Από τη φτώχεια στο δήθεν…

Του Γιώργου Χατζηδημητρίου

Στην τελευταία τάξη του γιου μου στο λύκειο, ο Σύλλογος Γονέων έστειλε στα κινητά μήνυμα προσκαλώντας: «Ελάτε να βάψουμε το σχολείο των παιδιών μας». Πήρα τα «όπλα» μου, ρολό, πινέλο και μια σκάλα, και παρουσιάστηκα. Και βλέπω τον διευθυντή με τη γυναίκα του, τρεις κυρίες και δυο μπαμπάδες που έξυναν απελπισμένοι τους σοβάδες.

«Εκατόν πενήντα Μνημόνια στη σειρά, και λίγα μάς είναι πάλι…» σκέφτηκα αγανακτισμένος, κι όποιος πει ότι δεν του πέρασε κατά καιρούς η ίδια σκέψη για διάφορες αιτίες δεν είναι εντάξει…

Ευτυχώς που είχε στείλει ο δήμος δυο ξένους εργάτες, οι οποίοι μόλις είδαν πώς ρίχτηκα στη δουλειά με πιάνουν παράμερα και μου λένε «άσε τους άλλους να κάνουν ό,τι μπορούν κι έλα να κάνουμε μαζί ένα συνεργείο οι τρεις μας, μήπως και τελειώσουμε τουλάχιστον τον πρώτο όροφο μες στο Σαββατοκύριακο». Πέσαμε αμέσως αμίλητοι στη δουλειά. Ο ένας στα κοψίματα, οι άλλοι στις μεγάλες επιφάνειες εναλλάξ, έριξε την επομένη στο φιλότιμο κάναν δυο γονείς ακόμα ο διευθυντής, δουλέψαμε σκυλίσια και χωρίς σταματημό -ούτε για καφέ…-, πρωί με βράδυ, και τη Δευτέρα τα παιδιά μας μπήκαν σε φρεσκοβαμμένες αίθουσες!

Υπάρχει μια ταρίφα ανθρώπων που αγαπά αυτόν τον τόπο. Πηγαίνει Στρατό στα σύνορα από επιλογή, ερωτεύεται και γλεντά με την καρδιά του, πληρώνει -βρίζοντας βέβαια- τους φόρους, μεγαλώνει παιδιά, είναι πάντα απίκο, δεν βάζει μέσον για να κόψει δρόμο, δεν είναι σε δημόσια πόστα, και στο τέλος τούς κλέβει αδίστακτα η συμμορία που κυβερνά χρόνια τώρα αυτή τη «φλούδα». 

Την περασμένη εβδομάδα, το δημοτικό σχολείο στη νέα γειτονιά που μετακόμισα είχε αποχαιρετιστήρια γιορτή. Κάτι «δασκαλάκοι», όπως περιφρονητικά τους χαρακτηρίζουν κάποιοι, από αυτούς που στα χέρια τους εναποθέτουμε -για την ακρίβεια, «παρκάρουμε»- τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας, οργάνωσαν μια ξέφρενη γιορτή χωρίς προηγούμενο. Τελείωσα τη δουλειά μου όσο πιο γρήγορα μπορούσα και βγήκα απ’ το σπίτι. 

Αυτοί οι νέοι άνθρωποι είχανε οργανώσει παιχνίδια αθλητικής άμιλλας μεταξύ των τάξεων, από αυτά που κάνουν τα πιτσιρίκια να σηκώνουν τον τόπο, είχαν απαγγελίες και σκετσάκια, και πρόλαβαν να διδάξουν και χορούς, από θρακιώτικα και μπεράτια μέχρι ικαριώτικα, καβοντορίτικο και συρτάκι! Πήρα μια μπίρα κι απόλαυσα τη γιορτή μέχρι τέλους, με την καρδιά γεμάτη και μ’ ένα πλατύ, ευφρόσυνο χαμόγελο στα χείλη.

