#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/02/2011 23:32
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Ιός της Μεσογείου θα εξαπλωθεί στην Ελλάδα;



Μόνο με ένα κίνημα ανθρώπων που «δεν πληρώνονται» θα απειληθεί το σύστημα

Το κίνημα του «δεν πληρώνω», ή κινήσεις πολιτών τοπικού χαρακτήρα (Κερατέα), δεν αποτελούν εν δυνάμει εστίες κοινωνικής εξέγερσης, αλλά εν πολλοίς εκτόνωση ενός αισθήματος κοινωνικής αδικίας .

O... IOΣ ΤΟΥ ΝΕΙΛΟΥ

Το 1/3 των Ελλήνων ζουν πλέον με λιγότερα από 470 ευρώ μηνιαίως.

Ένα στα πέντε παιδιά ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Τον Ιούνιο η ΔΕΗ κατέβασε τον διακόπτη σε 1.094.585 καταναλωτές και η κατάσταση θα επιδεινωθεί εφέτος, αφού το ηλεκτρικό ρεύμα θα ακριβύνει τουλάχιστον κατά 13,7%

Ομηρικοί καυγάδες στις πολυκατοικίες για το ποιός θα αναλάβει διαχειριστής αφού λιγοστεύουν συνεχώς εκείνοι που πληρώνουν κοινόχρηστα και οι διαχειριστές τρέχουν στα δικαστήρια τους συγκατοίκους τους.

Στο κίνημα των τζαμπατζήδων έχει προσχωρήσει πριν απο την ίδρυσή του η τάξη των μεροκαματιάρηδων που σπανίως πληρώνει εισιτήριο

Τα μικρομεσαία νοικοκυριά στύβουν και την πέτρα για να βγάλουν τον μήνα

Στον Αγιο Παντελεήμονα η οργανωμένη μαφία σκοτώνει αδιακρίτως

Πριν από λίγο καιρό είχαμε δύο κρούσματα συμπολιτών μας που επιτέθηκαν σε πεζούς για να τους αρπάξουν την τυρόπιτα. Προμηνύματα και κραυγές«ανθρώπων-λύκων», για όσους αντιλαμβάνονται.

Στην πλατεία Καλογήρων, στη Δάφνη, όταν σουρουπώνει, εξαθλιωμένοι αλλοδαποί σκύβουν και τρώνε από τα σκουπίδια, βλαστημώντας περαστικούς που τους βλέπουν να ξοδεύουν «πενηντάρικα» στα διπλανά ταχυφαγεία.

Μουσουλμάνοι φονταμενταλιστές πυκνώνουν τις συζητήσεις για «τζαμιά» και «ιμάμηδες».

Το «καζάνι» έχει γίνει πια ηφαίστειο μέσα σε μια ετερόκλητη κοινωνική διαστρωμάτωση που οι συνδετικοί της αρμοί έχουν «τσιτώσει» επικίνδυνα αδυνατώντας να την κρατήσουν σταθερή.

Άλλοι σφάζουν γουρούνια μπροστά σε τζαμιά

Ναρκωτικά, πορνεία, φανάρια, επαιτεία, παρεμπόριο, λαθρεμπόριο τσιγάρων και όπλων. Στην πλατεία Αττικής, στην πλατεία Βικτωρίας, στην πλατεία Αγίου Νικολάου, στην Ομόνοια, στους σκοτεινούς δρόμους γύρω από αυτήν, στον Κολωνό, στις Τρεις Γέφυρες, στον Ασπρόπυργο.



Οι «τζαμπατζήδες», κατά Ρέππα, έχουν ήδη οργανωθεί. Εχουν πια φωνή, δικηγόρους, κανάλια που τους προβάλλουν, δημοσιογράφους που καλύπτουν τη δράση τους και ιδεολογικό υπόστρωμα. Η δράση τους περιορίζεται -προς το παρόν- στην έμπρακτη διαμαρτυρία απέναντι στις εργοληπτικές συμβάσεις δουλείας που σύναψε το κράτος με τους μεγαλοεργολάβους

Στους οργανωμένους αντιρρησίες απέναντι στις διαταγές του κράτους συμπεριλαμβάνονται οι κάτοικοι της Κερατέας που εδώ και 55 μέρες συμπλέκονται σώμα με σώμα με τα ΜΑΤ σε έναν αγώνα δίχως αύριο για «δίκια» που υπερασπίζονται απέναντι στο «κράτος καταστολής του Παπουτσή, που φυλάει με τους πραιτωριανούς του τα μηχανήματα των μεγαλοεργολάβων».

