#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/01/2010 07:21
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το σχέδιο της New York Times για την online χρέωση



Η ανακοίνωση της εφημερίδας New York Times, ότι  από το 2011, θα αρχίσει να χρεώνει τη πρόσβαση στα online άρθρα της, αποτελεί περισσότερο έναν ευσεβή πόθο παρά κάποιο στέρεο επιχειρηματικό σχέδιο. Παρόλα αυτά, η ανακοίνωση έχει εγείρει πολλές συζητήσεις στον κόσμο των ΜΜΕ, σαν να επρόκειτο για  ένα σημαντικό ζήτημα επιβίωσης ή μη της εφημερίδας. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Η όλη διαμάχη γύρω από το φλέγον θέμα των  διαδικτυακών χρεώσεων (paywalls) για ειδήσεις, τείνει να εξελιχθεί σε μια ιδεολογική μάχη, αντί να περιοριστεί στο αν και κατά πόσο θα επιβιώσει η από παντού βαλλόμενη βιομηχανία του τύπου.

Από τη μία πλευρά υπάρχει η παλιά φρουρά, που ισχυρίζεται πως όλοι (διαφημιστές και αναγνώστες) θα πρέπει να πληρώνουν αδρά για το προϊόν που αγοράζουν. Από την άλλη πλευρά, βρίσκεται η νέα φουρνιά των μηντιακών γκουρού, που προωθούν την άποψη πως το μέλλον της βιομηχανίας των ΜΜΕ εξαρτάται κυρίως από τη μεγιστοποίηση του αριθμού του αναγνωστικού κοινού, ακόμη και αν θα πρέπει το όποιο προϊόν, να διατίθεται δωρεάν. Μεταξύ των δύο αυτών σχολών, βρίσκεται κολλημένη η New York Times, που έχει προ πολλού κατασκευάσει τον καλύτερο ειδησεογραφικό ιστότοπο παγκοσμίως.

Όμως ο ιδιοκτήτης της, ο  Arthur Sulzberger Jr, όπως όλοι οι Βαρόνοι των ΜΜΕ, δεν έχει ιδέα του πως θα πρέπει να προχωρήσει. Για αυτό και επέλεξε το δρόμο του «ήξεις αφίξεις», λέγοντας πως: «Θα προχωρήσουμε στη κατασκευή μιας νέας διαδικτυακής υποδομής σχεδιασμένης έτσι ώστε να προσφέρει μια απροβλημάτιστη εμπειρία σε πολλαπλές πλατφόρμες…», ότι και αν σημαίνει κάτι τέτοιο! Και μπορεί να σημαίνει το οτιδήποτε.

Χωρίς να έχουν μπει σε λεπτομέρειες, οι επικεφαλής της εφημερίδας προσανατολίζονται σε ένα μοντέλο όπου οι αναγνώστες θα μπορούν να διαβάζουν έναν αριθμό άρθρων κάθε μήνα (όπως ήδη κάνει η Financial Times), αλλά αν θέλουν περισσότερα, θα πρέπει να πληρώνουν  μια ετήσια συνδρομή, το κόστος της οποίας παραμένει άγνωστο μέχρι στιγμής. Από αυτή τη κίνηση ελπίζουν να πετύχουν σταθερά έσοδα.

Αυτό μας οδηγεί απευθείας στη τρίτη κατηγορία αυτών που εμπλέκονται στην όλη διαμάχη των paywalls. Πρόκειται για τους επιχειρηματίες των ΜΜΕ που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι τα οικονομικά διαγράμματα. Πάντως όσα άρθρα και να προσφέρονται το μήνα, και όσο και να είναι το ποσό της συνδρομής, δεν θα πρόκειται για μεγάλα νούμερα. Η εφημερίδα αρέσκεται να αναφέρει πως έχει περί τις 17 εκατομμύρια μηνιαίες επισκέψεις στην ιστοσελίδα της. Όπως και τα περισσότερα σάϊτς, η New York Times διαθέτει έναν μικρό πυρήνα (1% ή 170.000 χρήστες),  που την επισκέπτεται περισσότερες από μία φορά την ημέρα ή 30 φορές το μήνα. Η μεγάλη πλειονότητα των χρηστών, 69% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Quantcast, την επισκέπτονται μόλις μια φορά το μήνα. Κάπου στη μέση αυτών των ποσοστών βρίσκεται και ένα 30% που μπαίνει στην ιστοσελίδα από 2 έως 29 φορές το μήνα.

Ας υποθέσουμε ένα θεωρητικό όριο δέκα άρθρων που θα διατίθενται δωρεάν κάθε μήνα. Στη πραγματικότητα η πολιτική της εφημερίδας θα είναι πιο γενναιόδωρη, αφού οι υπεύθυνοι  άφησαν να εννοηθεί πως δεν θα μετράνε οι επισκέψεις που γίνονται μέσω λίνκ από άλλες ιστοσελίδες. Υπολογίζεται πως ένα 20% των επισκεπτών δεν θα έχει σχέση με τα όρια που θα τεθούν. Μετά, υπάρχει και το ζήτημα του κατά πόσο οι αναγνώστες θα είναι πρόθυμοι να χρεώσουν τη πιστωτική τους κάρτα για να δουν το 11ο άρθρο. Η μέχρι σήμερα εμπειρία, μας δείχνει πως το 99% αυτών των επισκεπτών θα φύγουν και θα πάνε σε κάποια άλλη ιστοσελίδα. Ας σκεφτούμε όμως αισιόδοξα, και ας υποθέσουμε πως το 10% από αυτούς θα είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν προκειμένου να απολαύσουν ποιοτική δημοσιογραφία, πληρώνοντας κάποια ετήσια συνδρομή. Η Times θα μείνει τότε με μόλις το 2% των μηνιαίων χρηστών της ως συνδρομητές. Αν μιλάμε για 340.000 ανθρώπους που θα πληρώνουν $100 το χρόνο, τα συνολικά έσοδα που θα προσφέρει το εν λόγω σχέδιο θα είναι $34 εκατομμύρια. Σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά είναι μια σταγόνα στον ωκεανό για έναν δημοσιογραφικό κολοσσό που ήδη προσπαθεί να περικόψει εκατοντάδες εκατομμύρια δολαρίων από τα λειτουργικά του έξοδα.

Προς τιμήν του, ο Sulzberger έχει δηλώσει πως, ότι και αν εφαρμοστεί τελικά, «δεν θα είναι κάτι που θα αλλάξει άμεσα την υπάρχουσα οικονομική δυναμική…».  Και έχει δίκιο σε αυτό.

Gawker.com

http://gawker.com/5455026/the-new-york-times-paywall-the-stakes-are-small

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.