#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/09/2012 14:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι θυσίες απαιτούν δικαιοσύνη και τιμωρία των ενόχων



Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

Πρέπει να κάνουμε θυσίες αλλά θυσίες που θα έχουν σκοπό και τέλος. Ήδη ο λαός μάτωσε κατ’ επανάληψη και θα ματώσει κι άλλο.

Σαν τον Σίσυφο, οι απλοί άνθρωποι, μισθωτοί και συνταξιούχοι, κυλούν το θεόρατο λιθάρι ως την κορυφή του λόφου κι ύστερα αυτό κατρακυλάει ξανά. Δεν μπορούν να ξεφύγουν, γιατί αυτά που παίρνουν είναι κουκιά μετρημένα.

Οι απλοί άνθρωποι, ο Λαός, πληρώνουν όλους τους λογαριασμούς. Γιατί όλοι οι λογαριασμοί είναι ταξικοί. Δεν πιστεύω στην ταξική πάλη, είναι εχθρός της Πατρίδας, πιστεύω στην εθνική και κοινωνική ενότητα, όμως αυτό δεν σημαίνει πως οι τάξεις δεν υπάρχουν, πως δεν είναι άνιση η κατανομή των βαρών. Δεν μπορώ να υποκριθώ πως δεν το βλέπω, ν’ αποστρέψω το βλέμμα μου από τους ανθρώπους της τάξης μου, τους γονείς μου, τους συμμαθητές, τους γείτονες μου. Το πιο εθνικό πράγμα είναι η εξομάλυνση των αντιθέσεων. Το πιο πατριωτικό πράγμα, ύψιστο καθήκον, είναι η κοινωνική δικαιοσύνη, η διασφάλιση της κοινωνικής κινητικότητας. Το γράφω επίμονα: το παιδί του τελευταίου εργάτη, αγρότη, υπαλλήλου, να μπορεί να φτάσει στην κορυφή της Πολιτείας, της κοινωνίας, αν είναι ο καλύτερος και κόπιασε γι’ αυτό. Αυτό, υποτίθεται, πως είναι το καθήκον της Κεντροδεξιάς, που δεν επενδύει στο χάος και στον κοινωνικό πόλεμο. Αυτό είναι το καθήκον των πατριωτών, που δεν είναι μαρξιστές από την ανάποδη, δηλαδή δεν βλέπουν την κοινωνία αφ’ υψηλού, από την πλευρά των ισχυρών και με περιφρόνηση προς το Λαό.

Γιατί το κράτος οφείλει να υπενθυμίζει κι επιβάλλει σε όλους τις υποχρεώσεις τους. Όχι να κάνει τον τσιλιαδόρο στους λίγους.

Οι πολλοί και αδύναμοι τρώνε στη μάπα τους σουνίτες κατσαπλιάδες, που πλημμύρισαν τη χώρα, με το άρατε πύλας που έδωσε η μηδενιστική «πολιτική ορθότητα» της Αριστεράς, του ΠΑΣΟΚ του διαβόητου ποδηλάτη – τουρίστα και η επί χρόνια ενοχική διαχείριση της καθ’ ημάς Δεξιάς. Στις λαϊκές και υποβαθμισμένες γειτονιές περιφέρονται αυτοί που προσπαθεί να συμμαζέψει ο Δένδιας.

Τους πολλούς και αδύναμους πλήττει η εγκληματικότητα, αφού οι έχοντες και κατέχοντες έχουν καλύτερη αστυνόμευση στις γειτονιές τους, φρουρούς, μαντρωμένες βίλες, κάμερες.

Και τρία χρόνια τώρα το βάρος της κρίσης αυτοί το φέρουν.

Ο Λαός όμως δεν πρόκειται εσαεί να αγκομαχάει στην ανηφόρα σπρώχνοντας το λιθάρι.

Τα πράγματα, προφανώς, είναι χειρότερα απ’ ότι λέγαμε και νομίζαμε, και όπως και να ‘χει δεν μπορούμε ν’ αφήσουμε την Πατρίδα να κατρακυλήσει στον γκρεμό.

Ως εδώ όμως κάποιοι την έφεραν. Έχουν όνομα και διεύθυνση. Εδώ γύρω είναι, περιφέρονται. Κλείσαμε με τον Άκη, την Βίκυ Σταμάτη, την κόρη του και τον ξάδερφο;

Οι μηχανισμοί της λεηλασίας δεν ήταν απρόσωπες μηχανές. Τους στελέχωσαν πολιτικά πρόσωπα, μπετατζήδες, εκδότες, καναλάρχες, πρόεδροι ομάδων, ερασιτέχνες «ιστορικοί» και επαγγελματίες αποδομητές. Τα ΜΟΠ, τις επιδοτήσεις, τα δάνεια της χώρας, προϋπολογισμούς δεκαετιών, έργα, προμήθειες, τα καταβρόχθισαν υπαρκτοί άνθρωποι, με δυο χέρια και δυο πόδια. Φιγουράρουν στις κοσμικές στήλες, οι εταιρείες τους έχουν μητρώο στην ΦΑΕΕ, ακόμη διαμορφώνουν συνειδήσεις, την κοινή γνώμη, προβάλλουν κοπρίτες και λοιδορούν καλούς ανθρώπους.

Μπορούμε να χτίσουμε τη «Νέα Μεταπολίτευση» με τα σκύβαλα της παλιάς, με μπάζα, σαπάκια, σκουριασμένα ελλενίτ και παλιόψαθες;

Λένε κάποιοι, πως τώρα δεν πρέπει ν’ ανοίγουμε μέτωπα, να μην ταράζουμε τα νερά, να δείξουμε πρόσωπο και πειθαρχία, ν’ «αγωνιστούμε» για την δόση μας, να πέσει στην οικονομία και να γίνουν έργα κι επενδύσεις.

Και ποιοι θα τα κάνουν; Αυτοί που έκαναν και τα προηγούμενα; Αυτοί που στους Ολυμπιακούς ήπιαν και το μεδούλι του Έθνους, τώρα θα είναι τύπος και υπογραμμός;

Μπορώ να δεχτώ πως τώρα έχουμε πολύ μικρά περιθώρια, πως λύσεις χωρίς πόνο και κόπο δεν υπάρχουν, πως είναι εξαιρετικά περιορισμένες οι πηγές χρήματος. Δεν έχει κρυμμένο χρήμα ο κ. Πρωθυπουργός και κάνει την πλάκα του με το πόπολο.

Όμως οι θυσίες, εκτός από σχέδιο και ημερομηνία λήξεως, χρειάζονται ηθική νομιμοποίηση. Οι Έλληνες θα τις δεχτούν στην συντριπτική πλειοψηφία τους αγόγγυστα. Απαιτούν όμως τιμωρία. Απαιτούν ρήξεις, να μην μείνουν αλώβητοι οι μηχανισμοί της λεηλασίας, τα πρόσωπα που έχουν βουτηγμένα τα χέρια τους στο χρήμα και στο αίμα του Λαού. Δεν μπορεί να υπάρξει ανάκαμψη, ανάπτυξη, μεταρρυθμίσεις, εάν οι παρασιτικοί ψευτοαστοί, οι πολιτικοί υπάλληλοι τους και οι βραχίονες προπαγάνδας τους, που υποδύονται τα ΜΜΕ, μείνουν αλώβητοι. Είναι λάθος λοιπόν να λέμε πως τώρα το βουλώνουμε, νερό κι αλάτι, θα ζήσουμε με τους προδότες και τους κλέφτες ανάμεσα μας, γιατί προδότες ήταν όσοι λεηλατούσαν άπληστα την Ελλάδα επί τριάντα χρόνια.

Αυτοί που δεν δίσταζαν να οδηγήσουν την χώρα στα όρια της αναρχίας το 2008, που υπονόμευαν την ηγεσία της και τις γεωστρατηγικές επιλογές της, αυτοί που για να διασωθούν ως «βασικοί μέτοχοι», συμμάχησαν και με το διάολο ενάντια στις πιο ήπιες μεταρρυθμίσεις κι έφτιαχναν «σκάνδαλα» της πλάκας.

Αντί η κυβέρνηση ν’ αφήσει την κοινωνία να ριζοσπαστικοποιηθεί άναρχα από τυχοδιώκτες ή ακραίους ζηλωτές, να ριζοσπαστικοποιήσει η ίδια τις πολιτικές της, να είναι μήκη μπροστά, συνθλίβοντας την «πολιτική ορθότητα» και την μεταπολιτευτική παράγκα. Όχι μόνο τους μηχανισμούς και τις νοοτροπίες της. Τα πρόσωπα, κυρίως τα πρόσωπα.  

