#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/05/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Από τη λογιστική στην πολιτική....



Του Κώστα Ροδινού

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο για έναν λαό  από την έλλειψη εμπιστοσύνης στις δυνάμεις και τις προοπτικές του. Και να πορεύεται στο μέλλον, χωρίς όραμα.  Αναμφίβολα, αυτά που υφιστάμεθα, οι περισσότεροι εξ ημών,  τα τελευταία χρόνια, είναι πρωτόγνωρα. Και δύσκολα. Πολύ δύσκολα. Χιλιάδες άνθρωποι συνθλίβονται στις μυλόπετρες της φτώχειας. Άνεργοι, απελπισμένα, ψάχνουν για δουλειά. Νέοι, μετά από τη βάσανο των σπουδών, δεν βλέπουν ελπίδα. Ηλικιωμένοι και ασθενείς, ταλαιπωρούνται βάναυσα για ένα φάρμακο.

Όλα αυτά μας ήρθαν απότομα, βίαια και ενώ ταξιδεύαμε αμέριμνοι, παραδομένοι στις σειρήνες της ευμάρειας, του άκρατου δανεισμού και του «λεφτά υπάρχουν». Το κακό μας βρήκε απροετοίμαστους. Στην αρχή  οι συνήθεις ένοχοι είναι κάποιοι τρίτοι. Αργότερα,  αρχίζει η ενδοσκόπηση. Εντοπίζουμε και τα δικά μας λάθη.

 

Ανανέωση και κάθαρση

Ουδέποτε πίστεψα πως κάποια διεθνής συνωμοσία  μας επέβαλε τα μνημόνια. Πρωτίστως, ευθυνόμαστε εμείς. Όσοι με τιμούν  διαβάζοντας  τα κείμενά μου, θα θυμούνται ό,τι, εξ υπαρχής, έγραφα πώς  το μνημόνιο δεν ήταν μονόδρομος, ούτε  αποτελούσε λύση. Ήταν μια κακή επιλογή, με δυσβάσταχτο  κοινωνικό κόστος και  αμφίβολα αποτελέσματα. Δυστυχώς,  ακόμα και όταν τα πράγματα έφτασαν στο μη παρέκει, εμείς δεν μπήκαμε στον κόπο να  φτιάξουμε ένα εθνικό πρόγραμμα σωτηρίας.

Τέσσερα χρόνια μετά, ουδείς αμφιβάλλει για τα ...αποτελέσματα του μνημονίου. Όμως, κάποια στιγμή πρέπει, ως λαός, να δώσουμε ένα τέλος στο αυτομαστίγωμα, στην εθνική μιζέρια. Δεν ωφελεί να τρώμε τις σάρκες μας. Πρέπει να κάνουμε ένα βήμα μπροστά. Και να  συμφωνήσουμε σ’ έναν εθνικό στόχο.

Προφανώς, τεράστια είναι η ευθύνη του πολιτικού μας συστήματος.  H λύση, όμως, δεν μπορεί παρά να είναι πολιτική. Έτσι γίνεται στις δημοκρατίες. Αν συμφωνήσουμε σ’ αυτό, θα  απομονωθούν και οι  ακραίες φωνές. Δεν έχουν λύσεις  όσοι καλλιεργούν το μίσος και επενδύουν στο λαϊκισμό. Αν ανατρέξουμε στο, δυστυχώς πλούσιο,  παρελθόν μας θα δούμε πώς όσες φορές επιλέξαμε τέτοιες λύσεις, το πληρώσαμε ακριβά.

Από την άλλη, το πολιτικό σύστημα, και αναφέρομαι στα κόμματα του λεγομένου «δημοκρατικού τόξου»,  οφείλει να ανανεωθεί, να αυτοκαθαρθεί. Να λειτουργήσει με μεγαλύτερη υπευθυνότητα.  Όσο στην κοινή γνώμη επικρατεί  η πεποίθηση  της ατιμωρησίας των πολιτικών (και όχι μόνο) δεν πρόκειται να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του. Και χωρίς αυτό, δεν πάμε πουθενά. Όσο ποικιλώνυμα συμφέροντα, εν μέσω κρίσης, κερδοσκοπούν στις πλάτες των πολλών, καμιά λύση δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή και θα έρθει η  στιγμή που η οργή θα ξεχειλίσει. Και αλίμονο σ’ αυτούς, που θα βρεθούν στο διάβα της.

Βέβαια, έχουμε και εμείς, οι πολίτες το μερίδιο της ευθύνης μας. Κάποιοι από εμάς  ανέχονται  τη «ΧΑ».  Κάποιοι από εμάς έστειλαν στη Βουλή και εκείνους  που με τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους μας έφεραν εδώ... Ας είμαστε περισσότερο προσεκτικοί στις επόμενες επιλογές μας.

 

Δεν θα μας σώσουν οι ξένοι...

Διαχρονικά  τρεφόμαστε με την ψευδαίσθηση ό,τι, τάχα μου, τη λύση θα μας τη δώσουν κάποιοι τρίτοι. Στην αρχαιότητα, ο δρόμος οδηγούσε στα Σούσα. Τα πρώτα  κόμματα μετά την απελευθέρωση ονομάστηκαν από τις ...προστάτιδες δυνάμεις (τέτοιος ξεπεσμός για ένα έθνος που μόλις είχε γράψει το έπος του). Και έπεται συνέχεια. Όμως, ουδείς  σε σώζει χωρίς αντίτιμο. Τα έθνη επιβιώνουν στηριζόμενα, πρωτίστως, στις δυνάμεις τους  και στις συμμαχίες που  χτίζουν, με βάση την αμοιβαιότητα συμφερόντων.  Θα επαναλάβω τη  ρήση του Πάλμερστον ότι η Μ. Βρετανία δεν έχει ούτε μόνιμους φίλους, ούτε μόνιμους εχθρούς, αλλά μόνιμα συμφέροντα.

Είναι δυνατόν να περιμένουμε  τη σωτηρία μας από την ....τρόϊκα ή τη ....Γερμανία; Δηλαδή, έπρεπε να έρθει η τρόϊκα για να μάθουμε ότι δεν μπορούμε, εσαεί, να ζούμε με δανεικά; Ότι δεν γίνεται να  ξοδεύουμε περισσότερα απ’ όσα παράγουμε;  Ότι είναι ανέφικτο  να συντηρούμε ένα σπάταλο κράτος;

Δυστυχώς, όμως,  ακόμα και τώρα, συνεχίζουν να  μας κοροϊδεύουν ξεδιάντροπα οι κεκράχτες του λαϊκισμού. Αλήθεια, υπάρχει ένα μαγικό κουμπί που θα μας επαναφέρει στην προτεραία κατάσταση; Είναι δυνατόν, μ’ ένα άρθρο, να αποκατασταθούν όλες οι αδικίες;  Μπορούμε, σ’ ένα χρόνο, να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα δεκαετιών;  Υπάρχει κάποια μαγική λύση την οποίαν ο Σαμαράς, επειδή έχει σκοπό του να ...καταστρέψει την Ελλάδα, δεν θέλει;

 

Να αναπνεύσει η χώρα

Για να  έρθουμε στο δια ταύτα. Η Κυβέρνηση έχει παγιδευτεί σε μια ατέρμονα διαδικασία συζητήσεων με την τρόϊκα, που έχει κουράσει. Είναι ορατά τα συμπτώματα του κουρασμένου διαπραγματευτή, που για να δικαιολογήσει το χρόνο που επενδύει στις διαπραγματεύσεις,  βαφτίζει κάθε συμφωνία ...επιτυχία! Η διαδικασία  έχει εκφυλιστεί. Και η τρόικα  δεν  κομίζει νέες ιδέες. Ούτε το έκαναν ποτέ. Παπαγάλοι άλλων και όχι μόνο συμφερόντων ήταν οι ...τεχνοκράτες. Για αυτό και τα έκαναν μούσκεμα.

Το μοντέλο  απέτυχε. Κάθε χρόνο σπαταλάμε 5-6  μήνες σε συζητήσεις, που παραλύουν τη χώρα.  Ούτε μπορεί να κυβερνάται μια δημοκρατία  με έξωθεν υποδείξεις, υπουργικές αποφάσεις, προεδρικά διατάγματα, τροπολογίες και νομοσχέδια κατεπείγουσας μορφής. Δεν γίνεται δουλειά έτσι!