Κάποιοι που ρισκάρουν υπολογίζουν τις αντιεξουσιαστικές ένοπλες φράξιες σε 1.000 ως 1.500 άτομα σε όλη την επικράτεια. Αριθμός πολύ μεγάλος σε σχέση με το παρελθόν. Το ανησυχητικό στοιχείο για το πολιτικό σύστημα είναι ότι το ένοπλο κίνημα βίας διαρκώς αναβαθμίζεται επιχειρησιακά, γεγονός που κάνει την υπάρχουσα κατάσταση απρόβλεπτη.

Το κίνημα των φυλακισμένων αποκτά όλο και πιο ισχυρή φωνή. Μπλογκάρει, επικοινωνεί, διαδίδει και οργανώνεται. Εάν προστεθούν σε όλα τα παραπάνω και οι βάσιμες πληροφορίες ότι ισχυρό κύκλωμα σκληρών ποινικών υποβοηθά μερίδα αντιεξουσιαστών να αγοράζουν όπλα και να χρησιμοποιούν «στηρίγματα» και «άκρες» τους, η επόμενη μέρα φαντάζει εφιαλτική. Εκτός εάν τα περιγραφόμενα στο σύνολό τους είναι σενάριο για ερασιτεχνική ταινία. Πάντως στην Αίγυπτο μέσα σε πέντε λεπτά, 700 κρατούμενοι σκότωσαν τον διευθυντή της φυλακής στη Φαγιούμ, μια περιοχή της ερήμου δυτικά του Καΐρου και βγήκαν αφιονισμένοι στην κοινωνία. Η διαφορά της Αιγύπτου με την Αττική είναι ότι ο Κορυδαλλός απέχει δέκα μέτρα από τον πρώτο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας...

(Αποσπάσματα απο ένα πολύ καλό ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Δημοκρατία» της Πέμπτης)

Αντίλογος


Η «μύγα της Μεσογείου» και η ρήξη






Έκδηλη η ανησυχία του «συστήματος» για τη μετάδοση των ταραχών και στην Ελλάδα. Όπως η «μύγα της Μεσογείου» το πολυφάγο , «κοσμοπολίτικο», δίπτερο έντομο  που κατατρώει τους καρπούς σε πάνω από 250 είδη φυτών, υπάρχουν πλέον φόβοι για την εξάπλωση των ταραχών και στη χώρα μας.  Όχι στην κλίμακα και στη μαζικότητα της Αιγύπτου, αλλά σε παρόμοια με τα «νέα Δεκεμβριανά». Ειρήσθω εν παρόδω, είναι αστεία η σύγκριση με τα Δεκεμβριανά του 1944. Όποιος χρησιμοποιεί τον όρο μάλλον δεν έχει καμία αίσθηση του τι συνέβη στην Αθήνα 67 χρόνια πριν. Όπως και η σύγκριση της αιγυπτιακής με την ελληνική πραγματικότητα είναι εκ προοιμίου ατυχής.

Όμως, όπως γράφαμε στο κομμάτι «Η ανήμπορη κοινωνική εξέγερση» (http://www.antinews.gr/2011/01/24/81609/) «το ενδεχόμενο οι πολίτες να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, είναι πάντοτε ανοικτό. Και ότι σε καταστάσεις κοινωνικής έντασης αρκεί μια σπίθα για να ανατιναχθεί το σύμπαν».

Σε μια χώρα με το ΔΝΤ στο κεφάλι της, όλα μπορούν να συμβούν. Παρά την τρυφηλότητα και την ανεκτικότητα των πρώην «βολεμένων» πολιτών, την «ιδιωτικοποίηση» της κρίσης και την ελπίδα στο «Τζόκερ», η αντοχή του κοινωνικού συστήματος είναι πεπερασμένη. Όσο οι  νεόπτωχοι θα αυξάνουν τις τάξεις τους, όσο η «χαμηλή» εγκληματικότητα θα ανθεί, όσο οι κυβερνώντες θα κωφεύουν στα πραγματικά προβλήματα ευρύτερων κοινωνικών ομάδων, η κοινωνική εξέγερση θα βρίσκεται προ των πυλών. Ίσως, λοιπόν, κάποιες περιορισμένες ταραχές που βλέπουμε να ξεσπούν σποραδικά, να ευνοούν το «σύστημα», υπό την έννοια ότι τα ανακλαστικά της μεγάλης πλειοψηφίας των πολιτών είναι υπέρ του νόμου και της τάξης.

