Οι προϋποθέσεις που όρισε η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών για να γίνονται δεκτές οι υποψήφιες ταινίες καταστρέφουν την καλλιτεχνική έκφραση – Ενας από τους όρους είναι να υπάρχουν πολλά ανώτερα στελέχη που να είναι είτε «γυναίκες, φυλετική ή εθνική ομάδα, ΛΟΑΤΚΙ+…» κ.λπ.
Πέρασαν παραπάνω από δύο μήνες από τη λαμπρή τελετή της απονομής των βραβείων Όσκαρ όπου καταγράφηκε ο θρίαμβος της ταινίας «Οπενχάιμερ» με επτά βραβεία, μεταξύ των οποίων το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, αλλά κανείς δεν πήρε πρέφα ότι πρώτη φορά εφαρμόστηκαν οι προϋποθέσεις που έχει θέσει με πρακτικές «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» η Ακαδημία για να πετύχει -όπως έχει δηλώσει- περισσότερη ποικιλομορφία και δίκαιη εκπροσώπηση μπροστά και πίσω από την κάμερα.
Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών είχε ανακοινώσει από το 2020 τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούν από το 2024 και μετά όσες ταινίες θέλουν να είναι υποψήφιες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Στο όνομα της ισότητας η Ακαδημία όρισε ποσοστώσεις σκοτώνοντας την ελευθερία έκφρασης των δημιουργών, καθώς επιβάλλει τα δικά της «θέλω» για τους πρωταγωνιστές, τους ηθοποιούς με δευτερεύοντες ρόλους, την υπόθεση της ταινίας, τους συντελεστές της, το συνεργείο και τους τεχνικούς, καθώς επίσης στο στούντιο παραγωγής, στην ομάδα διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων. Όσες ταινίες παραβλέπουν τις «φασιστικές» προϋποθέσεις, τις οποίες πληρούσε και με το παραπάνω η ταινία «Οπενχάιμερ», η Ακαδημία τις τιμωρεί με συνοπτικές διαδικασίες με ποινή αποκλεισμού από υποψήφιες για το Όσκαρ, αδιαφορώντας αν το αξίζουν λόγω της ποιότητάς τους.
Όπως αναγράφεται με εξαντλητικές λεπτομέρειες στην επίσημη ιστοσελίδα των Όσκαρ, μια ταινία θα πρέπει να πληροί δύο από τις παρακάτω τέσσερις βασικές προϋποθέσεις. Η πρώτη βασική προϋπόθεση αφορά την εκπροσώπηση στην οθόνη, τις θεματικές της ταινίας και τις αφηγήσεις. Για να την καλύψει κανείς πρέπει να είναι εντάξει σε μία από τις παρακάτω τρεις υποκατηγορίες. Πρώτον, τουλάχιστον ένας από τους ηθοποιούς Α΄ ρόλου ή κάποιου σημαντικού Β΄ Ρόλου να είναι «Ασιάτες, Λατινοαμερικανικοί, Μαύροι/Αφροαμερικανοί, Αυτόχθονες/Ιθαγενείς, Αμερικάνοι/Ιθαγενείς της Αλάσκα, Μεσοανατολίτες/Βόρειοι Αφρικανοί, Ιθαγενείς της Χαβάης ή άλλων νησιών του Ειρηνικού ή Αλλης υποεκπροσωπούμενη φυλή ή εθνικότητα». Δεύτερον, τουλάχιστον 30% όλων των ηθοποιών σε δευτερεύοντες ή μικρότερους ρόλους θα πρέπει να ανήκουν σε τουλάχιστον δύο από τις παρακάτω υποεκπροσωπούμενες ομάδες: «γυναίκες, φυλετική ή εθνική ομάδα, ΛΟΑΤΚΙ+, άτομα με νοητική ή σωματική αναπηρία, ή κωφά και βαρήκοα άτομα». Τρίτον, η κύρια υπόθεση της ταινίας θα πρέπει να επικεντρώνεται σε μία από τις υποεκπροσωπούμενες ομάδες που αναφέρθηκαν προηγουμένως.
Η δεύτερη βασική προϋπόθεση αφορά τη δημιουργική ομάδα της ταινίας και πρέπει να πληροί μία από τις παρακάτω τρεις επιλογές. Η πρώτη είναι ότι από τη δημιουργική ηγεσία και τους διευθυντές τμημάτων, τουλάχιστον δύο από τους Διευθυντής casting, Φωτογράφος, Συνθέτης, Σχεδιαστής κοστουμιών, Σκηνοθέτης, Μοντέρ, Κομμωτής, Μακιγιέρ, Παραγωγός, Σκηνογράφος, Διακοσμητής, Ήχος, Υπεύθυνος VFX, Σεναριογράφος θα πρέπει να ανήκει σε μια από της κατηγορίες «γυναίκες, φυλετική ή εθνική ομάδα, ΛΟΑΤΚΙ+…» κ.λπ. Ταυτόχρονα τουλάχιστον μία από αυτές τις θέσεις πρέπει να δοθεί σε άτομο που ανήκει στην κατηγορία «Ασιάτες, Λατινοαμερικανικοί, Μαύροι/Αφροαμερικανοί…» κ.τ.λ.