Γιατί ο Σίσυφος ήταν δέσμιος θεϊκής κατάρας κι ήξερε το μάταιο της προσπάθειας του, όμως στο Λαό κατάρες δεν πιάνουν κι αν πάψει να νοιώθει υποχρέωση του να σπρώχνει το λιθάρι, το θεωρήσει μάταιο, άδικο, τότε θα γίνουν άλλα πράγματα…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. dennis avatar
    dennis 12/09/2012 14:45:28

    αψογος φιλε Φαηλο.....

  2. Παναγιώτης Λιάκος avatar
    Παναγιώτης Λιάκος 12/09/2012 14:55:17

    Αν και καθήμενος ορθά ωμίλεις.

  3. ΕΛΛΗΝ avatar
    ΕΛΛΗΝ 12/09/2012 15:06:19

    Φαήλο

    Έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα.

    Αν δεν στηθούν στο Σύνταγμα 200 θηλιές και άλλες 10 για τους δορυφόρους του καθενός απο αυτούς (και δεν εννοώ τους πολιτικούς γιατί απο αυτούς οι περισσότεροι είναι υπάλληλοι των παραπάνω ) , ο κόσμος ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να πεισθεί για να υποστεί και άλλες θυσίες.

    Όσες θυσίες κάνει , θα τις κάνει με γογγισμό και μάλιστα ΜΕΓΑΛΟ (Όπως επι κατοχής για να μην πάω παραπίσω).

    Οπότε ξέρεις τι θα επακολουθήσει....................

    • Αλέξανδρος avatar
      Αλέξανδρος @ ΕΛΛΗΝ 12/09/2012 22:54:32

      Σωστά τα λές φίλε μου,να αγιάσει το στόμα σου.
      Κρεμάλα στο Σύνταγμα για εσχάτη προδοσία...

  4. Darki avatar
    Darki 12/09/2012 15:24:32

    Θα γινουν.Αλλα πραγματα.Λυπαμαι Φαηλο.Αλλα το βλεπεις ,οτι θα γινουν.

  5. Νικος avatar
    Νικος 12/09/2012 15:30:09

    Κ. Κρανιδιωτη ειναι τουλαχιστον προκλητικο η προεξοφληση απο μερους σας,πως ο λαος θα υπομεινει αγογγυστα και τις νεες θυσιες και οχι μονο αυτο αλλα οτι θα υποκινηθει απο τυχοδιωκτες και ακραιους ζηλωτες ωστε να αντιδρασει.Ειναι πολυ υποτιμητικο για ενα λαο σαν το δικο μας να τον θεωρειτε προβατο,χωρις κριση και ερμαιο του καθενος.Τωρα αυτα τα ιδεολογηματα περι κεντροδεξιας,αριστερας ΠΑΣΟΚ ή δε ξερω τι αλλο ανηκουν σε μιαν αλλη εποχη.

    • Νικος avatar
      Νικος @ Νικος 12/09/2012 15:34:27

      Α μην ξεχασω η τιμωρια των ενοχων για τοσα και τοσα σκανδαλα,ειτε τα διεγραψαν,ειτε συμβιβαστικαν,ειτε θα δουν σε βαθος 4ετιας τι θα κανουν και αφου παραγραφουν τα αδικηματα.Τωρα προεχει η κυβερνητικη συνοχη.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Νικος 12/09/2012 18:47:24

      Μάλλον πρέπει να δεις στο λεξικό τι σημαίνει "αγόγγυστα".
      Αλλά και στα υπόλοιπα είσαι σε πλήρη σύγχυση.

  6. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 12/09/2012 15:40:08

    ΟΧΙ μόνο πρόβατα είναι ο λαός αλλα βελαζει κιόλας,πλάκα μας κανεις βρε Νικος

  7. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 12/09/2012 15:42:11

    Ο Φαήλος χτυπά στην καρδιά του προβλήματος: για να αντέξουμε τις δύσκολες θυσίες πρέπει να εμπεδώσουμε δικαιοσύνη. Όσοι είναι ένοχοι πρέπει να δικαστούν. Η εξεταστική για το πως φτάσαμε στο άνευ διαπραγμάτευσης αρχικό μνημόνιο που μας βυθισε πιο γρήγορα στην ύφεση θα πρέπει να γίνει άμεσα. Με αφορμή τη διαβιβασθείσα δικογραφία Ρουμελιώτη να πάμε ως συντεταγμένη κοινωνία να αποδώσουμε το δίκαιο.

  8. panos avatar
    panos 12/09/2012 15:44:28

    Πρεπει να εχεις επιμονη και υπομονη φιλε φαηλε για ολα αυτα, γιατι τα μπαζα τα σαπακια και οι ντιντιδες δεν ξεγαντζωνονται και τοσο ευκολα απο τη μια μερα στην αλλη. Οσο για το θεορατο λιθαρι δεν πλακωνει μονο τους μισθωτους και συντ/χους αλλα και καποιους αλλους που ποτε δεν ηταν μερος του συστηματος (οπως καποιοι μισθωτοι και συντ/χοι) και που τοσα χρονια αγωνιζονταν με αξιοπρεπεια στη ζωη τους και βλεπουν το μελλον τους στα συσιτια...............

  9. tamtakos avatar
    tamtakos 12/09/2012 15:49:44

    κανα όνομα φοβάσαι να γράψεις ρε Φαήλο?
    πχ Κόκαλης , Μπόμπολας, Μυτηληναίος, Γερμανός, Κοπελούζος, βγεν. κλπ

    • tsechos avatar
      tsechos @ tamtakos 12/09/2012 16:53:55

      Όχι μόνο όνομα φοβάται να γράψει αλλά αποφεύγει να πεί με το όνομα της την τάξη αυτών που απομύζησαν τον πλούτο όλα αυτά τα χρόνια αλλά με θράσος βγαίνουν σήμερα πατώντας στην δήθεν συνολική ευθύνη (όλοι μαζί τα φάγαμε) να αποτελειώσουν ότι απέμεινε.Την τάξη του μεγάλου κεφαλαίου και των καπιταΛΗΣΤΩΝ.Με θράσος εσείς την ίδια μέρα που η κυβέρνηση σας βάζει στο τραπέζι του προκρούστη το πενθήμερο, τις αποζημιώσεις,τα όρια συνταξιοδότησης,τα επιδόματα,την όποια δωρεάν υγεία και παιδεία, επιχειρείτε να φανείτε δήθεν καλοί και πονόψυχοι.Υπηρέτες των αφεντικών είστε και σείς και όλοι οι προηγούμενοι.Προσπαθήτε με τηνεναλαγή σας στην κυβερνητική εξουσία να ξεγελάτε συνέχεια το λαό για να τον ληστεύετε εσαεί.Αν ξυπνήσει όμως μονομιάς θα ρθει ανάποδα ο ντουνιάς.

      • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
        Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ tsechos 12/09/2012 18:52:13

        Εσύ Τσέχε, ίσως κάποτε καταλάβεις πως στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτο το μεγάλο κεφάλαιο που κατέχει μέσα παραγωγής.
        Όλοι μεγαλομεσίτες κι εργολάβοι είναι με κυρίως ΕΝΑ πελάτη, το κράτος, δηλαδή εμάς. Παράσιτα είναι κατά κύριο λόγο. Κι έχω γράψει γι' αυτούς πολλές φορές.
        Τις άλλες εξυπνάδες που γράφεις, πες τες σε κανένα άλλο. Εγώ μόνο από τη δουλειά μου ζω, χωρίς ούτε γραμματέα.

        • Ανιψιός avatar
          Ανιψιός @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 12/09/2012 19:41:45

          "Είναι κάτι κομπραδόροι που παινεύουν τη δουλειά, μπράβοι και κονδυλοφόροι καθενού μαχαραγιά."