Το κίνημα του «δεν πληρώνω», ή κινήσεις πολιτών τοπικού χαρακτήρα (Κερατέα), δεν αποτελούν εν δυνάμει εστίες κοινωνικής εξέγερσης, αλλά εν πολλοίς εκτόνωση ενός αισθήματος κοινωνικής αδικίας και τίποτα περισσότερο.

Αν δεν υπάρξει κίνημα ανθρώπων που «δεν πληρώνονται», η λαϊκή εξέγερση θα φοβίζει τους πολλούς, θα εξάπτει την φαντασία των ανατρεπτικών και όλοι μαζί θα διαβιούν με τις ιδεοληψίες και τις αναστολές τους.



Οι φόβοι που εκφράζονται σχετικά με τους μετανάστες δεν φαίνεται να έχουν λογική βάση. Είναι αδύνατον να πρωτοστατήσουν ή να συμμετάσχουν σε μια εξέγερση άνθρωποι που στην πλειοψηφία τους είχαν αρχικό προορισμό κάποια άλλη χώρα. Πόσο μάλλον όταν  κύρια αιτία που εγκατέλειψαν τις εστίες τους είναι οι ταραχές. Είναι βέβαιο ότι το κοινό αίσθημα θα προκληθεί από ένα νέο πλιάτσικο, ιδίως αν σε αυτό συμμετέχουν και κατοικοεδρεύοντες στα γκέτο. Το επιχείρημα «του τρόμου» ολοκληρώνεται με τη δράση ακραίων ισλαμικών θυλάκων. Η όλη ιστορία θυμίζει το Κόσοβο, που μια ανάφλεξη του θα σήμαινε πυρκαγιά σε όλη τη Χερσόνησο του Αίμου. Και το Κόσοβο μια χαρά κάηκε και οι υπόλοιποι Βαλκάνιοι συνεχίσαμε την ειρηνική μας συμβίωση.

Το μελάνι που χύνεται για τις εξεγέρσεις που έρχονται, εξυπηρετεί έστω κι άθελα του την πιο ακραία κομφορμιστική προπαγάνδα. Προκειμένου να γίνει η Αθήνα Καμπούλ, ας χάσουμε κι ότι εργασιακό δικαίωμα έχει απομείνει, ας υποστούμε κι άλλη μια μείωση μισθών, ας θυσιάσουμε και την τελευταία ατομική «πολυτέλεια», προς χάριν της «κοινωνικής συνοχής». Ένας όρος του συρμού, πολυφορεμένος, με αναφορά στην ευρύτατη «μεσαία τάξη» η οποία ταυτόχρονα συρρικνώνεται και αποδυναμώνεται.

Ο εκσυγχρονισμός  (άλλη ταλαιπωρημένη έννοια) μιας κοινωνίας δεν συντελείται επειδή έτσι αποφάσισαν κάποιες πολιτικές ελίτ. Γίνεται ουσιαστικά από τα δυναμικά στρώματα της κοινωνίας, όταν αυτά εκφρασθούν  και πολιτικά.

Οποιαδήποτε άλλη συνταγή, είτε της «ρήξης» είτε της «συναίνεσης» θα αναπαραγάγει το ισχύον σύστημα εξουσίας, με τα καλά του και τα στραβά του.

