
Διεθνές ξενέρωμα από την Apple
Στην παρουσίαση της Apple στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια, όλοι περίμεναν ότι θα παρουσιαστεί το iPad Mini, αλλά μαζί με αυτό παρουσιάστηκε... και ένα ακόμη νέο iPad.
Οι αντιδράσεις παγκοσμίως ξεκινούν από τον εκνευρισμό και φτάνουν στην απόρριψη, ειδικά για τους φανατικούς της Apple που «δοκιμάζονται σκληρά». Ο λόγος είναι ότι το iPad Mini είναι κατ’ ουσίαν ένα μικρότερο iPad 2 με οθόνη 7.9 ιντσών (καθ’ ότι δεν έχει την νέα οθόνη Retina και τον επεξεργαστή του iPad 3), μια μικρότερη εκδοχή ενός προϊόντος που βγήκε δύο χρόνια πριν. Και ναι μεν ο σκοπός ήταν να ανταγωνιστεί τα Tablets παρόμοιου μεγέθους (το Google Nexus 7 και το Amazon Kindle στις 7 ίντσες), όμως... η τιμή δεν είναι και τόσο ανταγωνιστική! Το Google Nexus 7 και το νέο Amazon Kindle κυκλοφορούν στα 200 δολάρια/Ευρώ στην Αμερική και στην Ευρώπη αντιστοίχως, όμως το iPad mini τιμάται στα 329 δολάρια, κατ’ ουσίαν μη θίγοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των άλλων συσκευών, ήτοι τον συνδυασμό πρακτικού μικρού μεγέθους και χαμηλότερης τιμής.
Πέρα απ’ αυτό όμως, η Apple έβγαλε και ένα «νέο» iPad, το iPad 4, το οποίο έχει καλύτερο επεξεργαστή και κάμερα από το προηγούμενο μοντέλο, καθώς και τον νέο φορτιστή της Apple στα πρότυπα του iPhone 5. Ελάχιστες διαφορές, αλλά δεν είναι εκεί το πρόβλημα: το προηγούμενο μοντέλο, το περίφημο iPad 3, βγήκε μόλις λίγους μήνες πριν στην αγορά. Ως εκ τούτου, η έκδοση νέου μοντέλου αποτελεί μιαν άσχημη φάρσα για τα μιλιούνια των ανθρώπων που αφιέρωσαν φανατικά το υστέρημά τους στο πρώην νέο μοντέλο, για να βρεθούν τόσο σύντομα με ένα «παλιό», «προηγούμενο» μοντέλο στα χέρια τους. Κατ’ ουσίαν, η Apple έβγαλε παιγνιωδώς την γλώσσα στους φανατικούς υποστηρικτές της, που την στηρίζουν με -κυριολεκτικά- μεγάλο κόστος...
Η Apple, η εταιρεία που κυριαρχεί στα κινητά νέου τύπου και στα tablets όπου κατέχει πάνω από το 70% της αγοράς, χαρίζει στους οπαδούς της μια σειρά από απογοητεύσεις. Μετά τις ελάχιστες αλλαγές του iPhone 5 (που κατέληξαν ανεκδοτολογικά παροιμιώδεις λόγω του ελάχιστα μεγαλύτερου μεγέθους του, που ήταν και η κυρίως διαφορά από τα προηγούμενα μοντέλα), το μάλλον αδιάφορο και σίγουρα ακριβό iPad mini και ταυτοχρόνως την «πίκρα» της πολύ σύντομης έκδοσης του νέου iPad, προβλέπονται πολλά «μούτρα» ανά την υφήλιο.
Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης ο τεχνολογικός
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ


ΣΧΟΛΙΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .
Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.
Καλά όλα αυτά, αλλά κάποτε οι καταναλωτές παγκοσμίως θα πρέπει να αρχίσουν να αντιδρούν στην πολιτική αυτών των εταιρειών οι οποίες χρησιμοποιούν Κινέζους υπεργολάβους για την παραγωγή προϊόντων τους στα εργοστάσια των οποίων επικρατούν άθλιες συνθήκες εργασίας (εργασία ανηλίκων, ανύπαρκτες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας κλπ.)...τα λεγόμενα sweatshops...το "αποτύπωμα" που αφήνουν ορισμένα προϊόντα δεν θα πρέπει να συσχετίζεται μόνο με τους πιθανούς "ρύπους/emissions" (π.χ. εκπομπές διοξειδίου άνθρακα)...οι καταναλωτές θα πρέπει να ασχοληθούν με το "κοινωνικό" ή "ηθικό" αποτύπωμα των προϊόντων πριν προβούν σε μία αγορά...μόνο η δύναμη του καταναλωτή θα αλλάξει αυτό το απεχθές φαινόμενο απάνθρωπης μεταχείρισης εργαζομένων... είναι θέμα καταναλωτικής ηθικής...