        • αλχημιστής avatar
          αλχημιστής @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 12/09/2012 21:45:22

          Φαήλο σχεδόν ποτέ δεν συμφωνώ με το antinews, είμαι κάθετα αντίθετος με το Σαμαρά, μετά την κωλοτούμπα του νοέμβρη του '11 οπου μπορούσε να εξαφανίσει για πάντα ΠΑΣΟΚ, παπανδρεισμό, και Τρόικα.
          Αλλά πιστεύω οτι είσαι απο τους ελάχιστους "παντελονάτους "και ντόμπρους αλήθινά λαικούς δεξιούς ανθρώπους που έχει η παράταξη (ότι απόμεινε)
          Η μεγαλύτερη αλήθεια που έχει ειπωθεί εδω μέσα είναι αυτή σου η φράση "στην Ελλάδα είναι σχεδόν ανύπαρκτο το μεγάλο κεφάλαιο που κατέχει μέσα παραγωγής.
          Όλοι μεγαλομεσίτες κι εργολάβοι είναι με κυρίως ΕΝΑ πελάτη, το κράτος, δηλαδή εμάς. Παράσιτα είναι κατά κύριο λόγο."
          Είναι η απάντηση στο να διαλύσουμε τον δημόσιο τομέα απολύοντας εκδικητικά όποιον νάναι, για να σωθεί ο ιδιωτικός.
          Ο οποίος ιδιωτικός είναι αυτός που μας διέλυσε ως χώρα.Και φυσικά δε μιλάω για τους μεροκαματιάρηδες υπαλλήλους, βιοτέχνες καταστηματάρχες, αλλά για τα τεράστια επώνυμα λαμόγια της ενέργειας, υγείας, τηλεπικοινωνιών, τραπεζών και μμε.Αυτοί έφαγαν το 90% των χρημάτων της χώρας.
          Αν θέλεις να ξαναυπάρξει λαική δεξιά στον τόπο, αγωνίσου, ρίξε καμμιά φάπα στο Σαμαρά να ξυπνήσει, και απαίτησε να μπουν φυλακή πρώτα οι δικοί μας και μετά όλοι οι Πασοκτσήδες που πουλάνε τρέλα.
          Δεν μπορεί να έχει παραγραφεί το έγκλημα του Μαντέλη, και τα χρέη της γριάς να μην παραγράφονται ποτέ.
          Πές στους χειριστές του Antinews οτι οι περισσότεροι που "κράζουν " εδω μέσα είναι φτωχοί δεξιοί και όχι συμπαίκτες του Λιάπη στο μπρίτζ, οπότε το να εξαφανίζουν τα σχόλια μας για να μη στάξει η ουρά του γαιδάρου μόνο καλό δεν κάνει.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ tamtakos 12/09/2012 18:48:24

      Αφού τους έγραψες εσύ.

    • Νικος avatar
      Νικος @ tamtakos 13/09/2012 08:45:50

      Εδω γινεται ολοκληρος αγωνας για να ξεπουληθουν σ' αυτους που αναφερεις, αρον-αρον ΟΠΑΠ,Ελληνικο,ΔΕΗ και δε ξερω τι αλλο προκειμενου να δειξουμε πως τα καλα λογια Μερκελ,Σαρκολαντ,Μπαροζο,Ντρακι δε ηταν χωρις ανταποδωση.

  10. Δεν έχει σημασία avatar
    Δεν έχει σημασία 12/09/2012 16:58:46

    Ένα δεν μπορώ να καταλάβω: γιατί επιμένουμε να μιλάμε για ΕΟΖ (ειδικές οικονομικές ζώνες) ενώ η τρόικα τις απορρίπτει; Ποια συμφέροντα κρύβονται πίσω από αυτό; Μήπως τα συμφέροντα αυτών που θέλει να τιμωρήσει αλλά δεν κατονομάζει ο Φαήλος;

    • Astrahan avatar
      Astrahan @ Δεν έχει σημασία 12/09/2012 18:25:38

      H τρόϊκα θέλει να κάνει όλη την Ελλάδα ΕΟΖ για την Ευρώπη. Ακριβώς, γι'αυτό το λόγο ισοπεδώνει τα εργασιακά δικαιώματα.
      Τα συμφέροντα είναι συμφέροντα, είτε είναι ξένα είτε ελληνικά. Αν και στη δική μας περίπτωση είναι και απο τα δύο.

  11. RED avatar
    RED 12/09/2012 17:20:42

    Καθώς λες δεν πιστεύεις στην ταξική πάλη, αλλά βλέπεις ότι υπάρχουν τάξεις. Ε, όταν υπάρχουν τάξεις, υπάρχει εξ ορισμού και ταξική πάλη. Αν ο λαός παραλείψει να παλέψει, παλεύει μόνη της η άρχουσα τάξη εναντίον του. Αυτά που γίνονται με τα μνημόνιο είναι χοντρός ταξικός πόλεμος: πλούσιοι εναντιόν μεσσαίων και φτωχών. Και είναι παγκόσμιος, όχι ελληνικός μόνο. Ας ψάξει να δει κανείς πόσο μειώθηκαν τα κοινωνικά κεκτημένα σε όλο το δυτικό κόσμο τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
    Η Κυβέρνηση Σαμαρά, τι άλλο είδες να κάνει έως τώρα εκτός από την διεκπεραίωση αυτού του πολέμου, για λογαριασμό φυσικά της πλουτοκρατίας;

  12. elli avatar
    elli 12/09/2012 18:11:02

    + 1000000 Φαήλο!!!!

  13. roadrunner avatar
    roadrunner 12/09/2012 18:22:49

    "Οι Έλληνες θα τις δεχτούν στην συντριπτική πλειοψηφία τους ΑΓΟΓΓΥΣΤΑ"
    Η μεγαλύτερη αστοχία στα κείμενά σας που έχω διαβάσει. Ελπίζω να χτύπησε απλά ο δαίμων του τυπογραφείου. Όχι απλά αγόγγυστα δεν υπομένουν οι Έλληνες. Βρυχώνται και ουρλιάζουν πίσω από την εκκωφαντική, προσωρινή σιωπή τους!

    Η τιμωρία για τους λεηλάτες της χώρας μας, είναι η πεμπτουσία της νέας μεταπολίτευσης και μια πιθανή λύση για να μη έρθουν "τα άλλα", αν τυχόν σπάσουν οι σιωπές.. Η μόνη μου απορία: ποια, μπορεί να είναι τα πρόσωπα (από τη βουλή, από το δικαστικό σώμα;) που να μπορούν να εγγυηθούν την αντικειμενικότητα μιας εξεταστικής και την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων πχ για το πως φτάσαμε στο Μνημόνιο ; Οι περισσότεροι , ως μέρος του συστήματος είναι λογικό να έχουν/είχαν εξαρτήσεις και συναλλαγές με αυτούς που θα κληθούν να τιμωρήσουν. Πως λοιπόν; Με ποια πρόσωπα ;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ roadrunner 12/09/2012 22:34:30

      Αδερφέ, αυτό λέω; Εκεί σταματάω; Αφού διάβασες όλο το κείμενο μου, τότε θα είδες πως λέω ότι οι Έλληνες θα δεχτούν αγόγγυστα θυσίες με σχέδιο και ορίζοντα τέλους και υπό την προϋπόθεση της ΤΙΜΩΡΙΑΣ των υπαιτίων.

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 12/09/2012 23:42:16

        Αντιλαμβάνομαι και συμφωνώ με το πνεύμα του κειμένου. Και φυσικά, με τα χίλια με το κεντρικό νόημα.
        Όμως, θα διαφωνώ πάντα με τη φράση "ο λαός θα υπομείνει ΑΓΟΓΓΥΣΤΑ θυσίες". Αν το κείμενο ήταν ψήφισμα, δεν θα το ψήφιζα μόνο και μόνο για τη φράση αυτή.
        Γιατί, κ. Κρανιδιώτη, η θυσία και ο πόνος είναι αδιαχώριστα συναισθήματα. Και οι άνθρωποι (όσοι είναι φτιαγμένοι από σάρκα και οστά) όταν πονάνε διαμαρτύρονται και κλαίνε και φωνάζουν.
        Ακόμη και ο Θεάνθρωπος την ώρα του μαρτυρίου του επάνω στο Σταυρό Του, δεν μπόρεσε να αντέξει αγόγγυστα τη θυσία Του (αν και ήξερε εκ των προτέρων, το μέγεθος και την εγγύηση της θεϊκής ωφελείας της) και διαμαρτυρήθηκε ("Κύριε, κύριε γιατί με εγκατέλειψες";)...