FX - Μικρός Οδυσσέας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. karenin avatar
    karenin 06/02/2011 00:20:55

    ΣτηνΑίγυπτο το καθεστώς κρατούσε τα βασικά αγαθά για τον κόσμο σε πολυ χαμηλές τιμές γιαυτό και αυτοι που ξεσηκώθηκαν είναι κυρίως μορφωμένοι ανθρώποι, που όπως λένε στις συνεντεύξεις τους βαρέθηκαν το ξεπουλημα στην Αμερική, και κουράστηκαν αποτην διαφθορά και τον νεποτισμό.
    Στην Ελλάδα αντίστοιχα οι περικοπές σε λαικά στρώματα πέρασαν σχετικά εύκολα, και τα δύσκολα η κυβέρνηση συναντά τώρα με γιατρούς δικηγόρους φαρμακοποιούς, γενικά με την αντίσταση της μεσαίας τάξης. Είναι λοιπόν ικανή αυτή η τάξη που και μπορει και ξέρει να ξεσηκωθεί, και να καλέσει ένα παλαικό κίνημα, με το πιο απλό και αθώο σύνθημα,ΦΘΑΝΕΙ
    ΩΣ ΕΔΩ;

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ karenin 06/02/2011 11:30:06

      Μπορεί και ξέρει να ξεσηκωθεί μεν, νομίζω ότι βαριέται δε

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 06/02/2011 00:36:03

    Eμεις επαναστατησαμε πρωτοι απο ολο τον κοσμο μολις αρχισε η διεθνης κριση το 2008 και φεραμε το Γιωργο που ειπε οτι λεφτα υπαρχουν.
    Παλι θα επαναστατησουμε;το πολυ το κυρ ελεησον το βαριεται και ο Θεος.

  3. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 06/02/2011 00:46:08

    Πάρα πολύ καλό άρθρο. Πρέπει να ακούγονται αυτά και πολλά άλλα πράγματα, προτού είναι πολύ αργά. Το κοινωνικό κράτος είναι αυτό που κινδυνεύει, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την ΕΕ.

    "'Ολες οι προσπάθειες και οι θυσίες εκατομμυρίων Πολιτών, οι οποίοι αγωνίσθηκαν «σθεναρά» για πολλές δεκαετίες, με στόχο την οικοδόμηση του ελεύθερου, κοινωνικού και δημοκρατικού κράτους της προηγμένης δύσης, κινδυνεύουν σήμερα να χαθούν ολοσχερώς. Η Πολιτική φαίνεται να έχει χάσει εντελώς την «πρωτοκαθεδρία», οι Πολίτες αδυνατούν να κατανοήσουν τη σοβαρότητα αυτών που διαδραματίζονται, αφού παραμένουν ουσιαστικά απαθείς, ενώ το Καρτέλ ισχυροποιείται διαρκώς - μέσα από τις συχνότερες, πολύ πιο καταστροφικές κάθε φορά οικονομικές κρίσεις που προκαλεί."
    πηγή http://www.casss.gr/PressCenter/Articles/2277.aspx

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Panagiotis anagnostopoulos 06/02/2011 11:29:00

      Σας ευχαριστούμε κύρις Παναγιωτόπουλε. Για τα καλά λόγια και το λινκ

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Μικρός Οδυσσέας 06/02/2011 12:43:43

        Κύριε Αναγνωστόπουλε ήθελα να πω, συγγνώμη. Αυτά παθαίνει ο άνθρωπος αν δεν έχει πιει καλό καφέ

  4. NTINOS avatar
    NTINOS 06/02/2011 01:23:00

    ΤΟΝ ΙΟ ΤΟΝ ΣΚΟΡΠΙΣΑΜΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΑΠΟ ΠΑΝΩ,Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΠΑΣΧΕΙ ΑΠΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΡΟΣ ΣΤΙΓΜΗΝ,ΟΥΤΕ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΧΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΑΡΑΒΙΚΩΝ ΚΡΑΤΩΝ.
    ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ ΜΕΡΚΟΥΡΗ ΠΟΥ ΚΑΤΟΠΙΝ ΜΑΣ ΕΒΑΛΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΔΙΠΛΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΦΕΛΗ ΜΕΙΡΑΚΙΑ.
    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΒΟΛΕΜΕΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙ ,ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΕ ΚΙΧ ΕΠΙ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΡΑ ΘΑ ΒΓΕΙ ....ΝΑ ΠΕΙΝΑΣΕΙ;;; Η ΝΑ ΒΑΛΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΝΤΟΡΒΑ;;;
    ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΣΤΙΣ ΟΥΡΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ, ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΘΑ ΣΩΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ;;;;
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ Η ΛΥΣΗ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΔΙΠΛΑ ΑΥΡΙΟ.
    OI ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ ΟΙ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΞΥΠΝΑΚΗΔΕΣ ΖΗΣΑΝ ΣΤΟ ΣΒΕΡΚΟ ΟΛΩΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ....ΣΑΝ ΒΛΑΚΕΣ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ.
    ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΡΟΣ ΝΑ ΠΙΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ...ΕΞΥΠΝΑ ΠΟΥΛΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΥΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΟΨΟΥΝ ΤΟΝ ΚΩΛΟ ΜΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΓΙΑ ΑΡΧΗ....