Ναί, είναι αλήθεια, βελτιώθηκαν κάποια νούμερα, αλλά με τι κόστος; Ώρες-ώρες αισθάνομαι ό,τι επιχειρούμε να επιβεβαιώσουμε το ...χότζα! Θυμίζω ό,τι στην ιστορία ο γάϊδαρος δεν άντεξε στο τέλος!

Ακόμα και ο μη ειδικός γνωρίζει ότι με την ανεργία κοντά στο 30% και εκείνη των νέων στο 64% η χώρα δεν έχει ελπίδα. Ποιοί θα μείνουν για να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της; Ξέρετε πόσα χρόνια και τι ρυθμοί απαιτούνται για να  επιστρέψει η ανεργία σε ανεχτά επίπεδα; Ποιός θα επενδύσει με τον ΦΠΑ στο 23%,  ένα φορολογικό νομοσχέδιο ...κάθε μήνα και ένα διαρκές κλίμα αβεβαιότητας; Το φάρμακο που χορηγήθηκε στην Ελλάδα προσπάθησε να λύσει ανεπιτυχώς ένα πρόβλημα και δημιούργησε ένα ακόμα χειρότερο, αυτό της ανεργίας. Που αντιμετωπίζεται και δυσκολότερα.

Θεωρώ, λοιπόν, πώς είναι καιρός να γίνει  μια σοβαρή αξιολόγηση  της μέχρι τώρα πορείας  του προγράμματος. Και η αξιολόγηση αυτή να γίνει από μια ανεξάρτητη επιτροπή, ας πούμε του Ευρωκοινοβουλίου,  υπεράνω υποψίας.

Αυτά μας ζητήσατε. Αυτά κάναμε. Ιδού τα αποτελέσματα.

Στη συνέχεια να επιδιώξουμε  μια νέα  συμφωνία με την ΕΕ, αφού προηγουμένως συμφωνήσουμε ως χώρα στις εθνικές μας προτεραιότητες.

Η λύση πρέπει να είναι πολιτική, όχι λογιστική. Και να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της κοινωνίας. Και τις αντοχές της.

Η συζήτηση πρέπει να γίνει τώρα, που φαίνεται να έχει διαμορφωθεί  ένα καλύτερο πλαίσιο συνεννόησης με την ΕΕ, ενώ σχεδόν καθολικώς διατυπώνεται  το αίτημα  να δοθεί τέλος στις πολιτικές λιτότητας.

 Υ.Γ. Διαβάζω για ...επιστροφή του κ. Καρατζαφέρη στη Ν.Δ.! Η ...πρωταπριλιά ήταν τον προηγούμενο μήνα!

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 13/05/2013 09:53:35

    Κώστα, καλημέρα.
    Απ' όσα έγραψες, με παρρησία όπως πάντα, επιλέγω 2 λέξεις: Εθνικό όραμα. Όχι μόνο δεν υπάρχει αλλά και έχει αντικατασταθεί με λογιστικές επινοήσεις, αμφιβόλου λογικής και με υποδείξεις απ' έξω.
    Ποιά, κατά τη γνώμη μου είναι τα στρατηγικά διλήμματα που έχουμε;
    1) Το δημογραφικό: Η πιο επικίνδυνη βραδυφλεγής βόμβα για την επιβίωσή μας. Τι κάνουν; ΤΙΠΟΤΑ απολύτως, μάλιστα επιβαρύνουν με επι πλέον φόρο κάθε επί πλέον παιδί. Δλδ, σαν να λένε μην κάνετε παιδιά.
    2) Η παιδεία: Λείπει ο στρατηγικός σχεδιασμός. Δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με λογιστικούς και μόνο όρους η δομή και η λειτουργία της. Πρεπει να απαντήσουμε σε ερωτήματα του τύπου: Πως βλέπουμε την παιδεία μας σε 5-10 χρόνια; Θέλουμε απάτριδες καταναλωτές σε μία πολυπολιτισμική ζούγκλα ή Έλληνες πολίτες με ιστορική και εθνική συνείδηση; Εν τέλει τι είδους αξίες, εμφυσούμε στα παιδιά μας;
    4) Η οικονομία: Η λογιστική και μόνο αντιμετώπιση μας πάει πίσω, όχι μπροστά.
    Χρόνια Πολλά!

    • Κώστας Σταματάκης avatar
      Κώστας Σταματάκης @ Νίκος Αργεάδης 13/05/2013 15:40:12

      «Πως βλέπουμε την παιδεία μας σε 5-10 χρόνια;»

      Πριν δύο εβδομάδες βρισκόμουν στη Γερμανία για την παρουσίαση από την Mercedes Benz των νέων κινητήρων για τα επαγγελματικά τους αυτοκίνητα. Με την ευκαιρία μας παρουσίασαν τον προγραμματισμό τους για κινητήρες για τα επόμενα 20 και 30 χρόνια.

      Και εμείς μιλάμε για προγραμματισμό της παιδείας μας για τα επόμενα 5-10 χρόνια; Την παιδεία , που στην ουσία αποτελεί απαραίτητο προαπαιτούμενο για την επιβίωση του έθνους μας.

      • δημης avatar
        δημης @ Κώστας Σταματάκης 14/05/2013 02:11:54

        Θα σας είπαν οι Γερμανοί ότι "ψωνίζουν" έρευνες και διδακτορικά από ΕΜΠ κλπ απαξιωμένα ιδρύματα .... που "κακώς" για τις ημεδαπές γραφίδες ,μπαίνουν με κάτι χάλια εξετάσεις οι μαθητές που έχουν στο Σχολείο καί στο Φροντιστήριο κάτι τεμπέληδες Εκπ/κούς...(τώρα γιατιί η τελευταία λέξη μου θυμίζει GAP-GAP;;;;;)...

      • Περικλής avatar
        Περικλής @ Κώστας Σταματάκης 14/05/2013 02:29:48

        Παιδεία πάντως με μισθούς εκπαιδευτικών 700 ευρώ και λέκτορες στα 1200 δεν πρόκειται να έχει μια χώρα.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Σταματάκης 14/05/2013 09:06:07

        Αγαπητέ Κώστα, η παιδεία είναι πολυπλοκότερο ζήτημα από τον κινητήρα. Απαιτεί ΕΘΝΙΚΗ συναίνεση αρχών που λείπει. Εδώ δεν μπορούν να συννενοηθούν για απλά πράγματα...
        Όταν ολοκληρος κυβερνητικός μηχανισμός με γρανάζια ξενοπληρωμένους σαν την Ρεπούση και την Κουλούρη προπαγανδίζει την επιβολή ξένων συμφερόντων υπο τον μανδύα της συνεργασίας και της αλληλοκατανόησης Ελλάδας-Τουρκίας, και οι κύριες θέσεις έχουν καταληφθεί από άτομα εχθρικά διακείμενα προς την ίδια τους την χώρα, τι περιμένεις;
        Και όταν ακούσεις τι προτείνουν μερικές "συνιστώσες" του ΣΥΡΙΖΑ για αριθμό θεμάτων, τότε θα κατανόησεις πως η Ελλάδα είναι ήδη "τεμαχισμένη" στην ψυχή και ανίκανη να στηρίξει τις θέσεις της.

        • Κώστας Σταματάκης avatar
          Κώστας Σταματάκης @ Νίκος Αργεάδης 14/05/2013 15:45:36

          Νίκο έχεις δίκιο σε αυτά που αναφέρεις και συμφωνώ με τις απόψεις σου, παράλληλα όμως αναδεικνύεις με την σκέψη σου και ένα σημαντικό παθολογικό παράγοντα, υπεύθυνο θα έλεγα και της κακοριζικιάς και της μιζέριας αυτού του τόπου. Η Ελλάδα δεν μπορεί να κυβερνηθεί γιατί ισχυρές μειοψηφίες με «περίεργες» ιδεοληψίες, με διασυνδέσεις στα ΜΜΕ και τα πανεπιστήμια, αλλά και με «στήριξη» από εξωτερικούς παράγοντες, εμποδίζουν την κυρίαρχη πλειοψηφία των Ελλήνων να πάρουν την τύχη και την πρόοδο της χώρας τους στα χέρια τους. Και έχεις απόλυτο δίκιο σε αυτήν την διαπίστωση που την αναγνωρίζουν και την κατανοούν όλοι οι Έλληνες.