Και οι γονείς; Η συντριπτική πλειονότητα ήταν έξω από το κιγκλίδωμα του σχολείου και θορυβούσε αδιάφορα. Οι άνδρες με βερμούδα, αθλητικό παπούτσι ή σαγιονάρα, φραπέ στο χέρι (παντού χρειάζεται ένας φραπές…) και κινητό στο άλλο ανταλλάσσανε αστειάκια και πειράγματα για τη μπάλα, κι οι γυναίκες, με αμφίεση βραδινής εξόδου, μαζεμένες επιτηδευμένα σε ημικύκλια σε παρακείμενα καφέ. 

Πήγα κι έδωσα σεβαστικά το χέρι σ’ αυτούς τους φιλότιμους δασκάλους και γύρισα για σπίτι. Οι παππούδες μας, σκεφτόμουν, κατέλαβαν ορμητικά τον Σαραντάπορο και μεγάλωσαν τη χώρα, κι ύστερα αντίκρισαν τον Σαγγάριο και το Αφιόν Καραχισάρ, προτού σκοτεινιάσουν το βλέμμα τους οι στάχτες της Μικρασίας. Κι οι ρακένδυτοι πατεράδες μας κάναν το 1940! Πώς φτάσαμε μέσα σε τόσο λίγα χρόνια από τη φτώχεια στο δήθεν; 

  1. Καταλαβαίνω το σκεπτικό του αρθρογράφου αλλά θα διαφωνήσω.

    Δεν είναι δουλειά του διευθυντή να βάφει το σχολείο, ούτε και των γονιών.

    Όπως δεν θα έπρεπε να είναι δουλειά του διευθυντή να βγάζει δίσκο στην γειτονιά για να καλύψει τις ανάγκες της σχολικής μονάδας, όμως αυτός είναι ο νέος ρόλος του διευθυντή – μάνατζερ που μας έφερε η Κεραμεως.

    Μπορεί να υπάρχει κάθε καλή πρόθεση από γονείς να συμβάλουν και σε τελική ανάλυση να δώσουν το καλό παράδειγμα στα παιδιά τους όμως ακριβώς αυτή την καλή πρόθεση όχι μόνο θα την παρουσιάσει η κάθε δημοτική αρχή ως δικό της έργο(έργο που έκαναν άλλοι) αλλά υπάρχουν και άλλης φύσεως ζητήματα όπως πχ ποιος θα έχει την ευθύνη αν συμβεί ένα ατύχημα.

    Οι γονείς οφείλουν να συνεργάζονται με τους καθηγητές του σχολείου και με κοινό μέτωπο να διεκδικούν τις καλύτερες συνθήκες από αυτούς που είναι υποχρέωση τους να τις παρέχουν, δήμους ή το υπουργείο Παιδείας.

    Εξάλλου και η επιμονή διεκδίκηση είναι ένα χρήσιμο παράδειγμα για τα παιδιά μας.

  2. Οδασκαλάκος θα είναι λεβεντιά μόνον αν ξέρει να ξεγεννάει αγελάδες σαν τον Βουτσά και μόνον, αν το καλοκαίρι, αντί να κάθεται 3 μήνους, εντάσσεται στα πληρώματα απορριματοφόρων κάθε οικείου Δήμου.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταία άρθρα

Ο «Νονός», αλλά σε βιντεοκωμωδία

Πρώτα απ' όλα, ρίξτε μια ματιά στις φωτογραφίες. Στις νο 1 και 2 βλέπουμε πορτρέτα του Ανδρέα Στρατάκη, του...

Το χρέος των Ιρανών στον εαυτό τους

Η παρέμβαση Τραμπ στο Ιράν τού κόστισε στο εσωτερικό του ακροατήριο. Η ιστορία είναι σαφής: Οι εξωτερικές επεμβάσεις με...

Η κυβέρνηση εκβιάζει και εκβιάζεται

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τα έχει καταφέρει τόσο «καλά» στην τέλεση της αποστολής του, ώστε να είναι διαρκώς εκβιαζόμενος και...

Αφελή θύματα της κυβερνητικής ψευδολογίας 

Ένας εξαιρετικός φίλος, ανώτερο στέλεχος καριέρας που υπηρετεί σε ευαίσθητη υπηρεσία του Δημοσίου, ήρθε τις προάλλες στο γραφείο για...