  5. yiannos avatar
    yiannos 06/02/2011 01:38:38

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΒΟΛΕΜΕΝΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙ ,ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΒΓΑΛΕ ΚΙΧ ΕΠΙ 7 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΡΑ ΘΑ ΒΓΕΙ ….ΝΑ ΠΕΙΝΑΣΕΙ;;

    πικρές αλήθειες...

    • neotera avatar
      neotera @ yiannos 06/02/2011 05:12:01

      Πικρές αλήθειες στην ώρα τους. Τώρα είναι αλλη ώρα παγκοσμίως ...
      Ο γιωργάκης δεν πήγε στην Αίγυπτο για να μην κολλήσει και μεταφέρει τον ιό της ελευθερίας στο Μπομπολιστάν. Πολύ καλά κάνουν οι νέοι και δραστηριοποιούνται αγωνιστικά. Οντως μόνον έτσι επέρχεται ριζικός εκσυγχρονισμός, όταν τίθενται όρια στην πρακτώρικη Αλήτ και στους πολιτικούς της εκπροσώπους . Δεν μπορούν να καταστρέφουν οικογένειες ούτε να καταπατούν ατομικά δικαιώματα και ελευθερίες. Πρέπει να πληρώσουν με κάθε τρόπο.

  6. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 06/02/2011 03:04:09

    Το 60% των Γερμανών ζουν, όπως λέει η έκφραση που έχουν, -vom Hand zum Mund- από το χέρι στο στόμα. Το 90% δε, εξ αυτών, δεν έχει ούτε πατρογονικό σπίτι σε κάποιο χωριό, ούτε χωράφια, εξοχικό ή κάποιο διαμέρισμα.
    Ένα στα πέντε παιδιά ( τών γερμανών ) ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας.
    Κατότατο μισθό δεν έχουν και τα πληβεία επαγγέλματα ( το 60% ) σπάνια καθαρίζουν 1.200 ευρώ τον μήνα και αυτό για 12 μήνες.
    Εχουν κοινωνικό δίκτυ ασφαλείας γι αυτούς πού δεν έχουν απολύτως τίποτα. 350 Ευρώ κατ άτομο ( τον μήνα ) σύν τα έξοδα ενοικίου. Θα εφαρμοσθεί δε προσεχώς, ώστε να παίρνουν ένα συγκεκριμένο ποσό εφ άπαξ μηνιαίως και να νοικιάζουν όπου βρούν. Στόχος να τούς σπρώξουν σε Γκέτο, ώστε να είναι πιο ελεγχόμενοι.
    Θές να πάμε στην Αμερική; 45.000.000 άνθρωποι είναι αποδέκτες κουπονιών τροφίμων. Τάση αυξανόμενη.
    Θές να πάμε ανατολική Ευρώπη; 200-300 ευρώ μηνιαίο εισόδημα. Μιλάμε πάντα για την πλατιά ανθρώπινη μάζα.
    Νομίζει κανείς ότι προετοιμάζουν καλλίτερη μοίρα για τους Ελληνες; Δεν νομίζω.
    Ξεσηκώθηκαν οι άνω αναφερόμενοι να απαιτήσουν καλλίτερη μοίρα; Οχι. Και γιατί; Η κρίσιμη μάζα δεν επαρκεί. Και αυτό δεν εμποδίζει να ζεί κανείς σε συνθήκες εξαθλίωσης στίς προαναφερμένες χώρες, χειρότερες του Αγ. Παντελεήμονα.

