Σκιάχτηκε ο Μητσοτάκης από την οργή του Ιερώνυμου για γάμο ομοφυλοφίλων και ταυτότητες 

Το παρασκήνιο της… σύγκρουσης Ιερώνυμου – Μητσοτάκη για τα φλέγοντα ζητήματα του γάμου ομοφυλοφίλων και των νέων ταυτοτήτων, αποκαλύπτει ο Μανώλης Κοττάκης σε ρεπορτάζ του στην «Εστία της Κυριακής».

Δυστυχώς, αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά η γύμνια της περίφημης ηγετικής και μεταρρυθμιστικής πυγμής του Μητσοτάκη που προπαγανδίζεται νυχθημερόν από τους… πετσωμένους κονδυλοφόρους του καθεστώτος.

Αναλυτικά το ρεπορτάζ: 

Τό τελεσίγραφο Ἰερωνύμου πρός Μητσοτάκη γιά τόν γάμο ὁμοφυλοφίλων καί τίς ταυτότητες

Τοῦ Μανώλη Κοττάκη

Τό ἄγνωστο παρασκήνιο τῆς ἐπικοινωνίας τοῦ Πρωθυπουργοῦ καί τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, μετά ἀπό αἴτημα τοῦ δευτέρου, μέ ἀντικείμενο τόν γάμο τῶν ὁμοφύλων ζευγαριῶν, φέρνει σήμερα στό φῶς τῆς δημοσιότητας ἡ «Ἑστία τῆς Κυριακῆς».

Στίς ἀρχές Σεπτεμβρίου, ὅταν βρισκόταν στήν κορυφή τῆς ἐπικαιρότητας τό θέμα τῶν νέων ἀστυνομικῶν ταυτοτήτων, τό κλῖμα στό ἐσωτερικό τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἦταν βαρύ καί ἔκρυθμο. Παρά τό γεγονός ὅτι τό θέμα δέν εἶναι ἀμιγῶς θεολογικό ἀλλά συνταγματικό (προσβάλλει τόν βασικό πυρῆνα τῶν ἀτομικῶν ἐλευθεριῶν), ἡ ἀντίδρασις χιλιάδων πιστῶν, οἱ ὁποῖοι διαδήλωναν σέ συλλαλητήρια ἕως καί πρόσφατα (τριπλάσια σέ ἔκταση σέ σύγκριση μέ τίς ἀπεργιακές κινητοποιήσεις, κατά τόν Ἄδωνι Γεωργιάδη), εἶχε τόν δικό της ἀντίκτυπο στό Συνοδικό Μέγαρο τῆς Μονῆς Πετράκη. Οἱ «σκληροί» τῆς Ἱεραρχίας κατηγοροῦσαν τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος Ἱερώνυμο γιά ὀπισθοχώρηση ἐνώπιον τοῦ «Καίσαρος» Πρωθυπουργοῦ, ὅπως τόν ἀποκαλοῦν ἰδιωτικῶς, καί ἡ μομφή δέν ἄργησε νά φθάσει στά αὐτιά τοῦ ἰδίου τοῦ κ. Ἱερωνύμου.

Ὁ κ. Ἱερώνυμος σήκωσε τό τηλέφωνο –καί τό γάντι…

Τίς ἡμέρες ἐκεῖνες ὅμως –τήν πρώτη ἑβδομάδα τοῦ Σεπτεμβρίου– συνεδρίαζε καί ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος, ἐνώπιον τῶν μελῶν τῆς ὁποίας προσῆλθε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἀποφασισμένος νά… διαψεύσει ἐμπράκτως τήν φημολογία. Καί ὁ γάμος τῶν ὁμοφύλων ζευγαριῶν, τήν νομοθέτηση τοῦ ὁποίου ἐξήγγειλε ἀμέσως μετά τίς ἐκλογές στό πρακτορεῖο Bloomberg ὁ κ. Μητσοτάκης, τοῦ ἔδωσε τήν εὐκαιρία νά «σηκώσει τό γάντι». Οἱ ψίθυροι στούς διαδρόμους τῆς Μονῆς Πετράκη ἐμφάνιζαν τόν Ἀρχιεπίσκοπο ἐνδοτικό στό θέμα αὐτό, τό ὁποῖο εἶναι δογματικό καί σηματοδοτεῖ πῶς βλέπει ἡ Ἐκκλησία τόν κόσμο. Οἱ φῆμες ἔλεγαν ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος θά ἀντιδράσει στήν νομοθέτηση, ἀλλά χλιαρά, εἰς τρόπον ὥστε νά ἐξυπηρετεῖ τήν Κυβέρνηση. Μεσούσης τῆς συνεδριάσεως τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ἔκπληκτοι οἱ 12 Συνοδικοί Ἀρχιερεῖς εἶδαν τόν Ἀρχιεπίσκοπο νά καλεῖ αἴφνης στό τηλέφωνο τόν Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη! Φεῦ, ἐκεῖνος δέν ἀπήντησε!

