Το κράτος, οι δήμοι και τα ραντάρ του «αρμόδιου» υπουργού!
03/11/2021 11:11
​Του Αερόπληκτου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το κράτος, οι δήμοι και τα ραντάρ του «αρμόδιου» υπουργού!

Συνηθίζουμε ως Έλληνες και μονίμως διαμαρτυρόμενοι να τα ρίχνουμε όλα στο κράτος.

Ακόμη και οι εκ πεποιθήσεως φοροφυγάδες μόλις δουν ένα στραβό φωνάζουν «που είναι το κράτος;».

Και ως «ημιμαθείς» που είμαστε, όταν λέμε κράτος συνήθως εννοούμε την κυβέρνηση και τα υπουργεία.

Στην Ελλάδα όμως τις περισσότερες αρμοδιότητες για τα διάφορα προβλήματα που προκύπτουν και που έχουν σχέση με τη καθημερινότητά μας, τις έχουν οι δήμοι.

Ακόμη και στα πρόσφατα προβλήματα που προέκυψαν με τις πλημμύρες, όπως φάνηκε οι δήμοι και οι περιφέρειες ήταν που κωλυσιέργησαν με αποτέλεσμα να βυθιστούν δρόμοι, να σκάσουν φρεάτια, και να πέσουν γέφυρες και «ιρλανδικές διαβάσεις».

Οι δήμοι λοιπόν είναι υπεύθυνοι για τα σχολεία, τα ΚΑΠΗ, τα αδέσποτα, τα παρατημένα αυτοκίνητα, την παράνομη στάθμευση, τα φρεάτια, τους δρόμους, τα σκουπίδια και άλλα πάρα πολλά.

Τόσα πολλά, που ούτε να φανταστεί κάποιος δεν μπορεί.

Ιδού ένα παράδειγμα:

Στο ΦΕΚ 4866 της 21/10/21, που αφορά στην υπ. αριθ. 203271 Απόφαση περί Έγκρισης Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου Καρδίτσας, υπάρχουν πάνω από 500 πυκνογραμμένες σελίδες γεμάτες με τις αρμοδιότητες του εν λόγω Δήμου.

Ανάμεσα λοιπόν σε αυτές τις αρμοδιότητες, που οι περισσότεροι από εμάς αγνοούμε πλήρως, υπάρχουν στην σελίδα 63868 λεπτομερώς καταγεγραμμένες οι αρμοδιότητες του «Γραφείου Δημοτικού Πεδίου Προσγείωσης Μυρίνης».

Ναι, η Καρδίτσα διαθέτει πεδίο προσγείωσης αεροσκαφών.

Όπως φαίνεται όμως, διαθέτει και «αρμόδιο» υπάλληλο, ο οποίος έχει πληθώρα «αρμοδιοτήτων» αναφορικά με την ασφαλή και σύννομη λειτουργία του πεδίου, καθώς και της ασφάλειας των πτήσεων προς και από το πεδίο.

Π.χ. στο σημείο 2 αναφέρεται ότι πρέπει να «μεριμνά ώστε οι πτήσεις προς και από το πεδίο προσγείωσης, να εκτελούνται σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και διατάξεις, διατάγματα, κανονιστικές αποφάσεις και κανονισμούς, σε συνάρτηση με την ευθύνη του χειριστή του αεροσκάφους, των επιδόσεων και περιορισμών του αεροσκάφους, ως προς τον τύπο και το βάρος προσγείωσης – απογείωσης…»!!!!!!

Στο δε σημείο 12, ο «αρμόδιος» αυτός δημοτικός υπάλληλος έχει αρμοδιότητα να «βεβαιώνει παραβάσεις του κανονισμού ή των οδηγιών και αποφάσεων της Υ.Π.Α. από χειριστές ή χρήστες του Π.Π.Μ. και να προβαίνει σε αντίστοιχες ενέργειες επίπληξης, προφορικές ή γραπτές».

Και άλλα πολλά παρόμοια.

