11/08/2010 23:24
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ξαφνική απαίτηση - σοκ της Eurostat ενσωμάτωσης τραπεζικών χρεών στο κρατικό χρέος χωρών!

Η Eurostat με απόφαση που εξεδόθη την προηγούμενη εβδομάδα απαιτεί από την Γερμανία να συμπεριλαμβάνει τους ισολογισμούς κρατικών τραπεζών -που έχουν φορτωθεί με τοξικά χαρτιά και μη στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία- στο κρατικό χρέος της χώρας!
Το αποτέλεσμα αυτής της κίνησης εφόσον τελικά πραγματοποιηθεί, θα είναι η απότομη αύξηση του κρατικού χρέους της Γερμανίας στο 90% του ΑΕΠ της από το 79% που είναι σήμερα!
Σύμφωνα με την γερμανική Die Zeit, η Eurostat απαίτησε από τη Γερμανία να ενσωματώσει το χρέος της WestLB και της Hypo Real Estate (η οποία δεν πέρασε στο stress test) στο κρατικό γερμανικό χρεος!
Οι επιπτώσεις αυτής της απόφασης δημιουργούν μαζικό προηγούμενο και μπορεί να επηρεάσουν ολόκληρη την Ευρωζώνη αλλά και την Αμερική.
Η απόφαση της Eurostat κόβει το γόρδιο δεσμό του διλήμματος εγγραφής ή όχι στον κρατικό προϋπολογισμό των χρεών των πτωχευμένων χρηματοπιστωτικων οργανισμών.
Η πρόσθεση π.χ. του χρέους της HypoRE στο κρατικό γερμανικό χρέος θα ανεβάσει το δεύτερο στο 90% του ΑΕΠ της Γερμανίας από το 79% που είναι σήμερα, πολύ πάνω δηλαδή από το όριο του 60% που απαιτεί η συνθήκη του Μάαστριχτ. Μέσα σε μία νύχτα!
Η επόμενη ερώτηση: τι θα συμβεί με την εθνικοποιημένη στη Βρετανία Rοyal Banc of Scotland και τα $168 δις χρέος της;
Το συνολικό χρέος του Ην. Βασιλείου είναι $1.2 τρις , και μια αντίστοιχη κίνηση εκεί θα αύξανε το κρατικό χρέος της Βρετανίας κατά 15% επίσης μέσα σε μια νύχτα!
Και τι θα γίνει με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές τράπεζες που είναι φορτωμένες με τρισεκατομμύρια τοξικών ομολόγων; Θα μπορέσουν τα κράτη να αντέξουν το βάρος τους;
Και τέλος, τι θα γίνει με τις χρεωκοπημένες Fannie και Freddie's του $6+ τρις στην Αμερική;
Το χρέος της Αμερικής είναι $13.3 τρις, και σε μια τέτοια περίπτωση, θα αυξανόταν στα $20 τρις (140% του ΑΕΠ της).
Αν τελικά η απόφαση αυτή της Eurostat εφαρμοστεί, θα προκαλέσει ακόμα μια κρίση κρατικού χρέους σε ολόκληρη την Ευρωζώνη, αυξάνοντας απότομα το ποσοστό του χρέους επί του ΑΕΠ των χωρών της κατά 15-20 %.
πηγή: WSJ:
DK

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 11/08/2010 23:43:17

    Fannie - Freddie’s, RBS κτλ! Δείτε και τον Dow Jones απόψε:
    Πτωτικό technical break:

    h**p://finance.yahoo.com/echarts?s=%5EDJI+Interactive#chart22:symbol=^dji;range=2y;indicator=sma(200,100)+volume;charttype=candlestick;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=off;source=undefined

  2. H pena tis orghs avatar
    H pena tis orghs 11/08/2010 23:45:29

    Να εφαρμοστεί ώστε να γίνει κατανοητό ότι πρέπει να γίνει σε παγκόσμιο επίπεδο μια μαζική διαγραφή του παγκόσμιου χρέους σε όλα τα κράτη με ταυτόχρονη αναδιακατανομή του πλούτου ώστε να ξεκινήσουν οι μηχανές από την αρχή. Το κακό είναι ότι όποτε συνέβει αυτό παλαιότερα είχαμε παγκόσμιους πολέμους αλλά θέλω να ελπίζω ότι κάτι τέτοιο δεν θα γίνει στην περίπτωση μας. Μήπως είμαι υπεραισιόδοξος;

    • anonymous avatar
      anonymous @ H pena tis orghs 12/08/2010 00:02:54

      Το χρέος δεν είναι προς τις τράπεζες αλλά προς τους πολίτες. Η τράπεζα δε δανείζει δικά της λεφτά αλλά δικά μου βγάζοντας μια λογική προμήθεια ανάλογα με τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.