Ὁ «ἐπίμονος Ἀρβανίτης» –ὅπως περιγράφεται ὁ κ. Ἱερώνυμος– δέν ἐπτοήθη ὅμως καί τηλεφώνησε ἀμέσως στόν ὑφυπουργό παρά τῷ Πρωθυπουργῷ κ. Ἰωάννη Μπρατάκο. Τόν ὁποῖον καί ἐνημέρωσε ὅτι εἶχε ἤδη καλέσει τόν κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ἀλλά ἐκεῖνος δέν ἀπήντησε. «Ἀσχολεῖται μέ τίς φωτιές» ἦταν ἡ ἀπάντησις πού ἔλαβε ἀπό τόν ὑφυπουργό. Τότε, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τοῦ ἀνεκοίνωσε ὅτι «τήν στιγμή αὐτή ξεκινᾶ γιά τό Μέγαρο Μαξίμου τριμελής ἀντιπροσωπεία Ἀρχιερέων, προκειμένου νά καταθέσουν στήν Κυβέρνηση τήν κάθετη ἀντίρρηση τῆς Ἐκκλησίας στόν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων». Καί ὅτι «θά ἔρθουν, εἴτε δοῦν τόν Πρωθυπουργό εἴτε ὄχι!» Θά ἐνημερώνονταν, προηγουμένως, καί τά μέσα ἐνημερώσεως, προκειμένου νά καλύψουν τήν ἐκκλησιαστική ἐπίσκεψη στό πρωθυπουργικό Μέγαρο. Δέν πέρασαν λίγα λεπτά, καί ὁ κ. Μητσοτάκης ἐνεφανίσθη στό τηλέφωνο! Καί τότε σημειώθηκε τό «θερμό» ἐπεισόδιο. Ἐνώπιον τῶν κατάπληκτων Συνοδικῶν, ὁ κ. Ἱερώνυμος τοῦ ἐξέθεσε τήν σφοδρή ἀντίθεση τῆς Ἐκκλησίας μέ τά κυβερνητικά σχέδια στό φλέγον θέμα. «Ἐάν δέν κάνετε πίσω, θά ἀποστείλουμε ἐγκύκλιο πρός τόν λαό πού θά ἀναγνωστεῖ σέ ὅλες τίς Ἱερές Μητροπόλεις τῆς χώρας» φέρεται νά τόν προειδοποίησε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος. «Δέν μπορεῖ νά δεχθεῖ ποτέ ἡ Ἐκκλησία τόν γάμο τῶν ὁμοφυλοφίλων» ἐλέχθη χαρακτηριστικῶς – καί ἡ ἔμφασις, στήν προηγούμενη φράση, εἶναι στήν λέξη «ποτέ». Ἕπεται ἡ ἐπιχειρηματολογία: «Μετά τόν γάμο, ἀκολουθεῖ ἡ τεκνοθεσία. Ἐάν τόν δεχθοῦμε (σ.σ.: τόν γάμο), δέν θά ὑπάρχουμε ὡς Ἐκκλησία» εἶναι ἡ ἄποψις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. «Εἶναι ζήτημα χριστιανικῆς ἀνθρωπολογίας» ἐξηγοῦσε στήν «Ἑστία τῆς Κυριακῆς» ἀρχιερέας.

