#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/02/2013 10:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δολοφόνοι για φίλημα και «χρήσιμοι ηλίθιοι»


Το «μανιφέστο» των τεσσάρων ενόπλων ληστών της Κοζάνης βάζει πολλά πράγματα στην θέση τους. Κυρίως και πρωτίστως όσον αφορά το κομμάτι αυτό της κοινωνίας το οποίο επιμένει να διακρίνει μόνο «κρατική βία» σε αυτήν την ιστορία, «κρατική βία» απέναντι σε «αναρχικούς» και «νεαρούς». Οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, δεν έχουν εισβάλει στην επικαιρότητα και δεν πρόκειται να δικαστούν επειδή είναι... αναρχικοί ή νεαροί, αλλά επειδή τυγχάνουν ένοπλοι ληστές, και ως εκ τούτου αδυνατώ να αντιληφθώ γιατί ο κυρίως χαρακτηρισμός τους σε πολλά ΜΜΕ και στην συνείδηση αρκετών προκύπτει από τις ιδεολογικές τους προτιμήσεις ή την βιολογική τους ηλικία και όχι από τους λόγους για τους οποίους εξ αρχής συζητάμε γι’ αυτούς.


Ξεκαθαρίσαμε σε προηγούμενο κείμενο το ότι οι θεσμοί πρέπει να λειτουργούν ως θεσμοί και ότι δεν νοείται καμία αβαρία σε αυτό. Επίσης, η αστυνομία δεν ρυθμίζει φυσικά τους χειρισμούς της αναλογικά και συγκριτικά με τις μεθόδους των παρανόμων. Από ‘κει και πέρα, σε σημαντικό κομμάτι της κοινωνίας κυριαρχεί μια ακατάσχετη συμπάθεια στους ένοπλους ληστές, μια διάθεση να προστατευθούν εκείνοι από την «άδικη αγριάδα» του κράτους και της αστυνομίας, κάτι που προωθήθηκε δια της αμφισημίας από την αξιωματική αντιπολίτευση του τόπου. Αυτό συνιστά όμως παράνοια, κάτι που υπογραμμίζεται με τον καλύτερο τρόπο με το ίδιο το κείμενο των ληστών.


Σχολιάζοντας την επιστολή τους δεν ασκούμε κριτική στους ίδιους, στα συγκεκριμένα τέσσερα πρόσωπα. Αυτοί έκαναν τις επιλογές τους και θα έχουν κάποιες δεκαετίες για να τις ξανασκεφθούν στις φυλακές, ορθώς και δικαίως αποκλεισμένοι από το κοινωνικό γεγονός. Το τί λένε μας αφορά ελάχιστα: βρίσκονται κατ’ ουσίαν ήδη στην φυλακή. Με το κείμενό τους ασκούμε κριτική σε όλους αυτούς τους «συμπαθούντες» που ξεπήδησαν από το πουθενά, οι οποίοι σε αυτήν την ιστορία βλέπουν μόνο τέσσερα νεανικά προσωπάκια στραπατσαρισμένα από το «κακό κράτος». Πόνεσε το κεφάλι μας ακούγοντας επιχειρηματολογίες για το κατά πόσον τα καλάσνικωφ ήταν... διακοσμητικά, αφού στην πραγματικότητα οι ληστές είχαν... αγνούς σκοπούς και ούτως ή άλλως δεν θα τα χρησιμοποιούσαν. Ευτυχώς έρχονται οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές να διαψεύσουν πανηγυρικά τους «χρησίμους ηλιθίους» τους. Στο κείμενό τους, η σφαίρα, η βία, ο θάνατος του εργαζόμενου σε τράπεζα και του αστυνομικού εκφράζεται σαφέστατα ως πόθος που λόγω τυχαιότητας δεν εκπληρώθηκε όπως θα έπρεπε.


