#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/03/2010 12:50
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ιερώνυμος: Αντισυνταγματική και ανήθικη η φορολόγηση των εσόδων της Εκκλησίας



Αντισυνταγματική και ανήθικη χαρακτηρίζει ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος τη φορολόγηση με 20% των όσων εισπράττει η Εκκλησία, και προειδοποιεί με προσφυγή στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια.

«Προτείνω να ισχύσει ο ‘λογιστικός προσδιορισμός’, με βάση τα έσοδα και τα έξοδα, και να φορολογηθεί η Εκκλησία με 20%, επί του υπολοίπου, του καθαρού», σημείωσε ο κ. Ιερώνυμος σε συνέντευξή του.

«Το κράτος μας λέει, δεν ξέρω τι έσοδα έχεις, εγώ θέλω το 20% από αυτά που εισπράττεις. Αυτό είναι αντισυνταγματικό. Και πολεμιέται τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια. Είναι όμως και ανήθικο. Πως θα πας να πάρεις από τον άλλον το 20%, όταν μπορεί να μην βγάζει τα έξοδά του;», πρόσθεσε.

Παράλληλα, χαρακτήρισε παραμύθι ότι η εκκλησία έχει 25 εκατ. ευρώ: «Ελάτε να μας τα δείξετε και να μας πείτε που τα βρίσκετε όλα αυτά. Ελάτε να τα μετρήσουμε», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, εξέφρασε την πρόθεσή του να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό για να του πει «πως η υπομονή μας εξαντλήθηκε»

www.skai.gr

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kwlotoumpas avatar
    kwlotoumpas 21/03/2010 13:07:47

    Ενώ όταν τα παίρνει τα 20% από τον εργαζόμενο δεν είναι ανήθικο; Δεν άκουσα την εκκλησία να διαμαρτύρεται όταν μειωνόταν το δικό μου εισόδημα, πήγαινε στα υπουργικά συμβούλια αν θυμάμαι καλά.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ kwlotoumpas 21/03/2010 14:56:21

      Και οι παπάδες σαν εργαζόμενοι φορολογούνται ακόμα και αν δεχθούμε ότι είναι επίσημη θρησκεία.

  2. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 21/03/2010 13:16:38

    Φορολογεί μόνον την Εκκλησία της Ελλάδος. Τα άλλα ευαγή θρησκευτικά ιδρύματα φυσικά και τα αφήνει στο απυρόβλητο.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ B.K.Σ. 21/03/2010 14:59:02

      Αυτό είναι το θέμα τι ισχύει για παραθρησκευτικές, οργανώσεις, ΜΚΟ, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα κοκ;;;

      Με την ίδια λογική ας πάρει το 20% απο τις εισπράξεις του χαμόγελου του παιδιού και από γηροκομία, αφού αντίστοιχα ιδρύματα της εκκλησίας δεν τους συγκινούν.

    • Πολίτης της Μπανανίας avatar
      Πολίτης της Μπανανίας @ B.K.Σ. 21/03/2010 15:31:50

      Να υποθέσω οτι εννοείς το Κ.Ι.Σ.;

    • Orestios avatar
      Orestios @ B.K.Σ. 21/03/2010 16:25:06

      Πέστα Βασιλική. Εδώ θα χτίσει τέμενος στους μουσουλμάνους για να ευχαριστηθεί το Πακισταν που ΑΠΑΙΤΕΙ.

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ B.K.Σ. 21/03/2010 18:58:11

      τα Μουσουλμανικά Βακούφια είχα στο νου μου αλλά και το ΚΙΣ στην ίδια κατηγορία ανήκει. Όλα τα Νομικά Πρόσωπα που με βάση το Σύνταγμα ασκούν το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι για θρησκευτικούς λόγους. Η κατ΄ εξαίρεσιν και μόνον της Εκκλησίας της Ελλάδος φορολόγηση των εσόδων της πέραν της αντισυνταγματικότητάς της, αφού εγκαθιστά την ανοσότητά τους έναντι του Νόμου και του Κράτους παραβίαζοντας το ίδιο το κράτος το Σύνταγμα που απαιτεί΄την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους προς το Κράτος και την συμμόρφωση προς τους νόμους (Σύντ. άρ.13 παρ. 4) δρομολογεί και την οικονομική ευημερία των άλλων δογμάτων, συνεπώς ευνοεί και την εξάπλωσή τους στηρίζοντας τον απότοκο αθέμιτο προσηλυτισμό (Το Βακούφικο στη Θράκη θα έχει λεφτά για να ταϊσει τα τσιγγανάκια και η Μητρόπολη δεν θα έχει και τα τσιγγανάκια θα γίνουν μουσυλμάνοι).
      Νομίζω πως απλώς ικανοποιεί τη λαιλαποσύριζα, στα δικαστήρια δε στέκονται με τίποτα αυτές οι διακρίσεις. Το μόνο καλό που ο Ιερώνυμος θα αναγκασθεί να θυμηθεί εκ νέου τις εποχές που τον κυνήγαγε το σκοτεινό πασοκ με τους ιεχωβάδες και τον κοντομηνά....

  3. anonymous avatar
    anonymous 21/03/2010 13:17:15

    Δεν μας ενδιαφέρερει Ιερώνυμε. Στο μεταναστευτικό έβαλες πλάτη; Όχι. Τώρα κι εμείς δε βάζουμε πλάτη για την πάρτη σου.

    • trellokamperos avatar
      trellokamperos @ anonymous 21/03/2010 13:50:53

      έτσι,έτσι!!!

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ anonymous 21/03/2010 14:59:22

      Σε αυτό έχεις δίκιο και όχι μόνο σε αυτό.