      Αν διαγραφεί το χρέος θα χάσω εγώ τα δικά μου λεφτά. Δεν έχω πολλά αλλά λέμε τώρα.

      Βασικά πιστεύω ότι η κρίση του χρέους είναι τεχνητή. Εκείνο που πρέπει να γίνει είναι να γίνει μια αναδιάρθρωση. Δηλ. αν υπάρχει δυσκολία αποπληρωμής ενός μέρους να μετατεθεί η αποπληρωμή στο άμεσο μέλλον. Σιγά σιγά το χρέος θα τεθεί υπό έλεγχο.

      Επίσης το παγκόσμιο μοντέλο που έχουμε αυτή τη στιγμή πρέπει να αναθεωρηθεί και τα κράτη να πάρουν πίσω τα εργαλεία της πολιτικής τους.

  3. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 11/08/2010 23:48:32

    Ούτως ή άλλως, οι μηχανές από την αρχή θα ξεκινήσουν. Αλλά μάλλον θα δουλεύουν σε πολύ πιό αργές στροφές (ευτυχώς)!
    "Ανάπτυξη" και ΜΟΝΙΜΑ ανοδικοί δείκτες (π.χ. ΑΕΠ ή κατά κεφαλήν εισόδημα), μάλλον τέλος! Για πολύ καιρό!

  4. Δον Κιχώτης avatar
    Δον Κιχώτης 11/08/2010 23:58:52

    Το χρέος των περισσοτέρων κρατών έχει διογκωθεί τελευταία διότι τα κράτη "αναγκάσθηκαν" να σώσουν εταιρείες,τράπεζες,βιομηχανίες κλπ από τη χρεωκοπία.Αν δεν γινόταν αυτή η διάσωση το Δημόσιο χρέος θα ήταν κατά πολύ μικρότερο ενώ το Ιδιωτικό κατά πολύ μεγαλύτερο.Το αστείο(ο Θεός να το κάνει αστείο...) είναι ότι αντί οι φαλιρισμένοι ιδιώτες(Τράπεζες κλπ) να πουν ένα μεγάλο Ευχαριστώ και να βγάλουν το σκασμό,ξιφουλκούν εναντίον του κράτους (που τους έσωσε) και απαιτούν να απολύσει κρατικούς υπαλλήλους,να μειώσει τα έξοδά του κλπ.Αυτό κι αν είναι απύθμενο θράσος!!!
    Οσο για παγκόσμιο πόλεμο:αποκλείεται διότι τώρα πια πολλοί έχουν ΠΥΡΗΝΙΚΑ όπλα και δεν συμφέρει.Αψιμαχίες ίσως ναι,καυγάδες στην αυλή του γείτονα ναι,παρακίνηση μειονοτήτων σε εξέγερση ναι,Παγκόσμιο πόλεμο όμως ΟΧΙ.
    Ισως βέβαια κινήσεις όπως αυτές που αναφέρει το άρθρο κάνουν πιο απτό το γεγονός ότι το πρόβλημα δεν είναι της Ελλάδας και μερικών "άτακτων" χωρών αλλά στο μοντέλο του καπιταλισμού που εφαρμόζεται παγκόσμια τις τελευταίες 3 δεκαετίες και ακούει στο όνομα Παγκοσμιοποίηση (ή Νεοφιλελευθερισμός).

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Δον Κιχώτης 12/08/2010 00:10:18

      Ίσως ο καπιταλισμός (και όχι μόνον η νεοφιλελεύθερη εκδοχή του) είναι ήδη ένας ζόμπι και ξεπερασμένος δεινόσαυρος. Αλλά αναγκαστικά, θα συμβιώσουμε για καιρό με το ζόμπι-δεινόσαυρο, επειδή η "εξέλιξη" των κοινωνικών συστημάτων (όρος κατ' αναλογία της εξέλιξης των ειδών στη ζωντανή φύση,) δεν έχει παραγάγει ακόμη τη διάδοχη κατάσταση.
      Και βρωμάει το ζόμπι...

  5. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/08/2010 23:58:53

    Πολυ καλη ειδηση.Θα εχουμε παρεα στους υπερχρεωμενους.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ψυχραιμια 12/08/2010 00:04:47

      Είμαστε όλοι υπερχρεωμένοι. "Κάτα-κατα-καταρρέω", που άδει και ο Βασίλης. Μια θαυμάσια κατάσταση!

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Ο Θείος 12/08/2010 00:07:16

        Αν ειναι ολοι χρεωμενοι δεν ειναι κανενας.Τυπωνεις χρημα και πατας ενα πληθωρισμο 15% και τα χρεη φευγουν.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 12/08/2010 11:05:41

        15%, έ! Τα χρέη μεταναστεύουν στην τσέπη μας και τη γεμίζουν, αδειάζοντας το στομάχι μας. Όπως τα παλιά "καλά" χρόνια του '50 - '60.
        Debt never dies.