Σε αυτό το κείμενο, οι ένοπλοι ληστές ξεκαθαρίζουν ενυπογράφως και επανειλημμένως τις δολοφονικές τους προθέσεις: οι αστυνομικοί και οι εργαζόμενοι στις τράπεζες είναι για σκότωμα, το ότι δεν καταφέραμε να τους δολοφονήσουμε συνιστά αποτυχία δική μας. Το «κλου» της υπόθεσης είναι το πώς παρουσιάζεται η απροθυμία να θανατωθεί και ο όμηρος ως... ανθρωπιστικά αισθήματα, αξιακός κώδικας: «Προφανώς δε διανοηθήκαμε στιγμή να χρησιμοποιήσουμε τον συγκεκριμένο όμηρο ως ανθρώπινη ασπίδα (δεν θα είχαμε π.χ. πρόβλημα αν είχαμε τον διευθυντή μίας τράπεζας), άλλωστε η αστυνομία δε γνώριζε την ύπαρξή του. Εν τέλει, λειτούργησε ως ανθρώπινη ασπίδα για τους μπάτσους εν αγνοία τους, καθώς αποτέλεσε την αιτία που δε χρησιμοποιήσαμε τα όπλα μας για να απεμπλακούμε. Γιατί η συνείδησή μας και ο αξιακός μας κώδικας δε μας επιτρέπουν να ρισκάρουμε τη ζωή ενός τυχαίου ανθρώπου που βρέθηκε μαζί μας παρά τη θέλησή του». «Στο σημείο αυτό θέλουμε να καταστήσουμε σαφές, ότι τα όπλα δεν τα είχαμε για εκφοβισμό, αλλά ως εργαλείο σε περίπτωση συμπλοκής μας με μπάτσους. Άρα, λοιπόν, ο λόγος που τελικά δεν πράξαμε όπως αναλογούσε, ώστε να διαφύγουμε, ήταν μία συνθήκη στην οποία βρεθήκαμε από λανθασμένο χειρισμό». «Επιδιώκουμε τη διάδοση των προταγμάτων μας και των πρακτικών μας και θα το παλέψουμε μέχρι την τελευταία μας λέξη, μέχρι την τελευταία μας σφαίρα». Ό,τι ποθούν «κατακτιέται μόνο με βία», αλλά την... ανθρωπιστική βία των «εκτελέσεων», της αφαίρεσης ανθρώπινων ζωών χωρίς σαδιστικούς βασανισμούς: «Εμείς, φυσικά, σαν αναρχικοί, αρνούμαστε να χρησιμοποιήσουμε μεθόδους βασανισμού απέναντι στους εχθρούς μας και προτάσσουμε την αξιοπρεπή πρακτική των πολιτικών «εκτελέσεων», καθώς δε θέλουμε να αναπαράγουμε τη σαπίλα του κόσμου τους αλλά να την εξοντώσουμε». Τώρα, πώς εξοντώνεται η σαπίλα του κόσμου σκορπίζοντας των θάνατο, ο Θεός και η ψυχή τους... Γι’ αυτούς, η σαπίλα του κόσμου έχει «όνομα και διεύθυνση»: είναι οι γλίσχρα μισθωτοί της ευταξίας της συλλογικής μας συνύπαρξης, οι αστυνομικοί, καθώς και οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και γενικά όποιος δεν τους γεμίζει το μάτι και ανήκει στους κακούς του βιντεοπαιχνιδιού. Κρίνουν ότι η ανθρώπινη ζωή του δεν έχει αξία, και πάει τέλειωσε. Bang bang, he shot me down, bang bang, I hit the ground, Βόρεια Προάστια, Μίσος για Ελευθερία και τα μυαλά στο μπλέντερ.


«Θεωρούμε αυτονόητο πως ανάμεσα σε εμάς και το σύστημα υπάρχει μία σαφής διαχωριστική γραμμή που αποτυπώνει τον πόλεμο μεταξύ δύο κόσμων. Τον κόσμο της κυριαρχίας, της καταπίεσης και της υποδούλωσης και τον κόσμο της ελευθερίας που δημιουργούμε και κρατάμε ζωντανό μέσα από την αδιάκοπη πάλη με την εξουσία». «Μέχρι την προμήθεια εκρηκτικών για να τινάξουμε στον αέρα την κοινωνική ειρήνη». Το ακόρεστο μίσος δεν διαφυλάσσεται για κάποιους λίγους και συγκεκριμένους «δυνάστες», αλλά απευθύνεται σε όλην την οργανωμένη κοινωνία, την συλλογική μας συνύπαρξη: αυτή είναι ο «εχθρός», ο κόσμος της καταπίεσης, και εκείνοι είναι οι «ελευθερωτές». Γιατί; Επειδή έτσι αποφάσισαν.


Δεν ξέρω τί ελευθερία είναι αυτή, που ορίζει το αν η ανθρώπινη ζωή έχει αξία επί τη βάσει του επαγγέλματος, που θέλει να «τινάξει με εκρηκτικά την κοινωνική ειρήνη», που εκφράζεται μόνο ως ακόρεστο μίσος, θάνατος, αίμα, σφαίρα «για έναν καλύτερο κόσμο», αλλά εγώ δηλώνω υπευθύνως και ενυπογράφως ότι θέλω να παραμείνω ανελεύθερος.


Ξαναλέμε: όλα αυτά δεν τα διατυπώνουμε για να σχολιάσουμε τους τέσσερις συλληφθέντες, ποσώς μας ενδιαφέρουν καθ’ όσον έχουν ήδη συλληφθεί, αλλά μήπως και έλθουν εις επίγνωσιν όλοι οι «χρήσιμοι ηλίθιοι» (terminus technicus, άρα χωρίς παρεξήγηση) που εξακολουθούν να τους υποστηρίζουν απέναντι στην «βία του κράτους». Νισάφι πια με αυτήν την παράνοια! Η αυτοπροστασία της οργανωμένης κοινωνίας έχει μηδενική αξία για όλους αυτούς; Ή δεν τους αφορά διότι δεν υπηρετούν οι ίδιοι ή οι συγγενείς τους την συλλογική μας ευταξία/αστυνομία, διότι δεν ασκούν προσωρινώς κανένα από τα επαγγέλματα «για σκότωμα»; Πόσες φορές οι ίδιοι άνθρωποι δεν θα επανέλαβαν για άλλα ζητήματα το ποιήμα του Martin Niemöller (συχνά αποδίδεται στον Μπρεχτ) που καταλήγει «Και όταν ήρθαν να πιάσουν εμένα, δεν υπήρχε πλέον κανείς να μιλήσει»; Όταν πρόκειται για τους μπάτσους-γουρούνια-δολοφόνους, το ξεχνούν σε μια στιγμή.