          Είναι με απλά λόγια σαν οι φανατίλες του Louis Farrakhan του nation of islam ή οι Κου Κλουξ Κλαν ή οι λοιποί παλαβοί με διάφορες ιδεοληψίες να καθορίζουν την πολιτική και την τύχη των ΗΠΑ.

          Βάζω λοιπόν το ερώτημα για ανάλυση και σκέψη και δίνω και την δική μου πρόταση. Ποια είναι η λύση ώστε να αναδειχθεί η συνισταμένη άποψη της πλειοψηφίας των Ελλήνων σε ένα δημοκρατικά εκλεγμένο κυβερνητικό σχήμα, η οποία θα περιορίζει μέσα σε δημοκρατικά πλαίσια την επίδραση και κυριαρχία ισχυρών μειοψηφιών με διάφορες «ιδεοληψίες». Εγώ προτείνω την αλλαγή της διακυβέρνησης της χώρας από πρωθυπουργική κοινοβουλευτική δημοκρατία σε προεδρική δημοκρατία με βουλή και γερουσία, με απόλυτα διακριτούς ρόλους διάκρισης των εξουσιών, για την άμβλυνση των πολιτικών αντιθέσεων όπως και στις ΗΠΑ. Σε τελική ανάλυση αν ακολουθήσουμε την στρατηγική επιτυχημένων εταιρειών, θα δούμε ότι όλες ακολουθούν αυτό που στην αγορά λέγεται «Best Practices» ή Βέλτιστες Πρακτικές που ακολουθούν οι ανταγωνιστές τους και προσπαθούν να βελτιωθούν να γίνουν καλύτερες. Κάτι αντίστοιχο πρέπει να κάνουμε και εμείς σαν χώρα, γιατί το δικό μας σύστημα διακυβέρνησης έχει αποτύχει.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Σταματάκης 14/05/2013 20:48:40

            Το πρόβλημα είναι κυρίως η τάυτιση των στενών κομματικών συμφερόντων με αυτά της χώρας ως συνόλου (δλδ, κόμμα=κράτος αλλά όχι ΟΛΗ η κοινωνία) και η λύση πιθανόν να βρίσκεται στο διαζύγιο αυτών των δύο με:
            1) Θεσμικές αλλαγές, και
            2) με αλλαγή συνολικά της κατεύθυνσης της παιδείας.
            Στο ΚΚΕ μθαίνουν πως όλα είνακ ταξικά και επομένων ο κομμουνισμός θα μας σώσει
            Στο ΣΥΡΙΖΑ...στο ΣΥΡΙΖΑ δεν ξέρω τι έιναι, μάλλον άσχετοι με τις παγκόσμιες δυναμικές γι' αυτό και τα ερμηνεύουν ΟΛΑ μέσω ιδεολογημάτων επικίνδυνων για α συμφέροντα της Ελλάδας
            Στη δεν ΝΔ...ούτε και εκεί ξέρω τι συμβαίνει.
            Η έλλειψη κοινής αντίληψης, Ελληνικής αντίληψης για τον κόσμο μας έιναι η πηγή των προβλημάτων μας ως κράτους και ως κοινωνίας.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Νίκος Αργεάδης 14/05/2013 20:52:30

            Ας προσθέσω πως σε ένα τέτοιο μπερδεμένο κοινωνικό πλαίσιο τα ξένα συμφέροντα βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για την εδραίωσή τοςυ αφού εκμαυλίζουν όσους έλληνες έχουν οικονομικες "ανησυχίες" και αισθάνονται ανασφαλείς ως έλληνες. Και πίστεψε με έιναι πολλοί, πάρα πολλοί.
            Όσο το κράτος είναι ανάπηρο και διάτρητο από τα ξένα συμφέροντα, ανεξαρτησία δεν θα δούμε. Το παράδειγμα της Τουρκίας θα έπρεπε να μας διδάξει πολλά. Αυτό όμως απαιτεί ΕΘΝΙΚΗ ελιτ, όχι ξενομισθοδοτούμενους ατζεντηδες σε κρατικές θέσεις.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος Αργεάδης 13/05/2013 16:09:52

      Καλημέρα Νίκο!
      Συμφωνώ με τις επισημάνσεις σου.
      Επέστρεψες από ΝΥ;

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Ροδινός 14/05/2013 09:18:24

        Καλημέρα Κώστα. Πριν 2 μέρες.

    • Noger avatar
      Noger @ Νίκος Αργεάδης 13/05/2013 23:06:50

      Να συμπληρώσω ότι στα τελευταία τρία χρόνια έχουν φύγει από την χώρα περι τους 300.000 που είναι μόνο εξιδικευμένα χέρια ή νέοι επιστήμονες (μηχανικοί, πληροφορικοί, γιατροί κ.α). Αυτό και αν είναι αιμοραγία. Να σου παίρνουν οι ξένοι ότι καλίτερο δημιουργήθηκε τα τελευταία είκοσι χρόνια.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Noger 14/05/2013 09:15:19

        Βασικά, επιδοτούμε την ξένη ανάπτυξη όχι μόνο με εκροή εγκεφάλων αλλά και με πολύτιμα κεφάλαια. Συνδέστε το με την υπερφορολόγηση όσων έχουν περισσότερα του ενός παιδιά και κατανοείτε τι σκηνικό έχει στηθεί. Μπορεί να συνοψιστεί στο: "Πως να καταστρέψεις μια χώρα και ένα κράτος με λογιστικές μεθόδους".

  2. Α avatar
    Α 13/05/2013 10:26:02

    Δυστυχώς από όλη αυτή τη ζοφερή κατάσταση της κρίσης που βιώνουμε , δεν μπορέσαμε ακόμη σαν κοινωνία και σαν λαός να βγάλουμε τα ορθά συμπεράσματα και άρα να οδηγηθούμε και στις λύσεις.
    Τα ερωτήματα που θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου ν΄απασχολήσουν τον κάθε ένα από μας, είναι:
    1.Τι πολιτικό σύστημα είχαμε μεταπολιτευτικά , από τι ποιότητας ανθρώπους - κόμματα απαρτιζόταν , πόση ήταν η διαπλοκή του με τα ντόπια μεγαλοσυμφέροντα, εν τέλει με πόση υπευθυνότητα ασκείτο η εξουσία που τους έδινε ο λαός;
    2. Πού βρίσκονται κρυμμένοι σήμερα όλοι οι υπεύθυνοι πολιτικοί, που διέπραξαν τα τεράσταια λάθη και οδηγηθήκαμε εδώ; Μήπως φιλοξενούνται σε κόμματα αριστερίζοντα, όπου με περισσή υποκρισία εκφωνούν έναν πλήρως λαϊκιστικό λόγο, με υψίτονες κορώνες;
    3. Ποια ήταν και παραμένει δυστυχώς ακόμη, η κουλτούρα της κοινωνίας; Με ποια κριτήρια ανέβαζε και κατέβαζε από την εξουσία κόμματα - ανθρώπους; Λειτούργησε ή όχι ο ατομικισμός , ο ωχαδερφισμός , η αλλοτρίωση συνειδήσεων από πάνω προς τα κάτω και δεν διαχύθηκε σ΄όλη την κοινωνική βάση, τα ολέθρια αποτελέσματα των οποίων δεχόμαστε τώρα;
    Και πως σήμερα έχει αλλάξει αυτή η κουλτούρα; προς το καλύτερο; Πάντως η άνοδος του φασισμού απαντά τρανταχτά , στο πως σκέφτεται και επιλέγει η Ελλάδα της κρίσης. Κι αυτό είναι το πιο λυπηρό ακόμα και από την οικονομική κρίση.