    • Πολίτης της Μπανανίας avatar
      Πολίτης της Μπανανίας @ anonymous 21/03/2010 15:28:01

      Σωστά.

  4. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 21/03/2010 13:18:43

    Και 25εκ (δις μήπως θέλει να πει;) να έχει και 125 είναι ψίχουλα. Μόνο τα κέρδη της εθνικής να δει κανείς που έφτασαν μόνο για φέτος και εν μέσο κρίσης 900εκ και βάλε.

    Ο γιωργάκης συντηρεί αυτό το μύθο που πουλάει γενικώς και περισότερο στην αριστερά ο λαϊκισμός του περισσεύει για να δείξει ότι κάτι κάνει!

    • αχαβαχ avatar
      αχαβαχ @ «Κασσάνδρα» 21/03/2010 14:27:04

      "Κασσάνδρα", συμβαίνει η Εκκλησία να είναι μεγαλομέτοχος της Εθνικής. Δεν το ξέρεις;

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ «Κασσάνδρα» 21/03/2010 14:48:37

      Σιγά το μεγαλομέτοχο

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ «Κασσάνδρα» 21/03/2010 14:50:39

      Βία 2%

  5. ΙΔ avatar
    ΙΔ 21/03/2010 13:42:01

    Από πού εκπορεύεται τό μένοs σαs εναντίον τήs ορθόδοξηs Εκλησίαs . Eμείs δέν είμαστε Εκλησία; O Ιερώνυμοs έναs περαστικόs είναι.Καί νά φορολογηθούν και τα Βακούφια καί οιΣυναγωγέs.Καί επιτέλουs νά καταργηθή ό νόμοs τού ΜΑΝΟ πού απαλάσει to ΚΙΣ από κάθε φορολογία προs το Ελληνικό κράτοs.T'ακούs κωλοτούμπα .

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ ΙΔ 21/03/2010 15:00:30

      Έτσι είναι αν είναι όλα τα ιδρύματα και μέχρι και οι Συναγωγές.

  6. TopGunZ avatar
    TopGunZ 21/03/2010 14:11:30

    Έχετε καταλάβει ότι φορολογεί τα έσοδα? Όχι τα κέρδη...τα έσοδα!

    Αναρωτήθηκε κανείς τι θα γίνει με τις χιλιάδες οικογένειες που περιμένουνε ένα πιάτο φαί απο την Εκκλησία?

    Πήγανε μερικοί μπαχαλάκηδες σήμερα έξω από την Αγια Σοφιά στη Θεσσαλονίκη και κάνανε διαμαρτυρία να φορολογηθεί η Εκκλησία. Μετά θα πηγαίνανε να βοηθήσουνε αυτοί κάποιον φτωχό φαντάζομαι και όχι για καφεδάκι 5 ευρώ στην παραλία...

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ TopGunZ 21/03/2010 14:55:05

      Δεν θα μου κάνει καμιά εντύπωση αν ούτε το πατριαρχείο στην Πόλη δεν φορολογείτε τόσο.

      Αν φορολογηθεί τόσο να φορολογηθούν και όλα τα ιδρύματα τόσο από παραθρησκευτικές, οργανώσεις, ΜΚΟ, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα κοκ

    • nospam avatar
      nospam @ TopGunZ 21/03/2010 15:33:10

      Tα καθαρά έσοδα της Εκκλησίας ανήλθαν στα 19.601.354,42 ευρώ ενώ το 2009, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών της, άγγιξαν τα 12 εκατ. ευρώ.

      Οσο για το καφεδάκι 5 ευρώ που πίνουμε όλοι μας στην παραλία... ένα μέρος πάει πάλι στην έκκλησια μιας και τα περισσότερα μαγαζιά είναι δικά της και τα νοικιάζει!!!

    • Πολίτης της Μπανανίας avatar
      Πολίτης της Μπανανίας @ TopGunZ 21/03/2010 15:34:30

      Σωστά Κασσάνδρα.

      Και αναρωτιέμαι τα έσοδα της φορολόγησης απο την Εκκλησία που άραγε θα πάνε και πως θα τα αξιοποιήσουν.

      Η Εκκλησία έχει πολλά, ΠΟΛΛΑ φράγκα και θέλουν να βάλουν χέρι. Να δείτε που τώρα θα σκοτωθούν μεταξύ τους, και ακόμα και ο Τζερόνυμο που τον βάλανε για μαριονέτα τους θα κλωτσήσει γιατί και να θέλει, θα τον στριμώξει τώρα όλο το ιερατείο. Έχω μεγάλη περιέργεια να δω τι θα συμβεί.

      Εμ Τζερόνυμο. Αγκαλιές και φιλιά με Πασόκ και Σύριζα ήθελες. Φάτα τώρα να γουστάρεις.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ TopGunZ 21/03/2010 15:52:07

      @TopGunZ

      Από αυτούς τους μπαχαλάκηδες δεν θα δεις ποτέ κανένα να διαμαρτύρεται έξω από τις τράπεζες.

      Η Εκκλησία είναι ο εύκολος στόχος. Όποιος τα βάζει με την Εκκλησία παίρνει μπόνους προοδευτικότητας στους αριστερούς κύκλους.

  7. nospam avatar
    nospam 21/03/2010 15:13:33

    Πως θα πας να πάρεις από τον άλλον το 20%, όταν μπορεί να μην βγάζει τα έξοδά του;

    Αυτό είναι το άνεκδοτο της ημέρας!!! Άντε γελάσαμε και σήμερα, η έκκλησια δεν βγάζει τα έξοδα της. Ιερώνυμε μούγκα στην στρούγκα ήσουν όταν οι παπάδες είχαν τις Offshore. 20 και λίγο είναι!

