Τέμπη: Ξεδιάντροπη κάλυψη στον ψευδόμενο Καραμανλή – Αφωνία στην κυβέρνηση μετά τις αποκαλύψεις της «δημοκρατίας»

Από τον Βασίλη Γαλούπη

Αλυσιδωτές εξελίξεις πυροδότησε στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη το χθεσινό αποκλειστικό δημοσίευμα της «δημοκρατίας» με το εμπιστευτικό έγγραφο-προειδοποίηση του 2021 για «συμβάν μέγιστης σοβαρότητας» προς τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή από τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππο Τσαλίδη.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ στην Επιτροπή, Βασίλης Κόκκαλης, κατέθεσε από το πρωί αίτημα να κληθεί στην Εξεταστική προκειμένου να καταθέσει ο Τσαλίδης, ώστε να ερωτηθεί για το εμπιστευτικό έγγραφο με τις προειδοποιήσεις του για ένα δυστύχημα όπως αυτό των Τεμπών, λόγω της κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση εξακολουθεί να καλύπτει ξεδιάντροπα τον ψευδόμενο Κώστα Καραμανλή. Μάλιστα, ο Νο 2 του Μαξίμου Άκης Σκέρτσος έκανε χθες ένα γκεμπελικό σχόλιο σε τηλεοπτικό σταθμό, επιχειρώντας, πανικόβλητος, να… αμφισβητήσει ένα επίσημο έγγραφο, με αριθμό πρωτοκόλλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που κοινοποιήθηκε αρμοδίως και προσωπικά στον Καραμανλή από τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας. Το πρωτοσέλιδο της «δημοκρατίας» προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, το ενδιαφέρον πολλών sites, των social media, στα οποία «τρένταρε» όλη μέρα, όπως και τηλεοπτικών σταθμών – από τις πρωινές ενημερωτικές εκπομπές μέχρι τα κεντρικά δελτία έκαναν αναφορές στην αποκάλυψη της εφημερίδας μας.

Αυτή η έκταση που πήρε το θέμα προκάλεσε αφωνία στην κυβέρνηση. Ο Καραμανλής δεν βρήκε κουράγιο να ψελλίσει ούτε κουβέντα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Μαρινάκης δεν βρήκε κάτι να απαντήσει στο ερώτημα που του απηύθυνε χθες η «δημοκρατία», ενώ ο Σκέρτσος απέδειξε ξανά πως στερείται οποιασδήποτε ικανότητας πολιτικής διαχείρισης. Όλα αυτά αποδεικνύουν πως ο ίδιος ο πρωθυπουργός προσωπικά και ο μηχανισμός του καλύπτουν την ψευδορκία του Καραμανλή στην Εξεταστική Επιτροπή. Όπως αποκαλύπτουμε σήμερα από τα επίσημα πρακτικά της κατάθεσης Καραμανλή στην Εξεταστική, ο Καραμανλής ισχυρίστηκε πως «ποτέ δεν είχε έρθει οποιοσδήποτε με συγκεκριμένα στοιχεία» για προβλήματα στο δίκτυο που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ατύχημα. Ο πρώην υπουργός, δηλαδή, απέκρυψε ότι είχε ενημερωθεί αρμοδίως από τον Τσαλίδη για «συμβάν μέγιστης σοβαρότητας».

Ο διάλογος με τον βουλευτή Π. Δημητριάδη έχει, σύμφωνα με τα πρακτικά, ως εξής:

ΠΕΤΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Μετά το έγκλημα στα Τέμπη διεκόπη η κυκλοφορία του δικτύου. Θεωρείτε ότι θα έπρεπε να υπάρξει από πριν διακοπή, με όλα αυτά τα προβλήματα που υπήρχαν;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (μάρτυς): Το τι θεωρώ εγώ κι εσείς δεν έχει μεγάλη σημασία, και θα σας πω γιατί. Διότι, όπως σας εξήγησα, αυτός που είναι υπεύθυνος να πάρει αυτή την απόφαση στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι ο εκάστοτε υπουργός.

ΠΕΤΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Εσείς, όμως, που βλέπατε κάποια προβλήματα…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (μάρτυς): Εγώ έβλεπα προβλήματα, πολλά προβλήματα. Έχετε δίκιο.

ΠΕΤΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ: Δεν βλέπατε ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΧ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (μάρτυς): Ποτέ, όμως, δεν είχε έρθει οποιοσδήποτε με συγκεκριμένα στοιχεία, είτε αυτός ήταν ο διαχειριστής της υποδομής είτε αυτή ήταν η ΡΑΣ, να πει… Γιατί η ΡΑΣ θα είχε τον τελικό λόγο γι’ αυτό. Το καταλαβαίνετε αυτό. Αν διαβάσετε τον νόμο μετά το 2021, είναι σαφής. Ποτέ, λοιπόν, δεν τέθηκε αυτό το ζήτημα στο τραπέζι από κανέναν.