  14. dimitrtf avatar
    dimitrtf 12/09/2012 18:23:47

    Οχι ρε φαηλο δε ματωνουμε αλλο δεν υπαρχει αλλο αιμα σειρα σας τωρα , θα βουλιαξουμε ολοι μαζιμηπως και αποτιναηουμε απο πανωμας το αθλιο πολιτικο συστημα που ζηταει να θυσιαστουμε για να σωθει.Για εξηγησε μου με 400 ευρω δυο παλληκαρια ανεργα πως πληρωνεις εσυ ΔΕΗ ΕΥΔΑΠ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΕΚΤΑΚΤΟΥς ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΟΥς ΦΟΡΟΥς ΚΑΙ ΤΙ ΤΡΩΣ?? εγω αυτη τη στιγμη δεν εχω ουτε δεκαλεπτο απο που θα κανω θυσια για να τα πληρωσω?? εκτος αν εννοεις το εξ αντιπαροχης διαμερισμα που μου αφησε ο πατερας μου.ΓΙΑ ,ΠΕΣ ΜΟΥ , γιατι αυτην την απορια την εχουν εκατομμυρια συνελληνες .Για εσας τους πολιτικους τα παχεια λογια ειναι ευκολα ,μονο λυσεις δεν δινεται στα καθημερινα μας προβληματα.Μεταξυ σας ταλετε στη βουλη αλλα η δικη μας φωνη ακουγεται καθε φορα μεσα απο ενα αψυχο ψηφοδελτιο που το βλεπεται σαν αριθμο στα εκλογικα σας συστηματα .Μετα τα παχεια λογια τελειωνουν και αρχιζουν οι κωλοτουμπες βαρεθηκαμαι να θυσιαζομασται νοιωθουμε σας συγχρονες ιφιγενειες εχεται γελοιοποιηθει και μαζι παρασυραται και τον ελληνικο λαο αν δεν μπορειται να βρηται λυση φυγεται δεν ειναι κακο.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ dimitrtf 12/09/2012 18:53:54

      Το δεύτερο πληθυντικό πρόσωπο δεν το κατάλαβα.
      Κι εγώ εργαζόμενος είμαι, δεν είμαι στην Βουλή, ούτε στην κυβέρνηση.

    • Ανιψιός avatar
      Ανιψιός @ dimitrtf 12/09/2012 19:48:10

      Για τους ίδιους τους πολιτικούς είναι πολύ κακό, εάν φύγουν. Εάν φύγει συγκεκριμένα ο κος Φαήλος, είναι κακό για μας, πιστεύω.
      Ωστόσο, ο κος Φαήλος, ευτυχώς γι αυτόν, δεν εξελέγει ακόμα βουλευτής και σαφώς δεν αποτελεί, ακόμα, μέρος του άθλιου πολιτικού συστήματος.
      Τώρα, αν παρέσυρε κάποιους και σε τι ή αν παρασύρθηκε και ο ίδιος, αυτή είναι άλλη κουβέντα, συναφής μεν, αλλά διαφορετική.

      • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
        Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Ανιψιός 12/09/2012 22:35:21

        Έχω έφεση στην αποπλάνηση δηλαδή; Ενδιαφέρον...

  15. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 12/09/2012 18:52:50

    Γράφει ο Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος.
    (Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο τεύχος Νοεμβρίου 2011 της Athens Review of Books. Διαβάστε το όλο. Θα αυξηθεί κατακόρυφα η οργή σας και δεν θα πιστεύετε τις αποκαλύψεις οι οποίες λόγω του έγκριτου δημοσιογράφου είναι όλες τεκμηριωμένες. Το κείμενο αυτό θα πρέπει να φυλαχτεί στο αρχείο σας. Είναι μια σύντομη Ιστορική Έρευνα που περιλαμβάνει βαρυσήμαντα Ιστορικά Στοιχεία).

    Είναι μία βροχερή Τετάρτη του Φεβρουαρίου 1981. Το βράδυ, σε μια ψαροταβέρνα του Χαλανδρίου, στον δρόμο προς Χολαργό, κοντά στο σπίτι του Χαρίλαου Φλωράκη, Γενικού Γραμματέα τότε του ΚΚΕ, συνευρίσκονται οι Ανδρέας Παπανδρέου, αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, Άκης Τσοχατζόπουλος, Γεράσιμος Αρσένης, Κωστής Βαΐτσος, Βάσω Παπανδρέου, Μένιος Κουτσόγιωργας και ο μετέπειτα δήμαρχος Χαλανδρίου Νίκος Πέρκιζας. Ο Ανδρέας Παπανδρέου είναι σίγουρος για την εκλογική νίκη του «Κινήματος» στις εκλογές του Οκτωβρίου και η συζήτηση είναι πού θα βρεθούν τα απαραίτητα κεφάλαια για να μοιραστούν στις ορδές των «μη προνομιούχων» που ανυπόμονοι περιμένουν την ώρα της μεγάλης εισβολής.

    «Πρόεδρε, δεν υπάρχει πρόβλημα», λέει ο Γεράσιμος Αρσένης, μετέπειτα «τσάρος της οικονομίας», στον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ. «Το διεθνές σύστημα», επιμένει, «έχει μεγάλη ρευστότητα και θα βρούμε αρκετό χρήμα να φέρουμε στην Ελλάδα. Εξάλλου, τα επιτόκια είναι χαμηλά, όπως και το ελληνικό δημόσιο χρέος. Υπάρχουν έτσι περιθώρια να αντιμετωπίσουμε και αιτήματα για παροχές, αλλά και μία πιθανή φυγή κεφαλαίων στις ξένες τράπεζες από βιομηχάνους και μεγαλοεισαγωγείς…».
    «Δηλαδή λεφτά υπάρχουν, Μάκη», τονίζει ευχαριστημένος ο Ανδρέας Παπανδρέου. «Θα μπορέσουμε έτσι να δείξουμε στον λαό ότι μοιράζουμε χρήμα. Ποιος ποτέ θα μάθει ότι αυτό είναι δανεικό… Θα λέμε σε όλους τους τόνους ότι είναι το χρήμα του κατεστημένου, που τώρα ανήκει στους Έλληνες…», προσθέτει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και δείχνει να απολαμβάνει το ουίσκι που πίνει.
    «Οι γιαπωνέζικες τράπεζες ψοφάνε να δανείζουν χρήμα στην Ευρώπη, κύριε πρόεδρε», λέει στον Ανδρέα Παπανδρέου ο Κωστής Βαΐτσος, που είχε διεθνή εμπειρία από τη συμβουλευτική θητεία του σε χώρα της Λατινικής Αμερικής. Γνώριζε επίσης ο ίδιος –όπως και ο Ανδρέας Παπανδρέου– ότι στην διεθνή κεφαλαιαγορά κυκλοφορούσε και άφθονο μαύρο αραβικό χρήμα σε πετροδολάρια, που άλλο που δεν ήθελε να τοποθετηθεί σε χώρες όπως η Ελλάδα. Το χρήμα αυτό ήταν καλοδεχούμενο από τον Ανδρέα Παπανδρέου, ο οποίος ήθελε να το χρησιμοποιήσει για να εξαγοράσει στην κυριολεξία ψήφους και οπαδούς, ώστε να μονιμοποιήσει την παραμονή του στην εξουσία. Αυτό ήταν το μεγάλο όραμά του και, για να το αναλύσει κανείς, απαιτούνται πολλές σελίδες.

    Με απλά λόγια, λέμε ότι, όταν το 1974 ο Ανδρέας Παπανδρέου ίδρυσε το ΠΑΣΟΚ, δύο πράγματα τον ενδιέφεραν: Πρώτον, να διαλύσει την μισητή του –όπως είχε αποκαλύψει στον γράφοντα– Ένωση Κέντρου-Νέες Δυνάμεις (ΕΚΝΔ) και, δεύτερον, να καταλάβει την εξουσία. Επειδή μάλιστα γνώριζε ότι δεν θα μπορούσε να καταλάβει την εξουσία υποσχόμενος σοσιαλδημοκρατικού τύπου μεταρρυθμίσεις, οι οποίες εξάλλου ήσαν μέσα στο πρόγραμμα της ΕΚΝΔ, εφάρμοσε μία ριζοσπαστική, λαϊκιστική, τριτοκοσμικού τύπου στρατηγική, αξιοποιώντας τα κατώτατα δυνατά ερείσματα και ένστικτα που μπορεί να διαθέτει ένας λαός.

    Σπουδασμένος στην Αμερική και οικονομολόγος, επηρεασμένος από τη σχολή της οικονομετρικής προσέγγισης των πραγμάτων, ο Ανδρέας Παπανδρέου –ο οποίος απεχθανόταν την Ευρώπη και την κουλτούρα της– ήταν ένας πολιτικός με ικανότητα τολμηρών τακτικών ελιγμών, που μπορούσε με άνεση να κινείται στρατηγικά στη βάση ορθολογικών επιλογών. Ένα σημαντικό την εποχή εκείνη στέλεχος του Κινήματος χαρακτήριζε τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ «κινούμενο ηλεκτρονικό υπολογιστή». Μελετούσε κάθε κίνησή του και, κυρίως, στην Αμερική είχε διδαχθεί από ειδικούς επικοινωνιολόγους να καταλαβαίνει την ψυχολογία του όχλου, να συνθηματολογεί και να μπορεί να διαισθάνεται τι θέλει να ακούσει ο ακροατής.