    Συμπερασματικά, ανάξιοι άνθρωποι - πολιτικοί επιβιώνουν φωνασκώντας και κοροϊδεύοντας τον κόσμο, ο φασισμός παρασύρει και αλλοτριώνει τις δημοκρατικές πεποιθήσεις.
    Τα οικονομικά προγράμματα , ακόμη και επιτυχία να φέρουν, αν δεν αλλάξει η νοοτροπία μας τα αποτελέσματα θα είναι πενιχρά όσο αφορά την ποιοτική αναβάθμιση της κοινωνίας.
    Αυτό λοιπόν που κατά τη γνώμη μου θα μας κάνει καλό, σε οικονομικό , πολιτικό, πολιτισμικό , κοινωνικό επίπεδο, είναι η γρήγορη εκ βαθέων κάθαρση του πολιτικού συστήματος και η αλλαγή νοοτροπίας της κοινωνίας.

  3. GO avatar
    GO 13/05/2013 10:41:01

    Κύριε Κ.Ρ, καλημέρα.
    Είμαι και εγώ ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής και όχι της λογιστικής λύσης, ενστερνιζόμενος πολλά από τα του άρθρου σας.
    Μερικές επισημάνσεις μου:
    1.- "Δεν μπορούμε να ζούμε με δανεικά".
    Υπάρχουν πολλές χώρες στον κόσμο χωρίς δημόσιο χρέος; Αν επιστρέψουμε στον περίφημο Σεπτέμβριο του 2009, θα βρούμε πολλές χώρες χωρίς μεγάλο έλλειμμα;
    Άρα, ας μην συνεχίζουμε το αυτομαστίγωμα.
    2.- "Ατιμωρησία πολιτικών".
    Εχουμε λησμονήσει (προσωρινά;) τη μία και μόνη εξεταστική επιτροπή.
    Άρα, επιτρέπουμε, δυστυχώς, στον απίθανο ΓΑΠ να αναβιώνει το "Viva Las Vegas!".
    3.- "Επιστροφή Καρατζαφέρη"
    Δυστυχώς, της εδεχόμενης επιστροφής Καρατζαφέρη έχουν προηγηθεί άλλες αμφιλεγόμενες προσχωρήσεις.
    Άρα, εάν επισυμβεί το μοιραίο, τουλάχιστον να αντισταθμιστεί με "μεταγραφές" πολιτικών προσωπικοτήτων του άλλου χώρου, ευρύτερης αποδοχής.

    • GO avatar
      GO @ GO 13/05/2013 12:38:01

      Υ.Γ2: Ο Καρατζαφέρης γυρίζει. Η γη γυρίζει; Θα πέφταμε!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ GO 13/05/2013 16:11:24

      Στο δε μπορούμε να ζούμε με δανεικά, υπάρχει και μια άλλη λέξη. Εσαεί!
      Αυτό κάνει τη διαφορά!

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ GO 14/05/2013 02:33:06

      Ούτε Καρατζαφέρηδες, ούτε Μανοτζήμερους! Να λείπει!

      • GO avatar
        GO @ ΚΜ 14/05/2013 09:10:40

        Ποιος μίλησε για Μάνο και Τζήμερο; Του άλλου χώρου είπαμε.

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ GO 14/05/2013 16:30:10

          Χαίρομαι που τους θεωρείς κι εσύ ανεπιθύμητους τελικά. Δεν καταλαβαίνω όμως τί θέλεις να πεις. Ποιόν ακριβώς χώρο εννοείς;

  4. GO avatar
    GO 13/05/2013 11:13:27

    Και το ειρωνικό της όλης υπόθεσης:

    "Εγκαταλείπει την Ελλάδα ο 55χρονος Ολλανδός εκπρόσωπος του ΔΝΤ στην Τρόικα, κ. Μπομπ Τράα και τον Σεπτέμβριο επιστρέφει στην έδρα του ΔΝΤ στην Ουάσινγκτον, αφού σε ένα χρόνο θα συνταξιοδοτηθεί πρόωρα. Ο σκληρός τεχνοκράτης, που δεν έχει καμιά αίσθηση της πολιτικής και κοινωνικής πραγματικότητας είχε προκαλέσει και κατά την άφιξή του στην Αθήνα, όταν εγκαταστάθηκε σε ακριβό διαμέρισμα της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου".

  5. AGGELOS avatar
    AGGELOS 13/05/2013 11:15:27

    Αξιότιμε κύριε Ροδινέ,
    θα σταθώ σε μία φράση σας και δη στο περιώνυμο "δημοκρατικό τόξο", απ'όπου θα βρεθεί υποτίθεται η (πολιτική) λύσις. Πόσο δημοκρατικό άραγε είναι το τόξο αυτό;; Πόσο δημοκρατική είναι εν πασει περιπτώσει η αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία;; Αν το εξετάσουμε προσεκτικότερα θα διαπιστώσουμε άνευ ετέρου ότι, ενώ το Σύνταγμα δίδει την ευκαιρία σε όλους αδιακρίτως τους πολίτες να εκλέγουν ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ, δλδ να υποβάλλουν υποψηφιότητα σε εκλογές, παρά ταύτα, καθολικό στην ουσία ειναι μόνον το εκλέγειν! Διοτι διά το εκλέγεσθαι θα πρέπει να έχεις και τα απαιτούμενα κεφάλαια για την προβολή σου! Όποιος δε έχει τα περισσότερα (κεφάλαια), μπορεί να χαριεντίζεται νυχθημερόν στα παράθυρα με την "ανεξάρτητη" δημοσιογραφία (άλλο κεφάλαιο αυτό) και συνεπώς να εισέρχεται στο μυαλό του κάθε ψηφορόρου εν είδη γκεμπελικης προπαγάνδας (!), ενώς όποιος δεν έχει, καθίσταται από χέρι καμμένος, έστω και αν είναι πολλάκις καλύτερος του παραθυράκια!!
    Αυτός, συνεπώς, που δεν έχει, θα προσπαθήσει με διάφορους τρόπους να εξεύρει τα κεφάλαια, βεβαίως "πλησιάζοντας" τον κάθε μεγαλοπερίεργο από τον οποίο ασφαλώς και θα εξαρτάται δι όλην την υπόλοιπη πολιτική του ζωή!
    Επομένως, έτσι όπως λειτουργεί η αστική - κεφαλαιοκρατική στην ουσία - δημοκρατία σε 'υποχρεώνει' να εκλέγεις κάποιον από μία πολύ περιορισμένη γκάμα επιλογών, θα έλεγα από μία ελάχιστη μερίδα της κοινωνίας. Ποσο δημοκρατικό είναι αυτό;; Γιατί να έχει επιβληθεί αυτή η συγκεκριμένη δημοκρατία, η δημοκρατία του χρήματος, σε όλες τις πεπολιτισμένες χώρες; Ευκολη η απάντηση, δε νομίζετε;;
    Όμως η δημοκρατία δεν είναι αυτό το πράμα! Όχι! Η δημοκρατία οφείλει να επιτρέπει στους πάντες να αναδειχθούν σε εκπροσώπους των πολιτών! Με κλήρο; Ισως... Με καταργηση παντός είδους διαφήμισης έστω και έμμεσης διά των πολιτκών ταχα μου εκπομπών; Ισως... Πάντως όμως, αγαπητέ κύριε Ροδινέ, με αυτήν την δημοκρατία και τα τόξα της, η λύσις που ευαγγελίζεσθε, πάντοτε θα συνάδει με τα συμφέροντα κάποιων ολίγων, που βρίσκονται πισω από κάθε ελευθερη δήθεν επιλογή των πολιτών!
    Σας ευχαριστω για την προσοχή σας...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ AGGELOS 13/05/2013 16:14:19

      Aγαπητέ Αγγελε,
      ο Τσώρτσιλ είχε πεί ο,τι η Κοινοβουλευτική δημοκρατία είναι ένα κακό σύστημα, αλλά το καλύτερο που διαθέτουμε.
      Πολλές φορές,όμως, δεν φταίνε τα συστήματα, αλλά οι άνθρωποι που τα υπηρετούν.

  6. blue nile avatar
    blue nile 13/05/2013 11:19:26

    Κύριε Κώστα καλημέρα.