Ἐνώπιον τῆς ἀπρόσμενης γιά τόν κ. Μητσοτάκη, ὅσο καί σκληρῆς θέσεως τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας, ὁ Πρωθυπουργός ὑπεχρεώθη νά ἀνακρούσει πρύμναν. Πρός ἀπογοήτευσιν ὁρισμένων συνεργατῶν του, ὅπως ὁ κ. Πατέλης, τό «πράσινο φῶς» στόν γάμο τῶν ὁμοφύλων ζευγαριῶν μετατίθεται γιά… ἀργότερα. Πόσο ἀργότερα, μένει νά φανεῖ. Τό βέβαιον εἶναι ὅτι ἕως τίς αὐτοδιοικητικές ἐκλογές δέν θά ὑπάρξει κάποια δυσάρεστος ἔκπληξις. «Ὁ χρόνος κατάθεσης τοῦ νομοσχεδίου θά κριθεῖ ἀπό ἐμένα» δήλωσε ἀμήχανος ὁ κ. Μητσοτάκης, ἀπαντῶντας σέ σχετική ἐρώτηση στό πλαίσιο τῆς καθιερωμένης συνέντευξης Τύπου στήν Διεθνῆ Ἔκθεση Θεσσαλονίκης. Ἕτερο σενάριο ἐμφανίζει τό Μέγαρο Μαξίμου νά προχωρεῖ στήν νομοθέτηση τοῦ γάμου μετά τίς εὐρωεκλογές –μένει νά φανεῖ… Ὁρισμένοι ὑπεστήριζαν ὅτι ὁ κ. Μητσοτάκης θά ἐπιθυμοῦσε νά φέρει τό νομοθέτημα αἰφνιδιαστικά μέχρι τόν μῆνα Δεκέμβριο (ἐξ οὗ καί ἡ σφοδρή ἀντίδραση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου), ἐνῶ ἄλλοι ἐκτιμοῦσαν ὅτι, ἐάν δέν τό εἰσαγάγει πρός συζήτηση, οὔτε τότε ἴσως νά μήν τό φέρει ποτέ στό ἄμεσο μέλλον.

Εἶναι δεδομένη, ἄλλως τε, ἡ ἀντίδραση (σιωπηρή γιά τήν ὥρα) συγκεκριμένων μελῶν τῆς Κυβερνήσεως, ὅπως καί πλειάδας βουλευτῶν τῆς Νέας Δημοκρατίας, ἔναντι τοῦ ἐν λόγῳ νομοθετήματος. Γιά λόγους ἀρχῆς, καί ὄχι κατ’ ἀνάγκην, ἕνεκα τῶν καλῶν σχέσεων πού ἔχουν μέ τήν Ἐκκλησία.

Ὁ ἑπτασφράγιστος φάκελλος

Ἡ –πρόσκαιρος;– ὑποχώρηση Μητσοτάκη πιθανόν, πάντως, νά σχετίζεται μέ τόν κλειστό φάκελλο πού ἔχει στό συρτάρι τοῦ γραφείου του γιά τήν ἡγεσία τῆς Ἐκκλησίας.