  6. Στέργιος avatar
    Στέργιος 12/08/2010 01:33:33

    Τι εκπλήσσεστε;
    Έτσι δεν κατέστρεψε το ΔΝΤ την Αργεντινή το 2001;

    Δείτε το MEMORIA DE UN SAQUEO του Fernando Solanas.

    Η θυγατρική ελληνικής τράπεζας στη Ρουμανία έχει πρόβλημα ρευστότητας, και ζητά ένα ποσό α από τη μητρική τράπεζα στην Ελλάδα. Η μητρική τράπεζα δίνει αυτό το ποσό στη θυγατρική και ταυτόχρονα το "χρεώνει" σαν χρέος τού ρουμανικού δημοσίου προς την ίδια.

    • Χαμενος avatar
      Χαμενος @ Στέργιος 12/08/2010 08:35:01

      Το ίδιο έκαναν οι Γάλλοι με τις Ελληνικές τράπεζες που αγόρασαν. Έτσι φούσκωσε "τεχνητά" το Ελληνικό δημόσιο χρέος.

      h**p://www.lefigaro.fr/societes/2010/05/06/04015-20100506ARTFIG00561-l-exposition-des-banques-francaises-a-la-dette-grecque.php

  7. neotera avatar
    neotera 12/08/2010 07:07:32

    Κάποιοι από τους "ρουμάνους" να ξεσηκωθούν και πουν "δεν αναγνωρίζουμε τα χρέη που μας φορτώσατε", γκρεμίστηκαν τα τραπουλόχαρτα των χρεογράφων. Οι χάρτινοι πύργοι της τραπεζικής έτσι πως στέκονται τώρα να τους φυσά το αεράκι της κρίσης είναι σα να παρακαλούν να ξεκινήσει το ντόμινο να πλαγιάσουν ο ένας πάνω στον άλλον

    • Ολντ Τραφορντ avatar
      Ολντ Τραφορντ @ neotera 12/08/2010 12:08:05

      Ακριβώς. Σε λίγο όλοι θα αρχίσουν να περιμένουν το "Σωτήρα" τους.
      Ιστορικοί οι καιροί που ζούμε. Ποιός θα το πίστευε..

  8. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 12/08/2010 10:00:35

    Δεν υπάρχουν κρατικές τράπεζες.
    ΟΛΕΣ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ.

    Το καταστατικό της ΤτΕ (Τμήμα ΙΙ, Αρθρο 8), για παράδειγμα, ορίζει πως δεν μπορεί το ελληνικό δημόσιο να κατέχει πάνω από το 35%. Στην πράξη κατέχει το 8,6%. Το υπόλοιπο είναι στο χρηματιστήριο και τρέχα γύρευε...

    h**p://www.bankofgreece.gr/BoGDocuments/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C_%CE%88%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7_%CE%98.pdf

    Ολες αυτές οι "κρατικές" τράπεζες είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο. Είναι ιδιωτικές εταιρίες.

    Και από ότι φαίνεται ιδιωτική εταιρία είναι και η περίφημη Eurostat.

    Ουσιαστικά στον δυτικό κόσμο, το δημόσιο είναι ιδιωτικό ή κοντά στο να γίνει πλήρως ιδιωτικό. Πρωτοπόροι οι προοδευτικοί αμερικανοί με ιδιωτικές φυλακές και ιδιωτικό στρατό.

    Καμμία συζήτηση για την λύση των προβλημάτων της δυτικής κοινωνίας δεν μπορεί να ξεκινήσει αν δεν γίνει πρώτα συνείδηση ότι οι τράπεζες είναι το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος. Οτι όπως λειτουργούν τώρα απομυζούν την ζωτικότητα των κοινωνιών και ελάχιστα ωφελούν το σύνολο. Δείτε τι έγινε στην χώρα μας με τα πανωτόκια.

    h**p://www.athriskos.gr/modules/PDdownloads/visit.php?cid=1&lid=12

    Οι τράπεζες δεν δανείζουν δικά τους λεφτά. Ούτε καν δικά μας, των καταθετών.

    ΔΑΝΕΙΖΟΥΝ ΑΕΡΑ ΚΟΠΑΝΙΣΤΟ.

    Δανείζουν αέρα κοπανιστό δημιουργώντας χρήμα εκ του μη όντος. Fractional reserver banking (στο google και στη βικιπήντια για περισσότερα) λέγεται το σύστημα με το οποίο δανείζουν και το οποίο δημιουργει ΠΛΗΘΩΡΙΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ. Πρόκειται για την απάτη των αιώνων. Και φυσικά κανείς δεν ρώτησε πρώτα τον "κυρίαρχο λαό" πριν εφαρμόσει ένα τόσο σοβαρό μέτρο.

