Αποκάλυψη: Επιτρέπεται 2ο διεθνές αεροδρόμιο για την Αθήνα!

Καμία σύμβαση δεν επιβάλλει τη λειτουργία ενός μόνο αερολιμένα για την πρωτεύουσα 

Tου Κ. Αϊβαλιώτη*

Στην Ελλάδα του ΟΠΕΚΕΠΕ και του «Φραπέ» δεν περισσεύει χρόνος στην κυβέρνηση να ασχοληθεί με τα σοβαρά: Η πτήση από το Λονδίνο με την οποία γύριζα τις προάλλες είχε 2ωρη καθυστέρηση κι έτσι μείναμε πέντε ώρες σε ένα αεροπλάνο. Όπως πληροφορηθήκαμε από τον πιλότο, η μεγάλη καθυστέρηση οφειλόταν στον φόρτο εναέριας κυκλοφορίας στην Αθήνα. Είναι η πολλοστή φορά που οι πτήσεις της Αθήνας καθυστερούν κατά την τουριστική περίοδο λόγω αδυναμίας εξυπηρέτησης των αεροπλάνων. Η Ελλάδα είχε πέρσι 34 εκατ. τουρίστες, δηλαδή τα τελευταία χρόνια υπερδιπλασιάστηκε ο αριθμός τους. Το ότι χρειάζεται επέκταση το υφιστάμενο αεροδρόμιο είναι γεγονός, καθώς δεν αντέχει την κίνηση που υπάρχει ιδίως τους μήνες αιχμής. Σε άλλες πρωτεύουσες υπάρχουν άνω του ενός διεθνή αεροδρόμια, π.χ. το Λονδίνο έχει τρία, Heathrow, Stansted και Gatwick. Θα μου πείτε Λονδίνο είναι αυτό. Ναι, αλλά και η Κύπρος έχει σε μικρή απόσταση δύο καινούργια διεθνή αεροδρόμια, στη Λάρνακα και την Πάφο. Αλλά το ίδιο και στις Βρυξέλλες, ο όγκος μοιράζεται μεταξύ του κεντρικού αεροδρομίου του Zaventem και του αεροδρομίου του Charleroi, που είναι πιο μακριά από τις Βρυξέλλες και έχει χαμηλότερο κόστος για τις διεθνείς πτήσεις.

Στο επιτόπιο ρεπορτάζ που έκανα στο Λονδίνο, πληροφορήθηκα ότι μια χώρα χωρίς μεγάλη τουριστική κίνηση, η Αιθιοπία, προχωρεί στην κατασκευή ενός από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια του κόσμου, ώστε να καταστεί αεροπορικός κόμβος που θα ανταγωνίζεται το Λονδίνο και τη Φρανκφούρτη! Το δεύτερο στοιχείο του επιτόπιου ρεπορτάζ μου στο Λονδίνο προήλθε από άνθρωπο που ξέρει καλά το αντικείμενό του και μου είπε ότι η Αθήνα μπορεί άνετα να αποκτήσει δεύτερο διεθνές αεροδρόμιο και μάλιστα χαμηλού κόστους («low-cost airport»), όπως χρόνια ζητούν ξένοι και Έλληνες tour operators. Εκτός του ότι τα Σπάτα δεν επαρκούν για να καλύψουν την κίνηση, χρειάζεται ένα δεύτερο διεθνές αεροδρόμιο σε μια μεγάλη πόλη με 5 εκατ. κατοίκους και σε μια χώρα με 34 εκατ. τουρίστες. Η Αθήνα, εξάλλου, γίνεται τουριστικός περιορισμός όλο τον χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι. Υπήρχε η φιλολογία ότι η δημιουργία των Σπάτων απαγορεύει τη λειτουργία άλλου διεθνούς αεροδρομίου στην Αθήνα λόγω της συμβάσεως που υπέγραψε το Ελληνικό Δημόσιο. Όμως η πληροφόρηση που μου δόθηκε στο Λονδίνο -με έγγραφα- αναφέρει ότι επιτρέπεται άλλο ένα διεθνές αεροδρόμιο σε ακτίνα άνω των 100 χλμ. από το κέντρο της Αθήνας! Κάτι τέτοιο θα μοιράσει την τουριστική κίνηση και θα αποφορτίσει τα Σπάτα από τον όγκο που υπάρχει.

Εμείς σήμερα αποκαλύπτουμε ότι καμία σύμβαση δεν επιβάλλει τη λειτουργία ενός μόνο διεθνούς αεροδρομίου για την Αθήνα. Υπάρχουν η νομική βάση και τα πιθανά μέρη για να γίνει ένα μικρότερο διεθνές αεροδρόμιο χαμηλού κόστους, ώστε να υπάρξουν χαμηλότερα τέλη για τα αεροσκάφη, κάτι που θα κάνει πιο ανταγωνιστικό το τουριστικό μας προϊόν. Άραγε, η κυβέρνηση του «Φραπέ» θα το προχωρήσει;

*Πρώην βουλευτής Β’ Αθηνών

Δημοσιεύεται στη «δημοκρατία»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταία άρθρα

Αναξιοποίητη η Τ.Ν. στην Ελλάδα

Έδαφος στον ελληνικό επιχειρηματικό χάρτη αρχίζει να κερδίζει η Τεχνητή Νοημοσύνη, που διεθνώς αναγνωρίζεται ως ο επόμενος μεγάλος επιταχυντής...

Εφιαλτικές ανατιμήσεις σε ρεύμα, ενοίκια και τρόφιμα!

Καλπάζει για έναν ακόμα μήνα η ακρίβεια στη χώρα μας, την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη οι αυξήσεις είναι...

Ακρίβεια… μέχρις εσχάτων;

Το ράλι της ανόδου των τιμών συνεχίζεται, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, για τον Ιούνιο ο ετήσιος...

«Χορηγοί» της μάσα μπούκας, με ολίγη ελεημοσύνη ως αντάλλαγμα!

Ρε, παιδιά, αυτά τα πράγματα δεν τα λένε έτσι απότομα, και μάλιστα πρωτοσέλιδα. Μεγάλοι άνθρωποι είμαστε και εξηγούμαι...