    Το μελάνι που χύνεται για τις εξεγέρσεις που έρχονται, εξυπηρετεί έστω κι άθελα του την πιο ακραία κομφορμιστική προπαγάνδα. Προκειμένου να γίνει η Αθήνα Καμπούλ, ας χάσουμε κι ότι εργασιακό δικαίωμα έχει απομείνει, ας υποστούμε κι άλλη μια μείωση μισθών, ας θυσιάσουμε και την τελευταία ατομική «πολυτέλεια», προς χάριν της «κοινωνικής συνοχής». Ένας όρος του συρμού, πολυφορεμένος, με αναφορά στην ευρύτατη «μεσαία τάξη» η οποία ταυτόχρονα συρρικνώνεται και αποδυναμώνεται.

    Ναί. Εχεις δίκιο. Αλλά τι να το κάνω το εργασιακό δικαίωμα, όταν δεν έχω εργασία; Γιά ποιά τελευταία ατομική «πολυτέλεια» μιλούμε, άν βρεθείς στο περιθώριο και προσπαθείς αγχωτικά να ζήσεις; Ενδιαφέρεται ο όχλος που ξεσηκώνεται για την ευρύτατη «μεσαία τάξη», αν απαιτεί στοιχειώδη διαβίωση; Απο πού θα ζητήσει κοινωνικό μερίδιο; απο την Γερμανία; Οχι βέβαια. Από την ευρύτατη «μεσαία τάξη», η οποία ταυτόχρονα συρρικνώνεται και αποδυναμώνεται (όπως σωστά αναφέρεις ) θά το ζητήσει.

    Ο εκσυγχρονισμός (άλλη ταλαιπωρημένη έννοια) μιας κοινωνίας δεν συντελείται επειδή έτσι αποφάσισαν κάποιες πολιτικές ελίτ. Γίνεται ουσιαστικά από τα δυναμικά στρώματα της κοινωνίας, όταν αυτά εκφρασθούν και πολιτικά.

    Υποθέτω ότι, όταν αναφέρεσε στα δυναμικά στρώματα της κοινωνίας, εννοείς την «μεσαία τάξη» και «μεγαλομεσαία τάξη». Ναι έχεις πάλι δίκιο. Αλλά από που πηγάζει ο πλούτος αυτών τών τάξεων, ώστε η δυναμική της να εκφρασθεί πολιτικά; Εδώ με λύπη μου διαπιστώνω, ότι ο πλούτος αυτής τής τάξης, εξαρτάται στο μεγαλλίτερο της μέρος από την διεφθαρμένη ελίτ που κατακευρανώνεις. Είναι πολύ απλά κρατικοδίαιτη. Το μόνο που μπορεί πολιτικά να απαιτήσει, είναι αυτό που είχε. το δικαίωμά της να διακρατεί και να επαυξάνει τον πλούτο της, με συνεχή δημόσιο δανεισμό. Εδώ θα έλεγα βρίσκεται και το οξύμωρο της υπόθεσης και η απουσία της όποιας δυναμικής στην κατρακύλα.
    Η εμβρυώδης «μεσαία τάξη», που στηρίζεται στην υγιή παραγωγική διαδικασία, στραγγαλείται ακόμα περισσότερο στην προσπάθεια διάσωσης κεκτημένων. Είναι η μόνη μας ελπίδα. Ολοι μιλάνε γι αυτό ( ανάπτυξη ) και όλλοι την πνίγουν πιο πολύ. Η κρίσιμη μάζα της δεν επαρκεί.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Ιαπετός 06/02/2011 11:34:59

      Τα εργασιακά δικαιώματα τα θέλεις και ως άνεργος, καθώς ευελπιστείς ότι θα γυρίσεις στην αγορά εργασίας. Και δεν θες τότε να δεις ζούγκλα.
      Το οξύμωρο που επισημαίνεις για την κρατικοδίαιτη μεσαία τάξη, ως ένα βαθμό ισχύει. Δεν αναφερόμουν σε αυτά τα στρώματα.
      Πολύ ωραίο σχόλιο πάντως. Ευχαριστούμε Ιαπετέ

  7. Μαύρος Ιάκωβος avatar
    Μαύρος Ιάκωβος 06/02/2011 05:23:51

    Ο λόγος που θα γίνει η επανάσταση στο Ελλάντα,δεν είναι η οικονομική δυσπραγία,ούτε τα ακριβά εισιτήρια στο λεωφορεία,αυτά είναι τρίχες......Ο λόγος θα είναι η λαθρομετανάστευση και το έγκλημα που προέρχεται απο τις αλλοδαπές συμμορίες,η σύγκρουση ντόπιων ελλήνων με μουσουλμάνους αποίκους και πολύ φοβάμαι οτι θα είναι συγκρούσεις μέχρι τελικής πτώσεως

