Αδυσώπητος «πόλεμος» στο ΤikTok!

Colpo grosso των ΗΠΑ για την «αρπαγή» της δημοφιλούς εφαρμογής από την Κίνα! Μεγάλοι χαμένοι οι Αμερικανοί influencers από την απαγόρευση Μπάιντεν – Η πλατφόρμα έχει κινητοποιήσει τους χρήστες της να αρχίσουν εκστρατεία κατά της απόφασης, ενώ δεν αποκλείεται παρέμβαση του Πεκίνου

Ο κύβος ερρίφθη. Ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε το νομοσχέδιο που απαγορεύει τη δημοφιλή εφαρμογή TikTok, εκτός εάν η μητρική του εταιρία, η ByteDance με έδρα την Κίνα, μπορέσει να βρει αγοραστή με έδρα τις ΗΠΑ εντός εννέα μηνών, με πιθανή παράταση τριών επιπλέον μηνών, εάν υπάρχει συμφωνία στα σκαριά. Oι υποστηρικτές του νομοσχεδίου ισχυρίζονται ότι η κυβέρνηση της Κίνας χρησιμοποιεί το TikTok ως εργαλείο προπαγάνδας και θα μπορούσε να απαιτήσει από τη μητρική ByteDance, με έδρα το Πεκίνο, να μοιραστεί τα δεδομένα των χρηστών των ΗΠΑ – ισχυρισμοί που η εταιρία έχει προηγουμένως αρνηθεί. Η θέσπισή του κινδυνεύει να προκαλέσει νέα κόντρα με την Κίνα. Το TikTok είναι πολύ δημοφιλές στους νεαρούς Αμερικανούς, που θεωρούνται «κλειδί» για την επανεκλογή του Μπάιντεν στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου. Ο πρόεδρος-διευθύνων σύμβουλος του TikTok Σου Ζι Τσέου, αμέσως μετά την υπογραφή του νομοσχεδίου από τον Μπάιντεν, δήλωσε ότι η εταιρία «δεν πάει πουθενά», καθώς πιστεύει ότι θα δικαιωθεί στα δικαστήρια και θα μπλοκάρει την εφαρμογή του νόμου. «Να είστε βέβαιοι, δεν πάμε πουθενά» είπε στο βίντεο που ανάρτησε.

Ποιοι, όμως, έχουν να χάσουν τα περισσότερα, εάν τελικά απαγορευτεί το TikTοk; Αναμφισβήτητα οι influencers. Οι Αμερικανοί influencers φοβούνται ότι η καριέρα τους θα καταστραφεί και η δουλειά τους θα «διαγραφεί για πάντα» εάν τελικά απαγορευτεί η εφαρμογή στις ΗΠΑ. Η επιχειρηματική δραστηριότητα της εξαιρετικά δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ αξίζει κάπου μεταξύ 35 και 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα είναι εύκολο να βρεθεί αγοραστής. Και με περισσότερους από 170 εκατομμύρια χρήστες μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, οποιοσδήποτε τεχνολογικός γίγαντας πληρώσει τον λογαριασμό, αφού εταιρίες όπως η Meta, η Google και η Microsoft μπορεί να είναι οι μόνες που διαθέτουν τα κεφάλαια, πιθανότατα θα αντιμετωπίσει τις αντιμονοπωλιακές ανησυχίες. Το TikTok φαίνεται να ετοιμάζεται για μια νομική μάχη. Κινητοποιεί ήδη τους χρήστες να αρχίσουν εκστρατεία κατά της απόφασης, ενώ δεν αποκλείεται παρέμβαση της κινεζικής κυβέρνησης, ανεβάζοντας εκ νέου το θερμόμετρο στις σινοαμερικανικές σχέσεις. Αν και δεν είναι, βέβαιο, ότι το TikTok θα πωληθεί σύντομα, οι tiktokers είναι σε πανικό, καθώς σε περίπτωση απαγόρευσης αυτό θα ήταν «καταστροφικό» για την καριέρα τους, αφού οι επιχειρήσεις που έχουν χτίσει θα «συρρικνώνονταν και θα πέθαιναν».

Αυτοί που θέλουν την απαγόρευση της εφαρμογής υποστηρίζουν ότι το TikTok μπορεί να αναγκαστεί να παραδώσει τα δεδομένα των χρηστών στην κινεζική κυβέρνηση. Φοβούνται, επίσης, ότι το TikTok μπορεί να καταπιέζει ή να ενισχύει ορισμένα θέματα λόγω κυβερνητικής πίεσης. Το TikTok έχει επανειλημμένα αρνηθεί αυτούς τους ισχυρισμούς και έχει κάνει προσπάθειες να αποστασιοποιηθεί από την ByteDance. Οι tiktokers έχουν κινητοποιηθεί, κάνοντας λόγο για υποκρισία της αμερικανικής κυβέρνησης. Ισχυρίζονται ότι εστιάζει σε μεγάλο βαθμό σε μια εφαρμογή, ενώ αφήνει άλλες εταιρίες τεχνολογίας, όπως η Meta και η Google, στην ησυχία τους.

