Διαστάσεις μεγάλου σκανδάλου παίρνει η υπόθεση του εξοπλιστικού των 500 εκατ.
Διαστάσεις μεγάλου σκανδάλου που ίσως υποκρύπτει πολλά και ίσως θα έπρεπε να υπάρχει και μια… εξεταστική από αυτές που αρέσκεται να κάνει η Ζωή, παίρνει η υπόθεση του εξοπλιστικού των 500 εκατ. δολαρίων που υπέγραψε το δίδυμο Τσίπρα – Καμμένου. Μια συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin που έγινε στα κρυφά στο ΚΥΣΕΑ αλλά που έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.
Όπως αποκαλύπτεται τώρα, η αμερικανική εταιρεία, η ίδια που τσέπωσε τα 45 εκατ. της προκαταβολής, είχε στείλει από το 2013 επιστολή στην Ελλάδα που ζητούσε να μην γίνει ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών γιατί ήταν «σαπάκια». Συγκεκριμένα ο εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin χαρακτηρίζει οικονομικά και επιχειρησιακά λανθασμένο τον εκσυγχρονισμό των υπέργηρων αεροσκαφών P-3B.
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα, η επιστολή της Lockheed Martin είναι προς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, από τις 7 Μαΐου του 2013 και η ίδια η αμερικανική εταιρεία προειδοποιεί ότι «Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα»!
Μάλιστα, στην επιστολή του επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας στην Αθήνα, Ντένη Πλέσσα, προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, γίνεται σαφές ότι η Lockheed θεωρεί τον εκσυγχρονισμό των Ρ-3Β ως «μη οικονομικά αποδεκτό» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση».
Παρότι λοιπόν με ξεκάθαρο τρόπο η Lockheed προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των P-3B θα κοστίσει στο ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, η κυβέρνηση προχώρησε σε αυτή τη συμφωνία. Και αυτό, παρά τις επισημάνσεις ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, αλλά και τις επισημάνσεις ότι πρόκειται για κίνηση με ρίσκο καθώς τα εν λόγω υπέργηρα αεροσκάφη είναι σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία.
Εξίσου σοβαρά ερωτήματα όμως προκαλεί και η αποκάλυψη ότι οι σειριακοί αριθμοί των αεροσκαφών αποκαλύπτουν ότι αυτά που η ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε στην αμερικανική Lockheed να εκσυγχρονίσει είναι κατασκευής 1966 (τα δύο εξ αυτών) και 1967 (τα άλλα τέσσερα). Δηλαδή σήμερα, που είναι παροπλισμένα, η ηλικία τους είναι 49 και 48 ετών.
Και με δεδομένο ότι η αναβάθμιση θα ολοκληρωθεί σε 7,5 χρόνια και γίνεται για να επιμηκυνθεί το όριο ζωής τους για μία 25ετία ακόμη, ουσιαστικά η κυβέρνηση αποφάσισε να πληρώσει 500 εκατομμύρια δολάρια για να επαναφέρει αεροσκάφη που σχεδιάζεται να εκτελούν πτήσεις 80 χρόνια μετά από το έτος κατασκευής τους.
Υπενθυμίζεται ότι η σχετική συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία είχε κοπεί δυο φορές από την προηγούμενη κυβέρνηση επειδή ήταν άδεια τα κρατικά ταμεία και κρίθηκε σκόπιμο να μην προχωρήσει το εξοπλιστικό εν μέσω οικονομικής κρίσης. Όμως, πριν μερικές εβδομάδες, με συνοπτικές διαδικασίες υπεγράφη η συμφωνία προκαλώντας πολιτική θύελλα. Προφανώς η προηγούμενη κυβέρνηση είχε κρίνει ότι θα ήταν σκάνδαλο μια τέτοια συμφωνία και την έκοψε. Γιατί η σημερινή την προχώρησε; Ας το βρει ο εισαγγελέας ή κάποιο Ειδικό Δικαστήριο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΣΧΟΛΙΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .
Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.
Άλλο ο "εκπρόσωπος" της εταιρείας στην Ελλάδα (οσονούπω Ελλαδιστάν) και άλλο η εταιρεία, δεν συμπίπτουν απαραίτητα οι απόψεις των... ούτε και τα συμφέροντα τους...
Μα ο ΥΠΕΘΑ ειναι δικαιολογημενος . Ειναι θυμα των ψεκασμων....
Άλλο τα σκάνδαλα των προηγουμένων (όντως πραγματικά) και άλλο τα σκάνδαλα-επιτυχίες των ΑΝΕΛΟΣΥΡΙΖΑΙΩΝ. Οι σημερινοί, όπως συνηθίζουν, έχουν μετατρέψει όλες τις παλαιές ωρολογίες (τρόϊκα, μνημόνιο, σκάνδαλα), σε θεσμούς, συμφωνίες, "ευκαιρίες" εξοπλιστικών κλπ. Νέα κυβέρνηση, νέα πρόσωπα και νέα ήθη...
Ακόμη δεν έχω καταλάβει αν και σε ποιο βαθμό ενημερώνει ο Καμμένος τον Τσίπρα για ενέργειες του.Εχει μεγάλη σημασία αυτή η ζυγαριά
Είναι δυνατόν να μην τον ενημερώνει ; Το ότι δεν φαίνεται να μιλάνε μεταξύ τους συχνά και απευθείας μάλλον προσχηματικό θα είναι... άσε που μπορεί να ανέπτυξαν αμφότεροι την τεχνική του εγγαστρίμυθου για να ξεγελούν το φακό...
Το ζήτημα με τα Ρ-3 και τη σκοπιμότητα που επιλέχθηκε η προώθηση της λύσης αναβάθμισής τους σαφώς και είναι σοβαρό, τόσο από άποψης οικονομικού αντικειμένου όσο και από τη σκοπιά της επιχειρησιακής ανάγκης που επέβαλε την υπόψη λύση. Υψίστης εθνικής σημασίας ζήτημα όμως που υποβόσκει, όσον αφορά τις Ελληνοτουρκικές σχέσεις και σχετίζεται άμεσα με το ΥΠΕΘΑ, πηγάζει από το Υπουργείο Εξωτερικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πατριώτης Υπουργός των Εξωτερικών φαίνεται να σκέφτεται να εντάξει στα Μέτρα Οικοδόμισης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) και ειδικότερα σε εκείνα που άπτονται των στρατιωτικών ζητημάτων, και θέμα "αποφυγής υπέρπτησης Ελληνικών νησιών" από τουρκικά μαχητικά. Εάν δεν πρόκειται για παραλογισμό, τότε μάλλον κάτι δεν έχουμε καταλάβει καλά όλοι εμείς οι υπόλοιποι! Εάν η εξωτερική πολιτική της Χώρας θεωρεί πως η "αποφυγή υπέρπτησης Ελληνικών νησιών" συμβάλλει στην οικοδόμιση εμπιστοσύνης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, τότε μάλλον πρέπει να αλλάξουμε χώρα σύντομα! Εάν το αυτονόητο - ήτοι ο σεβασμός στην απόλυτη εθνική κυριαρχία του εθνικού εναέριου χώρου - τίθεται ως θέμα για το οποίο θα είμαστε υπόχρεοι, τότε το επόμενο βήμα πίσω ποιο μπορεί να είναι; Όταν τίθεται ως προϋπόθεση οικοδόμισης εμπιστοσύνης η μη παραβίαση του εθνικού εναέριου χώρου και μάλιστα η μη υπέρπτηση Ελληνικού εδάφους, που ουσιαστικά σημαίνει ότι από μόνοι μας θέτουμε υπό συζήτηση απόλυτα δικά μας δικαιώματα, από τί άλλο ΔΙΚΟ ΜΑΣ απομένει να παραιτηθούμε; Με τους εθνικά επικίνδυνους αυτούς χειρισμούς, το mea culpa που είχε το θάρρος να εκστομίσει ο Αντρέας θα φτάσει να θεωρείται αντίστοιχο του ΟΧΙ που απάντησε ο Μεταξάς! Στην υποθετική περίπτωση που είναι βάσιμο ένα τέτοιο θέμα και στην απευκταία που όντως τεθεί στο τραπέζι των συνομιλιών, τί προτίθεται να πράξει η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, με πρώτο τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ; Πόσοι ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ; Και στην τελική, εάν κάποιοι θέλουν να θέσουμε ως προϋπόθεση οικοδόμισης εμπιστοσύνης με τους απέναντι το να στήσουμε κ@λο, ώστε να εκτιμήσουμε το γεγονός πως δε θα μας π@δ@ξουν, ας το σκεφτούν πολύ καλά! Και πρώτος απ' όλους ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο οποίος έχει "ευαισθησία" με μια συγκεκριμένη στάση! Εκτός κι αν δέχεται να βρεθεί ο ίδιος σ' αυτή, με σκοπό να εξαχθούν τα ... αναγκαία συμπεράσματα!
Η εθνική ανάγκη για απόκτηση αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας είναι τόσο μεγάλη (για επιχειρησιακούς και διπλωματικούς λόγους)που δικαιολογεί μέχρι κάποιο βαθμότην επιλογή λύσεων που ξεφεύγουν από το σύνηθεςκαι μπορούν να χαρακτηριστούν μη συμβατικές. Στη λογική αυτή έχω επιχειρηματολογήσει υπέρ της αναβάθμισης των P3. Αν όμως, πράγματι, υπάρχει τέτοια επιστολή της κατασκευάστριας διαφοροποιεί τις εκτιμήσεις και μεγαλώνει το ρίσκο πέρα ακόμα και από το απλά αντισυμβατικό. Η λύση όμως δεν είναι απλή. Πρόταση που να καλύπτει όλα τις απαιτήσειςδεν έχει παρουσιαστεί, στον ειδικό τύπο Ελληνικό και διεθνή τουλάχιστον, οπότε με τα γνωστά δεδομένα δεν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την επιλεγείσα λύση ως σκάνδαλο μια και απλά μπορεί να είναιμια λύση απόγνωσης. Λεφτά για καινούργια δεν υπάρχουν, FMS έχει μόνο για τα P3, τα αυστραλιανά είναι εξίσου παλιά, τα ισπανικά κοστίζουν τα ίδια και χρειάζονται περισσότερα για να καλύψουν την επικράτεια, τα μη επανδρωμένα είναι μόνο για περιπολίες πράγμα που μας στερεί τις δυνατότητες πολέμου ανθυποβρυχιακού και επιφανείας . Επιτήρηση μόνο μπορούν να κάνουν και τα αεροσκάφη τουΛιμενικού έστω με την μικρή τους εμβέλεια. Μακάρι να υπάρξει κάποια άλλη πρόταση και να βρεθεί λύση γιατί, ξαναλέω, η αναγκαιότητα είναι τεράστια. Τέλος θέλω να προσυπογράψω όλα όσα αναφέρει ο φίλος airman για τα θέματα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και όχι οικοδόμησης υποτέλειας.
Έτσι για να γίνεται κουβέντα. Ποια εναλλακτική προτείνει ο κατασκευαστής; Μήπως να αγοραστούν καινούρια με πολλαπλάσιο κόστος; Γιατί δεν αναφέρετε πουθενά η εναλλακτική;
Υπάρχει, είναι συμφέρουσα και γι' αυτό δεν "εξετάζεται"! Κάτι για μη επανδρωμένα έχει ακούσει κανένας; Μάλλον όχι!
Με 500 εκ θα πάρεις μην επανδρωμένο? Ποιος κοροϊδεύει ποιον
Εξαρτάται ...