    Βάρα με φόρους και όλες τις άλλες θρησκείες και τις συναγωγές κτλ...

    Γουστάρω δήμευση περιουσίας της εκκλησίας!!!

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ nospam 21/03/2010 15:54:46

      @ nospam

      Γουστάρεις δήμευση τής περιουσίας τής Εκκλησίας, ε;

      Ξέρεις τι θα πει δήμευση;

      Ότι το κράτος μπορεί με μια αυθαίρετη απόφαση να πάρει την ξένη περιουσία. Σήμερα θα το κάνει στην Εκκλησία, αύριο σε σένα.

      Και σε ρωτώ:
      Τι νομίζεις ότι θα κάνει το κράτος τη δημευμένη εκκλησιαστική περιουσία; ΘΑ ΤΗ ΦΑΕΙ! Ό,τι κάνει και με τα λεφτά των φορολογουμένων! 200 χρόνια τώρα μας έχει τρελλάνει στους φόρους το κράτος μας, και το ταμείο είναι πάντα μείον.

  8. kwlotoumpas avatar
    kwlotoumpas 21/03/2010 15:33:26

    19% Kassandra...

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ kwlotoumpas 21/03/2010 17:01:14

      Δεν υπάρχει αυτό, 2% είναι ψαξε νετ ακόμα και οι πασοκοφυλλάδες

  9. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 21/03/2010 16:01:37

    "Γουστάρω δήμευση περιουσίας της εκκλησίας!!!"

    Όποιος κλέβει Εκκλησίες αγαπητέ δεν έχει πρόβλημα να κλέψει και σπίτια.

    Οπότε μετά τη "δήμευση" της περιουσίας της Εκκλησίας ετοιμάσου και για τη "δήμευση" της δικιάς σου περιουσίας...

  10. Στέργιος avatar
    Στέργιος 21/03/2010 16:12:15

    Σχόλια:

    1) Γιατί θέλουμε να φορολογηθεί η Εκκλησία όταν εμείς οι ίδιοι δυσανασχετούμε που φορολογούμαστε εμείς; Σε μια ευνομούμενη πολιτεία, η Εκκλησία θα έπρεπε να πληρώνει φόρους, αλλά σε ένα κράτος κλεπτοκρατών, όσα λιγότερα χρήματα δίνουμε, τόσο λιγότερα χρήματα θα φάνε.

    2) Γιατί η Εκκλησία να φορολογείται με 20% όταν όλες οι εταιρείες φορολογούνται με 15% και οι τράπεζες που ευθύνονται για τα χάλια μας με 1%;

    3) Το κράτος μας έχει ή δεν έχει συνέχεια και συνέπεια; Ρητορικό ερώτημα... Επανατοποθετούμαι: ένα ευνομούμενο κράτος ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να έχει και συνέχεια, και συνέπεια. Το ελληνικό κράτος δεν έχει ούτε τη μία, ούτε την άλλη. Γιατί; Επειδή το 1952, με αυταρχικό τρόπο δήμευσε το 80% τής εκκλησιαστικής περιουσίας ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ τη μισθοδοσία των ιερέων. Κι αυτό, ΠΑΡΑ το γεγονός ότι η Εκκλησία είχε ήδη δωρίσει το μεγαλύτερο μέρος τής περιουσίας της στο κράτος κατά τις κοσμοϊστορικές αλλαγές που συνέβησαν στην Ελλάδα τού 1922-1923.
    Αυτά δεν τα ξέρουν, ή κάνουν ότι δεν τα ξέρουν οι αντιεκκλησιαστικοί κύκλοι. Από το πολύ καλό σάιτ ορθόδοξου προβληματισμού www.oodegr.com αντιγράφω (χωρίς την άδειά τους):

    "Με την από 18/9/1952 "Σύμβαση περί εξαγοράς υπό του Δημοσίου κτημάτων της Εκκλησίας προς αποκατάστασιν ακτημόνων γεωργικών κτηνοτρόφων", η Εκκλησία της Ελλάδος υποχρεώθηκε να παραχωρήσει στο Κράτος το 80% της καλλιεργούμενης ή καλλιεργίσιμης αγροτικής περιουσίας της με αντάλλαγμα να λάβει κάποια αστικά ακίνητα και 45.000.000 δραχμές νέας (τότε) εκδόσεως. Στη σύμβαση του 1952 περιέχεται η διακύρηξη του κράτους ότι η απαλλοτρίωση αυτή είναι η τελευταία και δεν πρόκειται να υπάρξει νεότερη στο μέλλον, ενώ υπάρχει και η δέσμευση ότι η Πολιτεία θα παρέχει κάθε αναγκαία υποστήριξη (υλική και τεχνική), ώστε η Εκκλησία να μπορέσει να αξιοποιήσει την εναπομείνουσα περιουσία της. Στην ίδια σύμβαση καθιερώθηκε και η "μισθοδοσία" των κληρικών από τον Κρατικό Προϋπολογισμό - του δε Αρχιεπισκόπου και των Μητροπολιτών από το έτος 1980 - ως υποχρέωσις του Κράτους έναντι των μεγάλων παραχωρήσεων γης στις οποίες είχε προβεί η Εκκλησία της Ελλάδος κατά την δεκαετία 1922-32. Δηλαδή, επειδή το Κράτος αδυνατούσε να καταβάλει οποιοδήποτε αντίτιμο - όπως προέβλεπε ο νόμος του 1932 - συνεφωνήθη να μισθοδοτούνται επ' άπειρον οι κληρικοί και το Κράτος δεσμεύθηκε επ' αυτού".

    http://www.oodegr.com/oode/koinwnia/perius1.htm

    4) Ποια είναι η τύχη που έχει σήμερα η εκκλησιαστική περιουσία που εκχωρήθηκε το 1922 και δημεύτηκε το 1952; Δεν οφείλει το κράτος μας να μας πληροφορήσει για τη χρηστή (εδώ γελάνε!) διαχείριση τής πρώην εκκλησιαστικής περιουσίας;

    5) Δεν στεναχωριέμαι καθόλου για τα προβλήματα τού Ιερώνυμου. Τι νόμιζε; Ότι επειδή είναι ΠΑΣΟΚ θα του χαριζόταν η πράσινη μαφία; Αν ζούσε ακόμη ο Χριστόδουλος, η Εκκλησία μας δεν θα βρισκόταν σε αυτή τη δεινή θέση.

