Κρητικά φτερά, εις υγείαν των κορόιδων!

Του Αερόπληκτου

Το 2006, τότε που ο «συνήθης ύποπτος» Χατζηδάκης έκλεισε την Ολυμπιακή, το βασικό επιχείρημα που χρησιμοποίησε για να αιτιολογήσει το λουκέτο ήταν πως η έννοια των εθνικών αερομεταφορέων ήταν αναχρονιστική και πως τα κράτη και οι φορολογούμενοι δε θα πρέπει να πληρώνουν για να έχουν αεροπορική εταιρία.

«Τι χρείαν έχομεν εθνικού αερομεταφορέως», ρωτούσε ο υπουργός;

Πολλά χρόνια μετά, το 2020, ο Κώστας Καραμανλής ο νεότερος ως υπουργός Μεταφορών το πήγε ένα βήμα παραπέρα καταργώντας τους κρατικούς ελέγχους στα αεροδρόμια, αφήνοντας ουσιαστικά ανεξέλεγκτη τη γερμανική ΦΡΑΠΟΡΤ  που λειτουργεί τα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας, καθώς και την Aegean (κρητικών συμφερόντων) που κυριαρχεί στους αιθέρες σχεδόν μονοπωλιακά.

Μάλιστα, στη συζήτηση στη Βουλή για το κατάπτυστο αυτό νομοσχέδιο, ο υπουργός τόνισε με στόμφο απαντώντας σε ερώτημα βουλευτή της αντιπολίτευσης (ΚΚΕ) «δηλαδή εσείς τι λέτε; Δε χρειαζόμαστε εθνικό αερομεταφορέα;».

Η κωλοτούμπα αυτή πέρασε στα ψιλά, μιας και έγινε εν μέσω πανδημίας και λοκντάουν, όπως στα ψιλά πέρασε και η έκτακτη ενίσχυση της κρητικής εταιρίας με δεκάδες εκατομμύρια από τους φόρους μας.

Μάλιστα, πέρα από τα ζεστά χρήματα για τις «απώλειές» της, η εταιρία εισέπραξε και σημαντική βοήθεια από το κράτος στα πλαίσια του προγράμματος SYNERGY, αφού οι φορολογούμενοι πλήρωσαν τη μισθοδοσία του προσωπικού της εταιρίας που πήρε προσωρινή άδεια λόγω της πανδημίας.

Η δε εταιρία χρησιμοποίησε αυτό το πρόγραμμα και στη συνέχεια, με αποτέλεσμα να γλιτώσει το κόστος μισθοδοσίας κατά 42%, κόστος το οποίο ανέλαβε το κράτος, δηλαδή εμείς.

Έτσι, εν έτει 2021, στα πλαίσια του παρασιτικού καπιταλισμού, οι φορολογούμενοι χρηματοδότησαν μια ιδιωτική εταιρία, η οποία όταν κερδίζει κρατάει τα κέρδη, αλλά όταν χάνει φορτώνει τα βάρη στο κράτος.

Πέραν αυτών, η Aegean κέρδισε και κάτι ακόμη, κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, μιας και το κράτος της επέτρεψε αντί να επιστρέφει τα χρήματα για εισιτήρια πτήσεων που δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω της πανδημίας, να δίνει στους επιβάτες κουπόνια (vouchers) για μελλοντικά ταξίδια.

Αυτό σταμάτησε αργότερα όταν η Κομισιόν απείλησε με μέτρα κατά της Ελλάδος, αλλά για μια μεγάλη χρονική περίοδο η κρητική εταιρία χρηματοδοτήθηκε από τους «πελάτες» της χωρίς τόκο!

Και να μην ξεχνάμε, πως εκείνη την εποχή των λοκντάουν, οπότε κινδύνευσαν με χρεοκοπία ακόμη και παγκόσμιοι κολοσσοί, όπως π.χ. η αμερικανική Delta, ενώ έβαλαν λουκέτο η Elinair και η Astra στην Ελλάδα, προέκυψε από το πουθενά μια νέα εταιρία που αγόρασε ουκ ολίγα Airbus, κι από κει που πετούσε με ένα-δυο μικρά ελικοφόρα, ξαφνικά έγινε μεγάλος παίκτης των αιθέρων.

Αναφερόμαστε στη Sky Express, που κατά σύμπτωση είναι και αυτή κρητικών συμφερόντων.

Εν τω μεταξύ, σε μια περίεργη κρίση ειλικρίνειας, προχθές στην εξεταστική επιτροπή της βουλής για τα Τέμπη, ο διοικητής της νέας Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, είπε πως τρέμει για το ενδεχόμενο «αεροπορικών Τεμπών», κάτι που θα έπρεπε να είναι πρώτη είδηση, αλλά ουδείς ασχολήθηκε.

Αυτά τα ολίγα, ενώ περισσότερα μπορεί να βρει κανείς στο παρακάτω λινκ:

businessdaily.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Γιατί ο επιστημονικός και ιδεολογικός Μεσαίωνας της χώρας θα συνεχίσει να...

Σε χώρα με υψηλό δείκτη διαφθοράς, χαμηλό δείκτη δικαιοσύνης και δημοκρατίας, με τη χειρότερη ίσως απόδοση των μαθητών στον...

Ο χρόνος και το Λεσβιακό Ημερολόγιο

Τι είναι τελικά χρόνος; Είναι η διαδοχή και εξέλιξη των γεγονότων στο παρελθόν, στο παρόν και το μέλλον; Είναι...

Όψις ένθεος ή η υπέρβαση του κλασικισμού

Όψις ένθεος ή η υπέρβαση του κλασικισμού στις παλαιολόγειες τοιχογραφίες στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Παντοκράτορος του Αγίου Όρους....

Τέμπη: Ένα προμελετημένο έγκλημα!

Έκλεισε ένας χρόνος από το έγκλημα στα Τέμπη, με την Ελλάδα να θρηνεί τα 57 αθώα θύματα αλλά και...