    Δεν νομίζω ότι θα βρείτε ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ να ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ με το Fractional reserver banking, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ. Και αυτό καθιστά όλες τις κυβερνήσεις του παρελθόντος και του παρόντος, ΥΠΟΛΟΓΕΣ απέναντί μας. Ολους μα όλους. Τους πάντες από συστάσεως της Εθνικής Τράπεζας που της δόθηκε το "προνόμιο" να εκδίδει το ελληνικό νόμισμα για 100 χρόνια. Μέχρι το 1935 που δημιουργήθηκε η ΤτΕ (ω! ναι, μέχρι τότε μία ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ εξέδιδε το ελληνικό νόμισμα, όχι δηλαδή οτι η ΤτΕ είναι κρατική τώρα, απλώς είναι πιο καλά φτιαγμένο το όλο κόλπο).

    Η πίστωση είναι το ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΤΕΡΟ εργαλείο για την οικονομία στις κοινωνίες του σήμερα. Είναι εγκληματικό να αφήνεται το εργαλείο αυτό σε χέρια ανθρώπων που κερδοσκοπούν ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ, δημιουργούν πληθωριστικό χρήμα ΧΩΡΙΣ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ, κρίσεις στην πραγματική οικονομία και ανθρώπινη απόγνωση και πόνο.

    Εχοντας όπως έχουμε τις τράπεζες σήμερα, μάλλον δεν έχουμε καθόλου το μυαλό στο κεφάλι μας ως κοινωνίες. Οση ανάλυση ιστορική, κοινωνιολογική κλπ κλπ κι αν κάνουμε και όση γνώση κιαν αποκτήσουμε, θα γυρνάμε πάντα εκεί, στις τράπεζες, που είναι Η ΡΙΖΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ:
    -ποιος εκδίδει το νόμισμα και κάτω από τι συνθήκες και όρους
    -ποιος ελέγχει την πίστωση και τον όγκο του χρήματος που κυκλοφορεί μια δεδομένη στιγμή.

    Αυτά δεν είναι οικονομικά προβλήματα.
    ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Βασίλης avatar
      Βασίλης @ Θραξ Αναρμόδιος 12/08/2010 13:50:50

      Φίλε Θραξ Αναρμόδιε

      Σε ευχαριστώ για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες.
      Είχα ρωτήσει σε κάποιο άλλο μπλογκ για τη σύνθεση του μετοχικού της ΤτΕ και δεν μπόρεσαν να με κατατοπίσουν.

      Από ότι καταλαβαίνω είσαι πολύ κατοπισμένος σε πολλά και μπράβο σου. Διαβάζω σχεδόν πάντα τα σχόλια σου.

  9. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 12/08/2010 11:12:14

    Άραγε θα το δεχθεί η Γερμανία;
    Οι γερμανοί φορολογούμενοι πως θα αντιδράσουν που η ΕΕ θέλει να τους φορτώσει με το ζόρι τα χρέη των χρηματοπιστωτικών εταιρειών μέσω των κρατικοποιημένων τραπεζών της;
    Αυτή είναι η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΕ.

    Τρόποι αντίδρασης υπάρχουν πολλοί από μέρους των φορολογούμενων, και ενστικτωδώς αλλά και λόγω ελαφρύτερης τσέπης κυρίως.
    Καθυστέρηση πληρωμής φόρων, πληρωμών, δανείων, υποχρεώσεων κλπ.
    Αυτή θα είναι η πραγματική επανάσταση που μπορεί να γίνει χιονοστιβάδα.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ αλλενάκι 12/08/2010 11:37:58