  8. βαγόνι avatar
    βαγόνι 06/02/2011 10:44:33

    Ποιά είναι τα "δυναμικά στρώματα" της κοινωνίας;
    Και τί θα γίνει όταν εκφραστούν αυτά πολιτικά;
    Και πώς θα εκφραστούν πολιτικά; ενσωματώνωντας τον "ιό
    της Μεσογείου";
    Και γιατί οι "απολαυάνοντες" τη μισθωτή εξηρτημένη εργασία,
    σε μεταποίηση,υπηρεσίες και πρωτογενή τομέα δεν συνιστούν
    "δυναμικά στρώματα".
    Τριάντα χρόνια μετά τη "Ρηγκανοθατσερική Αντεπίθεση"-στην
    οποία,απο ένα χρονικό σημείο και πέρα, συμμετείχαν "ατύπως"
    πλείστοι όσοι "σοσιαλδημοκράτες" και "σοσιαλφιλελεύθεροι"-,
    είκοσι χρόνια μετά την κατάρρευση του "υπαρκτού", αυτό που
    εισηγείστε,ως επαναστατική πορεία, μικρέ οδυσσεύ, ....η κ. Μάγκυ
    Θάτσερ το αποκαλούσε: "the middle class conservative revolution" !
    Ειλικρινέστατα οφείλω να πώ!
    Εσείς, στην Ελλάδα,γιατί δεν το λέτε ανοιχτά και το συνοδεύετε με
    ...συμπόνια για την κατάντια της μισθωτής εργασίας;
    Σωστά! δεν θα πετύχει το "Μνημόνιο"; θα πετύχει ίσως το "Αντιμνημόνιο",
    δηλ. η άλλη όψη του ιδίου πράγματος...σερβιρισμένη με μια απαραίτητη
    δόση εθνοαμυντορισμού...άλλη μια δεξιά συνταγή, μετά την κατάρρευση
    της πολυδιαφισμένης "παγκοσμιοποίησης"!
    Ξέρετε, το παιγνίδι της επ'άπειρον παράτασης ζωής του καπιταλισμού-
    με διεθνή και εθνική,εναλλάξ, συσσώρευση και διανομή κεφαλαίου,μπροστά
    στα μάτια των πληττομένων κορόιδων-έχει κάποιο ιστορικό τέλος!
    Μην εισηγείστε, λοιπόν, την ανέφελη μετάδοση του "ιού της Μεσογείου"...
    δεν δουλεύουν όλα ευθύγραμμα....μπορεί να βρεθείτε προ ιστορικής
    εκπλήξεως και άνατροπής.....αμήν Παναγία μου!
    Υ.Γ ΄Εχουμε, βεβαίως, ξαναδεί πρακτική λενινιστικού οργανωτισμού
    σε τυπική ακροδεξιά πλατφόρμα...δεν θά'ναι δά και η πρώτη φορά!
    -

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ βαγόνι 06/02/2011 11:27:55

      Δεν εισηγούμαστε τίποτα. Αν διάβαζες πιο προσεκτικά, αυτό που λέμε είναι ότι το πιθανότερο είναι ότι δεν θα υπάρξει εξέγερση, σε διαφωνία με το άρθρο της "Δημοκρατίας"
      Δεν μας λες κιόλας που βλέπεις την τυπική ακροδεξιά πλατφόρμα με πρακτική λενινιστικού οργανωτισμού;
      Αν σου αρέσει μια ανάλυση διάβασε τη, αλλοιώς παράτα τη. Να την εντάξεις σε "κουτάκια" δεν είναι πάντα εφικτό