    «Ύστερα», γράφει ο Στάμος Ζούλας, «ο Ανδρέας είχε διαπιστώσει ότι στην Ελλάδα η πιθανότητα να αποκτήσει κάποιος δημοσιότητα είναι η εκπροσώπηση απόψεων με τρόπο που να διεγείρει, που να συγκινεί, και ιδιαίτερα σε θέματα που το συναισθηματικό στοιχείο είναι πολύ έντονο». Ακόμη και όσα οι πολιτικοί του αντίπαλοι θεωρούσαν ως ανερμάτιστη πολιτική και οβιδιακές μεταμορφώσεις, στην ουσία δεν ήταν παρά ένας συνειδητός και προσχεδιασμένος τακτικισμός που είχε ως πρωταρχικό –αν όχι αποκλειστικό– στόχο την κατάληψη της εξουσίας»[1]. Και η τελευταία όντως κατελήφθη τον Οκτώβριο του 1981 και έμελλε να κρατήσει, την πρώτη περίοδο, το ΠΑΣΟΚ και τον αρχηγό του στο τιμόνι της χώρας έως τον Ιούλιο του 1989.

    Η δημιουργία των μηχανισμών
    Εννέα χρόνια παραμονής στην εξουσία ήσαν αρκετά για το ΠΑΣΟΚ και τον ιδρυτή του να δημιουργήσουν αρθρώσεις και καταστάσεις που δύσκολα θα μπορούσαν αρθούν από φιλελεύθερες πολιτικές δυνάμεις. Ακόμα χειρότερα, την πασοκική περίοδο εμπεδώθηκε στην Ελλάδα και μία αντιδραστική τριτοκοσμική ιδεολογία η οποία σήμερα μόνον δεινά επιφυλάσσει στη χώρα. Εξάλλου, η ιδεολογία αυτή, σύμφωνα με τα γνωστά από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα πρότυπα, χρησίμευε ως άλλοθι στους μηχανισμούς που έπαιρναν σάρκα και οστά στην Ελλάδα σε αντικατάσταση του αποκαλούμενου «κράτους της δεξιάς». Μετά λοιπόν την επιχείρηση του Φεβρουαρίου 1982, όταν μία Κυριακή οι πρασινοφρουροί έκαναν δοκιμή πραξικοπήματος, σταδιακά εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα μηχανισμοί του πασοκικού κράτους που δημιουργούσαν και νέες κοινωνικο-οικονομικές αρθρώσεις.
    Κοντολογίς, ο Ανδρέας Παπανδρέου επεδίωξε –και σε μεγάλο βαθμό κατάφερε– να δημιουργήσει μία φιλική προς το ΠΑΣΟΚ μεσαία τάξη, εσωστρεφή και εχθρική προς κάθε φιλελεύθερη και ευρωπαϊκή ιδέα. Επρόκειτο για μία τάξη που διψούσε για χρήμα, αλλά ήθελε να το αποκτήσει χωρίς κόπο και, κυρίως, όχι μέσα από μηχανισμούς της αγοράς και του οικονομικού ανταγωνισμού που συνεπάγεται η ελεύθερη οικονομία.

    Έτσι, την περίοδο 1981-1985, εισρέουν στην Ελλάδα απίστευτα ποσά, δανεισμένα από ξένες τράπεζες, κυρίως ιαπωνικές, και δαπανώνται ασυστόλως στο όνομα της «καμένης γης», για να εκκολαφθεί η πασοκική εξουσία, η οποία ήταν και σαφέστατου τριτοκοσμικού χαρακτήρα. Την προαναφερόμενη περίοδο, η Ελλάδα δανείστηκε από το εξωτερικό περί τα 50 δισ. δολάρια, παράλληλα δε εισέπραξε και άλλα 26 δισ. δολάρια από κοινοτικές επιδοτήσεις. Μέσα σε μία τετραετία, δηλαδή, η χώρα είχε δεχθεί το ισόποσο ενός έτους Ακαθάριστου Εγχωρίου Προϊόντος (ΑΕΠ). Όσο για το δημόσιο χρέος της, από 28% του ΑΕΠ το 1980, είχε εκτιναχθεί στο 47,8% στα τέλη του 1985[2]. Είχε, δηλαδή, σχεδόν διπλασιασθεί χωρίς να γίνει στη χώρα ούτε ένα έργο! Αντιθέτως, η κατανάλωση είχε πάει στα ύψη, με αποτέλεσμα την αλματώδη άνοδο του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών, το έλλειμμα του οποίου έφθασε να αντιπροσωπεύει το 14,5% του ΑΕΠ και να είναι το υψηλότερο κατά κεφαλήν στον κόσμο!

    Στο επίπεδο της παραγωγής, όμως, η Ελλάδα υποχωρεί σημαντικά, οι εξαγωγές της παραμένουν στάσιμες, ενώ η βιομηχανία της ξεφτίζει και σταδιακά χάνεται.
    Το ΠΑΣΟΚ, ωστόσο, εδραιώνεται κοινωνικά και εξαγοράζει ψήφους, συνειδήσεις, συνδικαλιστικές οργανώσεις, αγροτικούς συνεταιρισμούς, δήμους, κοινότητες. Όπως ψιθυρίζεται στους ευρωπαϊκούς διαδρόμους, το «Κίνημα» του Ανδρέα Παπανδρέου αποκτά καθεστωτικό χαρακτήρα και το ότι παραμένει στην Ευρώπη οφείλεται στο χρήμα που εισρέει στην Ελλάδα από τα διάφορα κοινοτικά Ταμεία. Τα τελευταία χρησιμοποιούνται για πλουσιοπάροχες επιδοτήσεις ημέτερων αγροτών, συνδικαλιστών, δημοσιογράφων, επιχειρηματιών, εκδοτών, ανώτερων και ανώτατων στελεχών επιχειρήσεων και, βεβαίως, κομματικών μηχανισμών.

    Δημιουργείται έτσι σταδιακά ένα παρακράτος μαφιόζικου τύπου, το οποίο διεισδύει όλο και βαθύτερα στην πολιτική και κυριολεκτικά μολύνει τη δημοκρατία. Απίθανοι και αδίστακτοι εκπρόσωποι αυτού του παρακράτους δημιουργούν δίκτυα επικοινωνίας και επιρροής και αξιοποιούν στο έπακρο μια φαύλη «προοδευτική» δημοσιογραφία και ακόμα πιο φαύλους βαρώνους των μέσων μαζικής επικοινωνίας (ΜΜΕ). Αν δε κατά καιρούς τα σκάνδαλα, οι καταχρήσεις και οι λεηλασίες αυτού του παρακράτους βγαίνουν στη δημοσιότητα, αυτό οφείλεται αποκλειστικά σε εσωτερικούς ανταγωνισμούς και σε προσωπικές έριδες των ανθρώπων που δεσπόζουν στο παρακράτος. Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς… Ο Κοσκωτάς, ο Μαυράκης, ο Σταματελάτος, η Αγρέξ, τα καλαμπόκια, η Προμέτ, ο Οργανισμός Ανασυγκροτήσεως Επιχειρήσεων είναι μερικά από τα 200 σκάνδαλα του ΠΑΣΟΚ που είχε καταγράψει ο Γιάννης Λάμψας και είχε περιγράψει αναλυτικά σε άρθρα του στα τότε Επίκαιρα του Γιάννη Πουρνάρα.