Αξιομνημόνευτη είναι και η αναφορά των ιδεολογικοποιημένων ληστών στον ΣΥΡΙΖΑ. Δεν επικεντρωνόμαστε τόσο στο ότι τον θεωρούν ρητώς «κομμάτι του συστήματος», αλλά στο ότι αναγνωρίζουν οι ίδιοι τις ανακοινώσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως «φιλικές» προς αυτούς, για να τις αποταχθούν στη συνέχεια: «Περιττό να αναφερθούμε σε δημοσιογράφους, το ΣΥΡΙΖΑ και λοιπά κομμάτια του συστήματος που με «φιλικές» ανακοινώσεις προς εμάς επιχειρούν να επαναπροσεγγίσουν όσες συνειδήσεις ξεκινούν να αποκλίνουν από τις νόρμες, εξυπηρετώντας έτσι τη σταθεροποίηση του καθεστώτος». Ας το εμπεδώσουν όσοι σχολιογράφοι της εδώ ιστοσελίδας θεώρησαν ιδιοτελή και «παραταξιακή» την επίρριψη ευθυνών υποστηρίξεως δια της αμφισημίας στην αξιωματική αντιπολίτευση: την υποστήριξη αυτή την αναγνωρίζουν οι ίδιοι οι ένοπλοι τρομοκράτες ενυπογράφως! Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων;


Ελπίζω να καταλάβουν επιτέλους οι ακατασχέτως συμπαθούντες τους επιδόξους δολοφόνους ότι κανείς τους δεν είναι «ένας από εμάς». Όπως πολύ σωστά γράφουν οι ίδιοι οι ενυπογράφως επίδοξοι δολοφόνοι, «υπάρχει μία σαφής διαχωριστική γραμμή που αποτυπώνει τον πόλεμο μεταξύ δύο κόσμων»: ενός κόσμου που έχει οργανωθεί σε συλλογικότητα και συνύπαρξη μεταξύ άλλων και για να μην μπορεί ο καθένας να πάρει την ζωή συνανθρώπων του κατά βούληση, από ιδεολογικό καπρίτσιο ή επι τη βάσει του επαγγέλματός του ή της ιδεολογίας του, και ενός κόσμου που προσπαθεί να κάνει ακριβώς αυτό, στο όνομα κάποιας νεφελώδους «ελευθερίας» που μοιάζει πολύ πιο δικτατορική από τα πιο σκληρά καθεστώτα. Δεν ξέρω για σας, εγώ πάντως είμαι με τους πρώτους.


Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 14/02/2013 10:44:00

    Εύγε

  2. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 14/02/2013 10:53:56

    Εγω δεν μπορώ να καταλάβω πως ενώ είναι κλεισμένοι στην στενή περνάνε τόσο εύκολα την προπαγάνδα τους στην κοινή γνώμη έλεγχος δεν υπάρχει τι κολοχανειο έχουμε γίνει που επιτρέπουμε σε τρομοκράτες/ληστές να προπαγανδίζουν έτσι ελεύθερα,κ´ μην μου πείτε για ατομικά δικαιώματα κ´ ελευθερία λόγου

    • Be Quite avatar
      Be Quite @ Διηνεκης 14/02/2013 12:29:51

      Πείτε μας τώρα οτι πρέπει να φοβόμαστε και τις σκέψεις του οποιουδήποτε! Ελευθερία σκέψης, έκφρασης και διατύπωσης αυτών = Δημοκρατία.
      Η Δημοκρατία σέβεται, ανέχεται και ποτέ ΔΕ ΦΟΒΑΤΑΙ.
      Εκτός αν είστε πρεσβευτής και θιασώτης κάποιου άλλου είδους πολιτεύματος.

      • Γιώργος avatar
        Γιώργος @ Be Quite 14/02/2013 14:45:01

        Πήγαινε στο indymedia και πες κάτι αντίθετο, να δεις τι δημοκρατία υπάρχει εκεί... που υποτίθεται ότι μάχονται εναντίον του φασισμού!

        • Be Quite avatar
          Be Quite @ Γιώργος 14/02/2013 14:52:36

          Και γιατί να πάω στο Indymedia; Με παρανοϊκούς τι έχω να πω; Προσπαθούμε να συνεννοηθούμε οι ανεχόμενοι τη διαφωνία. Οι κάθε είδους φασίστες, αυτοαποκλείονται.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Διηνεκης 14/02/2013 14:58:17

      Κι όμως, αυτή ακριβώς την κασέτα σου έπαιξε, Διηνεκή!