      • βαγόνι avatar
        βαγόνι @ Μικρός Οδυσσέας 06/02/2011 15:08:56

        Στο άρθρο της "Δημοκρατίας" το πράγμα ήταν σαφές....
        ...ψάρεμα στην αναταραχή με φοβικά αντανακλαστικά
        "μεσαίας τάξης"!
        Στον "ΑΝΤΊΛΟΓΟ" σας,αφού προηγουμένως αναγνωρίσατε
        το "πολύ καλό ρεπορτάζ", οι θέσεις που παρουσιάζετε είχαν
        περισσότερη απόσταση και επεξεργασία....Κατα τη γνώμη μου,
        όμως, οι αρχικοί προσανατολισμοί δεν τροποποιήθηκαν
        επαρκώς, με μιά εξαίρεση: την τελευταία φράση για τα
        αποτελέσματα της "ρήξης" και της "συναίνεσης", που είναι
        μια στοχαστική ανάγνωση.
        Σ'ότι αφορά τίς δικές μου παρατηρήσεις : πέφτει τόση πολύ
        "εξέγερση" απο καραμπινάτους "μεσαιοταξίτες"-γιατρούς,
        μηχανικούς,φαρμακοποιούς κλπ -,ενώ πρόκειται για κλασσική
        διεκδίκηση ταξικής προστασίας και εισοδήματος, που κάποιοι
        πρέπει να αναγνώσουν ευκρινώς τις προθέσεις αυτών και των
        κομμάτων που τους στηρίζουν.
        Η όλη αντίδραση μου ξεκίνησε απο τον εντοπισμό των
        "δυναμικών στρωμάτων" που επιχειρήσατε...δεν αποκλείεται
        να είχατε αγαθότερες προθέσεις απο αυτές που ανέγνωσα.
        Το πράγμα όμως έχει φτάσει στο απροχώρητο : ένας ανεγκέφαλος
        αριστερισμός απαντιέται απο έναν.εξ' ίσου,ανεγκέφαλο
        νοικοκυρίστικο συντηρητισμό, με ...."επαναστατικές" μάλιστα
        διαθέσεις......η όλη κατάσταση εκτός απο επικίνδυνη είναι και
        αφόρητα γελοία!

        • Μικρός Οδυσσέας avatar
          Μικρός Οδυσσέας @ βαγόνι 06/02/2011 19:22:46

          Ώς προς την επαρκή διαφοροποίηση:"Οι φόβοι που εκφράζονται σχετικά με τους μετανάστες δεν φαίνεται να έχουν λογική βάση. Είναι αδύνατον να πρωτοστατήσουν ή να συμμετάσχουν σε μια εξέγερση άνθρωποι που στην πλειοψηφία τους είχαν αρχικό προορισμό κάποια άλλη χώρα. Πόσο μάλλον όταν κύρια αιτία που εγκατέλειψαν τις εστίες τους είναι οι ταραχές. Είναι βέβαιο ότι το κοινό αίσθημα θα προκληθεί από ένα νέο πλιάτσικο, ιδίως αν σε αυτό συμμετέχουν και κατοικοεδρεύοντες στα γκέτο. Το επιχείρημα «του τρόμου» ολοκληρώνεται με τη δράση ακραίων ισλαμικών θυλάκων. Η όλη ιστορία θυμίζει το Κόσοβο, που μια ανάφλεξη του θα σήμαινε πυρκαγιά σε όλη τη Χερσόνησο του Αίμου. Και το Κόσοβο μια χαρά κάηκε και οι υπόλοιποι Βαλκάνιοι συνεχίσαμε την ειρηνική μας συμβίωση"

          Κατά τα λοιπά εν διαφωνώ ότι τα επαγγέλματα που λέτε έχουν σαφές συντεχνιακό συμφέρον. Δεν είναι απαραιτήτως κακό αυτό και σίγουρα δεν θα συμμετέχουν στην εξέγερση. Σίγουρα δεν εννοούσα αυτούς ως "δυναμικά στρώματα".
          Ο "εκσυγχρονισμός" θα συντελεστεί. Το θέμα είναι υπό ποίους όρους και προς ποια κατεύθυνση

  9. tasos A. avatar
    tasos A. 06/02/2011 17:34:22

    H Ελλάδα χριεάζεται απλά πράγματα, για συνέλθει. Πολιτκούς που να μην λένε ψέματα...δημόιους υπάλληλους που να δουλεύουνε (και να μην είναι πρόεδροι σε κάποιο συνδικαλιστικό όργανο, από τα 1000αδες που έχουμε)...φυλάκιση των κλεφτών δημοσίου χρήματος και οι φοιτητές να ασχολούνται με τις σπουδές τους και όχι με όλα τα άλλα εκτός αυτές.........

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.