      Στη Γερμανία (και περισσότερες στη Βρετανία) κρατικοποιήθηκαν Τράπεζες εκετεθειμένες σε σύνθετα στεγαστικά προιόντα εκμηδενισμένης αξίας, της Αμερικανικής αγοράς ακινήτων. Στην Ισπανία, κρατικοποιήθηκαν μικρότερες Τράπεζες εκτεθειμένες σε υποθήκες της εσωτερικής τους αγοράς ακινήτων που κατέρευσαν.
      Υπήρχε η εναλλακτική λύση να πωληθούν όσο-όσο σε εξωευρωπαικούς -Απωανατολίτες - αγοραστές (μοντέλο που ακολύθησαν εν μέρει στις ΗΠΑ), ή να αφεθούν στη χρεωκοπία (βλέπε Lehman).
      Με την κρατικοποίηση, "φορτώθηκαν" στον φορολογούμενο με αντάλλαγμα τη διάσωση των καταθέσεων (μερικές - η RBS και η Γερμανική bad - είχαν κυρίως μικροκαταθέτες).
      Βραχυπρόθεσμα μετράει μόνον η ζημιά στο φορολογούμενο. Μεσο-μακροπρόθεσμα όμως, σε νέο ανοδικό κύκλο αξιών, το Δημόσιο θα τις ξαναπουλήσει σε ιδιώτες και θα βγάλει κέρδος από τη διαφορά τιμής πώλησης - απόκτησης.
      Το πρόβλημα της κυκλικότητας υπάρχει πάντα σε κάθε δοσοληψία. Δυστυχώς οι νεοφιλελεύθεροι (αιθεροβάμονες, ή ακρίδες; μάλλον το δεύτερο) την έπαιξαν ανάποδα: Ενώ σε περιόδους ανάπτυξης, και περισσότερο φούσκας, κανονικά ανεβάζεις φορολογικούς συντελεστές και επιτόκια για να σχηματίσεις "ταμείο" και να αποτρέψεις τη φούσκα, αυτοί (και οι συνοδοιπόροι τους) έκαναν το ακριβώς αντίθετο: "Στράγγισαν" τα φορολογικά αποθέματα και εκτόξευσαν το δανεισμό, ιδιωτικό και δημόσιο. Μαναδική σχεδόν εξαίρεση οι Σκανδιναβοί.
      Τώρα τα κράτη έχουν στεγνό ρεζερβουάρ, τρέχουν και δεν προλαβαίνουν: Μη έχοντας backup και "ταμείο", ανεβάζουν εξαναγκασμένα σε λάθος στιγμή τους φορολογικούς συντελεστές και "συλλέγουν" τα χρέη, πριν διαλύσουν όλο το σύστημα πίστωσης.
      Άν και επίπονο για το φορολογούμενο, το μέτρο είναι σωστό μεσο-μακροπρόθεσμα, γιατί αποτρέπει την επανεμφάνιση "ανάπτυξης" τύπου φούσκας. Αντίθετα, οι ΗΠΑ ακόμη προσπαθούν να χτυπήσουν το διάολο της υπερχρέωσης με τον Βεελζεβούλ της επαναχρέωσης. Παρεξηγημένος Κευνσιανισμός.
      Τείνω να πιστεύω, ότι καλό είναι να μάθουμε να ζούμε χωρίς "ανάπτυξη".

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Ο Θείος 12/08/2010 12:09:24

        Στην Ελλάδα και το ΄90 και όλη την πρώτη δεκαετία του ΄10, αλλά και πιο πριν φαντάζομαι, οι φόροι ήταν το ίδιο υψηλοί και υπήρχαν τρεις συντελεστές φορολόγησης, μία μονάδα πάνω, μία μονάδα κάτω, δεν έχει σημασία.

        "Βραχυπρόθεσμα μετράει μόνον η ζημιά στο φορολογούμενο"
        Αυτό το βραχυπρόθεσμα υπό καθεστώς ΔΝΤ μεταφράζεται σε 10ετία.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 12/08/2010 12:18:52

        Συμφωνώ απολύτως για τη δεκαετία. Άντε 6ετία, άν είμαστε τυχεροί. Σύμφωνοι και για τους φορ. συντελεστές στην Ελλάδα (αναφερόμουν κυρίως για Ευρωπαικές χώρες - και περισσότερο ΗΠΑ, εκεί εκμηδένισαν το backup τους, το έλεγε προχθές ο Κρούγκμαν, άν δεν απατώμαι). Στην Ελλάδα το θέμα ήταν η πραγματική φοροείσπραξη ΑΜΕΣΩΝ φόρων, η οποία ποσοστιαία ως προς το ΑΕΠ μειωνόταν συνεχώς από το 1980 και κατέρευσε εντελώς μετά το 2005.
        Την "ανάποδη φορολογική κυκλικότητα" τη δούλεψε σε τερατώδη βαθμό, δυστυχώς και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Προς όφελος της "δυναμικής" και βροντόφωνης μεγαλομεσαίας πελατείας.

    • Ολντ Τραφορντ avatar
      Ολντ Τραφορντ @ αλλενάκι 12/08/2010 12:05:39

      Θείε.

      Σημείωσε οτι μελλοντικά ίσως προετοιμάζεται κερδοσκοπική επίθεση στο χρυσό.
      Στην Κίνα λειτουργεί μια διαφορετικού είδους αποταμίευση.
      Ο Κινέζος δεν εμπιστεύεται τη τράπεζα και αγοράζει απευθείας χρυσό.
      Μπορεί ολη η Ασία να αγοράζει χρυσό, δεν είμαι σίγουρος.
      Μπορεί να έχεις δίκιο οτι το σύστημα είναι προβληματικό, αλλά κάποιος είναι αποφασισμένος να το ρίξει, άγνωστο γιατί. Το σύστημα προς το παρόν θα λειτουργούσε μια χαρά χωρίς τις μεθοδευμένες επιθέσεις. Ακόμη και ο χρυσός ίσως αντιμετωπίσει πρόβλημα. Μόνο μια κοινωνία χωρίς νομίσματα δεν θα έχει πρόβλημα...άραγε? Και τι σόι κοινωνία θα είναι αυτή?