  3. John D. Carnessiotis avatar
    John D. Carnessiotis 14/02/2013 11:00:35

    Κάποιοι από μας, λοιπόν, δεν είμαστε με κανέναν, με καμμία από τις δύο αλληλοτροφοδοτούμενες πλευρές - και ούτε βρίσκουμε ούτε έχουμε λόγο να είμαστε.
    Στην βία, που καταδικάζουμε, συμπεριλαμβάνεται και η Κρατική βία, αν και όταν ασκείται χωρίς την δέουσα νομιμοποίηση.
    Η βία μπορεί να μην έχει πρόσημο, αλλά το βέβαιον είναι πως δεν πρέπει να έχει ούτε εθνόσημο.
    Σε τελική ανάλυση, η εν προκειμένω λειτουργία του ευνομούμενου Κράτους, των μηχανισμών του, της οργανωμένης κοινωνίας, δεν μπορεί παρά να τείνει προς το να μην έχουν λόγο οι κάθε λογής αντιεξουσιαστές να είναι αντιεξουσιαστές...

    • Απλός χαζός αστός avatar
      Απλός χαζός αστός @ John D. Carnessiotis 14/02/2013 12:33:40

      Πολύ εύστοχο το σχόλιό σας, αλλά πραγματικά υπήρξε ποτέ ευνομούμενο κράτος ή πολιτεία? Μήπως τελικά δεν εξημερώθηκε ακόμα ο άνθρωπος?Πάντως το κράτος τους φέρεται σαν πολιτικούς κρατούμενους και όχι ως ληστές και αυτό νομίζω ότι λέει πολλά.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ John D. Carnessiotis 14/02/2013 13:23:49

      Κυριε Καρνεσσιωτη, η μια απο τις δυο πλευρες στο κειμενο των επιδοξων δολοφονων ειναι η οργανωμεναη ΚΟΙΝΩΝΙΑ, οχι καποια παραταξη. Δεν το βλεπετε;

    • polites avatar
      polites @ John D. Carnessiotis 15/02/2013 03:45:25

      @John D. Carnessiotis

      ΜΠΡΑΒΟ!!!

  4. Θαλής avatar
    Θαλής 14/02/2013 11:08:14

    Υποκλίνομαι με σεβασμό στην άποψή σου αγαπητέ John D. Carnessiotis.
    Ποιός εχέφρων=ειρηνόφιλος άνθρωπος θα είχε αντίθετη άποψη?

  5. Queen In Black avatar
    Queen In Black 14/02/2013 11:48:04

    Συμφωνώντας απολύτως με τον κ. John D. Carnessiotis παραπάνω, συμπληρώνω :
    «Στον κόσμο τούτον» συλλογίζουνταν, «θά 'σαι αρνί ή λύκος - αν είσαι αρνί σε τρων - αν είσαι λύκος τρως. Θεέ μου, δεν υπάρχει ένα τρίτο ζώο, καλύτερο, δυνατότερο»; Και μια φωνή μέσα του του αποκρίνουνταν: «υπάρχει, υπάρχει, παπα-Γιάνναρε, κάνε υπομονή. Τώρα και χιλιάδες χρόνια ξεκίνησε να φτάσει, να γίνει άνθρωπος - δεν έφτασε ακόμα. Βιάζεσαι;
    Ο Θεός δε βιάζεται παπα-Γιάνναρε.»
    ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

    Αφιερωμένο στον κ. Αστυάνακτα Καυσοκαλυβίτη, με συμπάθεια....

  6. Προφήτης avatar
    Προφήτης 14/02/2013 12:00:00

    Αγαπητέ Αστυάνακτα, τα μικρά είναι τόσο ηλίθια που κατάπιαν αμάσητη την παραμύθα των ποινικών (από τους οποίους μάλλον βρίσκουν όπλα - ή και μπάφους).
    Προσωποποιώντας την αντίθεση στο "εμείς και οι μπάτσοι" περνούν το Ρουβίκωνα, οι αυτοαποκαλούμενοι "πολιτικοί κρατούμενοι" αποκαλύπτουν ότι είναι μόνο ποινικοί.
    Διότι σε ευνομούμενη κοινωνία μόνο οι παραβατικοί και οι εγκληματίες μισούν έως θανάτου την αστυνομία, αφού αποτελεί φραγμό στην ανομία τους.
    Σήμερα βέβαια στην Ελλάδα δεν υπάρχει ευνομούμενη κοινωνία. Νομιμοποιείται η βία; Τεράστιο θέμα.

  7. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 14/02/2013 12:28:00

    @ John D. Carnessiotis:
    Δεν αντιλαμβάνομαι ποιες είναι οι "δύο αλληλοτροφοδοτούμενες πλευρές" που αναφέρετε. Ελπίζω να μην αναφέρεστε στην τελευταία παράγραφο του αγαπητού αρθρογράφου. Την παράνομη κρατική βία όλοι νομίζω την απορρίπτουμε, αλλά δεν είναι δόκιμη η αποδοχή των διαχωριστικών γραμμών και η οριοθέτηση των δύο κόσμων που οι συλληφθέντες με την επιστολή τους προτείνουν. Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε συμψηφισμούς κάθε φορά που ένας κακοποιός αποφασίσει να ντύσει με ιδεολογικό μανδύα την παρανομία του. Αν η δικαστική έρευνα δείξει κακοποίηση από την αστυνομία, τότε ναι, αυτό θα είναι ένα σημαντικό θέμα για συζήτηση και δράση. Μέχρι τότε όμως δεν μπορούμε να βάζουμε κάθε φορά στην ίδια πρόταση την πραγματική και με απτά αποτελέσματα τρομοκρατική βία με την υποθετική και αναπόδεικτη κρατική βία εναντίον τους.
    Ο καθένας μας ας επιλέξει με ποια πλευρά θα είναι και αν θα είναι, αλλά ας μην αφήσουμε άλλους να οριοθετήσουν και να καθορίσουν ποιες είναι πραγματικά αυτές οι πλευρές.

    • Be Quite avatar
      Be Quite @ MAYRO XABIARI 14/02/2013 12:36:08

      Υπάρχουν και κάποιοι, που ανήκουν σε αυτούς που δεν αποδέχονται να στοιχηθούν σε καμία από τις 2 πλευρές. Είναι σαφές.

      • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
        Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Be Quite 14/02/2013 13:29:05

        Και ξαναλεω, για τους τεσσερςις η μια πλευρα ειναι η ΚΟΙΝΩΝΙΑ. Και απο κει αυτοεξοριζεστε;;;

        • Be Quite avatar
          Be Quite @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 14/02/2013 16:53:28

          Ας μην παίζουμε με τα λόγια. Ανήκω στην κοινωνία των ελεύθερα σκεπτόμενων πολιτών, που κρίνουν τους συνανθρώπους τους με κατανόηση, ευαισθησία και ενσυνείδηση. Αρνούμαι να ανήκω σε σκοπίμως συγκρουόμενες κοινωνικές ή ''ιδεολογικές'' ομαδούλες, που αναζητούν απεγνωσμένα στημένους πολέμους και πλαστές αντιθέσεις. Τόσο απλό και κατανοητό.

      • MAYRO XABIARI avatar
        MAYRO XABIARI @ Be Quite 14/02/2013 13:29:26

        Νομίζω έκανα και εγώ σαφές ότι αυτό που δεν είναι σαφές είναι ποιες είναι οι δύο πλευρές και αν αποδεχόμαστε την οριοθέτηση που προτείνουν οι συλληφθέντες.

    • Θαλής avatar
      Θαλής @ MAYRO XABIARI 14/02/2013 12:41:49

      @MAYRO XABIARI,
      Υπάρχει όμως ενίοτε και κρατική βία πραγματική και με απτά αποτελέσματα...

      • MAYRO XABIARI avatar
        MAYRO XABIARI @ Θαλής 14/02/2013 13:36:13

        Φαντάζομαι εννοείτε την παράνομη κρατική βία, σαφώς και ενίοτε υπάρχει. Θα μπορούμε όμως σαν αποτέλεσμα της προηγούμενης πρότασης, αν συλλάβει η αστυνομία αύριο έναν βιαστή δολοφόνο (π.χ. τον Πακιστανό της Πάρου), να πούμε ότι "υπάρχουν δύο πλευρές εδώ και επιλέγουμε εμείς να μην είμαστε ούτε με το βιαστή ούτε με την κρατική βία"; Τι κάνει γελοίο το τελευταίο και αποδεκτό το να το πεις στη συζήτηση για σύλληψη τρομοκρατών; Η χρήση από τον δράστη ιδεολογικού μανδύα για το έγκλημά του;

        • John D. Carnessiotis avatar
          John D. Carnessiotis @ MAYRO XABIARI 14/02/2013 14:21:36