Τί σας λέω τώρα; ε;
Κι όμως σκεφτείτε: αυτό δεν είναι μέρος του σημερινού παίγνιου που παίζεται στις διαπραγματεύσεις για τα εργασιακά στη χώρα μας;;;
Να γεμίσει η Ελλάδα με sweatshops;
@Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης: προς θεού δεν αφορά εσένα το σχόλιό μου. το αντίθετο θα έλεγα: χάρηκα με το σχόλιό σου καθώς μόνο έτσι θα μπορούσε να ακουσθεί και μία άλλη άποψη.
Τι ειπες τωρα.... '' είναι θέμα καταναλωτικής ηθικής''
Εχει η καταναλωση ηθικη;
Την ωρα που οι αλλοι στηνουν τσαντιρια εξω απ τα καταστηματα για να ειναι οι πρωτοι που θα παρουν το θαυματουργο αυτο αντικειμενο...ποιος
νοιαζεται για τον εργατη κι απο ποιον οροφο πηδηξε...
Θα ανακαλύψει η Apple σιγά σιγά ότι οι φανατικοί οπαδοί που θα αγοράσουν ότι νάναι αρκεί να έχει το μηλαράκι επάνω, ολοένα θα λιγοστεύουν. Οι καινοτομίες αν δεν ανανεώνονται έχουν ημερομηνία λήξης. Αστυάναξ εύγε για την ανάρτηση.
Θα ανακαλύψει η Apple σιγά σιγά ότι οι φανατικοί οπαδοί που θα αγοράσουν ότι νάναι αρκεί να έχει το μηλαράκι επάνω, ολοένα θα λιγοστεύουν.
Όταν η SONY κυριαρχούσε επί δεκαετίες στα ηλεκτρονικά, μίλαγε κανείς για «φανατικούς οπαδούς»; Απλά ήταν μια εταιρία με καλά προϊοντα, και ο κόσμος τα αγόραζε.
Το ίδιο με την Apple. Από σχεδόν χρεωκοπημένη το 1998, και χωρίς πρόσβαση στο ευρύ κοινό, έγινε η μεγαλύτερη εταιρία παγκοσμίως βγάζοντας καλά προϊοντα.
Οι καινοτομίες αν δεν ανανεώνονται έχουν ημερομηνία λήξης.
Τα καλά προϊοντα δεν χρειάζονται να είναι συνεχώς καινοτομίες.
Ούτως ή άλλως, τις περισσότερες καινοτομίες στον χώρο των ηλεκτρονικών, η Apple τα έκανε εμπορικές επιτυχίες και τα έφερε στον πολύ κόσμο μέσα στο 2000: το iPod, το iPhone, το iPad, το AIR, το iTunes Store, Hi-DPI οθόνες κλπ. Δείτε τις αγορές πριν και μετά, και θα διαπιστώσετε ότι πριν υπήρχαν κάτι γκουμούτσες συσκευές στο ίδιο χώρο, δύσχρηστες που αγόραζαν ελάχιστοι, και μετά την αντίστοιχη συσκευή της Apple όλα αυτά έγιναν τεράστιες αγορές, και όλοι οι ανταγωνιστές έβγαζαν παρόμοια μοντέλα.
Αυτά π.χ. ήταν τα πλέον δημοφιλή smartphones την ημέρα που ανακοινώθηκε το iPhone:
http://marketing.comboapp.com/blog/wp-content/uploads/2012/09/Phones-before-iPhone_tn.jpg
γκουμούτσες με πληκτρολόγια και μικρή οθόνη. Αμέσως μετά, όλα τα δημοφιλή smartphone είναι χωρίς πληκτρολόγια και με μεγάλη οθόνη. Και ένα ολόκληρο χρόνο μετά η Google βγάζει το πρώτο Android.
Όπως κυκλοφορεί και στο twitter, βρίσκεις ένα άλλο προϊόν πολύ καλύτερο που μάλιστα έχει και το μήλο αφάγωτο από πίσω...
;;;
Δεν το διατύπωσα καλά μάλλον. Ένα προϊόν που μπορεί να είναι καλύτερο και φθηνότερο και με το μήλο αφάγωτο (δηλαδή κινέζικη μαϊμού για τους δυτικούς).
Γενικά όμως όπως λές και σε πιό κάτω σχόλιο, το κοινό της apple είναι τέτοιο που από μόνο του παρακινεί την apple να φαίρεται όπως φαίρεται. Οι αιτιάσεις για τεχνικής φύσεως θέματα αφορούν ένα μικρό κομμάτι αγοραστών. Οι πιό πολλοί όντως χαλάστηκαν απλά επειδή το τελευταίο τους μοντέλο έπαψε να είναι το τελευταίο και χάθηκε η γκλαμουριά τους. Κατά τα άλλα όταν από την αρχή το κριτήριο αγοράς προϊόντος είναι αυτό το ελιτίστικό της apple, όσα και να τους κάνει η apple, λίγα τους είναι.