    6) Τελειώνω με ένα τεράστιο ΦΤΟΥ ΣΑΣ σε όλους τους υποκριτικούς αντιεκκλησιαστικούς κύκλους και στους υποστηρικτές τους, είτε αυτοί είναι αριστεροί είτε νεοφιλελεύθεροι δεξιοί. Για τα χάλια τής Ελλάδας και της δημοκρατίας μας φταίνε οι τριτοκοσμικές-σοσιαλιστικές πολιτικές από το 1981 ως το 1993 και οι γαλαζοπράσινες νεοφιλελεύθερες πολιτικές από το 1993 μέχρι σήμερα. Οι πολιτικές ΣΑΣ. Η Εκκλησία ΔΕΝ φταίει. Όλη την ώρα κατακρίνετε το κράτος που ΕΣΕΙΣ δημιουργήσατε, αλλά όταν φτάνει η συζήτηση στο θέμα τής φορολόγησης τής Εκκλησίας, τότε μεταμορφώνεστε σε Ροβεσπιέρρους που μάχονται υπέρ των θεσμών τής ρεπούμπλικάς μας. ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ! Υποκριτές!

    • Αγανάκτηση avatar
      Αγανάκτηση @ Στέργιος 21/03/2010 16:43:06

      Εύγε Στέργιο!

    • nospam avatar
      nospam @ Στέργιος 21/03/2010 18:02:25

      Θου κύριε τω στοματί μου:)
      Χαιρετώ την προπαγάνδα του oodegr.com!!!
      Αν ζούσε ο ρασοφόρος, φασίστας, χουντικός [πρόσθεσε ότι άλλο θέλεις] Χριστόδουλος θα είχε βγάλει τα πρόβατα, εσάς, τους δρόμους που αντί να βγείτε να διαμυρτηρηθείτε για τους κλέφτες τώρα κλαίγεστε για την περουσία! Υποκριτές και Υπηρέτες του σκοταδισμού χιλιάδες χρόνια τώρα είστε ανάξιοι λύπησης. Εύγε!

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Στέργιος 21/03/2010 20:43:54

      @ nospam

      Να βρίσω μπορώ κι εγώ.

      Κάνα επιχείρημα πέρα από το τι "γουστάρεις" έχεις;

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Στέργιος 22/03/2010 15:01:59

      Σκοταδισμός να ακολουθείς μια θρησκεία που διακυρρήσει την αγάπη, ενώ εσείς που διακυρρήσετε ότι όλοι είμαστε μελλοντική τροφή για σκουλήκια λούζετε τον κόσμο με ελπίδα...

    • zonitis avatar
      zonitis @ Στέργιος 23/03/2010 21:45:38

      Θα δανειστω το κειμενο σου, με αναφορα στον συγγραφεα του, για να το ποσταρω στο facebook για μερικους ασχετους, κακοπροεραιτους νεοταξιτες...

    • zonitis avatar
      zonitis @ Στέργιος 23/03/2010 21:46:50

      Φακτορα, θα βαλω και το link του antinews αν δε σε πειραζει. Αν ναι, πες μου να το βγαλω

  11. Orestios avatar
    Orestios 21/03/2010 16:27:22

    Η κυβέρνηση GAP, ανίκανη να επεξεργαστεί νόμους για να προωθήσει την παραγωγική διαδικασία έχει επιδωθεί στην παλιά πρακτική της φορολογίας.
    Η εκκλησία έχει ήδη βοηθήσει ξεπληρώνοντας ένα δάνειο της χώρας.
    Τέτοιους ζήτουλες όμως δεν έχει ξαναδεί.

  12. Anonimi avatar
    Anonimi 21/03/2010 16:29:35

    Αντισυνταγματική; Πιό πειστικός θα ήταν αν έλεγε ότι είναι... αμαρτία.

  13. ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ο παραβατης avatar
    ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ο παραβατης 21/03/2010 17:42:24

    ΩΣΤΕ ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ....ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΛΗΣΙΑΣ? ΤΟΡΙΞΕ ΚΑΙ ΣΤ ΑΝΕΚΔΟΤΑ Η ΕΚΛΗΣΙΑ...ΤΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ? ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΛΙΓΑ ΕΙΝΑΙ...ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΛΗΣΙΑΣΜΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΛΗΣΤΡΙΚΑ ΚΙ ΕΤΣΙΘΕΛΙΚΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΠΕΡΙΚΟΠΤΕΙ ΜΙΣΘΟΥΣ, ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ Η ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΕΚΛΗΣΙΑΣΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΝ ΕΥΘΥΝΟΝΤΕ, ΤΟΤΕ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΘΣΚΟΠΟΣ ΣΩΠΑΙΝΕΙ ΟΠΩΣ ΕΚΑΝΑΝ ΠΑΝΤΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΠΡΙΝ ΑΠ ΑΥΤΟΝ ΣΤΙΣ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ....ΑΛΛΑ ΑΝ ΕΧΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙ 20 ΧΡΟΝΙΑ ΨΗΦΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΟΜΟΜΟΠΟΙΕΙ ,ΘΕΦΕΙ ΚΑΙ ΘΕΦΕΤΕ ΑΠ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΟ ΧΑΟΣ...

    ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΙ ΕΝΑΝ ΕΡΑΝΟ ΒΡΕ ΚΟΥΤΟ ΝΑ ΣΕ ΣΤΕΙΡΙΞΟΥΜΕ...ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΛΕΦΤΑ...ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ? ΤΟ ΟΥ ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙ ΑΥΤΟΝ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ?
    ΔΙΟΤΙ ΠΡΙΝ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΔΟΙΗΚΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ , ΑΠΑΙΤΟΝΤΑΣ 2Η ΘΕΣΗ ΣΤΟ ΔΟΙΗΚΙΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ? ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΜΕ 25 ΨΩΡΟ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ...
    ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑΝΑΙ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΑΓΡΙΕΨΕΙ....ΜΙΑ ΟΡΓΗ ΣΙΓΟΒΡΑΖΕΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ...ΚΑΠΟΥ ΘΑ ΞΕΣΠΑΣΕΙ...ΤΩΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΤΩΜΑ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΙΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΟΠΟΥ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΣΙΑΣΤΗ ΤΟΥ ΣΕΒ ΣΤΗΝ ΓΣΕΕ? ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ....ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥ...ΚΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΠΕΙΛΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΠΡΑΞΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ...
    ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΒΡΗΚΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΗΝ ΑΠΕΚΤΗΣΕ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΚΟΛΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΝ ΔΕΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΥΧΓΡΟΝΟΥ ΡΑΣΠΟΥΤΙΝ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ...ΔΩΡΟΔΟΚΟΝΤΑΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥΣ,ΚΑΙ ΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ....
    ΟΙ ΛΙΜΝΕΣ ΤΑ ΔΑΣΗ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΕΙ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΝ ΛΑΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ Η ΕΚΛΗΣΙΑ ΤΑ ΚΑΤΕΚΛΕΨΕ...ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΑΤΡΙΔΟ ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ

    ΔΙΟΤΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΤΡΙΔΑ? ΜΙΗΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΜΠΟΙ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ? ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΟΥ ΣΥΡΦΕΤΟΥ ΠΟΥ ΣΤΙΣ ΠΙΟ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΤΗΝ ΕΚΑΜΝΕ ΜΕ ΠΛΑΓΙΑ ΒΗΜΑΤΑΚΙΑ...ΝΑ ΘΥΜΗΣΩ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΝΕΝΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΜΕΛΗΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΒΑΖΕ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΩΣΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΚΑΝ ΤΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΕΧΕΙ Η ΧΩΡΑ....

    ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΕΝ ΧΡΥΣΩ ΔΙΑΒΙΟΥΝΤΕΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΑΦΩΝΗΣΩ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΑΙΣΧΟΣ....

    ΤΟ ΝΑ ΦΤΥΣΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ ΤΖΑΜΠΑ ΘΑ ΠΑΕΙ....ΕΣΕΙΣ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΠΑΝΤΑ

    ΑΙΣΧΟΣ

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ο παραβατης 21/03/2010 21:35:40

      Ιουλιανέ, ξέρεις φυσικά τι απάντησε η Πυθία στον συνώνυμό σου.
      Το τί του πρόσφερε ο ιερέας των ειδώλων στη Δάφνη της Αντιοχείας όταν ο "παράφρων τύραννος" (κατά Παπαδιαμάντη) πήγε εν πομπή μεγάλη να προσφέρει θυσία, το γνωρίζεις;
      Μία ταπεινή χήνα. Και μόνο. Οχι από ταπείνωση, αλλά γιατί ούτε οι εθνικοί φρόντιζαν πλέον τους ναούς τους.

      Να είσαι όμως σίγουρος ότι εμείς οι χριστιανοί δεν θα έχουμε ΠΟΤΕ την τύχη των εθνικών που εξέλιπαν και που αναβιώνουν μόνο ως γραφικότητες, στυλ Ντορίτας Πέππα (αρβανίτισσας, άρα a priori μη γνησίσας απογόνου των αρχαίων Ελλήνων, οπότε το γραφικόν του πράγματος γίνεται και γελοίον).
      Εμείς και τις εκκλησίες μας θα φροντίζουμε, με φορολογία ή όχι, και όσους βρίσκονται σε δύσκολη στιγμή θα συνδράμουμε.
      Θυμάσαι ένα σύνθημα που είχε γραφεί σε τοίχο νεκροταφείου;
      "Δεν θα πεθάνουμε ποτέ κουφάλα νεκροθάφτη".
      Ακριβώς, έτσι και εμείς, οι χριστιανοί!

  14. salmonellas avatar
    salmonellas 21/03/2010 20:26:38

    Ηρεμια παιδια, ολοι θα πληρωσουμε. Εκτος απο τους πολυ πλουσιους, αυτους που εξαιρουνται με τερτιπια της φορολογικης υποχρεωσης με νομοθεσια - δωρο απο τον Καραμανλη Α, και καποιους αλλους για τους οποιους η φορολογικη επιταγη του Συνταγματος εχει γινει κουρελοχαρτο. Αν οι χαιδευομενοι απο την Πολιτεια κανουν και τον καμποσο απειλωντας να φυγουν, ας διαλεξουν πορτα, η παραθυρο. Το καραβι βυθιζεται και κατα παραδοση θα πρεπει πρωτοι να το εγκαταλειψουν οι ποντικοι!