83 ἐτῶν ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος, 85 ἐτῶν ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος, δέν εἶναι περίεργο πολλοί, ἐντός ἤ ἐκτός Ἐκκλησίας, νά ὀνειρεύονται τήν ἑπομένη ἡμέρα γιά νά διευκολυνθοῦν στούς χειρισμούς τους. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀμερικῆς κ. Ἐλπιδοφόρος, ὁ ὁποῖος ἔχει ἤδη λάβει θέση γιά τά ὁμόφυλα ζευγάρια, εἶναι ἐκ τῶν ὀνομάτων πού ἀκούγονται γιά τό Φανάρι. Ἀντιστοίχως, καί στήν Ἀθήνα, ὁ Πρωθυπουργός θά μποροῦσε νά προσδοκᾶ σέ μία πιό φιλική ἡγεσία… Μέ τόν Ἀρχιεπίσκοπο ἔχει ἀγαθές σχέσεις, ἀλλά στήν πανδημία εἶχαν συγκρούσεις λόγῳ τῆς τιμωρητικῆς στάσης πού ἐπεφύλασσε στήν Ἐκκλησία ὁ κ. Γιῶργος Γεραπετρίτης στά Θεοφάνια τοῦ 2021. Ὅταν ἀπαγόρευσε, παρά τά συμφωνηθέντα, τήν τελετή ἁγιασμοῦ τῶν ὑδάτων. «Ποιός κυβερνᾶ αὐτόν τόν τόπο;» ρώτησε τότε ὁ Πρωθυπουργός τόν ἐξοργισμένο Ἀρχιεπίσκοπο. «Ἐσεῖς, ὑπό ὅρους!» ἦταν ἡ αὐστηρή ἀπάντηση πού ἔλαβε. Τό πρόβλημα καί πάλι εἶναι ὅτι ὁ κ. Μητσοτάκης καί οἱ οἰκεῖοι του, ἔχοντας παντελῆ ἄγνοια τῶν συσχετισμῶν στήν Ἐκκλησία, ποντάρουν σέ «ἄλογα» πού μπορεῖ νά ἀποδειχθοῦν κουτσά. Εἰς ὅ,τι ἀφορᾶ στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, ὁ ἐκλεκτός τῶν οἰκείων τοῦ Ἀρχιεπίσκοπος Ἐλπιδοφόρος θεωρεῖται persona non grata ἀπό τό ποίμνιο τῆς Ὁμογένειας στήν Ἀμερική. Διότι, πρῶτον, ἔχει ἐξαφανίσει τίς ἑλληνικές σημαῖες ἀπό ὅλους τούς ναούς, τελεῖ τήν θεία λειτουργία στήν ἀγγλική, καί ὄχι στήν ἑλληνική, ἐνῶ τοῦ ἀποδίδεται ὅτι θέλει νά διαγράψει τήν λέξη «Greek» ἀπό τόν τίτλο «Greek Orthodox Church» καί ὅτι ἐπιδιώκει νά κηρύξει τήν αὐτοκεφαλία.  Ἠ τέλεση τῆς βάπτισης τέκνου ὁμόφυλου ζευγαριοῦ στήν Γλυφάδα ἦταν ἡ σταγόνα πού ξεχείλισε τό ποτήρι. Πλέον, τίθεται ζήτημα ἀπομάκρυνσής του ἀπό τήν Ἀρχιεπισκοπή καί ὄχι… ἐκλογῆς του. Ὅσον ἀφορᾶ στήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἡ στήριξη πού παρέχει πρόσωπο τοῦ πρωθυπουργικοῦ περιβάλλοντος σέ συγκεκριμένο μητροπολίτη τοῦ κάνει ἀπίστευτη ζημιά. Ἡ ἱεραρχία ἔχει συσπειρωθεῖ ἐναντίον του, μόνον καί μόνον ἐπειδή ὑποστηρίζεται ἀπό πρόσωπο πού κινεῖται πέριξ τοῦ στενοῦ πυρῆνα τῆς ἐκτελεστικῆς ἐξουσίας. Θῆλυ.

Ὁ παράγων «Κασσελάκης»

Ἕνα ἐρώτημα, ἐπί πλέον, πού θά κληθεῖ ἐνδεχομένως νά ἀντιμετωπίσει ἡ κοινωνία καί, κατ’ ἐπέκτασιν, ἡ Κυβέρνησις εἶναι πόσο θά ἀλλάξει τήν πολιτική καί κοινωνική ἀτζέντα τυχόν ἀνάδειξις τοῦ κ. Στεφάνου Κασσελάκη στήν ἡγεσία τῆς ἀξιωματικῆς Ἀντιπολιτεύσεως. Ἐάν, μέ ἄλλα λόγια, τά θέματα πού ἐκεῖνος θά ἀναδεικνύει θά πιέζουν τόν κεντρῶο κ. Μητσοτάκη καί τήν δική του ἀτζέντα. Ἀλλά ἡ συζήτησις εἶναι, ἐπί τοῦ παρόντος, πρόωρος, ἀφοῦ οἱ κάλπες τοῦ ΣΥΡΙΖΑ δέν ἔχουν κλείσει κἄν.

