star. Η εφημερίδα...