    Συγκλονιστικά και απολύτως ηλεγμένα στοιχεία για εκείνη την περίοδο περιέχονται σε ένα αποκαλυπτικό και πολύ σημαντικό βιβλίο του Δημήτρη Στεργίου, αρχισυντάκτη του Οικονομικού Ταχυδρόμου την εικοσαετία 1979-1999 και διευθυντή σύνταξης του ίδιου περιοδικού το 2000. Στο βιβλίο Το Πολιτικό Δράμα της Ελλάδος 1981-2005[3], ο συγγραφέας προέβλεπε την πτώχευση της χώρας από το 1989, όταν στην ουσία η Ελλάδα είχε απειληθεί με αποβολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση – χωρίς να ιδρώσει κανενός το αυτί. Την αποκάλυψη αυτή είχε κάνει ο υπογράφων από τις στήλες του Οικονομικού Ταχυδρόμου, δεχόμενος τόνους ύβρεων λάσπης από τους πραιτωριανούς της «Αλλαγής».
    Την ώρα, λοιπόν, που κάποιοι ψάχνουν για «επαχθή χρέη» και παραπλανούν τον κόσμο, θα πρέπει κάποια πράγματα να τα δούμε από κοντά. Ειδικότερα δε θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι σε μία χρεοκοπία δεν υπάρχουν αμέτοχοι – κυρίως όταν η χρεοκοπία είναι απότοκος συλλογικής ληστείας, τους καρπούς της οποίας άλλοι γεύονται περισσότερο, άλλοι λιγότερο και κάποιοι ίσως καθόλου.

    Αριθμοί και γεγονότα
    Ο υπογράφων δέχεται ότι τα τριανταπέντε τελευταία χρόνια αρκετοί πολιτικοί πλούτισαν και κάποιοι υπερπλούτισαν ασκώντας το επάγγελμα του «εκπροσώπου του λαού». Δέχεται επίσης ότι στο πολιτικό μας σύστημα υπάρχει αυξημένη διαφθορά. Όλα αυτά, σε μία δημοκρατία είναι ανιχνεύσιμα και κολάσιμα. Γι’ αυτό, «επαχθή χρέη» υπάρχουν και αναγνωρίζονται μόνον στις δικτατορίες τριτοκοσμικού και κομμουνιστικού τύπου. Αντιθέτως, στη δημοκρατία, η διαφάνεια –η οποία είναι και ένας από τους όρους λειτουργίας της– αποτελεί αντίδοτο στη διαφθορά και ενίοτε την αποτρέπει.
    Ωστόσο, ειδικά στην χώρα μας, υπάρχει μία άλλη, και πραγματική, διάσταση «επαχθούς χρέους» την οποίαν ουδείς τολμά να αναφέρει και, ακόμη περισσότερο, να αναδείξει. Γι’ αυτό, στο παρόν κείμενο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μία μερική διάσταση αυτού του «επαχθούς χρέους» προβάλλοντας στοιχεία που με πολύ κόπο αναζητήσαμε και καταγράψαμε.
    Επισημαίνουμε, έτσι, ότι από το 1979 έως και το 2010 έγιναν στην Ελλάδα 5.280 γενικές και κλαδικές απεργίες, σε ποσοστό 96% του δημοσίου τομέα, με αποτέλεσμα να χαθούν 1.385 ημέρες εργασίας. Σε σημερινά ευρώ, το κόστος αυτών των εργάσιμων ημερών, που είναι 45 τον χρόνο, αντιστοιχεί σε 135 δισ. ευρώ, ήτοι στο 39% του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας ή στο 55% των χρεών των ασφαλιστικών ταμείων. Σημειώνουμε ότι οι απεργούντες ναι μεν δεν προσήλθαν στην εργασία τους, πλην όμως εισέπραξαν το σχετικό ημερήσιο κόστος της τελευταίας – και το συνολικό αυτό ποσόν είναι αδύνατον να υπολογισθεί. Σίγουρα, όμως, σωρευτικά αντιπροσωπεύει κάποια δισεκατομμύρια ευρώ.

    Οι περισσότερες από τις προαναφερθείσες απεργίες –ο αριθμός των οποίων είναι τριπλάσιος του αντιστοίχου κοινοτικού μέσου όρου πριν τη μεγάλη διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ενώσεως (ΕΕ)– είχαν εκβιαστικό χαρακτήρα και κατέληξαν στην απόσπαση απίθανων προνομίων. Τα τελευταία –όπως, για παράδειγμα, τα δωρεάν ταξίδια με την Ολυμπιακή Αεροπορία όλων των μελών των οικογενειών των εργαζομένων (;) στην εταιρεία, στην πρώτη θέση– επιβάρυναν, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το κόστος παραγωγής της ελληνικής οικονομίας κατά 4% του ΑΕΠ περίπου. Έτσι, σωρευτικά τα τριάντα τελευταία χρόνια η ελληνική οικονομία επιβαρύνθηκε με άλλα 140 δισ. ευρώ, χάνοντας ταυτοχρόνως και σημαντικό μέρος από την ανταγωνιστικότητά της. Στην απώλεια αυτή θα πρέπει να προστεθεί και η κατά 2% σωρευτική επιβάρυνση του ΑΕΠ από τα κλειστά επαγγέλματα, η οποία επίσης υπολογίζεται σε άλλα 120 δισ. ευρώ.

    Επίσης, από το 1993, μετά την πτώση της κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, έως και το 2009, προσελήφθησαν στην ευρύτερο δημόσιο τομέα περί τα 600.000 άτομα, με αποτέλεσμα το κόστος του δημόσιου τομέα να επιβαρυνθεί με το απίστευτο ποσόν των 500 εκ. ευρώ – κόστος το οποίο ξεπέρασε κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες το αντίστοιχο μέσο της ΕΕ των 15 χωρών-μελών. Το ποσοστό αυτό σήμερα αντιπροσωπεύει 11 δισ. ευρώ ετησίως και είναι η βασική αιτία της δημιουργίας δημοσιονομικών ελλειμμάτων. Ακόμα χειρότερα, επιβαρύνει και την εξυπηρέτηση του δημόσιου δανεισμού σε επίπεδα που είναι δύσκολο να υπολογισθούν.

    Στις παραπάνω απίστευτες επιβαρύνσεις θα πρέπει να προσθέσουμε και την χορήγηση στην Ελλάδα 180.000 συντάξεων με μηδενική ανταπόδοση, οι οποίες σε μία εικοσαετία επιβάρυναν το υπερχρεωμένο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας με 24 δισ. ευρώ, στα οποία θα πρέπει να προστεθούν και κάποια δισεκατομμύρια εφάπαξ.

    Την περίοδο 1990-2009 καταγράψαμε επίσης για την Αθήνα 180 δήθεν φοιτητικές διαδηλώσεις, οι οποίες κατέληξαν σε καταστροφές δημόσιας και ιδιωτικής περιουσίας και σε λεηλασίες πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ανυπολογίστου αξίας. Την εικοσαετία αυτή, οι καταστροφές που προκλήθηκαν μόνον στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο υπολογίζονται στα 30 εκατ. ευρώ σωρευτικά, συμπεριλαμβανομένων και των κλοπών επιστημονικού υλικού. Από κοινωνικής δε πλευράς, οι βάρβαρες αυτές εκδηλώσεις οδήγησαν σε απώλειες δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας στο κέντρο της Αθήνας και στο κλείσιμο περίπου 10.000 εμπορικών και άλλων επιχειρήσεων.

    Αποκαλυπτικά επίσης στοιχεία για το μέγεθος της μεγάλης ληστείας μπορεί να εντοπίσει κανείς σε ένα θαυμάσιο βιβλίο του αείμνηστου Νικολάου Θέμελη, υπουργού Προεδρίας στην Οικουμενική Κυβέρνηση Ζολώτα το 1990, με τίτλο Τον δρόμον τετέλεκα[4]. Στο βιβλίο αυτό, ο συγγραφέας, που ήταν και πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, περιγράφει τις απίστευτες εμπειρίες του. Σε οποιαδήποτε δημοκρατική και ευνομούμενη χώρα, το βιβλίο αυτό θα είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων και εισαγγελικών επεμβάσεων. Εν Ελλάδι πέρασε απαρατήρητο. Ο λόγος απλός και ευκόλως κατανοητός: ο συγγραφέας περιγράφει όργια καταχρήσεων και σπαταλών στη δημόσια διοίκηση και αναφέρει σοβαρότατες ατασθαλίες σε δήμους και κοινότητες. Ατασθαλίες που, συνολικά, ξεπερνούσαν τα 20 δισ. δραχμές την εποχή εκείνη.

    Το ποσόν αυτό, βέβαια, ανεβαίνει σε αστρονομικά ύψη αν διαβάσει κανείς τις εκθέσεις του Λ. Ρακιντζή, Επιθεωρητού Δημοσίας Διοικήσεως, ο οποίος, στην γνωστή έκθεσή του, περιγράφει τα σημεία και τέρατα που συμβαίνουν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, στις πολεοδομίες, στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και γενικά σε δημόσιους οργανισμούς. Σύμφωνα με υπολογισμούς του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Αναπτύξεως (ΟΟΣΑ), το κόστος της διαφθοράς στην ελληνική δημόσια διοίκηση αντιπροσωπεύει περί το 2% του Ακαθαρίστου Εγχωρίου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας, ήτοι, με τα σημερινά δεδομένα, ένα ποσόν της τάξεως των 5 δισ. ευρώ. Έτσι, σε επίπεδο τριακονταετίας, φθάνουμε αισίως τα 120 δισ. ευρώ.