Ἀστερίσκοι καί γιά τίς ταυτότητες

Ἐπιστρέφοντας στό θέμα τῶν ταυτοτήτων, θά ἦταν παράλογο νά ἀναμένει κανείς ἀπό τόν κ. Ἱερώνυμο νά τό κάνει «παντιέρα». Δεδομένης, ἰδίως, τῆς στάσεως πού ἔχει τηρήσει –ἐκ τῶν ἐλαχίστων Ἱεραρχῶν, εἶναι ἀλήθεια– στήν σύγκρουση τοῦ μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου κυροῦ Χριστοδούλου καί τοῦ τότε Πρωθυπουργοῦ κ. Κώστα Σημίτη.

Ἀλλά καί, ἐπί τῆς οὐσίας, «δέν μποροῦμε νά κάνουμε θεολογία ταυτοτήτων. Ἡ παραλαβή τῶν ὁποίων δέν συνιστᾶ πνευματικό παράπτωμα» μᾶς ἐξηγοῦσε Ἱεράρχης.

Ἕτερος μητροπολίτης μέ τόν ὁποῖον ἐπεκοινώνησε ἡ «ΕτΚ» ἐπέρριπτε τήν εὐθύνη στήν Κυβέρνηση. Μεγάλη ὁμάδα μητροπολιτῶν διαφωνεῖ μέ τήν ἔκδοση τῶν νέων ταυτοτήτων, ἀλλά δέν ἐκφράζεται δημοσίως γιά νά μήν δημιουργήσει ρῆγμα στήν εἰκόνα τῆς Ἐκκλησίας. Θεωρεῖ, σέ ἀντίθεση μέ τόν Ἀρχιεπίσκοπο, ὅτι ἡ Πολιτεία ἀντιφάσκει. «Ἐάν ἀφαίρεσαν ἀπό τίς ταυτότητες τό θρήσκευμα γιά νά προστατευτοῦν προσωπικά δεδομένα, τότε γιατί προσθέτουν στίς νέες ταυτότητες δεκάδες νέα προσωπικά δεδομένα, ὅπως ΑΦΜ καί ΑΜΚΑ, πού ὁδηγοῦν στό ἠλεκτρονικό φακέλλωμα τοῦ πολίτη μέσῳ τῆς διασύνδεσης βάσεων δεδομένων;» ρωτοῦν.

Μέσα σέ αὐτήν τήν ἀτμόσφαιρα προέκυψε καί ἡ γνωστή ἀνακοίνωση τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου γιά τό θέμα. «Ἡ Ἱερά Σύνοδος ἀντιλαμβάνεται τήν ἀνησυχία κάποιων χριστιανῶν» ἀναφέρεται στήν εἰσαγωγή της.

Καί ἐδῶ, πάντως, ὑπάρχει παρασκήνιο, ἀφοῦ ὁ κ. Ἱερώνυμος ἐμφανίζεται –ἀπό καλῶς πληροφορημένους ἐκκλησιαστικούς κύκλους– ὅτι ἔβαλε ἀστερίσκους γιά τό μέλλον. Μέ τίς ταυτότητες «ὥς ἐδῶ καλῶς», φέρεται εἰπών ὁ Ἀρχιεπίσκοπος στόν Πρωθυπουργό, διαμηνύοντας, τήν ἴδια στιγμή, ὅτι δέν θά τηρήσει τήν ἴδια στάση στό μέλλον, «ἐάν στίς νέες ταυτότητες προστεθοῦν καί ἄλλες δυνατότητες». Ἡ ἀστυνομική ταυτότης δέν μπορεῖ παρά νά χρησιμοποιεῖται γιά τήν ταυτοπροσωπία, καί πέραν τούτου οὐδέν, εἶναι ἡ ἄποψη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Παραπέμπει, ἄλλως τε, καί στό ἀνακοινωθέν της, στήν ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου τῆς Ἐπικρατείας τοῦ 2019, ἡ ὁποία «ἀκύρωσε μερικῶς τήν Ὑπουργική Ἀπόφαση τοῦ 2018 ὡς πρός μία διάταξή της, πού προέβλεπε ἄμεση χρήση τῆς ταυτότητας ἀπό τούς πολῖτες ὡς κάρτας ὑπηρεσιῶν ψηφιακῆς διακυβερνήσεως, καθώς αὐτή ἡ λειτουργία της δέν προβλεπόταν νομοθετικῶς».