    Δυστυχώς η Ελλάδα ως μέλος της νομισματικής ένωσης του ευρώ απώλεσε την επιλογή της υποτίμησης του εθνικού νομίσματος ώστε να μπορεί να ανακάμψει με ιδίους πόρους και τώρα αποκλειστικά εξαρτάται από τις διαθέσεις των εταίρων.
    Μόνο που το μνημόνιο που υποτίθεται ότι θα μας έβγαζε από την στενωπό μας οδήγησε στην χειρότερη οικονομική κατάσταση από γέννησης έθνους.
    Να υπενθυμίσω μόνο ότι το 1942 υπό γερμανικής κατοχής λίγο μόλις μετά τον μαύρο χειμώνα του 1941 η οικονομία είχε αρχίσει να παίρνει μπρος...
    Ή ότι η Αργεντινή με την διάσημη χρεωκοπία της πριν από δέκα χρόνια απώλεσε το 20% του ΑΕΠ της ενώ εμείς έχουμε χάσει ήδη το 25%
    Βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να εξαρτώμαστε αποκλειστικά από τους ξένους οι οποίοι και να μας βοηθήσουν ουσιαστικά δεν είναι ικανοί από μόνοι τους να μας σώσουν.
    Πρέπει να έχουμε καταρτίσει όπως έχετε επισημάνει ένα εθνικό σχέδιο ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε την όποια βοήθεια και το κυριότερο να βελτιωθούμε για να πορευτούμε στο μέλλον με μεγαλύτερη ασφάλεια.
    Το θέμα είναι όμως ποιος θα οραματιστεί ένα τέτοιο εθνικό σχέδιο σωτηρίας και ποιος θα το εφαρμόσει;
    Οι πολιτικοί που στην μεταπολίτευση ήταν και είναι πολύ κατώτεροι των περιστάσεων και η πρώτη τους προτεραιότητα δεν ήταν το εθνικό καλό αλλά η εκλογή ή επανεκλογή τους για να απολαμβάνουν το γλεντοκόπι της εξουσίας;
    Δε νομίζω...
    Και όπως γράφετε δεν υπάρχει καμία ένδειξη για αυτοκάθαρση του πολιτικού συστήματος.
    Ο κόσμος βλέεπι να πληρώνει ολομόναχος την Κρίση ενώ όλοι αυτοί που είτε με το κλέψιμο είτε με την ανικανότητα τους αδυνάτισαν το κράτος, με συνέπεια η Κρίση του 2008 να το βρεί ανίκανο να αντιδράσει και να οδηγηθεί ως πρόβατο στην μνημονιακή σφαγή, παραμένουν ατιμώρητοι και ακόμα διαχειρίζονται τις τύχες μας.
    Η λύση πρέπει να είναι πολιτική όμως με ποιους πολιτικούς;
    Αν περιμένουμε λύση από τους μιζαδόρους της Siemens που βρήκαν τον Σαμαρά που δεν έχει σχέση μ'αυτούς να διορθώσει τα σπασμένα, τότε δεν πρέπει να έχουμε μεγάλες προσδοκίες...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ blue nile 13/05/2013 16:18:16

      Αγαπητέ Blue Nile,
      Μου είναι αδιανόητο να αποδεχτώ πώς μια χώρα δεν έχει τη δυνατότητα να εργαστεί σοβαρά και να συμφωνήσει σ' ένα πρόγραμμα εξόδου της χώρας από την κρίση και στο μοντέλο ανάπτυξης που της ταιριάζει.
      Το δυστύχημα είναι ο,τι οι περισσότερες κυβερνήσεις μας λειτουργούσαν με βάση τις ανάγκες των επόμενων εκλογών και όχι των επόμενων γενεών.

  7. Geros avatar
    Geros 13/05/2013 11:45:26

    Το διάβασα ολόκληρο.
    Διαπιστώσεις , μετά και άλλες διαπιστώσεις , άντε ξανά μανά και κόντρα διαπιστώσεις.
    Λέω , κάπου εδώ θα έχει και συμπεράσματα και λύσεις.
    Και στο τέλος όντως υπήρχε Η λύση!
    Να φτιάξουμε λέει μια επιτροπή που θα βγάλει πόρισμα , που θα το παρουσιάσουμε στους δανειστές και αυτοί θα πούνε "τέρμα η λιτότητα"!!!
    Σοβαρά? Αν είναι έτσι δεν φτιάχνουμε και μια επιτροπή για άλλα φλέγοντα θέματα? Τον καρκίνο παραδείγματος χάριν που και αυτουνού του χρειάζεται μια "πολιτική λύση" και να μην ταλαιπωρούνται οι κακόμοιροι άνθρωποι με τις χημειοθεραπείες , κρίμα δεν είναι?

    Σοβαρά τώρα, δεν μας λείπει η πολιτική πρόθεση , η ανθρωπιά και η πονηριά στην διαπραγμάτευση , ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ ΛΕΙΠΟΥΝ.
    ΞΕΝΑ λεφτά που πρέπει ΟΙΚΕΙΟΘΕΛΩΣ να μας τα δώσουν.
    Νομίζει ο αρθρογράφος δηλαδή ότι αυτό που χρειαζόμαστε είναι να πάμε στην Ευρώπη και να τους πούμε "λάβετε υπόψιν και τις ανάγκες της κοινωνίας"?
    Μα καλά , τι άλλο τους λέμε από το 2010 μέχρι τα σήμερα???
    Αυτό δεν περνάει από την κοινωνία , το άλλο δεν αντέχει η κοινωνία , το τρίτο δεν μπορεί να το δεχτεί η κοινωνία. Μα δεν λέμε και τίποτα άλλο!
    Και επειδή και αυτοί δεν είναι βλάκες κατάλαβαν ότι οι περίφημες "Αντοχές της κοινωνίας" είναι δικαιολογία για να μην κάνουμε τίποτα.

    Λιγότερη λιτότητα σημαίνει ΝΕΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ και ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΧΡΕΟΣ. Τόσο απλά.
    Αν νομίζει κάποιος ότι αυτό θα γίνει ανεκτό από κανέναν στην Ευρώπη ας φτιάξει μια , δυο .... εκατό επιτροπές και ας πάει να ζητήσει τα λεφτά για νέα ελλείμματα. Έχω μεγάλη αγωνία να δω τι θα απαντήσουν....

    Υ.Γ. Πολλές από τις διαπιστώσεις ήταν σωστές αλλά με μια διαφωνώ κάθετα. Την ανεργία δεν την έφερε η λάθος συνταγή. Την ανεργία την έφερε ένα μοντέλο ΜΗ-ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ που επικρατούσε στην κοινωνία μας ως κυριαρχούσα άποψη. Με μοντέλο μη-ανάπτυξης ο μόνος τρόπος για να κρατάς την ανεργία σε λογικά επίπεδα ήταν τα δανεικά , τελείωσαν τα δανεικά και φάνηκε το πρόβλημα , δεν το έφερε το μνημόνιο.
    Έγινε αυτό που έλεγε ο Warren Buffett: "Όταν φεύγει η πλημμυρίδα και έρχεται η άμπωτη τότε φαίνεται ποιος κολυμπούσε χωρίς μαγιό".
    Κολυμπούσαμε ξεβράκωτοι αγαπητέ.

    • παπαδοπουλος ηλίας avatar
      παπαδοπουλος ηλίας @ Geros 13/05/2013 18:57:28

      Η ανεργεία ΔΕΝ είναι το ΛΑΘΟΣ αποτέλεσμα του προγράμματος,αλλά ο ΣΚΟΠΟΣ του μνημονίου.Μεγάλη ανεργεία για μεγάλο χρονικό διάστημα έχει ως αποτέλεσμα την κάμψη κάθε αντίδρασης απο τους εργαζόμενους και την κατακόρυφη πτώση των αμοιβών.Αυτή δεν είναι καθε φορά η εποδός των κυβερνώντων? πάρτε τώρα λιγότερα γιατι οι άλλοι δεν πέρνουν τίποτα!!