    Είναι, λοιπόν, ηλίου φαεινότερον ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος είναι όντως «επαχθές», όχι όμως για τους λόγους που επικαλούνται κάποιοι νομικοί, που, υποκρίνονται ότι τώρα ανακαλύπτουν τον τροχό της διαφθοράς και της γραφειοκρατικής ασυδοσίας. Αυτοί που αναζητούν ενόχους και αποδιοπομπαίους τράγους για το αποκαλούμενο ελληνικό «επαχθές χρέος» και απειλούν με μηνύσεις και άλλα παρόμοια, καλά θα έκαναν να μάθουν …γραφή και ανάγνωση.

    Το ελληνικό δημόσιο χρέος είναι το γνήσιο προϊόν της καταληστεύσεως του δημοσίου πλούτου από συντεχνίες, συνεταιρισμούς, συνδικαλιστικά σωματεία, δημόσιες επιχειρήσεις και κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες. Όλος αυτός ο εσμός της ελληνικής, σοβιετικού τύπου, κλεπτοκρατίας δίνει σήμερα τον υπέρ πάντων αγώνα για να καταρρεύσει η χώρα. Είναι η μόνη ελπίδα τους. Διότι, μία ελληνική κατάρρευση θα αφήσει άθικτους όλους τους μηχανισμούς της διαφθοράς και θα ενισχύσει τις εξουσίες των συντεχνιών.

    Για παράδειγμα, επιχειρηματίες που τροφοδοτούν τις διάφορες φιλολογίες περί επιστροφής στην δραχμή, είναι ξεκάθαρο τι επιδιώκουν. Έχοντας τεράστια χρέη στο εσωτερικό και γερές καταθέσεις στο εξωτερικό, σε περίπτωση που η Ελλάδα επιστρέψει στη δραχμή νομίζουν ότι θα εξοφλήσουν τα χρέη τους σε υποτιμημένες δραχμές, εισάγοντας υπερτιμημένα ευρώ. Θα συμβεί, δηλαδή, ό,τι συνέβη στην πάλαι ποτε Σοβιετική Ένωση, στην οποίαν οι ολιγάρχες της νομενκλατούρας αγόρασαν σχεδόν τα πάντα με υπερτιμημένα έναντι του ρουβλίου δολάρια που είχαν φυγαδεύσει στο εξωτερικό την περίοδο του κομμουνιστικού καθεστώτος. Με το χρήμα αυτό οι ολιγάρχες, όχι μόνον απέκτησαν αμύθητες περιουσίες, αλλά εγκατέστησαν και τις δικές τους πολιτικές εξουσίες. Έτσι, η σημερινή Ρωσία ελέγχεται από τους ολιγάρχες του χρήματος και αυτούς που αποτελούν το πολιτικό τους σκέλος.

    Αυτό το μοντέλο «οραματίζονται» κάποιοι και για την Ελλάδα, γι’ αυτό και επιδιώκουν με κάθε μέσον να την αποκόψουν από την Ευρώπη. Δηλαδή, πέρα από τη μεγάλη ληστεία, οι κύκλοι αυτοί επιχειρούν σήμερα και μία πολιτικο-θεσμική ανατροπή. Το θέμα είναι τεράστιο και οι διάφορες πτυχές του θα αναδεικνύονται όλο και πιο αδρά όσο κυλά ο χρόνος. Και ο χρόνος κυλά εφιαλτικά γρήγορα.

    [1] Στάμος Ζούλας, Όσα δεν έγραψα…, Καστανιώτη, Αθήνα 2003, σ. 96.
    [2] Το καλοκαίρι του 1985 η χώρα έφθασε στο χείλος της κατάρρευσης, όπως περιέγραψε ο τότε διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Δ. Χαλικιάς. Βλ. τη μαρτυρία του σε συνέντευξη στον Π. Βασιλόπουλο (Οικονομικός Ταχυδρόμος, 8.1.1988), η οποία παρατίθεται στο σχετικό άρθρο μου «Από το 1985 προβλεπόταν η πτώχευση», που είναι διαθέσιμο στο http://tiny.cc/j3jax
    [3] Δημήτρης Λ. Στεργίου, Το πολιτικό δράμα της Ελλάδος 1981-2005, Παπαζήση, Αθήνα 2005.
    [4] Νικόλαος Θέμελης, Τον δρόμον τετέλεκα, Ι. Σιδέρης, Αθήνα 1998.

    http://www.madatoforos.com/2012/09/blog-post_7166.html

    • AL avatar
      AL @ Ιαπετός 12/09/2012 19:34:54

      ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΦΩΤΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟ!

    • Ανιψιός avatar
      Ανιψιός @ Ιαπετός 12/09/2012 19:34:56

      Εξαιρετικό άρθρο. Γλαφυρό στις περιγραφές του πρώτου μέρους, απόλυτα τεκμηριωμένο στην ανάλυση του δεύτερου μέρους.
      Αποδεικνύει δε, τρία πράγματα: 1) Για τη σημερινή κατάσταση της χώρας φταίει πρωτίστως αν όχι απολύτως ο Ανδρέας Παπανδρέου.
      2) Οι απεργίες και οι διεκδικήσεις των εργαζομένων είναι απολύτως επιζήμιες για τη χώρα.
      3) Η σημερινή οικινομική "πολιτική" είναι τελικά η μόνη σωτήρια για την Ελλάδα.
      Άρα, κακώς ψάχνετε κε Φαήλε υπαίτιους της καταστροφής της χώρας στα εν ενεργεία ή προσφάτως αποσυρθέντα πολιτικά πρόσωπα και "επιχειρηματίες". Και φυσικά, κάκιστα οι Έλληνες αντιδρούν και ανθίστανται στην ακολουθούμενη επιβεβλημένη πολιτική-σωτηρία για το μέλλον της Ελλάδας.
      Κι εγώ που τόσα χρόνια νόμιζα ότι για όλα φταίνε οι γκόμενες.

    • franc avatar
      franc @ Ιαπετός 12/09/2012 21:16:48

      Πολύ αριστερός αυτός ο Παπανδρόπουλος αδερφέ μου...
      Δεν ξέρω ποιός μιλάει για "επαχθές χρέος" στη Δημοκρατία. Προφανώς δεν γνωρίζει καλά Ελληνικά. Βεβαίως και "επαχθή " είθισται στην διεθνή διπλωματική γλώσσα να ονομάζονται τα παράνομα χρέη των δικτατορικών καθεστώτων. Στις δημοκρατίες, ακόμα και "κουτσές" σαν της Ελλάδος, με "Μπόνους κομμάτων μειοψηφίας" , ποινικό άσυλο βουλευτών και νόμους απαλλαγής απο ευθύνες υπουργών, τα παράνομα χρέη είναι απλώς ΠΑΡΑΝΟΜΑ και όχι επαχθή. Οι συνάπτοντες τέτοια χρέη , Πρωτίστως διαφθορείς-Δανειστές(συνήθως διεθνείς τραπεζίτες πχ. Bundesbank), εν συνεχεία διεφθαρμένοι πολιτικοί (πχ. Tσοχατζόπουλος) και εργολάβοι(πχ.Ferrostahl), οδηγούνται στα ποινικά δικαστήρια (ανεξαρτήτως Εθνικότητος), οι υπογραφείσες συμφωνίες ακυρώνονται , και οι ένοχοι (Τραπεζίτες,πολιτικοί και εργολάβοι) εκτός της φυλάκισης, δημεύεται και η περιουσία τους κινητή και ακίνητη . Ετσι μειώνεται σημαντικά και το Δημόσιο χρέος...

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Ιαπετός 12/09/2012 23:11:15

      Το τραγικό του κειμένου αυτού είναι πως ο συντάκτης του χαρακτηρίστηκε γραφικός.
      Η ολοκλήρωση του πανδρεϊκού μοντέλου επιτεύχτηκε με την πλήρη κυριαρχία του ιδεολογήματος αυτού από όλες τις πολιτικές δυνάμεις και τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών.