Ἐν κατακλεῖδι, τό θέμα τῶν ταυτοτήτων «ἀφορᾶ ἕνα διοικητικῆς φύσεως ζήτημα τῶν σχέσεων Κράτους καί πολίτη», ὡς ἐκ τούτου, ὑπονοεῖ «τά τοῦ Καίσαρος τῷ Καίσαρι καί τά τοῦ Θεοῦ τῷ Θεῶ».

Σέ ἀντίθετη, μελλοντική περίπτωση –ἐάν δηλαδή στήν ταυτότητα προστεθοῦν καί ἄλλα στοιχεῖα, ὅπως τό ΑΦΜ, ὁ ΑΜΚΑ καί ὁ Ἑνιαῖος Ἀριθμός Πολίτη– τότε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος δέν μπορεῖ παρά νά συγκαλέσει τήν Ἱεραρχία καί νά καλέσει τόν πιστό λαό νά μήν παραλάβει τίς νέες ταυτότητες, πληροφορεῖται ἡ «Ἑστία τῆς Κυριακῆς» ὅτι εἶπε ὁ κ. Ἱερώνυμος στόν κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Ἄλλως τε, τό θέμα «θά παραπεμφθεῖ σέ μελλοντική ἔκτακτη σύγκληση τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας», προσφυῶς ἀναφέρεται στό «διά ταῦτα» τῆς συνοδικῆς ἀνακοινώσεως.

Ἕνα ἐρώτημα, πάντως, πού ἐκκρεμεῖ εἶναι ἐάν θά θελήσουν κάποιοι, λίγοι, μητροπολῖτες νά θέσουν τό ζήτημα στήν ἐπικείμενη συνεδρίαση τῆς Ἱεραρχίας (ἀρχῆς γενομένης, τήν 9η Ὀκτωβρίου). Τά βλέμματα πέφτουν σέ κάποιους «σκληρούς» τῆς περιόδου τοῦ Μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Χριστόδουλου. Σέ κάθε περίπτωση, ἡ περιρρέουσα ἀτμόσφαιρα μοιάζει νά μήν εὐνοεῖ σχετική παρέμβαση, ἀφοῦ εἶναι ἔντονο τό ἐνδιαφέρον γιά τήν πλήρωση τῶν κενῶν μητροπόλεων καί τήν ἐκλογή βοηθῶν ἐπισκόπων.

  1. ” Ἠ τέλεση τῆς βάπτισης τέκνου ὁμόφυλου ζευγαριοῦ στήν Γλυφάδα ἦταν ἡ σταγόνα πού ξεχείλισε τό ποτήρι”
    Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί; Αν το παιδί ήταν εξώγαμο δεν θα το βάπτιζε; Από πότε έχει σχέση τίνος είναι ένα παιδί και όχι το ίδιο το παιδί και ο ανάδοχος, ο οποίος θα ομολογήσει αντ’ αυτού την πίστη και θα αναλάβει την πνευματική/θρησκευτική του καθοδήγηση; Το όλο άρθρο αποπνέει εκκλησιαστικό ταλιμπανισμό και είναι ανάξιο τού Μ. Κοττάκη, τον οποίον εκτιμώ και διαβάζω τακτικά.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Η Άγκυρα «στοχοποιεί» τη βραχονησίδα Ζουράφα

Ακόμα και οι πλέον αφελείς μπορούν να κατανοήσουν πως μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί το επεισόδιο που σημειώθηκε...

Πράσινα σχέδια θερινής νυκτός σε γκρίζα εικόνα

Χάρης Δούκας: «Δεν είναι θέμα τρόπου ζωής ή βελτίωσης της ποιότητας ζωής - είναι θέμα επιβίωσης, όταν το 23%...

Ο Μητσοτάκης της Ουκρανίας

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξελέγη πρωθυπουργός της Ελλάδας, πλην όμως αποφάσισε, χωρίς να ρωτήσει κανέναν, ούτε φυσικά τον λαό, ούτε...

Ο κύριος Δούκας και τα καταστατικά των κομμάτων

Παλιά, τα καταστατικά των κομμάτων δεν είχαν καμία σημασία. Ο Άρειος Πάγος εξέταζε τυπικά την πίστη και την προσήλωσή...