      • Geros avatar
        Geros @ παπαδοπουλος ηλίας 14/05/2013 08:45:21

        Τύπε , δεν είχαν λόγο να μας αυξήσουν την ανεργία οι ξένοι για να μας ελέγξουν , αφού μας ψεκάζουν!
        Δεν τα ξέρεις αυτά?
        Και αυτό το ψιλόβροχο σήμερα ύποπτο δεν είναι?
        Μου αρέσεις τύπε γιατί είσαι υποψιασμένος και δεν χάβεις αυτά που μας πουλάνε , ότι η γη γυρίζει και βλακείες ....

    • GO avatar
      GO @ Geros 13/05/2013 23:04:21

      Ε, τότε εσείς ως τόσο πολύ πρακτικός άνθρωπος εμπνευσθείτε από τη συνοδεύουσα το άρθρο φωτογραφία και πείτε μας τις διαπιστώσεις σας σχετικά με το θέμα της:
      "Απελπισμένος φωτογράφος αναζητεί ματαίως πρόθυμη λυχνιολαβή".

      • Geros avatar
        Geros @ GO 14/05/2013 08:38:20

        Λυχνιολαβή? Δηλαδή ντουί?
        Βρε αδελφέ κοτζάμ σχόλιο έγραψα , άξιζα καλύτερης απάντησης!

  8. Διογένης avatar
    Διογένης 13/05/2013 11:51:56

    Αγαπητέ κύριε Ροδινέ. Νομίζω ότι αυτό που προτείνετε έχει ήδη επιχειρηθεί και αποτύχει. Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο επαναδιαπραγμάτευσης. Ή βγαίνουμε από το Μνημόνιο, ή τηρούμε "τα συμφωνηθέντα", που λένε και οι "εταίροι", δηλαδή αυτά που εκβιαστικά μας επέβαλαν επειδή εμείς δεν τολμούσαμε ή δεν θέλαμε να εξετάσουμε, έστω, την επιλογή της ανοικτής χρεωκοπίας, ακόμη λιγότερο να την εφαρμόσουμε.

    Οπότε, υπάρχουν δύο ρεαλιστικοί δρόμοι για να βγούμε από το Μνημόνιο. Ο πρώτος εξακολουθεί να είναι η ανοικτή χρεωκοπία, ο δεύτερος είναι η πιστή τήρηση του Μνημονίου. Προσωπικά ήμουν έως πρόσφατα (Αύγουστος 2012) πεπεισμένος ότι ο δεύτερος δρόμος δεν μας βγάζει από το Μνημόνιο. Με τα οικονομικά στοιχεία Αυγούστου 2012 άλλαξα γνώμη και έκτοτε η άποψή μου αυτή επιβεβαιώνεται συνεχώς. Μακάρι να είχαμε την τόλμη και την ικανότητα, ως κοινωνία, να εμπιστευτούμε τις δυνάμεις μας και να πάμε εξαρχής ή εστώ και αργότερα σε ανοικτή χρεωκοπία. Δεν την είχαμε. Δεν την έχουμε ούτε τώρα. Κάποιοι λίγοι είναι που πιστεύουμε βάσιμα ότι η ανοικτή χρεωκοπία θα ήταν καλύτερη, αλλά είμαστε πολύ λίγοι. Ούτε καν εσείς δεν προτείνετε ανοικτή χρεωκοπία.

    Οπότε μένει ο δεύτερος δρόμος. Που σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα διακυβέρνησης Σαμαρά μας έχει βγάλει σχεδόν από το τούνελ. Από το τούνελ του να κάνουμε ό,τι μας λένε οι δανειστές. Δεν χρειάζεται να κάνουμε ό,τι μας λένε οι δανειστές παρά για λίγους μήνες ακόμη.

    Όσο για τα περί συνωμοσίας: Δεν υπήρχε γενική συνωμοσία για να συμβεί αυτό που συνέβη, αλλά υπήρχαν αναντίρρητα στοιχεία συνωμοσίας. Ο κος. Παπανδρέου κατέστρεψε την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας συνειδητά. Ή μήπως κατά λάθος; Πώς να αγνοήσουμε τόσα στοιχεία; Πώς να αγνοήσουμε ότι προπαγάνδιζε "πιστή τήρηση του προεκλογικού προγράμματος" την ίδια στιγμή που μιλούσε με το ΔΝΤ και την Ε.Ε. για πτώχευση της χώρας; Πώς να αγνοήσουμε την διαστρέβλωση των στατιστικών στοιχείων; Πώς να αγνοήσουμε τη συνεχή συκοφάντηση της χώρας; Πώς να αγνοήσουμε ότι "γύρισε όλη την Ευρώπη για να φτιάξει έναν μηχανισμό στήριξης" όταν η στήριξη αυτή δεν χρειαζόταν;

    Είναι φανερό δηλαδή ότι ο "μηχανισμός στήριξης" ήταν ο αυτοσκοπός. Η συνωμοσία ήταν του δολαρίου για να βάλει σε μπελάδες το ευρώ. Να βάλει τη Γερμανία να πληρώνει για τους "φτωχούς του Νότου" και να πλήξει το ευρώ. Έστω, να φύγουν τα φώτα της δημοσιότητας από το δολάριο, έστω και για ένα-δυο χρόνια. Μετά οι ίδιοι άνθρωποι μεθόδευσαν την υπαγωγή της Πορτογαλίας σε μνημόνιο, της Ιρλανδίας, χωρίς να έχουν στερηθεί την πιστοληπτική τους ικανότητα προηγουμένως οι χώρες αυτές. Ευτυχώς αντιστάθηκε η Γερμανία για Ισπανία-Ιταλία και έβαλε όρους που δεν ήθελαν να τους δεχτούν οι χώρες αυτές - ευτυχώς! Μετά ήρθε και ο Ντράγκι και έληξε εκεί η ευρωπαϊκή κρίση.

    Από την άλλη, είναι φανερό ότι ο ΓΑΠ και οι φίλοι του δεν είχαν σχεδιάσει την φτώχυνση και καταστροφή της Ελλάδας. Αυτό ήρθε μετά ως απαίτηση της Γερμανίας, προκειμένου να κάνει το πρόγραμμα λιγότερο ελκυστικό. Ήταν μια γραμμή άμυνας της Γερμανίας, η μόνη που θεωρούσε τότε ότι είχε. Γι' αυτό και η Γερμανία απαίτησε να μπει το ΔΝΤ στο πρόγραμμα, που είχε την τεχνογνωσία "καταστροφής" χωρών και ήταν "εγγύηση" ότι το πρόγραμμα θα ήταν όσο πιο επώδυνο γινόταν. Γι' αυτό και στη συνέχεια η Γερμανία ήταν πιο αδιάλλακτη από το ίδιο το ΔΝΤ.

    Μια αρχική συνωμοσία, λοιπόν και διάφορα μεγάλα και μικρά συμφέροντα, έφτιαξαν αυτήν την κρίση της Ελλάδας. Το να πούμε ότι δεν υπήρξε καθόλου συνωμοσία αθωώνει τον καταστροφέα της Ελλάδας, τον Γ. Παπανδρέου.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Διογένης 13/05/2013 22:42:51

      Ο Παπανδρέου μας έβαλε εσκεμμένα στο Μνημόνιο. Δεν έχετε παρά να ανατρέξετε σε δηλώσεις εκείνης περιόδου.
      Προσπάθησε να "κερδίσει" για να καταστεί η "λύση" μονόδρομος.
      Ενα πρόγραμμα που εκτυλίσσεται σε βάθος χρόνου πρέπει να αξιολογείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
      Θεωρώ οτι σήμερα έχει αλλάξει το περιβάλλον.
      Η Ελλάδα δεν είναι το μαύρο πρόβατο.
      Η λιτότητα αποδεδειγμένα επιτείνει την ύφεση.
      Η κρίση έχει διαχυθεί.
      Και όλα τα πακέτα πλέον είναι εκτός χρονοδιαγραμμάτων.
      Και οι φωνές για αναπτυξιακές πολιτικές δυναμώνουν περισσότερο.
      Τούτων δοθέντων, θεωρώ, ο,τι η χώρα οφείλει και δικαιούται να ζητήσει κάτι περισσότερο.
      Και επαναλαμβάνω, για μένα, χειρότερο ακόμα και απο το πρόβλημα της φτώχειας, είναι αυτό της ανεργίας.
      Ειδικά η ανεργία των νέων είναι εφιάλτης.
      Θα αδειάσει η χώρα από νέους.
      Κάτι πρέπει να γίνει και μάλιστα επειγόντως

  9. ΤΑΚΗΣ avatar
    ΤΑΚΗΣ 13/05/2013 12:10:47

    !!!!!!