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ολντ Τραφορντ 12/08/2010 12:11:22

        Το σύστημα δεν λειτουργούσε καθόλου καλά, επειδή είχε "υπερθερμανθεί" και υπερφορτωθεί. Οικονομικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά. Μετά το 1980 λυτοί και δεμένοι τρομπάρανε αέρα στη φούσκα. Γινόταν όλο και πιό ασταθές, καμμιά "επίθεση" δεν χρειαζόταν για ν' αρχίσει να τρεκλίζει.
        Η "Λέσχη της Ρώμης" έχει προβλέψει ήδη από το 1972, τη δομική αστάθεια που προκαλεί η "ανάπτυξη" αυτού του τύπου.

      • Ολντ Τραφορντ avatar
        Ολντ Τραφορντ @ Ολντ Τραφορντ 12/08/2010 12:56:51

        Ναι αλλά επειδή το σύστημα έμενε ακόμη όρθιο άρχισαν να πριονίζουν τα πόδια της καρέκλας, τρόπον τινά.
        Το σύστημα δεν θα κατέρρεε έτσι. Υπήρχαν διαφορετικοί δρόμοι για το μέλλον. Όμως μετά απο το πριόνισμα οι εναλλακτικές λιγοστεύουν και σιγά σιγά βαδίζουμε σε εναν μονόδρομο για το τι πρέπει να γίνει.
        Η ανάπτυξη είναι απαραίτητη ώστε να να διατηρηθεί έστω η ελπίδα εναλλακτικών λύσεων. Δεν μπορείς να αφεθείς στη μοίρα σου περιμένοντας τη εύνοια του μεγάλου αδερφού να αποφασίσει αν θα ζήσεις ή θα πεθάνεις. Αν είναι έτσι εμείς οι Έλληνες πρέπει να αρχίσουμε ήδη να βράζουμε τα κόλλυβα μας. Διόλου τυχαίες οι επιλογές του ΠΑΣΟΚ για την "ανάπτυξη".

      • Ολντ Τραφορντ avatar
        Ολντ Τραφορντ @ Ολντ Τραφορντ 12/08/2010 13:02:21

        Επειδή μίλησες για τη "Λέσχη της Ρώμης" το 1972.

        Quantum Group of Funds
        From Wikipedia, the free encyclopedia
        Jump to: navigation, search

        The Quantum Group of Funds are privately owned hedge funds based on Curaçao (Netherlands Antilles) and Cayman Islands. They are currently advised by George Soros through his company Soros Fund Management. Soros started the fund in the early 1970's along with Jim Rogers. The shareholders of the funds are not publicly disclosed although it is known that the Rothschild family and other wealthy Europeans put $6 million into the funds in 1969.[1]

        Γνωρίζουμε το ρόλο των Quantum Funds στη σύγχρονη οικονομική κρίση. Απο οτι φαίνεται το χρήμα για την προσπάθεια και η ίδρυση αυτών των σχημάτων είχε μαζευτεί λίγο καιρό 1 2 χρόνια πριν αρχίσει η Λέσχη της Ρώμης να επισημαίνει τους κινδύνους της Παγκόσμιας Οικονομίας.
        Τυχαίο? Δεν νομίζω.

        Είναι σαν να έχουμε εναν βιολόγο που μυστικά προετοιμάζει μολυσματικούς ιούς και μετά να διαδίδει δημόσια οτι ο κόσμος θα κινδυνέψει να αρρωστήσει.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ολντ Τραφορντ 12/08/2010 13:11:36

        Τι δουλειά έχει τον Jim Rogers, τον Soros και τα Hedge ο Anielli ο Peccei και οι άλλοι ιδρυτές της Λέσχης. Αυτοί είναι από το παραγωγικό κεφάλαιο, παραδοσιακοί κεφαλαιοκράτες, τι δουλειά έχουν με τις "ακρίδες" των Hedge;
        Μην συσχετίζουμε πράγματα που δεν έχουν μεταξύ τους καμμία σχέση, η σύγχυση και η ισοπέδωση καταστρέφει τον ορθό λόγο.
        Και μετά, απομένει η χειραγώγηση.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ολντ Τραφορντ 12/08/2010 13:14:14

        Και ο σεισμός της Λισσαβώνας το 17ο αιώνα συνέπεσε με τη δημοσίευση μιας μελέτης των σεισμών από τον Λάιμπνιτς. Αυτό δεν σημαίνει ότι τον σεισμό τον προκάλεσε ο Λάιμπνιτς.