Που είναι όμως το περίεργο της υπόθεσης;

Ότι ένας «αρμόδιος» και προφανώς ανεκπαίδευτος στα σύνθετα θέματα της πολιτικής αεροπορίας δημοτικός υπάλληλος καλείται να παρακολουθεί και να εφαρμόζει κανόνες, αποφάσεις, διατάξεις και γενικά μια νομοθεσία ιδιαίτερα εξειδικευμένη και περίπλοκη, όπως είναι αυτή που αφορά την πολιτική αεροπορία.

Και το πιο περίεργο από όλα;

Σε ένα απλό παρακατιανό πεδίο προσγείωσης κάπου στην Καρδίτσα, με ελάχιστες προσγειώσεις και απογειώσεις ελαφρών αεροσκαφών, ερασιτεχνών πιλότων, ο νομοθέτης κρίνει απαραίτητη την παρουσία αρμόδιου υπαλλήλου που θα εποπτεύει τη συμμόρφωση όλων των εμπλεκομένων σε σύνθετα αεροπορικά ζητήματα, με τη δυνατότητα να επιβάλλει και ποινές, όταν την ίδια ώρα, εδώ και ένα χρόνο, το κανονικό κράτος, και πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Μεταφορών, κατάργησε με νόμο την παρουσία όλων των υφιστάμενων κρατικών εποπτικών αεροπορικών αρχών στα 40 και πλέον ιδιωτικά και κρατικά αεροδρόμια της χώρας.

Αεροδρόμια στα οποία διακινούνται εκατομμύρια επιβάτες, και στα οποία πραγματοποιούνται εκατοντάδες, πολλές φορές και χιλιάδες, διεθνείς και εσωτερικές πτήσεις καθημερινά.

Όλα αυτά τα αεροδρόμια πλέον «αυτορυθμίζονται» και η συμμόρφωση στους κανόνες ασφάλειας των πτήσεων, στη διακίνηση των αεροσκαφών και όχι μόνο, αλλά και στη νομοθεσία, διεθνή και ελληνική, επαφίεται στους χρήστες τους, δηλαδή στις ιδιωτικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτά, ή που τα λειτουργούν. Και αυτό γίνεται με νόμο του κράτους!

Η ασφάλεια των αεροδρομίων δηλαδή, της βιτρίνας της χώρας που ζει από τον τουρισμό, επαφίεται στο φιλότιμο κάποιων ιδιωτών, που επιχειρούν με μόνο γνώμονα το κέρδος.

Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, το αρμόδιο υπουργείο φρόντισε να φτιάξει μια ακόμη «ανεξάρτητη» αρχή, την ΑΠΑ, στελεχωμένη με μικρό αριθμό υπαλλήλων από διάφορα άσχετα υπουργεία, η οποία θα έχει έδρα την πρωτεύουσα, και από εκεί θα εποπτεύει, εκ του μακρόθεν δηλαδή, τα 40 αεροδρόμια της χώρας.

Μάλιστα, κατά την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου, μέσω τηλεδιάσκεψης, όταν ρωτήθηκε ο αρμόδιος υπουργός από βουλευτή της αντιπολίτευσης «πως θα εποπτεύεται η εύρυθμη λειτουργία τόσων αεροδρομίων από απόσταση; Με τηλεπάθεια;». Εκείνος απάντησε «μα δεν έχετε ακουστά για τα ραντάρ;».

Τα ελληνικά αεροδρόμια λοιπόν, στα οποία διακινούνται εκατομμύρια επιβάτες, θα εποπτεύονται από την Αθήνα μέσω ειδικών ραντάρ, που ίσως κάποιος να τα εφεύρει κάποτε, αλλά το πεδίο προσγείωσης κάπου στα χωράφια της Καρδίτσας χρειάζεται φυσική παρουσία «αρμόδιου» υπαλλήλου, που θα το «εποπτεύει» έτσι ώστε να τηρούνται οι κανόνες και οι νόμοι.

Μέχρι να βρεθεί κανένας Μασκ να εφεύρει κανένα ραντάρ ή κανένα δορυφόρο και για την Καρδίτσα, για να δικαιωθεί ο «αρμόδιος» υπουργός.