          Επιτρέψτε μου να επιμείνω στην άποψή μου ότι ουδείς λόγος υπάρχει, ώστε να πρέπει να στοιχηθούμε οπωσδήποτε με κάποια πλευρά. Ακόμη και στην περίπτωση του παραδείγματος του βιαστή, δεν συντασσόμαστε, φυσικά, με αυτόν, αλλά δεν συντασσόμαστε ούτε με την πλευρά ενός Κρατικού μηχανισμού, που πιθανόν να άσκησε μη νόμιμη βία σε αυτόν... ή, για να το προχωρήσουμε λίγο, ούτε με την πλευρά ενός αγριεμένου όχλου, που, π.χ., θα αυτοδικούσε, θα λυντσάριζε κ.λπ.
          Ούτε η κοινωνία ούτε το Κράτος ούτε η δικαιοσύνη ως έννοια έχουν κάτι να κερδίσουν από τις καταχρήσεις εξουσίας - όπως ακριβώς και η δημοκρατία ή το Κράτος δικαίου δεν προωθείται ούτε αποκομίζει οφέλη από την τρομοκρατική δράση.
          Σ' ό,τι αφορά την συγκεκριμένη περίπτωση των 4 συλληφθέντων νεαρών, είναι προφανές ότι, επί του παρόντος και μέχρι την επίσημη τεκμηρίωση των ισχυρισμών της μίας ή της άλλης πλευράς, η συζήτηση είναι θεωρητική - αλλά όχι, εξ αυτού του λόγου, λιγότερο ενδιαφέρουσα. Δεν γνωρίζουμε αν ασκήθηκε παράνομη και αχρείαστη βία, αλλά, σ' ό,τι με αφορά, όσο απορρίπτω το σκεπτικό και την δράση των κατηγορουμένων, άλλο τόσο δεν δέχομαι και επιχειρήματα του τύπου "Μ' αυτά που έκαναν ή τέτοιοι που ήταν, ας φάνε και λίγο ξύλο παραπάνω".
          Δεν αρμόζει στο Κράτος δικαίου, στην δημοκρατία, στους εχέφρονες πολίτες η προσέγγιση αυτή.
          Επί πλέον, αποπροσανατολίζει: επί 10 ημέρες, αντί να συζητούμε για την επιτυχία της ΕΛΑΣ ή για τα αίτια της (αναγέννησης της) τρομοκρατίας, του εναγκαλισμού άγουρων νέων με αυτήν κ.λπ., έχουμε εγκλωβισθεί στην συζήτηση για το ενδεχόμενο κατάχρησης εξουσίας, βασανιστηρίων κ.ά.
          Κι ακόμη να σημειώσουμε κι αυτό: στην υποθετική - το τονίζω! - περίπτωση ότι πράγματι ασκήθηκε παράνομη βία, ποιός ήταν ο επιτευχθείς σκοπός, ποιό το αποτέλεσμα, γιατί ασκήθηκε; Κανένα κέρδος δεν αποκομίσθηκε. Αμαυρώθηκε, όμως, μια μεγάλη και άμεση επιτυχία των Αστυνομικών Αρχών. Και, για να επεξηγήσω τον όρο "αλληλοτροφοδοτούμενες πλευρές", που χρησιμοποίησα, η άσκηση και η επίδειξη αχρείαστης και παράνομης βίας από μέρους των Αρχών συσπειρώνει την όποια αντίπαλη πλευρά, της δίνει πόντους, της φέρνει ίσως και νέα αγριεμένα μέλη, την οπλίζει ιδεολογικά, την πεισματώνει.
          Ας το σκεφθούμε ΚΑΙ απ' αυτήν την άποψη...

        • Θαλής avatar
          Θαλής @ MAYRO XABIARI 14/02/2013 15:02:24

          Ατυχέστατο παράδειγμα φίλε μου...
          Εμείς δεν θα είμαστε ΠΟΤΕ με τον βιαστή ιδιαίτερα,
          διότι πέρα απ' τον πόνο καταστρέφει και την ψυχή που είναι ο χειρότερος φόνος...

        • Απλός χαζός αστός avatar
          Απλός χαζός αστός @ MAYRO XABIARI 14/02/2013 15:10:24

          Αγαπητέ φίλε μάλλον κάπου μπερδεύεσαι. Αν φτάσουμε στο σημείο να δικαιολογούμε την κρατική βία ως απάντηση στις βίαιες πράξεις εγκληματικών ομάδων ή μεμονομένων παραβατών τότε ταυτόχρονα κατατάσουμε την αστυνομία ως εγκληματική ομάδα που χρησιμοποιεί τις ίδιες πρακτικές με αυτές των παραβατών. Ειδικά σε περιπτώσεις όπου η βία χρησιμοποιείται ως μέσο αντεκδίκησης(πχ.μετά την σύλληψη). Το γεγονός ότι βρίσκονται καθημερινώς σε κίνδυνο επίσης δεν δικαιολογεί τις πράξεις τους. Πληρώνονται για αυτή ακριβώς την δουλειά. Επίσης οι πυροσβέστες και αρκετές κατηγορίες εργατών βρίσκονται καθημερινώς σε κίνδυνο αλλά δεν έχουν την εξουσία να ''δέρνουν'' για να ξεκαβλώσουν. Οποιαδήποτε πράξη παραπάνω από την δικαιοδοσία τους τους θέτει αυτόματα απέναντι στην κοινωνία. Δικαιοσύνη θεωρητικά αποδίδει μόνο το δικαστήριο. Αν ο μισθός είναι χαμηλός (που είναι) υπάρχει και ο δρόμος της παραίτησης.

          • MAYRO XABIARI avatar
            MAYRO XABIARI @ Απλός χαζός αστός 14/02/2013 20:37:22

            Νομίζω ότι είναι σαφές σε όσα λέω, ότι σε καμία περίπτωση δεν στηρίζω την άσκηση παράνομης κρατικής βίας. Όπως και είναι σαφές οτι δεν μπορούμε να απεμπολήσουμε το δικαίωμα και την υποχρέωσή μας να είμαστε "με την κοινωνία" κι όχι "ουδέτεροι" σε ένα φαντασιακό (και εκ του πονηρού) διαχωρισμό και αντιπαράταξη από τη μια της εξ ορισμού αντικοινωνικής παρανομίας και από την άλλη ενός (ενδεχόμενα σε κάποιες περιπτώσεις) παρανομούντος κράτους. Αποδεχόσαστε δηλ. τον χωρισμό σε δύο κόσμους, όπως τον καθορίζουν οι συλληφθέντες στην επιστολή τους; Αν ναι, έχουν περάσει τις συγκρουσιακές απόψεις τους στην ευρύτερη κοινωνία κι αυτή είναι η χειρότερη ήττα της.

