Προς Μαξίμου: Με την ανεξέλεγκτη ρύπανση των θαλασσών θα επιτευχθεί γρηγορότερα η πράσινη μετάβαση;
15/11/2020 11:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Προς Μαξίμου: Με την ανεξέλεγκτη ρύπανση των θαλασσών θα επιτευχθεί γρηγορότερα η πράσινη μετάβαση;

Άπαντες πλέον έχουν αντιληφθεί ότι η τάχα πράσινη μετάβαση που ευαγγελίζεται ο πρωθυπουργός, δεν είναι τίποτε άλλο παρά ένα ακόμη τέχνασμα για να πλουτίσουν περισσότερο τόσο οι ντόπιοι όσο και οι αλλοδαποί ολιγάρχες της ενέργειας.

Διότι δεν θέλει και πολύ μυαλό για να καταλάβεις ότι από τη στιγμή που ο λιγνίτης είναι τζάμπα, κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο του Green Deal που καλείται να συντηρήσει ο συνήθης ύποπτος λαός από το υστέρημά του.

Βέβαια, ο κύριος Μητσοτάκης έχει αντίθετη άποψη και υποστηρίζει ότι η στροφή στην πράσινη ανάπτυξη αποτελεί μονόδρομο για μια καθαρή Ελλάδα που δεν θα ρυπαίνει, και μάλιστα με δυσβάσταχτο κόστος, το περιβάλλον.

Δεν μας είπε ωστόσο συγκεκριμένα τι θα γίνει με όλους τους άνεργους που θα δημιουργήσει αυτή η μετάβαση, καθώς και γιατί επέλεξε να μοιράσει την... πράσινη πίτα κυρίως σε Γερμανούς (οι οποίοι παρεμπιπτόντως θα χρησιμοποιούν τον... ρυπογόνο λιγνίτη μέχρι το 2038, ενώ εμείς σπεύδουμε ταχέως να απαλλαγούμε από αυτόν μέχρι το 2027) και σε Έλληνες επιχειρηματίες του χώρου που τυχαίνει να είναι συγγενείς με κορυφαίο υπουργό που χαίρει της απολύτου εμπιστοσύνης του.

Ας υποθέσουμε όμως, ότι είμαστε κακεντρεχείς και εντελώς άσχετοι περί των ωφελειών που πηγάζουν από την πράσινη ενέργεια, με μοναδικό μέλημα να πλήξουμε την κοπιώδη προσπάθεια του κυρίου Μητσοτάκη για ένα καθαρό περιβάλλον.

Πολύ φοβούμαστε εντούτοις, ότι η περιβαλλοντική ευαισθησία του είναι αλά καρτ.

Διότι πως γίνεται να επικαλείται ένα καθαρό περιβάλλον μέσω των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της ηλεκτροκίνησης κ.ο.κ., την ώρα που προωθούνται βλαβερές κυβερνητικές αποφάσεις που θα πλήξουν το θαλάσσιο περιβάλλον;

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Έθνους» (Νέοι (ελαστικότεροι) κανόνες διαχείρισης αποβλήτων πλοίων στα λιμάνια), σχεδιάζονται τα εξής επιβλαβή για το θαλάσσιο περιβάλλον σχέδια:

"Στα παρασκήνια του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εξελίσσεται ένα θέμα που αφορά την κατάργηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης8111.1/41/2009, της Απόφασης – ασπίδα για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Η Απόφαση αυτή, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την κατοχύρωση της προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς ρύθμισε όλο το πλαίσιο υπό το οποίο λειτουργούν οι περιβαλλοντικές υπηρεσίες στα λιμάνιακαι καθορίζονται οι περιβαλλοντικές υποχρεώσεις των πλοίων. Είναι γνωστό στους παροικούντες τον Πειραιά ότι, πρόσωπα με επιχειρηματική δράση στα λιμάνια, έχοντας στην «υπηρεσία» τους στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, σχεδιάζουν να αντικαταστήσουν την υπερδεκαετή αυτή αποτελεσματική Υπουργική Απόφασημε καινούργια που να λειτουργεί προς όφελός τους. Η οποία μάλιστα, σε αντίθεση με τις επιταγές της παγκόσμιας περιβαλλοντικής νομοθεσίας που γίνεται ολοένα και αυστηρότερη, είναι επιεικέστερη και ελαστικότερη από την προηγούμενη! Αυτό το προσχέδιο Απόφασης έχει τεθεί τώρα σε διαβούλευση.

Το προσχέδιο αυτό Υπουργικής Απόφασης έχει κοπεί και ραφτεί στα μέτρα των πλοιοκτητών. Μάλιστα, κοινοποιήθηκε στις διοικήσεις των λιμανιών (1η βδομάδα του lockdown!) σε χρόνο «πονηρό» για να το σχολιάσουν, ενώ συγχρόνως διοχετεύτηκε στο διαδίκτυο σε μια προσπάθεια εγκλωβισμού των αρμόδιων Υπουργών προς μια κατεύθυνση που εξυπηρετεί ξεκάθαρα τα συμφέροντα πλοιοκτητών και όσων τους εξυπηρετούν εντός της διοικητικής κρατικής πυραμίδας.Ολο αυτό, οδηγεί στην παγκόσμια πρωτοτυπία η περιβαλλοντική νομοθεσία να γίνεται ελαστικότερη αντί για αυστηρότερη. Οδηγεί στην παγκόσμια πρωτοτυπία, η περιβαλλοντική νομοθεσία να επιβάλει λιγότερες υποχρεώσεις στους παραγωγούς αποβλήτων (πλοία) αντί για περισσότερες και ο ελεγχόμενος να γίνεται ανεξέλεγκτος!

Αποδυναμώνοντάς το πλαίσιο των περιβαλλοντικών υποχρεώσεων των πλοίων και των λιμανιών, χαμηλώνοντας το επίπεδο με ελλιπείς κανόνες και ασάφειες, με δυσβάσταχτα κόστη για τα μικρά ελληνικά πλοία που κάνουν πιο συχνές κινήσεις στα λιμάνια και θα επιβαρυνθούν περισσότερο προς όφελος των μεγάλων παικτών, οδηγούν στην επιβάρυνση των λιμανιών μας έτι περαιτέρω και την εξυπηρέτηση λίγων μεγάλων «παικτών». Εκτός αν αυτός είναι ο στόχος...

Και το ερώτημα είναι: Γνωρίζουν άραγε τα παραπάνω οι αρμόδιοι Υπουργοί;"

Άραγε με τέτοιου είδους βρώμικες περιβαλλοντικά κι όχι μόνο δολιότητες θα επιτευχθεί γρηγορότερα η πράσινη μετάβαση;

Καλό είναι να δοθούν πάραυτα οι απαραίτητες διευκρινίσεις προς σωτηρία του άμοιρου Green Deal, που πλέον βουλιάζει αβοήθητο στις λάσπες των διαπλεκόμενων συμφερόντων.