  10. Ολντ Τραφορντ avatar
    Ολντ Τραφορντ 12/08/2010 11:56:26

    Ενα μάλλον αποκαλυπτικό άρθρο για το πως λειτουργούν τα Hedge Funds, τη κρίση που μοιράζεται και το χρηματιστήριο της Ασίας απο τον Απρίλιο, πως γίνεται μια επίθεση σε ενα νόμισμα απο αυτά τα Hedge funds, η σύνδεση του Κινεζικού Γιουάν με το δολάριο, γιατί κάποιοι επιχειρούν να τη διασπάσουν, τι εξυπηρετεί αυτό, γιατί επιχειρείται ο επαναπροσδιορισμός της αξίας ενός νομίσματος με βάση το χρυσό όπως παλιότερα και γιατί οι Τράπεζες είναι υποχρεώνονται να ανεβάζουν τα επιτόκια τους στη σημερινή κρίση.

    Όπως μας λέει στο τέλος του άρθρου. Τα Hedge Funds δε είναι ενα σχήμα που ξυπνά ξαφνικά μια ημέρα και δοκιμάζει μια κερδοσκοπική επίθεση, αλλά την προετοιμάζει προσεκτικά απο καιρό.
    Ο όρος Contrarian και Contrarian Investor αναφέρεται στον όρο που υιοθέτησε η αγορά για όσους ψάχνουν ευκαιρίες να κερδοσκοπίσουν και αυτή τη τακτική χρησιμοποιούν ως τη κύρια πηγή κέρδους για αυτούς. Άτομα όπως o Max Keiser με το Karmabanque (κάρμα + τράπεζα) hedge fund όπου μας ενημέρωνε στην Ελλάδα για το οτι πρέπει να "ξεσηκωθούμε" και ο Tζ. Σόρος με το Quantum hedge Fund.

    Θα μείνω σε μια επισήμανση μιας απάντησης στο άρθρο "Τα Hedge Funds είναι σαν το Google. Το Google σκανάρει το τοπίο ψάχνωντας διαρκώς για πληροφορίες", παρομοίως τα τα Hedge Funds ψάχνουν διαρκώς για ευκαιρίες να κερδοσκοπίσουν."

    Contrarian Investors Journal.

    Why central banks are forced to raise interest rates in a currency crisis?
    Tuesday, May 25th, 2010

    We will continue from the currency crisis theme today. As we mentioned in our previous article, the threat of a currency crisis in Australia is not something we will dismiss out of hand. We rather be prepared for one and for nothing to happen than be unprepared and be caught with our pants down.

    Now, what can the government do if currency speculators launch an assault on the AUD?

    For one, the Reserve Bank of Australia (RBA) can use its foreign currency reserves to buy up its domestic currency in order to ‘support’ the AUD. This strategy works until the reserves are used up. Australia, being a chronically current account deficit country, does not rank well in terms of quantity of reserves for an advanced country. As you can see from this list, Australia has less than US$40 billion of reserves. Even tiny Singapore has 5 times as much as Australia.

    But what if the speculators’ assault prove to be too strong for the RBA to intervene? In that case, it would be forced to raise interest rates. As we quoted the Bank for International Settlements (BIS)’s 79th Annual Report in Bank for International Settlements (BIS) warning on stimulus spendings,

    External constraints could also bind for some countries. Particularly in smaller and more open economies [e.g. Australia], pressure on the currency could force central banks to follow a tighter policy than would be warranted by domestic economic conditions.

    When a currency is rapidly depreciates, it is a tempting target for hedge fund to short it. This can be done by borrowing large amount of money in that currency and selling it. In the absence of capital controls, the central bank, in its attempt to defend its currency, will have to raise interest rates to make shorting as expensive as possible.

    How does this work out in reality? For that, we managed to find this old 1997 article from the South China Morning Post.

    Why hedge funds cheer as Asian rates explode

    If central bank wins, funds make money in lending market and if it buckles they make hay in currency market, says Larry Wee

    If there were any doubts that hedge funds had a big part in East Asia’s currency chaos, the word in the market is that at least one major fund was behind the carnage in Hong Kong last Thursday when the key Hang Seng Index plummeted 10.4 per cent.

    The story goes that one fund professional—George Soros’s name is inevitably mentioned—had let it be known that he was heavily short on HK$. The reaction of the Hong Kong Monetary Authority (HKMA) was predictable: determined to defend Hong Kong’s peg to the US$, it forced interest rates sky-high.

    What the HKMA did not realize, however, is that this hedge fund had borrowed massive amounts of Hong Kong dollars in the money market. On top of this, it also shorted the Hong Kong stock market in a big way. So when overnight interest rates skyrocketed to 250 per cent, and stocks collapsed, the fund was overjoyed.

    The cruel irony is that, when HKMA governor Joseph Yam spoke with bravado last week that he would charge HK$ short-sellers punitive rates, the funds that had already loaded up with HK$ laughed all the way to the bank.

    This story explains just how the multibillion dollar hedge funds—the vast pools of money managed by the likes of Mr. Soros—have operated to get the best returns. Their blitzkrieg starts behind the scenes, in the money market where funds are borrowed and lent.