  8. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 14/02/2013 12:59:12

    Εικοσάχρονοι είναι οι επίδοξοι. Ενήλικες μεν, οριακά δε.
    Άν ήμουν νομικός, θα μπορούσα να μιλώ για "ελαφρυντικό" μετεφηβικής ηλικίας. Δεν είμαι, μου είναι πιό οικεία τα "τεχνικά" (είμαι μηχανικός), τα οικογενειακά (είμαι πατέρας) και η λογοτεχνία.
    Λοιπόν αγαπητέ Αστυάνακτα έχουμε και λέμε:
    1. ¨Οταν έχεις μια μηχανή εξ ολοκλήρου αναρχο-μπάχαλο (αρχίζοντας απο τα πολύ μεγάλα "εξαρτήματα", άρχουσα τάξη, κόμματα, υπουργούς και Γραμματείς Υπουργείων), τότε σε τι κατάσταση περιμένεις να είναι τα μικρά γραναζάκια; Ιδού λοιπόν τα καινούργια, τα νεοτοποθετημένα, αμέσως μετά τα 18: Μόλις ενσωματώθηκαν στη σάπια μηχανή, φθάρηκαν και πετάνε κοφτερά "γρέζα".
    2. Να μιλήσω για οικογένεια στην μεταμοντέρνα μας εποχή - και ιδιαίτερα στην Ελλάδα της κρίσης, Βόρεια Προάστεια, σήμερα; Τα είπε όλα ο Christopher Lash μιλώντας για τις ΗΠΑ (Κρίστοφερ Λας - "Λιμάνι σ΄έναν άκαρδο κόσμο. Η οικογένεια υπό πολιορκίαν" - ελλ. μετάφραση εκδόσεις Νησίδες).
    3. "Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω" (Γαλάτεια Καζαντζάκη)
    Η πολιτική, κομματική ή παραταξιακή, και οι ιδεολογίες, δεν μπορούν να τα εξηγήσουν όλα: Όταν το γήπεδο καταρρέει, δεν πρέπει να μιλάμε για τις "ομάδες", αλλά να γινόμαστε διασώστες. Ακούτε κ. Δένδια, κ. Σαμαρά; Ή ακούτε τον κ. Μέργο και τον ΣΕΒ;

  9. Kerbit_88 avatar
    Kerbit_88 14/02/2013 13:34:13

    Το μανιφέστο δεν είναι των τεσσάρων αλλά των τριών. Φαίνεται ότι οι "αναρχικοί" θεωρούν ότι ο 4ος, ο Πολίτης είναι ρουφιάνος. Είναι δε ο μοναδικός που δεν έχει ούτε μια γρατσουνιά και δεν τον αναφέρουν πουθενά στις ανακοινώσεις τους-ούτε οι ίδιοι ούτε τα συντρόφια τους.

  10. Karenin avatar
    Karenin 14/02/2013 13:45:22

    Υπάρχουν χίλιοι λόγοι που επεξηγούν μια πράξη βίας, και καμία που να την δικαιολογεί....

  11. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 14/02/2013 13:53:17

    Πρέπει κάποια στιγμή να τελειώνουμε με το Ελληνικό αντιθεσμικό κράτος, ¨κράτος οργανωμένης αναρχοαυτονομίας":
    h**p://news.in.gr/greece/article/?aid=1231235236

    • Γιώργος avatar
      Γιώργος @ Uncle Stgm 14/02/2013 16:33:54

      Αυτή η είδηση μου θύμισε μια άλλη, που Πακιστανός κατήγγειλε έναν αστυνομικό, ότι ο αστυνομικός του ζήτησε 20 ευρώ (!) για να μην κόψει κλήση/πρόστιμο στον Πακιστανό. Ο αστυνομικός τέθηκε άμεσε σε διαθεσιμότητα για ένα ολόκληρο χρόνο, μέχρι να γίνει η δίκη. Τελικά ο δικηγόρος του αστυνομικού βρήκε ότι ο καταγγέλλων Πακιστανός καταζητείται στην χώρα του για απόπειρες δολοφονίας και διάφορα άλλα. Και φυσικά είπε ψέματα για τα 20 ευρώ που του ζήτησε ο αστυνομικός. Το ελληνικό κράτος έθεσε σε διαθεσιμότητα έναν αστυνομικό επειδή πίστεψε έναν τυχάρπαστο Πακιστανό που καταζητείται στην χώρα του! Τώρα αν ο διοικητής έκλεψε λεφτά από τον Πακιστανό δεν το ξέρω, αλλά θα διακινδύνευε την θέση του και τον σίγουρο μισθό του (που δεν θα είναι και μικρός, υποθέτω) για να κλέψει έναν Πακιστανό που μπορεί να βρει δικηγόρους και τέτοια στις διάφορες διεθνίστικες ΜΚΟ;

      • Γιώργος avatar
        Γιώργος @ Γιώργος 14/02/2013 16:39:01

        Επίσης: Διοικητές τμημάτων κάνουν τροχονομικούς ελέγχους;;; Από πότε;;;

  12. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 14/02/2013 16:03:46

    Προφανως ειναι αλλο πραγμα η θεσμικη αστυνομικη βια, η "προβλεπομενη" για την ευταξια, και αλλο η παραθεσμικη ή "ενθουσιωδης". Υποθετω οτι οταν μιλαμε για κρατικη βια αναφερομαστε στο δευτερο.