  15. xri avatar
    xri 21/03/2010 22:07:55

    χωρίς να θελω να ερθω σε αντιπαράθεση οσοι τουλάχιστον είναι απο θεσσαλονίκη ας κάνουν μια βόλτα σε 13 ενορίες της Δυτικής θεσσαλονίκης το πρωί 9 - 11 στα ενοριακά συσσίτια να δει τι γίνεται.μπορεί άραγε το κράτος να αναλάβει την πρόνοια όλων αυτών που περιμένουν και συττίζονται καθημερινα και μιλάμε μόνο στην Δυτική Θεσσαλονίκη περίπου 1300 μερίδες και οι περισσότεροι αλλοδαποί χωρις να τους ζητηθεί πιστοποιητικο θρησκευτικων φρονημάτων.
    καλά τα λόγια αλλα η πράξη και η αλήθεια ειναι άλλη.

  16. Ανωνυμίδης avatar
    Ανωνυμίδης 21/03/2010 22:09:11

    http://www.hlhr.gr/press/pr-dikaio_tis_thriskeias3-2010.doc

    • oups avatar
      oups @ Ανωνυμίδης 22/03/2010 13:41:45

      Εξαιρετικά αποκαλυπτικό λινκ: αποδεικνύει από πού ακριβώς εκπορεύονται όλες αυτές οι λαμπρές ιδέες

  17. Βρασίδας avatar
    Βρασίδας 21/03/2010 23:13:50

    αν φορολογηθούν τα έξοδα των "ιερωμένων" σε τεκνά ίσως λυθεί το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Βρασίδας 22/03/2010 15:05:51

      Οι γείτονες σου δε διαμαρτύρονται? Θέλω να πω θα ζέχνεις ασφυκτικά με όλο αυτό το βρωμερό οχετό που ξερνάς από κάθε πόρο της ύπαρξής σου...

  18. καλαματιανός avatar
    καλαματιανός 21/03/2010 23:37:53

    Μέχρι τώρα ο Ιερώνυμος συμπορεύονταν με την κυβέρνηση,''έβαζε πλάτη ''όπου χρειάζονταν.Υπήρχε μία αγαστή συνεργασία μαζί της.
    Τώρα εκφράζει τη δυσαρέσκειά του;Ακόμα και στην συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου παραβρέθηκε,στην παρουσίαση του νόμου για τους μετανάστες,για να στηρίξει την κυβέρνηση.Λες και βρισκόμαστε σε θεοκρατικό καθεστώς!!!

    • Βρασίδας avatar
      Βρασίδας @ καλαματιανός 21/03/2010 23:49:21

      όταν αντελήφθη πως δεν τον κάλεσαν για συνέταιρο αλλά ως πελάτη την έκανε αλαφροπατώντας.
      Τί μας κυβερνάει Θεέ μου!

  19. doomed avatar
    doomed 22/03/2010 13:44:52

    Είναι μεγάλη υποκρισία να βγαίνει εκπρόσωπος της εκκλησίας και να λέει "η υπομονή μας εξαντλήθηκε" γιατί θα φορολογηθεί η εκκλησία που έχει μία τεράστια ακίνητη περιουσία και την πρόνεια προς τους απόρους μόνο για βιτρίνα. Γιατί και μας η υπομονή μας εξαντλήθηκε με τα αντεεργατικα μέτρα και δεν ακουσα κανέναν της εκκλησίας να παίρνει θέση για αυτό. Γιατί και μας η υπομονή μας εξαντλήται κάθε φορά που μαθαίνουμε τις τεράστιες επιχορηγήσεις που παιρνει η εταιρία Εκκλησία ΑΕ και που ποτέ δεν μαθαίνουνμε που πάνε τα χρήματα, κάθε φορά που βλέπουμε τις λιμουζίνες, κάθε φορά που ακούμε για σκάνδαλα, κάθε φορα που η συμπονετική εκκλησια ζηταει νοίκι για να δωσει εκτάσεις (που έχει από την τουρκοκρατία) προς αξιοποιηση. Και έχουμε κουραστεί να την έχουμε στο απυρόβλητο, μια εταιρεία που φέρνει πολλές ψήφους είναι, καμία σχέση με το Θεό. Οπότε κύριε Ιερώνυμε, το να εξηγείρεστε για την φορολόγηση της εκκλησίας χωρίς να διαμαρτύρεστε για τις μειώσεις των μισθών όλων των εργαζομένων, (και αυτές αντισυνταγματικές είναι ) είναι τελείως υποκριτικό.

  20. IOYΛΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ avatar
    IOYΛΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ 22/03/2010 16:26:52

    Aγαπητέ Μαρκο Τ

    Δεν ανήκω στην κατηγορία των γραφικών 12θειστών....το ψευδόνημο το χρησιμοποιώ για πλάκα,διότι αποτελεί κόκινο πανί για τους τυφλούς ορθόδοξους χριστιανούς..Που να καταλάβουν οι φτωχοί τότε και τώρα το μεγαλείο του αυτοκράτορα Ιουλιανου....δες μονο το γεγονός της ανεξιθρησκείας που επέβαλε στην αυτοκρατορία και ίσως καταλάβεις....

    Δάσκαλος δε του Ιουλιανού,αλλα και του Μεγ. Βασιλείου και του Ιωάννη του Χρυσοστόμου υπήρξε ο Λιβάνιος...ο μεγαλύτερος ρήτορας και σοφιστής του αιώνα του...Αυτον δεν θα τον δει κανεις σε καμμια ερευνα του σκαι, αναμεσα στουσ επιφανεις ελληνες ,εν αντιθεση με τον δολοφονο κωνσταντινο, που ουτε ελληνικα δεν ηξερε....Αξιζει λοιπον να διαβασει κανεις το εργο του λιβανιου¨ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΑΩΝ' και να κλαψει μαζι του για τουσ βανδαλισμους των δικων σου αγραματων χριστιανων-εγω βλεπεις δεν ανηκω στουσ ελληνες πολιτες που πηγαινουν στην εκλησια και ακουν σαδιστικα την κυριακη της ορθοδοξιας το 'αναθεμα τοις ελλησι'...

