“Οι ήρωες της Κύπρου συνοδεύουν” είναι ο τίτλος στο κεντρικό κομμάτι στο πρωτοσέλιδο της τουρκικής εφημερίδας Hürriyet, αναφερόμενο στα πλοία που συνοδεύουν το γεωτρύπανο Αμπντουλχαμίτ.
Η εκτέλεση του Τάσου Ισαάκ (11 Αυγούστου 1996), από τις τουρκικές κατοχικές δυνάμεις, που συγκλόνισε Ελλάδα, Κύπρο και την παγκόσμια κοινή γνώμη καθώς απαθανατίστηκε on camera δεν θα μπορούσε να τύχει μεγαλύτερου χλευασμού και απαξίωσης από το τουρκικό κράτος, παρά με τα ονόματα των τριών πλοίων που συνοδεύουν το γεωτρύπανο και που απέπλευσαν χτες, μία μέρα πριν από τη μαύρη επέτειο της δολοφονίας του Ισαάκ.
Τα πλοία φέρουν τα ονόματα Χακάν Ιλχάν, Κούτσι Ιλχάν, Μουράτ Ιλχάν, τα οποία είναι τα ονόματα των γιων του ταγματάρχη Νιχάτ Ιλχάν, γιατρού στο τουρκικό σύνταγμα στην Κύπρο.
Κατά τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης, οι τρεις γιοι “σκοτώθηκαν από την ελληνική συμμορία στην Κύπρο το 1963, μαζί με τις μητέρες τους, οι οποίες πυροβολήθηκαν σε μια μπανιέρα στο σπίτι τους”, σε ένα περιστατικό που έχει διογκωθεί από την τουρκική προπαγάνδα και πλέον κατέχει θέση αστικού μύθου.
Όπως λοιπόν αφηγούνται τα τουρκικά ΜΜΕ: “Ο Νιχάτ Ιλχάν, που αποστρατεύτηκε από τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις με τον βαθμό του Ταξίαρχου, ήταν ο γιατρός της 650μελούς τουρκικής δύναμης στην Κύπρο το 1963, που τότε ήταν το τουρκοκυπριακό σύνταγμα. Ήταν σε υπηρεσία στο Τουρκικό Σύνταγμα στις 20 Δεκεμβρίου 1963, όταν οι Ελληνοκύπριοι, που έμειναν στην ιστορία της Κύπρου ως ‘Ματωμένα Χριστούγεννα’, ξεκίνησαν τις ένοπλες επιθέσεις. Το βράδυ της 24ης Δεκεμβρίου, Έλληνες εισέβαλαν στο σπίτι του Ταγματάρχη Νιχάτ Ιλχάν στην περιοχή Κουμσάλ της Λευκωσίας”. Εκεί κατά τα λεγόμενα των Τούρκων οι Κύπριοι δολοφόνησαν τα τρία παιδιά και τη μητέρα τους Μουρουβέτ στην μπανιέρα του σπιτιού τους.
Τούρκοι και διεθνείς ερευνητές, μεταξύ των οποίων και ο Τουρκοκύπριος δημοσιογράφος Σενέρ Λεβέντ, έχουν αμφισβητήσει την εγκυρότητα και το κατά πόσο ευσταθεί η μυθιστορηματική αφήγηση. Έχει λεχθεί ότι υπάρχουν πολλές αντιφάσεις στην ιστορία, αλλά και το γεγονός ότι οι Τουρκοκύπριοι “έπαιζαν” με τα πτώματα μέχρι να βρουν την κατάλληλη θέση για την τέλεια φωτογραφία, η οποία όταν και δημοσιεύθηκε προκάλεσε διεθνή κατακραυγή για την υποτιθέμενη βαναυσότητα των Ελλήνων εναντίον των Τούρκων.
Αυτό το περιστατικό έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως από τους τούρκους εθνικιστές για να προκαλέσει εχθρότητα και δυσπιστία στην τουρκοκυπριακή κοινότητα εναντίον Ελλήνων και να δικαιολογήσει την τουρκική στρατιωτική εισβολή του 1974 στην Κύπρο στα μάτια της διεθνούς κοινότητας, απεικονίζοντας τους Έλληνες ως επιθετικούς και δολοφονικούς.
Πηγή: capital.gr