Aσφάλιση Lloyd’s για τα ουκρανικά σιτηρά

Η βρετανική Lloyd’s θα ασφαλίσει τελικά τις εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών από τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. Όμως η ασφαλιστική κάλυψη δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου και ο αποκλεισμός των ουκρανικών λιμανιών στη Μαύρη Θάλασσα προκάλεσε έλλειψη βασικών πρώτων υλών και, κατ’ επέκταση, εκτόξευση των τιμών. Η Ουκρανία είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος εξαγωγέας σιταριού στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 80% των εισαγωγών σίτου του Λιβάνου και όντας ο μεγαλύτερος προμηθευτής σε χώρες όπως Σομαλία, Συρία και Λιβύη.

Για έξι μήνες όλα αυτά έχουν σταματήσει λόγω του πολέμου. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα Ουκρανία, Ρωσία και Τουρκία συμφώνησαν με τα Ηνωμένα Έθνη στη δημιουργία ασφαλών διόδων στο εμπόριο σιτηρών και λιπασμάτων, ώστε να εξομαλυνθεί ο αντίκτυπος της επισιτιστικής κρίσης. Από την Παρασκευή, καθώς τρία ουκρανικά λιμάνια ξανανοίγουν, 17 πλοία είναι έτοιμα να φύγουν με περισσότερους από 600.000 τόνους εμπορεύματος, σύμφωνα με πληροφορίες Ουκρανών αξιωματούχων.

Η ασφάλεια της βρετανικής Lloyd’s

Η Ascot, το ασφαλιστικό παράρτημα της βρετανικής Lloyd’s, ανακοίνωσε ότι θα καλύψει έως και 50 εκατομμύρια δολάρια ανά φορτηγό πλοίο, ενθαρρύνοντας της ναυτιλιακές εταιρείες να κάνουν το ταξίδι. Όμως ακόμα υπάρχει φόβος για δυο βασικούς λόγους: την πιθανή ύπαρξη ναρκών στα λιμάνια και τον κίνδυνο ρωσικής στρατιωτικής επιθετικότητας. Ο διευθυντής της Άσκοτ Κρις ΜακΓκιλ, δήλωσε σήμερα το πρωί στο BBC ότι «η εταιρεία θα αποζημιώσει το πλοίο που θα δεχτεί στρατιωτική επίθεση, όμως διατηρεί το δικαίωμα να ακυρώσει όλα τα υπόλοιπα συμβόλαια αμέσως μετά».  Γι αυτό πολλοί πλοιοκτήτες ανησυχούν ότι αν στείλουν τα πλοία τους στην Μαύρη Θάλασσα δεν θα μπορέσουν να τα βγάλουν ξανά, παρά τις διαβεβαιώσεις του ουκρανικού στρατού να βοηθήσει στην είσοδο και έξοδό τους.

Η βρετανίδα υπουργός Εξωτερικών Λιζ Τρας καλωσόρισε την κίνηση και να καλεί τον Πούτιν να σεβαστεί τις διελεύσεις και «να επιτρέψει στα πλοία να φύγουν από την Ουκρανία ώστε να μειώσει την τεράστια ζημιά που έχει προκαλέσει ο πόλεμός του στην επισιτιστική ασφάλεια». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όποτε και αν φύγει το πρώτο πλοίο, το δρομολόγιο θα γίνει δοκιμαστικά και μετά θα ακολουθήσουν τα υπόλοιπα κονβόι. Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Ντιμίτρο Κουλέμπα δήλωσε ότι «πρέπει να υπολογιστούν τα πάντα για την πρώτη διαδρομή, να εξεταστούν για ξανά δυο και τρεις φορές».

Ο προορισμός του πρώτου πλοίου δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, όμως επικεφαλής της ανθρωπιστικής βοήθειας των Ηνωμένων Εθνών έχει γνωστοποιήσει ότι προτεραιότητα είναι η Σομαλία, καθώς οχτώ περιοχές της χώρας βρίσκονται ήδη στα όρια του λιμού.

Πηγή: dw.com

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία άρθρα

Ο αγωγός φυσικού αερίου και η τραγωδία της Συρίας

Ορισμένες πληροφορίες (όχι και τόσο σκόρπιες), όπως και κάποια ιστορικά στοιχεία από το (όχι πολύ μακρινό) παρελθόν, βοηθούν να...

Tα «φάλτσα» της Κάλας

Υπάρχουν σήμερα τέσσερα κέντρα εξουσίας στη Δύση. Το πρώτο είναι εγκατεστημένο στην Αμερική. Ο νέος πρόεδρος Τραμπ επιθυμεί το...

Ρωσικά μικροτσίπ από πλυντήρια

Είπεν η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στις 14 Σεπτεμβρίου 2022, στο Ευρωκοινοβούλιο στο Στρασβούργο: «Ο ρωσικός στρατός παίρνει μικροτσίπ...

Η πτώση Μπαρνιέ, αρχή νέας κρίσης στην Ε.Ε.

Ο Μισέλ Μπαρνιέ έγινε ο πρωθυπουργός με τη μικρότερη θητεία στη σύγχρονη ιστορία της Γαλλίας και ο πρώτος από...