    Γραφει λοιπον ο ΛΙΒΑΝΙΟΣ' Ομως εκεινα τα μαυροφορεμενα υποκειμενα που τρωνε περισσοτερο κι απο τους ελεγαντες και κατεβαζουν αμετρητα ποτηρια....αυτοι, ορμουν πανω στους ναους κρατωντας ξυλα και πετρες και σιδερα,και μερικες φορες χωρις αυτα,με χερια και με ποδια.Ακολουθει η εκ του ασφαλους λεηλασια, τυο γκρεμισμα της στεγης, η κατεδαφιση των τοιχων, σπασιμο των αγαλματων,αναποδογυρισμα των βομων,και οι ιεροις ειναι υποχρεομενοι να σωπαινουν ,η να πεθανουν.......

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΛΗΣΙΑ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΝΩΜΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ

  21. IOYΛΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ avatar
    IOYΛΙΑΝΟΣ Ο ΠΑΡΑΒΑΤΗΣ 22/03/2010 16:35:00

    ΟΣΟ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΥΝΘΗΜΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΤΕ ΠΟΤΕ....μα ειστε πνευματικα νεκροι ουτως η αλλως ,απλα δεν το ξερετε...ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟΝ....ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Ο ΒΙΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΤΡΑΝΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΟΤΙ ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ....ΑΝ ΥΠΗΡΧΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΕΚΑΙΓΕ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ και μη νομιζεις ,αυτοι το ξερουν καλλυτερα απο σενα οτι δεν υπαρχει θεος γιαυτο και μαζευουν εκατομυρια για να εχουν κατι στα γεραματα τους...κι αμα πας να τουσ φορολογησεις οπως αγρια ολους μας τοτε απειλουν κιολας...ΟΛΗ Η ΝΤΡΟΠΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ...ΚΙ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΚΑΙ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ,ΔΙΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ

  22. Νικηφόρος Ουρανός avatar
    Νικηφόρος Ουρανός 22/03/2010 20:46:40

    Σε τι να πρωτοαπαντήσεις σε όσα γράφονται στα τόσα σχόλια. Μερικοί έχουν μια σοβαρότητα , άλλοι κινούνται στα όρια του ευτράπελου. Σποραδικά θα πω μερικές θέσεις μου, όπως έκανε και ο Σέργιος, με τον οποίο συμφωνώ σε αρκετά.
    1. Μιλάτε για δήμευση της εκκλησιαστικής περιουσίας. Τους δριμούς και τα βουνά,όπως ο Υμηττός, το κράτος θα τα είχε πάρει αν τα χρειαζόταν από το 1952 , οπότε δήμευσε τα 3/5 της εκκλησιαστικής περιουσίας. Αλλά τι να τα κάνει ; Υπάρχουν 1.000.000 στρ. χέρσα που η Εκκλησία κατέχει και πολλοί λένε το κράτος να τα δημεύσει.Όμως σήμερα το κράτος διαθέτει 50.000.000. στρ. χέρσα , αδιανέμητα και δεν ξέρει τι να τα κάνει. Να πάρει και άλλα 1.000.000 ; Θα μου πείτε να τα δώσει στους αγρότες. Δεν τα δίνει γιατί όταν αποφάσισε να παραχωρήσει στρέμματα για καλλιέργεια (βλ. Λίμνη Αγουλινίτσας) κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να τα πάρει αφού ψάχνουν να βρουν τους αγρότες και μάλιστα ακτήμονες!
    2. Υπάρχουν οι λεγόμενες αγροτολιβαδικές εκτάσεις της Εκκλησίας. Το ίδιο το κράτος το 1962 με νόμο αναγνώρισε ότι αυτά δεν ανήκουν στην Εκκλησία, αλλά σε άγνωστο κύριο. Μέχρι να εμφανιστεί αυτό ο άγνωστος τα διακατέχει η Εκκλησία. Έτσι βγήκε η έννοια του διακατεχόμενου. Αυτά το κράτος δεν μπορεί να τα πάρει γιατί δεν ανήκουν στην Εκκλησία, αλλά στο άγνωστο κύριο.
    3. Στα προηγούμενα χρόνια δόθηκαν εκτάσεις της Εκκλησίας για την κάλυψη αναγκών. Π.χ. Ο Λυκαβητός στους αναπήρους πολέμου. Βρείτε μου έναν δικαιούχο να κάθεται εκεί. Από την ιστορία αυτή υπάρχει μόνο η οδός Αναπήρων Πολέμου.Δόθηκε η Εκάλη στους πρόσφυγες. Για βρείτε μου πρόσφυγες εκεί ! Το ίδιο και στη Βάρη.
    3.Κάτι από τα παλίά. Γράφετε, οΙουλιανός ο Παραβάτης. Να ζητήσει η Εκκλησία συγγνώμη από τον Ελληνισμό. Εγώ που είμαι Έλληνας είμαι και χριστιανός ορθόδοξος και σε κανένα παλιοκερατά δεν επιτρέπω να μου αμφισβητήσει την εθνική μου υπόσταση. Το ίδιο έγινε και τότε. Αυτοί που έγιναν χριστιανοί δεν ήταν από άλλο κράτος, αλλά Έλληνες που άλλαξαν θρησκεία.Όσα έγιναν τότε δεν ήταν θεσμικές απόφάσεις , αλλά αποτέλεσμα φανατισμών. Αυτά λένε οι πηγές. Μην ξεχνάτε ότι είχαν περάσει οι διωγμοί. Και εκείνα τα ιερά που κατέστρεψαν οι χριστιανοί ήταν τα Ρωμαϊκά που είχαν συνδεθεί με τους διωγμούς !Τα Ελληνικά τα είχαν καταστρέψει ήδη οι Ρωμαίοι.
    Συνελόντι ειπείν ή summa summarum :
    Και εμεί οι Χριστιανοί είμαστε Έλληνες . Προσωπικά υπερηφανεύομαι για την καταγωγή μου και για την πίστη μου. Όσο κι αν μερικοί- επ' εσχάτων των ημερών- θέλουν να μου αμφισβητήσουν την δεύτερη ιδιότητα ενεκα της πρώτης.