Οι μόνοι που πραγματικά δικαιούνται να φωνάζουν οι επαγγελματίες που λόγω δουλειάς πρέπει να έχουν πχ επαφή συνεχώς με όλη τη γκάμα συσκευών και λειτουργικών της apple. Οι άλλοι, οι "απλοι" (λέμε τώρα) δεν κατέχουν κάν βασικές έννοιες και φαίρονται σε μικρογραφία όπως οι πρώην ιδιοκτήτες καγιέν. Όταν καεί το λίπος τους θα αρχίσουν να ψάχνουν κι αυτοί το value for money και θα ανακαλύπτουν πως πχ τα 10-20 ταπεινά (για αυτους) ευρώ για ένα βύσμα είναι βροντερός γέλωτας στα μούτρα τους.
Μάλλον αυτοί που θα κάνουν "μούτρα" όπως λες, έχουν πρόβλημα...
Έχω το iPhone 3GS και το iPad2. Οι συσκευές δουλεύουν μια χαρά και οι απαιτήσεις μου από αυτές είναι ίδιες, άρα πραγματικός λόγος αλλαγής δεν υφίσταται.
Δεν καταλαβαίνω γιατί μια εταιρείς πρέπει να λαμβάνει υπόψην της τους ανά τον κόσμο κομπλεξικούς που πρέπει αναγκαστικά να κατέχουν το τελευταίο μοντέλο...
Πρῶτον, ἡ Apple ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ στοὺς «κομπλεξικοὺς» ποὺ λές. Ἐκεῖ βασίζει ΚΑΙ τὰ εἰσοδήματά της ΚΑΙ τὸν μύθο της - ἀπόδειξη οἱ οὐρὲς τῶν διανυκτερευόντων ὅταν βγαίνει νέα συσκευή. Δὲν θίγει... ἐμένα, θίγει αὐτοὺς ποὺ τὴν ἀναγάγουν σὲ θεότητα - κάτι ποὺ ἴσως θὰ ἔπρεπε νὰ τὴν ἀπασχολεῖ. Τὸ iPad 3 ἀποσύρεται ΤΕΛΕΙΩΣ, δὲν θὰ πωλεῖται πλέον ἀπὸ τὴν Apple, καὶ πιθανώτατα τίθενται ζητήματα τεχνικῆς ὑποστήριξης, κυρίως ὡς πρὸς τὸ βύσμα τῆς πρίζας της (;).
Πέραν τούτων, κάτι ποὺ δὲν ἀφορᾶ μόνο τοὺς «κομπλεξικούς»: δὲ δίνεις μιὰ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ γιὰ νὰ σου βγάλουν σὲ 6 μῆνες ἕνα ΚΑΛΥΤΕΡΟ μοντέλο μὲ τὴν ΙΔΙΑ τιμή. Νιώθεις ὅτι σὲ κορόϊδεψαν! Στὸ twitter γίνεται χαμός. Π.χ.: The iPad 4 contains a faster chip powered by the tears of iPad 3 owners.
Ευχαριστώ για την απάντηση. Νομίζω πως είσαι λίγο υπερβολικός όταν λες πως η Apple βασίζεται στους "κομπλεξικούς". Σίγουρα αυτοί που ξημερώνονται έξω από τα μαγαζιά της τέτοιοι είναι, αλλά δεν αποτελούν την πλειοψηφία των πελατών της.
Σχετικά με το αίσθημα κοροιδίας, καταλαβαίνω τι λες. Δεν είναι η πρώτη ούτε η τελευταία εταιρεία που λειτουργεί έτσι. Ας περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει πραγματικά. Θα είναι 6 μήνες; Θα έχει την ίδια τιμή; Είδωμεν...
Μα έχει ανακοινωθεί, τιμή η ιδια (499 στη Γερμανία) και διαθέσιμο από 2 Νοεμβ.
Όσο γ τους φανατικούς, αποτελουνβμικρο ποσοστό αλλά ΑΥΤΟΊ δημιουργουν τον μύθο, συμβάλλοντας δυσανάλογα πολύ στις πωλήσεις εν τελεί. Ας είχαν κ οι άλλες εταιρείες κατασκηνωτες προ των εγκαινίων...
Να δούμε πόσοι Έλληνες θα είναι στις ουρές έξω από τα καταστήματα, όταν κυκλοφορήσει και στην Ελλάδα το (πανάκριβο) ipad. Εγώ πάλι έχω το ίδιο κινητό από τότε που πήγαινα πρώτη Λυκείου... 5 χρόνια και κάτι δηλαδή...