    The strategy is simple: Well before they mount an assault on a currency, the hedge funds borrow huge amounts of the very currency they want to bring down. Often they borrow as much as ten times the amount they intend to sell. When they start selling the currency, they know for sure that interest rates will spike up as a result—often from below 10 per cent to well past 100 per cent. Lending at, say, 150 per cent when you borrowed at 7-8 per cent is a nice business; it yields huge profits when you’re lending in the billions.

    Often these funds—apart from Mr. Soros Quantum Fun, other big ones include the Tiger and Omega funds—corner all available liquidity in the money market, so they become the only major lenders of the currency they have attacked.

    The art in this strategy is this: Even if the central bank succeeds in defending its currency and inflicts forex losses on speculators, the hedge funds would have made many times more in the lending market. What if the central bank buckles and allows the currency to fall? Then the funds hit a double jackpot, and wins in the currency market too.

    When the baht was attacked this way in June-end—again said to be led by Mr. Soros—the major funds walked away with profits of up to US$1 billion (S$1.58 billion) each, sources say. Not bad for a couple of months’ work. Four months later, it’s the turn of the Hong Kong dollar. The question on many people’s minds is whether the peg to the US dollar will be broken. But whether or not it does, the hedge funds have already made a pile by now.

    Sources say the big funds entered the money market a month ago to borrow Hong Kong dollars at around 7 per cent; they are now on-lending those dollars at sky-high rates. Last Thursday, when the speculative attack was at fiercest, overnight HK dollars cost as much as 250 per cent to borrow. The benchmark three-month HK interbank offered rate (Hibor) was fixed at 17.3 per cent, while six-month HK dollars funds cost 33 per cent. So the hedge funds will surely wind up this Christmas with record profits for the year. But they leave in their wake Asian economies with mountains of bad debt, crippled stock markets and surging inflation.

    When interest rates explode with the force witnessed in Asian markets, the first to plunge are the stock markets. The next to come under pressure are the real estate markets. And if interest rates stay high, the whole economy slows down as companies hold back expansion plans and individuals cut back on spending. Inflation inevitably rises and we get what economists call “stagflation”—a sticky combination of economic stagnation and inflation.

    What comes next—as Malaysian Premier Mahathir Mohamad warned over the weekend—is the threat of recession, where economic activities not just slow down but actually shrink. There is a good reason why economies are invariably left wrecked: the hedge funds target economies with serious and often hidden structural imbalances. Their currencies are usually most vulnerable to a sell-off and will topple with a hard shove.

    And before they launch their currency attack, they short-sell the stock market too, knowing that other, less agile, market players will have to sell stocks to get their hands on local funds. This stock sell-off frightens genuine foreign investors into selling out too; when foreigners sell off, preferably in a frenzy, they have to convert their foreign currency for repatriation—which only starts another round of selling on the besieged currency.

    That’s how it all snowballs. That’s how currencies collapse. And that’s how hedge funds like Mr. Soro’s Quantum make megabucks.

    One thing to note: hedge funds don’t wake up one day and decide to attack currencies out of the blue. They prepare beforehand.

    Σχόλια:

    Showing 2 comments

    M. A. Jabbar [Moderator] 2 months ago
    An excellent article. I was working in Singapore at the time, and have seen how devastating that crisis was for the whole region. These hedge funds did enormous amount of damage to hundreds of millions of people, and yet no one is willing to take action against them. The current crisis in the world was also created by these funds through subprime debts, and yet when it come to controlling these notorious activities of hedge funds no one seems interested, excep some lip service here and there. Why don't we all support Angela Merkel in controlling short selling? Every one has his own interest to protect, and hence unwilling to do any thing. These monsters will ultimately destroy the finacial system that works so wonderfully for them. Currencies must be pegged against gold again. Fantasy values of important currencies are creating the problems, and these clever funds are taking advantage of the fault lines.


    Contrarian Investors’ Journal [Moderator] 2 months ago in reply to M. A. Jabbar
    One problem is that the regulations may not be uniform throughout the world. Hedge funds will exploit that to make money. Someone compared hedge funds to Google. Google is always on the prowl to search for information. Hedge funds are always on the prowl to search for money.

  11. ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΝΕΛΛΗ avatar
    ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΝΕΛΛΗ 12/08/2010 13:33:50

    ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΑΠΑΤΑ Η ΜΝΗΜΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟΝ κ.ΣΑΛΛΑ Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ ΤΟ ΤΕΣΤ.ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ; ΘΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ; ΚΑΙ ΑΝ ΝΑΙ ΠΟΣΟ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ --ΠΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΩΤΗΡΙΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΕΙ-- ΕΝΑ ΜΙΑ ΝΥΚΤΙ.ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΘΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ Ο ΤΣΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.