  13. Απορών avatar
    Απορών 15/02/2013 02:30:37

    "ενός κόσμου που έχει οργανωθεί σε συλλογικότητα και συνύπαρξη μεταξύ άλλων και για να μην μπορεί ο καθένας να πάρει την ζωή συνανθρώπων του κατά βούληση, από ιδεολογικό καπρίτσιο ή επι τη βάσει του επαγγέλματός του ή της ιδεολογίας του, και ενός κόσμου που προσπαθεί να κάνει ακριβώς αυτό, στο όνομα κάποιας νεφελώδους «ελευθερίας» που μοιάζει πολύ πιο δικτατορική από τα πιο σκληρά καθεστώτα. Δεν ξέρω για σας, εγώ πάντως είμαι με τους πρώτους."

    Συμφωνώ απολύτως αγαπητέ Αστυάναξ και εγώ συντάσσομαι σαφώς με τους πρώτους! Θα προσέθετα όμως:
    "ενός κόσμου που έχει οργανωθεί σε συλλογικότητα και συνύπαρξη μεταξύ άλλων και για να μην μπορεί ο καθένας να πάρει την ζωή συνανθρώπων του κατά βούληση [ή να ασκήσει βασανισμό για οποιοδήποτε λόγο κατόπιν της ασκήσεως της νόμιμης κρατικής βίας προκειμένου ο κάθε κατηγορούμενος να συλληφθεί και στη συνέχεια να δικαστεί από τη δικαστική εξουσία και όχι από 5 εκπροσώπους της εκτελεστικής εξουσίας οι οποίοι δρουν εν είδει λαϊκού δικαστηρίου προς τέρψιν των μαζών], από ιδεολογικό καπρίτσιο ή επί τη βάσει του επαγγέλματός του ή της ιδεολογίας του".

    Συνεπώς... τώρα εγώ πως γίνεται να συμφωνώ και μαζί μας (και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό αφού προσθέτω και το βασανισμό πέραν της εκτελέσεως [την οποία σημειωτέον δικαιολογώ απολύτως πριν από τη σύλληψη αν συντρέχουν λόγοι αυτοάμυνας ή προάσπισης της ζωής τρίτου προσώπου αλλά κατόπιν της συλλήψεως δεν δικαιολογώ να πειραχθεί ούτε τρίχα]) και παράλληλα να συμφωνώ και με το ΣΥΡΙΖΑ μπορείτε να μου εξηγήσετε; Μήπως υπάρχει μια εσωτερική αντίφαση σε αυτά που λέτε (εκτός και αν δεν σας κατάλαβα καλά;).
    Με λίγα λόγια: ακόμα και αν έβγαινε ο ΣΥΡΙΖΑ και έλεγε "μην τους πειράξετε επειδή είναι κοινωνικοί αγωνιστές" η απάντηση δεν θα έπρεπε να ήταν "θα τους τσακίσουμε" αλλά "δεν θα τους πειράζαμε ούτως ή άλλως επειδή είναι συλληφθέντες ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟΙ άρα πρόσωπα ιερά για την αστική δικαιοσύνη (κάτι που δεν θα ίσχυε καθόλου φυσικά σε... "λαϊκή" (sic) δικαιοσύνη. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού. Αλλά δυστυχώς είναι κοινό μυστικό το τί συμβαίνει στα αστυνομικά τμήματα οπότε θεωρούμε άδικο να μην πειραχθούν οι συγκεκριμένοι... έτσι δεν είναι;

    • Απορών avatar
      Απορών @ Απορών 15/02/2013 02:41:52

      Συμπλήρωση: μήπως παίρνετε τα γραφόμενά τους πολύ στα σοβαρά; Δεν αμφιβάλλω ότι κάποιοι από αυτούς σε κάποια φάση με την πόρωση και το σολιψισμό που τους διακατέχει θα έφταναν ενδεχομένως και στο σημείο να αφαιρέσουν ανθρώπινη ζωή, να δολοφονήσουν (για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους). Εμένα όμως μου δίνουν την αίσθηση ότι προς το παρόν προσπαθούν να πείσουν τους εαυτούς τους πρώτα και απλά απολογούνται στο φανταστικό ακροατήριό τους γιατί δεν κράτησαν την πρέπουσα επαναστατική στάση αλλά ενώ ήταν οπλισμένοι ως αστακοί έχοντας μαζί τους και όμηρο ούτε τα όπλα χρησιμοποίησαν ούτε τον όμηρο και παραδόθηκαν. Τελικά ο όμηρος χρησίμευσε ως... όμηρος ή ως άλλοθι ώστε να μη βουτήξουν στο χάος και ακόμα και την τελευταία στιγμή να μπορούν να κάνουν πίσω; Ούτε οι ίδιοι δεν πιστεύουν καλά καλά αυτά που γράφουν... ας μην τους παίρνουμε και τόσο στα σοβαρά... αλλά και αυτό δεν έχει καμμία σχέση με όσα λέω παραπάνω...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.