Η δεύτερη επιλογή προβλέπει ότι τουλάχιστον έξι άλλες θέσεις του συνεργείου και τεχνικών, μεταξύ των οποίων ο πρώτος βοηθός σκηνοθέτη, ο προϊστάμενος ηλεκτρολόγος και ο επόπτης σεναρίου, πρέπει να ανήκουν σε μία υποεκπροσωπούμενη φυλετική ή εθνική ομάδα. Η Ακαδημία ωστόσο εξαιρεί τους βοηθούς παραγωγής. Η τρίτη επιλογή επιβάλλει τουλάχιστον 30% του συνεργείου της ταινίας να είναι «γυναίκες, φυλετική ή εθνική ομάδα, ΛΟΑΤΚΙ+…» κ.τ.λ.
Για την τρίτη βασική προϋπόθεση πρέπει και πληροί μια ταινία και τις δύο παρακάτω επιλογές. Πρώτον, η εταιρία παραγωγής πρέπει να δώσει ευκαιρίες μαθητείας και πρακτικής επί πληρωμή σε άτομα που είναι «γυναίκες, φυλετική ή εθνική ομάδα, ΛΟΑΤΚΙ+…». Δεύτερον, η εταιρία πρέπει να δώσει ευκαιρίες εκμάθησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων σε άτομα των παραπάνω κατηγοριών.
Τέλος, η τέταρτη βασική προϋπόθεση είναι να έχει πολλά ανώτερα στελέχη στο τμήμα marketing και στη διανομή που να είναι είτε «γυναίκες, φυλετική ή εθνική ομάδα, ΛΟΑΤΚΙ+…» κ.τ.λ., είτε «Ασιάτες, Λατινοαμερικανικοί, Μαύροι/Αφροαμερικανοί…» κ.τ.λ.
Θαυματουργό το πλήκτρο off της tv, όπως και το αντίστοιχο του μεγάλου συνδρομητικού καναλιού. Όταν κάτι με ενοχλεί ενεργοποιώ αυτή τη λειτουργία, ήδη δεν βλέπω ειδήσεις και ψυχαγωγικές εκπομπές στα μεγάλα τηλεοπτικά κανάλια, χωρίς να μου λείπει η ενημέρωση και η ψυχαγωγία.
Όσο για το μεγάλο συνδρομητικό κανάλι, το ξέχασα στην αφάνεια από τότε που είδα το 1/4 του πρώτου επεισοδίου της σειράς του για τον Μ Αλέξανδρο, μάλλον δεν θα καταβάλω την επόμενη συνδρομή.
Μένουν για ενημέρωση, μικρά περιφερειακά κανάλια, εφημερίδες και διαδίκτυο, μεγάλος ο όγκος της δυνητικής πληροφορίας και ενημέρωσης.
Δεν υπάρχουν ευεργέτες, οι ολιγάρχες των καναλιών δαπανούν πολλά χρήματα, σκέφτηκε όμως κανένας τους σκοπούς που εξυπηρετούν ;
Ενοχλούν το αξιακό μας σύστημα, γιατί όμως το κάνουν και μάλιστα αντίθετα στα στενά οικονομικά τους συμφέροντα ;
Ο πελάτης, θα έπρεπε να είναι ευχαριστημένος και όχι να ενοχλείται εκπαιδευόμενος σε κάτι που αρχικά δεν πιστεύει.
Όμως όπως έλεγε και ο Γκέμπελς, πες, πες, στο τέλος κάτι θα μείνει.
Άρα είναι απλό, εκπαιδεύουν του κόσμο σε νέες αξίες με αντίτιμο την προβολή του έργου τους και την εύκολη πρόσβαση στη χρηματοδότηση.
Οι άνθρωποι ενεργούν σύμφωνα με το αξιακό τους σύστημα, ενώ ένας από τους ορισμούς της εκπαίδευσης είναι: « εκπαίδευση σημαίνει μόνιμη αλλαγή της συμπεριφοράς».
Μας βάζουν στο μαντρί πατριώτες, μας τοποθετούν πίσω από το δικό τους κριάρι, έτσι εύκολα θα το ακολουθήσουμε κατά κρημνού, χωρίς νου και ενδοιασμούς.