  10. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 13/05/2013 12:48:26

    "Ουδέποτε πίστεψα πως κάποια διεθνής συνωμοσία μας επέβαλε τα μνημόνια. Πρωτίστως, ευθυνόμαστε εμείς"

    Ωστε τά φάγατε μαζί μέ τόν κΠάγκαλο;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ειδωλοκλάστης 13/05/2013 22:44:05

      Βεβαίως ήμουν συνδαιτημόνας του!

    • dim avatar
      dim @ ειδωλοκλάστης 13/05/2013 23:22:29

      Δηλαδή έχεις την ψευδαίσθηση ότι δεν "έφαγες" κι εσύ? Ότι "Μαζί τα φάγαμε" είναι πλέον δεδομένο και αποδεδειγμένο και ισχύει για κάθε κατηγορία επαγγελματία ή υπαλλήλου... Απλά δεν φάγαμε όλοι το ίδιο... Και δεν τα φάγαμε και με την ίδια "μέθοδο".. Άλλοι "κλέψανε", άλλοι αμείβονταν πιο πολύ από όσο δικαιολογούσε η παραγωγικότητα τους και αυτό συνέβαινε επειδή πέφτανε στην αγορά δανεικά που δεν κατευθύνονταν σε παραγωγικές επενδύσεις, και άλλοι κέρδιζαν από την μικρή ή μεσαία επιχείρηση τους πιο πολλά από όσα θα κέρδιζαν αν δεν υπήρχε αυτή η υπέρογκη ζήτηση που δημιουργήθηκε από όλα αυτά τα λεφτά που έμπαιναν από τα ελλείμματα και τα δανεικά στις τσέπες όλων και που είχαν έτσι πιο πολλά για να καταναλώσουν...

      Όταν θα καταλάβετε ότι η έκφραση «μαζί τα φάγαμε», δε σημαίνει ότι όλοι «κλέψαμε», άλλα ότι όλοι επωφεληθήκαμε από χρήμα που έπεφτε στην αγορά από «μη παραγωγικά» δανεικά και επιδοτήσεις, τότε θα πάψετε να βγάζετε την ουρά σας απ’ έξω…

      Εκτός κι αν είσαστε 20άρης, οπότε τότε ναι δε «φάγατε», αλλά θα «εφαγε» η οικογένεια σας, που λειτουργούσε όλα αυτά τα χρόνια ως «πελάτης» και όχι ως «πολίτης», και έδινε 45άρια στους «Τσοβόλα δώστα όλα» και στους «λεφτά υπάρχουν»… Ας πληρώσουμε λοιπόν τώρα το τίμημα της προσαρμογής, και ας χτίσουμε από εδώ και πέρα μια οικονομία παραγωγική, που οι αμοιβές όλων θα αντιστοιχούν στην παραγωγικότητα τους και όχι σε δανεικά που παράγουν ελλείμματα… Έτσι ώστε σε είκοσι χρόνια να μη λέμε πια «μαζί τα φάγαμε τα δανεικά», αλλά «μαζί φτιάξαμε μια παραγωγική οικονομία, και μοιραστήκαμε το μέρισμα της πραγματικής παραγωγικής ανάπτυξης»

      • MCA avatar
        MCA @ dim 14/05/2013 21:37:59

        ….. ''Ας πληρώσουμε λοιπόν τώρα το τίμημα της προσαρμογής''....Εξαρτάται το κόστος του τιμήματος.

        • MCA avatar
          MCA @ MCA 15/05/2013 00:46:16

          Διόρθωση: ....Εξαρτάται από το ύψος του τιμήματος. Και να συμπληρώσω, ότι δεχόμενος τη λογική του ''Μαζί τα φάγαμε'', κακώς απαλάσετε τον 20άρη, αλλά και τους μικρότερους, από ευθύνες, καθώς και αυτοί έχουν γίνει αποδέκτες των ''κλοπιμαίων''. Χάρη σε αυτά μεγάλωσαν, μορφώθηκαν, διασκέδασαν τα….. παλιόπαιδα. Αν ο μπαμπάς και η μαμά δεν ''έκλεβαν'' δεν θα είχαν μορφωθεί τόσο καλά, ίσως να μην ήταν τόσο ψηλά λόγο κακής διατροφής ή μπορεί να δούλευαν και από τα 10 για να ζήσουν. Οπότε ήρθε η ώρα να πληρώσουν τα καλά παιδικά χρόνια που δεν τους άξιζαν με βάση τα οικονομικά της χώρας και να πάνε να δουλέψουν μετανάστες στην Γερμανία ή να μαζεύουν φράουλες στην Μανωλάδα ή να μείνουν άνεργοι για μια ζωή, χωρίς καμία προοπτική να κάνουν οικογένεια και παιδιά.

          • dim avatar
            dim @ MCA 15/05/2013 03:01:32

            Κάθε οικονομία έχει ένα συγκεκριμένο ποσό να δώσει στους πολίτες της, με βάση τη παραγωγικότητα της. Στις οικονομικά ενεργές γενιές του 1980 - 2010 (και στους αντίστοιχους συνταξιούχους) προσφέρθηκαν από το κράτος στη βάση μιας πελατειακής σχέσης (σε κάθε "σχέση" έχουν και τα δύο μέρη ευθύνη, όχι ισοβαρή ευθύνη, αλλά πάντως έχουν και οι δύο) αθροιστικά:

            - Αυτά που αναλογούσαν στη πραγματική παραγωγικότητα
            - Plus, επιδοτήσεις που δεν έγιναν παραγωγικές επενδύσεις αλλά κατανάλωση
            - Plus, δάνεια που πήγαν σε μίζες, υπεράριθμες προσλήψεις, και υπερβολικές για τη παραγωγικότητα τους μισθούς ΔΥ
            - Η κατανάλωση με δανεικά δημιούργησε και υπερβάλουσα ζήτηση που δεν αναλογούσε στην ρεαλιστική παραγωγική δυναμική των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, που «έγραψαν» κέρδη που προήλθαν όμως από τα δανεικά που ξόδευαν οι αργόμισθοι ΔΥ κλπ κλπ κλπ

            Εϊναι σαν να σου έλεγε το 1980 η οικονομία σου: «Πολίτες μου, κοιτάξτε: για τα επόμενα 40 χρόνια με βάση τη παραγωγικότητα που έχουμε, μας αναλογούν 800.000 ευρώ στον καθένα… Φροντίστε λοιπόν να παίρνετε ως εισόδημα 20.000 ευρώ ανά χρόνο για να σας φτάσουν τα λεφτά και για τα 40 χρόνια». Και εμείς τι κάναμε? Λέγαμε: «Φέρε τώρα 30.000 ευρώ ανα χρόνο και σε 20 χρόνια ποιος ζει ποιος πεθαίνει». Να όμως που πέρασαν τα 20 χρόνια, και τώρα μας έχουν μείνει μόνο άλλα 10.000 ευρώ για τα επόμενα 20 χρόνια στον καθένα.

            Ή λοιπόν θα αρκεστούμε σε αυτά τα 10.000 ευρώ, ή θα δημιουργήσουμε μια νέα παραγωγική οικονομία, ώστε να «διαψεύσουμε» τη πρόβλεψη των 800.000 ευρώ για τη σαρακονταετία, φτιάχνοντας μια οικονομία δυναμικής 1.200.000 πχ ευρώ για το καθένα ώστε για τα εναπομείναντα 20 χρόνια, να μην έχουμε πια εισόδημα 200.000 (αφού τα 600.000 τα φάγαμε ήδη) ευρώ / 20 = 10.000 ευρώ, αλλά 600.000 / 20 = 30.000 ευρώ.