Ο Τσαλίδης παραιτήθηκε οκτώ μέρες μετά την επιστολή του τον Σεπτέμβριο 2021, λόγω της απαξίωσης και της εχθρικότητας που συνάντησε από την πολιτική ηγεσία. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο η «γαλάζια» πλειοψηφία της Εξεταστικής είχε απορρίψει εξ αρχής το αίτημα να καταθέσει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (σήμερα Hellenic Train). Μετά την αποκάλυψη της «δημοκρατίας» κατατέθηκε εκ νέου αίτημα χθες, από τον ΣΥΡΙΖΑ, κι αυτή τη φορά η κυβέρνηση δεν μπορεί να αρνηθεί, διότι τότε όλοι οι βουλευτές της Εξεταστικής θα είναι άμεσα συνυπεύθυνοι για την απόκρυψη στοιχείων στα ψεύδη και στις αποκρύψεις της κατάθεσης Καραμανλή.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ακόμα μία φορά να καταθέσει ο Κώστας Γενηδούνιας, πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών, την παρουσία του οποίου στην Εξεταστική είχαν απορρίψει επίσης οι βουλευτές της Ν.Δ.

Από την πλευρά της κυβέρνησης ο μόνος που τοποθετήθηκε ήταν ο Άκης Σκέρτσος, στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του Open, με τον Παναγιώτη Στάθη. Ο δημοσιογράφος ζήτησε από τον υπουργό Επικρατείας ένα σχόλιο για το πρωτοσέλιδο της «δημοκρατίας». Η απάντηση του Σκέρτσου ήταν:

«Η Εξεταστική πρέπει να κάνει τη δουλειά της. Εγώ θεωρώ ότι ο κ. Καραμανλής έδωσε επαρκέστατες απαντήσεις χθες, κι από εκεί και πέρα δεν θέλω να μπω καθόλου στην ουσία χαρτιών τα οποία κυκλοφορούν από δω κι από εκεί, που δεν γνωρίζω καν την προέλευσή τους». Ο Σκέρτσος ήταν υποχρεωμένος, λόγω υψηλής θέσης δίπλα στον πρωθυπουργό, να γνωρίζει, από χθες το πρωί κιόλας, την προέλευση του επίσημου εγγράφου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που παρουσιάσαμε. Όμως, επέλεξε να μην το κάνει, με στόχο να καλύψει -το ίδιο ενοχικά- τα ψεύδη που αράδιασε στην Επιτροπή ο Καραμανλής, πως δήθεν δεν τον είχε ενημερώσει κανείς εγκαίρως για ένα δυστύχημα όπως αυτό στα Τέμπη.

«Αδιάβαστοι» οι εισηγητές στην εξέταση του πρώην υπ. Μεταφορών με ερωτήσεις εκτός τόπου και χρόνου – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ «σήκωσε» το αποκλειστικό δημοσίευμα της «δημοκρατίας», περίεργη σιγή ασυρμάτου από τα άλλα κόμματα 

Μοιάζει αδιανόητο, αλλά μόνο ένα από τα εννέα κοινοβουλευτικά κόμματα πήρε θέση για τη χθεσινή αποκάλυψη της «δημοκρατίας», που αποδεικνύει ότι ο Κώστας Καραμανλής δεν είπε την αλήθεια στην Εξεταστική Επιτροπή. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση, ενώ και ο πρόεδρός του Στέφανος Κασσελάκης ανάρτησε στο twitter το πρωτοσέλιδο, σχολιάζοντάς του.

Από τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, όμως, υπήρξε, όλως περιέργως, σιγή ασυρμάτου, σαν να μην τους ενδιαφέρει καν ότι ο Καραμανλής ψευδόταν καταφανώς όταν ισχυριζόταν στην επιτροπή προχθές πως δεν τον είχε ενημερώσει κανένας πριν από τα Τέμπη ότι είναι θέμα χρόνου να γίνει ένα τέτοιο πολύνεκρο δυστύχημα. Έτσι κι αλλιώς, οι περισσότεροι εισηγητές της αντιπολίτευσης ήταν αδιάβαστοι στην εξέταση του Καραμανλή, με ερωτήσεις εκτός τόπου και χρόνου, εκτός ουσίας συζήτησης. Γι’ αυτό και ο πρώην υπουργός Μεταφορών, που είχε μελετήσει κάθε πτυχή της υπόθεσης, έβρισκε με μεγάλη άνεση τρόπο να ξεφεύγει με γενικόλογες απαντήσεις.

Τραγωδία

Όπως αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, «επιβεβαιώνεται περίτρανα ότι με το σιδηροδρομικό έγκλημα στα Τέμπη η ελληνική κοινωνία βίωσε μια τραγωδία η οποία είχε προαναγγελθεί. Μόνο που αυτοί που γνώριζαν τον κίνδυνο και είχαν την ευθύνη να τον αποτρέψουν δεν το έπραξαν». Στη συνέχεια προσθέτει πως ο Καραμανλής «γνώριζε και τώρα ψεύδεται, διαστρεβλώνει τα γεγονότα, τα ερμηνεύει κατά το δοκούν, τα αποσιωπά όταν δεν τον βολεύουν. Ο πρώην υπουργός και νυν βουλευτής Σερρών της Ν.Δ. και η κυβέρνησή του γνωρίζουν, ψεύδονται και συγκαλύπτουν. Για μία ακόμη φορά. Το επιβεβαιώνει το σημερινό, αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας “δημοκρατία”».