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ Νικηφόρος Ουρανός 22/03/2010 21:48:22

      Τα ιερά που κατέστρεψαν οι χριστιανοί ήταν ελάχιστα, ο Λιβάνιος γράφει στον αυτοκράτορα, αλλά γράφει με υπερβολές. Στην πραγματικότητα ήδη από τη ρωμαϊκή περίοδο οι ναοί των εθνικών ήταν σε φάση εγκατάλειψης και φαίνεται και από το περιστατικό που ανέφερα πιο πάνω με τον ιερέα, τη χήνα και το χορταριασμένο ναό του Απόλλωνα στη Δάφνη της Αντιόχειας. Παραπέμπω και σε σχετικό άρθρο της Έλένης Σαράντη (διαπρεπούς ιστορικού) σε κείμενο στο ιστολόγιό μου.
      http://a-ergodes.blogspot.com/2009/08/blog-post.html

      Να προσθέσω ότι σε ημερίδα που έγινε στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη πριν από λίγους μήνες, η Αρβελέρ εξέφρασε δημοσία διαφωνία (εμμέσως πλην σαφώς) με το περιεχόμενο της ταινούλας του Κώστα Γαβρά.

      Ο Ιουλιανός ένας μπερδεμένος άνθρωπος ήταν, ιδεοληπτικός, που έψαχνε απαντήσεις απεγνωσμένα στη μαγεία και τον περιγελούσαν και οι ίδιοι οι εθνικοί. Μέχρι που προσπάθησε να οργανώσει την εθνική λατρεία με βάση τη χριστιανική Εκκλησία (με "επισκόπους", φιλανθρωπικά ιδρύματα κ.λπ., σώζονται οι σχετικές επιστολές του). Αν δεν μπορούν να βρουν ένα καλύτερο έμβλημα οι αντιχριστιανοί, δεν τους φταίω εγώ.

      Κανέναν αρχαιοελληνικό πολιτισμό δεν κατέστρεψαν οι χριστιανοί, οπότε καμία συγγνώμη δεν οφείλουν για κάτι που δεν έπραξαν. Ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός είχε ήδη πεθάνει, στη μορφή που τον γνωρίζαμε στην ελληνική πόλι (=πόλις-κράτος). Ο χριστιανισμός μπόλιασε στο σώμα του ό,τι μπορούσε να μπολιαστεί και να σωθεί. Διαβάστε τουλάχιστον το βιβλίο του Βασιλείου Τατάκη, "Η βυζαντινή φιλοσοφία". Είναι κλασικό.

  23. Μάρκο Τ avatar
    Μάρκο Τ 22/03/2010 21:54:03

    Κάτι συμπληρωματικό: Ο Ιουλιανός ΔΕΝ ήταν ανεξίθρησκος. Η ανεξιθρησκεία επιβλήθηκε από τον Κωνσταντίνο, με το διάταγμα του 313, όταν έπαψαν οι αιματηροί διωγμοί κατά των χριστιανών. Ο Ιουλιανός απαγόρευσε με διάταγμα στους χριστιανούς να διδάσκουν ελληνικά γράμματα και τιμώρησε αυστηρά όσους αντιδρούσαν στην αντιχριστιανική πολιτική του: Υπάρχουν μάρτυρες επί Ιουλιανού, όπως ο άγιος Βασίλειος πρεσβύτερος Αγκύρας. Διέταξε επίσης την απομάκρυνση του λειψάνου του αγίου Βαβύλα, ιερομάρτυρος και επισκόπου Αντιοχείας, από τον τάφο του, δίπλα στον ναό του Απόλλωνα, γιατί εξοργιζόταν από αυτό ο Απόλλων (σύμφωνα με χρησμό που είχε λάβει).
    Ενας δυστυχής με τον εαυτό του, δεισιδαίμων και ιδεοληπτικός ήταν ο "μέγας" Ιουλιανός.

  24. Μάρκο Τ avatar
    Μάρκο Τ 22/03/2010 21:57:13

    Ο λόγος του Λιβανίου λέγεται «Προς Θεοδόσιον τον βασιλέα υπέρ των ιερών» και όχι "Υπέρ των ελληνικών ναών". Το κείμενο το γνωρίζω πολύ καλά.

    Και κάτι άλλο: Η ορθογραφία είναι δείγμα καλής ελληνικής παιδείας. Αυτά...

  25. leo avatar
    leo 24/03/2010 10:16:07

    τώρα που οι πολιτικοί μας τελείωσαν με το κανονικό πλιάτσικο
    του δημοσίου
    ψάχνουν να φάνε και την εκκλησία της Εκκλησίας.
    Λες και αυτή η περιουσία δεν είναι του κόσμου και θέλουν
    να την φορολογήσουν

    ΝΤΡΟΠΗ !!!!
    κλέφτες και λαμόγια

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.