  16. rollin avatar
    rollin 12/09/2012 18:55:56

    1.500.000 ανεργοι "λιστα ανεπυθιμητων" δεξιοι οι περισσοτεροι 1.200.000 Δ.Υ. Πασοκοι κ δεξιοι που το παιξαν πασοκ κ τωρα συριζα

  17. Ανιψιός avatar
    Ανιψιός 12/09/2012 19:17:42

    Δεω πιστεύετε στη ταξική πάλη ή δεν πιστεύετε στη πάλη των τάξεων;
    Γιατί για κάποιον που δεν πιστεύει στη πάλη των τάξεων, τη περιγράφετε, έστω εμμέσως, με μεγάλη ακρίβεια.

  18. Ενοχλητικός avatar
    Ενοχλητικός 12/09/2012 19:18:51

    Φαήλο καλά τα λέμε και τα γράφουμε όλοι εδώ μέσα αλλά έξω στην αγορά και κυρίως σε κείνο το δύσμοιρο δημόσιο είναι βαθιά ριζωμένο το κράτος του αντρέα του 81 με τους βολεμένους ,τους διπλοθεσίτες των δεκο και των οτα και τους αμόρφωτους που με δυο γνωριμίες ένα δάνειο και μια παράνομη αγροτική ή αναπηρική σύνταξη κάνουν τη ζωούλα τους απείραχτοι ακόμα και τώρα .

  19. Δεξιός Ψάλτης avatar
    Δεξιός Ψάλτης 12/09/2012 19:19:27

    Φαήλο ,όπως πάντα ,τα λες σωστά.Ακούει κανείς όμως;
    Εκεί στο Μαξίμου φτάνει η φωνή σου;
    Ξέρω και είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως ο Πρόεδρος θέλει να τσακίσει τα λαμόγια και να πληρώσουν όλοι.Δεν υπάρχει όμως πολυτέλεια χρόνου.Έπρεπε αυτό να γίνει χθές.Στο Γουδή!!!
    Η περίπτωση Ρουμελιώτη είναι χρυσή ευκαιρία για να αρχίσει η τιμωρία των ενόχων.Να πληρώσουν και οι πολιτικοί αλλά και ο πάσης αποχρώσεως Γκρούεζας που που έφαγαν από τη σάρκα του λαού.
    That's all!!

  20. ΘΟΔΩΡΟΣ Κ avatar
    ΘΟΔΩΡΟΣ Κ 12/09/2012 20:50:41

    Φίλε Φαήλο
    Όταν η ALPHA BANK γράφει σε επίσημη έκθεσή και δελτίο τύπου τα εξής : ΄΄ Παρ' όλα αυτά, η Τρόικα συνεχίζει να αμφισβητεί, σε μεγάλο βαθμό ανεδαφικά, την απόδοση των μέτρων που έχει εξειδικεύσει η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα την περαιτέρω κωλυσιεργία, με τη συνεχή προβολή απαιτήσεων για λήψη νέων μέτρων. Η πολιτική αυτή συμβάλλει στην επιμήκυνση της ύφεσης στην ελληνική οικονομία και είναι άκρως επικίνδυνη και, εν πολλοίς, είναι αντίθετη με τα συμφέροντα ακόμη και αυτών των ίδιων των δανειστών της χώρας΄΄ και τελειώνει με ''Η ελληνική οικονομία δεν είναι πλέον δυνατό να κρατείται όμηρος των πολιτικών επιδιώξεων κανενός. Εάν η Τρόικα επιμένει να αρνείται την αποτελεσματικότητα των μέτρων ή την ανάγκη ηπιότερης δημοσιονομικής προσαρμογής, είναι αυτονόητο ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει αυτό που υπαγορεύει το εθνικό συμφέρον, δεδομένων των ισορροπιών που διαμορφώνονται. Διότι στη ζωή, δεν υπάρχει δεν μπορώ. Μόνον δεν θέλω'' τότε τι να πούμε όλοι οι υπόλοιποι;
    Όταν ακόμη και οι σκληροί τραπεζίτες και σχεδόν κατά τεκμήριο αριθμολάγνοι και απάνθρωποι - αλλά όχι ηλίθιοι-λένε αυτά, εμείς ψάχνουμε δικαιολογία για παράλογες και αναποτελεσματικές θυσίες;
    Ακόμη και η ΄΄θυσία΄΄ της Ιφιγένειας είχε ασυγκρίτως μεγαλύτερο νόημα με τα θρησκευτικά πιστεύω που επικρατούσαν στην αρχαιότητα σε σχέση με τον παραλογισμό της σημερινής κατάστασης.

  21. akenaton avatar
    akenaton 12/09/2012 21:35:23

    Είναι η πρώτη φορά ίσως, που θα προσυπέγραφα ένα άρθρο σας από την πρώτη μέχρι την τελευταία του φράση! Σε ότι με αφορά, σας λέω ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ!

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ akenaton 12/09/2012 22:37:04

      Ευχαριστώ. Μα αν συμφωνούσαμε σε όλα κι ήμασταν ίδιοι, η ζωή θα ήταν πολύ βαρετή.

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 14/09/2012 08:25:57

        Εγώ πάλι και να...προσπαθήσω, δεν καταφέρνω να διαφωνήσω μαζί σας...:-) Μπράβο σας για όλα.

  22. armageddon avatar
    armageddon 12/09/2012 21:43:11

    Οι θυσίες όταν γίνονται πρέπει να υπάρχει ελπίδα και προοπτική.παράλληλα με την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων.

  23. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 12/09/2012 22:55:53

    Ρωμαλέο επί της ουσίας του κείμενο.
    Πρόκειται για Ηθική Επιταγή.

  24. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 13/09/2012 00:56:49

    Δύο τεχνικής φύσης διορθώσεις επί του κειμένου.

    Η ΦΑΕΕ έχει γίνει πλέον ΦΑΕ (και τμήμα της μεταμορφώθηκε σε ΔΟΥ μεγάλων επιχειρήσεων).

    Τα προϊόντα από αμιαντοτσιμέντο, που κυριάρχησαν κάποτε στην αγορά με το εμπορικό σήμα ελλενίτ δεν σκουριάζουν (καθότι δεν είναι μεταλλικά).

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Αντίθεσις 13/09/2012 01:32:18

      Ωραία, φθείρονται. Σε κάλυψα;

  25. T.V avatar
    T.V 13/09/2012 12:12:22

    Χωριο που φαινεται κολαουζο δεν θελει.... Ειδαμε με τι τροπο τιμωρει ο Σαμαρας, 1,8 δις δωρακι στη Siemens....

  26. Γιάννης avatar
    Γιάννης 13/09/2012 15:42:55

    Πολύ σωστά τα λέει και πιστεύω ότι τα λεγόμενά του αντοπροσωπεύουν το 90% του πληθυσμού (το υπόλοιπο 10% είναι τα λαμόγια στα οποία αναφέρεται). Όμως πύ ήταν τόσα χρόνια ο κ Φαήλος για να πει όλα αυτά; Γιατί νομίζω τα λέει κατόπιν εορτής και λίγο πριν το οριστικό μας τέλος.

  27. Γιάννης avatar
    Γιάννης 13/09/2012 16:19:03

    Πολύ ωραία τα λέει και πιστεύω εκπροσωπεί το 95% του πληθυσμού (το υπόλοιπο 5% είναι τα λαμόγια στα οποία αναφέρεται). Όμως πού ήταν ο κύριος Κρανιδιώτης λίγα χρόνια πριν, όντας στέλεχος της ΝΔ και μέσα στα πράγματα; Γιατί να τα λες διαπιστώνοντας κάποια πράγματα, όταν φτάνεις στο οριστικό τέλος και κατόπιν εορτής, δεν είναι και τόσο ανατρεπτικό .

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Γιάννης 13/09/2012 16:51:21

      Δεν ήμουν, ούτε είμαι στέλεχος της ΝΔ. Την ψηφίζω από το 2000 και το 2009 εντάχτηκα, ψηφίζοντας για Πρόεδρο τον Αντώνη Σαμαρά και ήμουν υποψήφιος στις τελευταίες εκλογές.
      Διάβασε το βιογραφικό μου για να δεις που ήμουν και τι έκανα πριν το 2009.
      Για μετά το 2009 υπάρχουν τα κείμενα μου κι οι δημόσιες συγκρούσεις και διαφωνίες μου.'
      Αναμένω με ενδιαφέρον το δικό σου βιογραφικό, τις πράξεςις και τις δημόσιες απόψεις και συγκρούσεις σου.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.