Από την πλευρά του, ο Στέφανος Κασσελάκης «ανέβασε» το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας μας στα social media με το εξής σχόλιο: «Αν μας τιμήσει ο ελληνικός λαός με την ψήφο του, το πρώτο πράγμα που θα κάνω είναι να καταργήσω όλες τις βουλευτικές ασυλίες, όλα τα βουλευτικά προνόμια. Η Βουλή δεν θα εκθρέψει άλλον Κώστα Αχ. Καραμανλή».

57 πένθιμες κωδωνοκρουσίες για τα θύματα

Πενήντα επτά πένθιμες κωδωνοκρουσίες, όσα και τα θύματα της τραγωδίας στα Τέμπη, θα ακουστούν την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου σε όλους τους ιερούς ναούς της χώρας, σύμφωνα με εγκύκλιο σημείωμα της Ιεράς Συνόδου. Με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από το πρωτοφανές σιδηροδρομικό δυστύχημα, η Εκκλησία της Ελλάδος αποφάσισε να ηχήσουν πένθιμα οι καμπάνες σε όλους τους ναούς και να ψαλεί επιμνημόσυνη δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των θυμάτων που χάθηκαν τόσο άδικα στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Οπως αναφέρεται στη σχετική εγκύκλιο, η οποία έχει ήδη σταλεί στην Αρχιεπισκοπή και στις μητροπόλεις, πρόκειται για ένα αίτημα της προέδρου του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών Μαρίας Καρυστιανού, το οποίο έγινε δεκτό από τον Αρχιεπίσκοπο κατά την προχθεσινή συνάντησή τους.

Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»

Δείτε επίσης: Αποκάλυψη «δημοκρατίας»: Ο Καραμανλής ήξερε! Είπε ψέματα στην εξεταστική

  1. Διαβεβαίωνε τους Έλληνες στη Βουλή πως τα τρένα ήταν η απόλυτα ασφαλής μορφή μεταφοράς επιβατών στη χώρα, όμως σε λιγότερο από μια εβδομάδα δυο από τα ασφαλή τρένα συγκρούστηκαν επειδή ταξίδευαν στην ίδια γραμμή, σε αντίθετες όμως κατευθύνσεις.
    Θρηνήσαμε 57 νέους συμπολίτες, ενώ τεράστιος ήταν ο αριθμός των τραυματιών.
    Αλήθεια, πόσοι από αυτούς ταξίδεψαν επειδή άκουσαν τον υπουργό να διαβεβαιώνει πως οι σιδηροδρομικές μεταφορές ανθρώπων ήταν οι πλέον ασφαλείς ;
    Άρα, έχει ηθικές, ποινικές και αστικές ευθύνες ο κ. Καραμανλής, τις οποίες όμως δεν θέλει να αναλάβει.
    Οι πολίτες δεν μπορούν να στραφούν εναντίον του, εμπλέκεται βλέπετε η βουλευτική ασυλία.
    Δυνητική είναι αυτή η ασυλία, οι συνάδελφοι του όμως της πλειοψηφίας την μετατρέπουν σε υποχρεωτική.
    Αλήθεια, γιατί δεν θέλει ο υπουργός να κριθεί από το φυσικό δικαστή, τι έχει να κρύψει; Δεν πρέπει να φοβάται, ο ίδιος διακηρύττει πως είναι αθώος και λειτούργησε απόλυτα σωστά και σύμφωνα με το νόμο.
    Ποιος μπορεί να μας πει τον λόγο για τον οποίο φοβάται ; Δεν είναι λογικό, εκτός και αν θέλει να κρύψει έτσι την ενοχή του.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Η κορυφή και το παγόβουνο της παρακμής

Η περίπτωση του Δημήτρη Παπανώτα, με αφορμή τον αποκλεισμό του από το ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ, επαναφέρει -έστω εμμέσως- και...

Η Ελλάδα, η Τουρκία και η απειλή των drones

Η χρήση των τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών Μπαϊρακτάρ στη Λιβύη, στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ και, στα αρχικά του στάδια, στον πόλεμο...

Οι αληθινοί χριστιανοί και πατριώτες δεν κουνάν το δάχτυλο

Θα ήθελα πολύ να πάρω στα σοβαρά τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ κύριο Κασσελάκη, αλλά λυπάμαι. Δεν δύναμαι. Εκεί που...

Διεθνής διαπόμπευση (και πάλι) για τη διαπλοκή κυβέρνησης-δημοσιογράφων!

Η διεθνής κατάταξη της χώρας μας στη θέση 107 όσον αφορά την κατάσταση του Τύπου δεν αποτελεί εδώ και...