Ο Leo LonDini, ο οποίος έχει εννέα εκατομμύρια followers, διερωτήθηκε πώς άλλες εταιρίες, με μερική κινεζική ιδιοκτησία, έχουν φαινομενικά ελεύθερο πέρασμα. Η Tencent, μια κινεζική εταιρία, έχει μερίδιο στην Epic Games, στη Universal Group, στη Warner Music Group, στο Spotify, στην Tesla, στο Snapchat και πολλές άλλες, για παράδειγμα, ενώ ένα σημαντικό μέρος των προϊόντων της Apple κατασκευάζεται στην Κίνα. «Ακούστε, δεν θέλω καμία κυβέρνηση, ξένη ή εγχώρια να με κατασκοπεύει» δήλωσε ο LonDini. «Και αν η κυβέρνησή μας μπορούσε πραγματικά να αποδείξει ότι οι κινεζικές εταιρίες μάς κατασκοπεύουν, ε, τότε, έχουμε να πάρουμε μια απόφαση, έτσι δεν είναι; Είτε αποδεχόμαστε τον κίνδυνο είτε ξεφορτωνόμαστε την εφαρμογή».

Το κακό είναι ότι έχουμε μια επιλογή, πρόσθεσε. «Την επιλογή που μας στερήσατε».

Η Brett Jansen, που μοιράζεται ειδήσεις στο TikTok, δήλωσε σε ένα πρόσφατο βίντεο ότι είναι ύποπτο το γεγονός ότι μια εφαρμογή, όπου πιστεύει ότι οι πληροφορίες διαδίδονται ελεύθερα, ενδεχομένως να απαγορευτεί. Περιέγραψε το νομοσχέδιο ως κινδυνολογία και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι χρησιμοποιεί προς όφελός της την άγνοια των ανθρώπων για το TikTok και τον τρόπο λειτουργίας του. Η Shira, δημιουργός περιεχομένου που λειτουργεί με το όνομα shirashiraonthewall, δήλωσε στο Business Insider τον περασμένο μήνα ότι η απαγόρευση είναι «μια τακτική για τον έλεγχο».

Η οικονομία των 500 δισ. δολαρίων και τα κέρδη για Meta και Google

Η Catalina Goanta, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιδιωτικού Δικαίου και Τεχνολογίας στο πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης στην Ολλανδία, δήλωσε στο Business Insider ότι το νομοσχέδιο στο Κογκρέσο στοχεύει μόνο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο είναι «ιδιαίτερα περίεργο και ασυνάρτητο», δεδομένου ότι υπάρχουν ανησυχίες για την ασφάλεια γύρω από πολλές άλλες επιχειρήσεις που λειτουργούν στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένης της Temu. Στοχεύει, όμως, και στην οικονομία των ψηφιακών δημιουργών, η οποία αναμένεται να αγγίζει το μισό τρισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2027, σύμφωνα με την Goldman Sachs. Ένα συντριπτικό ποσοστό των πιο διάσημων influencers του κόσμου έχει έδρα τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τη Statista, περίπου το 75% των δαπανών μάρκετινγκ παγκοσμίως για αστέρες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αφορούσε το 2023 Αμερικανούς influencers. «Η απώλεια του TikTok θα ήταν ένα τρομερό πλήγμα όχι μόνο για τον βιοπορισμό των δημιουργών όλων των μεγεθών στις ΗΠΑ, αλλά και για τη δημιουργική ψηφιακή βιομηχανία στο σύνολό της» δήλωσε ο Goanta. «Πρόκειται για μια οικονομικά παράλογη απόφαση να καταστραφεί μια ελάχιστα κατανοητή σύγχρονη, δημιουργική, ψηφιακή βιομηχανία».

Ποιος θα επωφεληθεί; Η ξεκάθαρη απάντηση είναι η Meta και η Google. Και οι δύο έχουν δώσει όλο και μεγαλύτερo βάρος στις προσφορές τους για βίντεο μικρού μήκους -τα Reels του Instagram και τα Shorts του YouTube- ως χώρους για τους δημιουργούς (οι influencers συχνά δημοσιεύουν και στις τρεις πλατφόρμες). Οι αναλυτές της εταιρίας Bernstein έχουν εκτιμήσει ότι σε περίπτωση απαγόρευσης του TikTok η Meta θα μπορούσε να αντλήσει έως και το 60% των αμερικανικών διαφημιστικών εσόδων του TikTok, ενώ το YouTube θα μπορούσε να πάρει περίπου άλλο ένα 25%.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Η νίκη του Τραμπ και η νέα φυσιογνωμία του πλανήτη

Η σαρωτική νίκη του Τραμπ κόβει τα πόδια των χαμοσερνάμενων Ευρωπαίων πολιτικών με τις σκονισμένες ελπίδες τους που ήθελαν...

Σύμβολο αντίστασης ή ψυχικά διαταραγμένη;

Τα τελευταία 24ωρα το Ιράν βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της παγκόσμιας επικαιρότητας. Τούτη τη φορά όχι για το...

Περιμένοντας την πτώση της αμερικανικής αυτοκρατορίας

Είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες έτοιμες να βυθιστούν σε έναν εμφύλιο πόλεμο στην περίπτωση αμφισβήτησης του αναμενόμενου εκλογικού αποτελέσματος κι...

Επικοινωνιακός πόλεμος με συγκλίνουσες ατζέντες

Ο μιντιακός πόλεμος προπαγάνδας στις ΗΠΑ για τις αμερικανικές εκλογές κάνει το αντίστοιχο ελληνικό παιχνίδι επικοινωνίας να μοιάζει με...