            Τα νούμερα είναι ενδεικτικά, αλλά καταλαβαίνεις τη λογική νομίζω. Το πράγμα αρχίζει και γυρίζει. Όπως σε ένα φαύλο κύκλο, το κακό κλίμα φέρνει ακόμα χειρότερο κλίμα, και βυθιζόμαστε, έτσι και στον ενάρετο κύκλο, το ένα καλό θα φέρνει το άλλο, και η ανάπτυξη θα έρθει σύντομα. Καλό κλίμα = Επενδύσεις = Ανάπτυξη = Θέσεις εργασίας = Παραγωγικότητα = Αύξηση διαθέσιμού εισοδήματος. Οι νέοι αν αφήσουν τα φλερτ με τα άκρα και τους λαϊκιστές, έχουν μπροστά τους μια τεράστια ευκαιρία… Η χώρα μας έχει τεράστιες δυνατότητες, και οι δυνατότητες αξιοποιούνται μόνο μέσα από την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα, τον καλό ανταγωνισμό, την φιλοδοξία και την ιδιωτική πρωτοβουλία.

          • MCA avatar
            MCA @ dim 15/05/2013 09:53:19

            Με το σχόλιο μου στα γραφόμενα σας δεν ήθελα να καταδείξω πια είναι η ορθή πολιτική που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα, αλλά ότι η φράση ΄΄Μαζί τα φάγαμε΄΄ κατά την άποψη μου είναι τελείως άστοχη. Εάν δε λέγεται από κάποιον που έχει ασκήσει πολιτική εξουσία είναι συκοφαντική και δυσφημιστική.
            Το μαζί τα φάγαμε δηλώνει, ξεκάθαρα 100% ΔΟΛΟ. Είναι τελείως διαφορετικό π.χ. από το ¨είμαστε συνυπεύθυνοι΄΄, το οποίο υποδηλώνει αμέλεια, αδιαφορία και πιθανόν δόλο. Άλλη η ποινή για έγκλημα από πρόθεση και άλλο από αμέλεια.
            Η κυρία Σούλα που ξυπνάει το πρωϊ, πηγαίνει τα παιδιά στο σχολείο, μετά πάει για δουλειά και το απόγευμα έχει να μαγειρέψει και να τα διαβάσει ή ο κύριος Τάκης που φεύγει το πρωϊ και γυρνάει το βράδυ στις 10 από το μαγαζί, δεν έχει τις γνώσεις, τον χρόνο και την πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση της χώρας που έχει ο κύριος Θόδωρος που είναι βουλευτής και η δουλειά του είναι ακριβώς αυτή.
            Ο κύριος Θόδωρος γνωρίζει στο 100% τις συνέπειες των αποφάσεων του, οι πολίτες όχι. Στον κύριο Θόδωρο μπορεί να καταλογισθεί ξεκάθαρα ΔΟΛΟΣ στον πολίτη όχι.
            Επειδή λοιπόν θέλει κάποιος να αποποιηθεί τις ατομικές του ευθύνες , να ελαφρύνει την συνείδηση του για τα λάθη που έχει κάνει, φορτώνοντας τα στους άλλους δεν σημαίνει ότι εγώ πρέπει να το δεχτώ.
            Το ΄΄Μαζί τα φάγαμε΄΄ δεν είναι ειλικρίνεια, ούτε ΄΄σου τα λέω ανοιχτά έξω από τα δόντια΄΄, είναι συκοφάντηση, δυσφήμηση και ψυχολογικός πόλεμος απέναντι σε ένα ολόκληρο λαό.
            Ειλικρίνεια είναι αυτό που έκανε ο Κων.Καραμανλής πριν τις εκλογές του 2009,όταν ουσιαστικά δήλωσε ότι θα πάρει σκληρά μέτρα διότι δεν υπάρχει άλλη λύση για να σωθεί η Χώρα. Μπορεί ο λαός να του γύρισε την πλάτη εκείνη την στιγμή γιατί δεν ήθελε να αντικρίσει την πραγματικότητα, όμως ουσιαστικά αυτή ήταν η αιτία κατά την γνώμη μου που κράτησε όρθια την ΝΔ στις εκλογές του 2012 , παρά την φθορά που υπέστη από την κυβέρνηση Παπαδήμου.
            Το ΠΑΣΟΚ δεν έφτασε στο 7 με 8% στις τελευταίες δημοσκοπήσεις μόνο λόγω ΄΄του λεφτά υπάρχουν΄΄ και του παρελθόντος του. Εξίσου σημαντική αιτία ήταν η γνώστη φράση του κυρίου Θόδωρου, διότι και κερατάς και δαρμένος πάει πολύ.

  11. B.Q avatar
    B.Q 13/05/2013 12:53:45

    α)Οι ''εδικοί'' υποστηρίζουν οτι για να επιστρέψουμε στα ποσοστά ανεργίας του 2009, απαιτούνται 15 χρόνια συνεχούς και σταθερής ανάπτυξης!! Ορατό;
    β) Επαναστατικές αλλαγές, συγκρούσεις με κατεστημένα, ρήξεις με τα συμφέροντα και ανατρεπτικές κινήσεις γενικώς, ΔΕΝ επιλέγονται. Το σύστημα-εξουσία, ναρκώνει αφάνταστα γλυκά και καταπίνει αργά τους αφελείς αθώους που αυτοπαραπλανώνται.... Απογοητευτικό;
    β) Επιτέλους ακούγεται οτι ο κ. Καρατζαφέρης θα επιστρέψει στο ...πάλκο ξανά, σε νέους πιό σπαρταριστούς και εμπνευσμένους ρόλους!!! Τέλειο;
    Εμένα αυτό που μου έχει λείψει, είναι η απαράμιλλη απαγγελία του Καβάφη σε ....ελεύθερη μετάφραση (πτώση), που μόνο εκείνος μπόρεσε τόσο μοναδικά να ...εκτελέσει!! Με σημάδεψε ανεξίτηλα η εκφραστικότητα και η πνευματικότητά του. Που αλλού αν όχι εδώ λοιπόν κι ετούτος, ο αξεπέραστος φωστήρας; Οψόμεθα...

  12. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 13/05/2013 13:29:05

    Φιλτατε κυριε Ροδινε, γραφετε, "Ουδέποτε πίστεψα πως κάποια διεθνής συνωμοσία μας επέβαλε τα μνημόνια". Πραγματι, καταστασεις που εχουν αποκαλυφθει και αναλυθει επανειλλημενως δεν μπορουν να χαρακτηριζονται πλεον ως "συνωμοσιες". Καντε τον κοπο να διαβασετε -ή να ξαναδιαβασετε- το πολυ ενημερωτικο βιβλιο της Naomi Klein "Το Δογμα του Σοκ", (πληρως τεκμηριωμενο, βασει βιβλιογραφιας).

    • dim avatar
      dim @ Μ.Γ 13/05/2013 23:26:48

      Πλήρως τεκμηριωμένο το "Το Δόγμα του Σοκ" ?? Χαχαχα, εδώ γελάνε...

      • Μ.Γ avatar
        Μ.Γ @ dim 15/05/2013 13:01:47

        Υποθετω οτι δεν το διαβασες, επειδη ειχε πολλες σελιδες και δεν συνοδευοτανε απο παιδικες ζωγραφιες.

  13. kiki64 avatar
    kiki64 13/05/2013 13:43:11

    Πολύ ωραίοι όλοι!! Ο Παπανδρέου τα έκανε όλα (η μάλλον τον έκαναν πρωθυπουργό για να τα κάνει). Αυτοί που συνεχίζουν το λάθος προφανώς - κατά την άποψη των περισσοτέρων- δεν έχουν καμμιά ευθύνη. Ο.Κ Και όταν τους κρεμάσει η Μέρκελ μετά τις εκλογές της, πάλι δεν θα έχουν????

  14. Σωτ Μητραλ avatar
    Σωτ Μητραλ 13/05/2013 14:14:08

    Κώστα,
    Personnel is policy...

    Ποτέ αλλοτε μια τοσο συντομη φραση δεν συνοψιζε τοσο πληρως το προβλημα.

  15. ΘΟΔΩΡΟΣ Κ. avatar
    ΘΟΔΩΡΟΣ Κ. 13/05/2013 14:19:57

    Κύριε Κώστα Καλημέρα
    Απέχω καιρό από το blog γιατί ακριβώς ανήκω σε αυτούς που όχι μόνο δεν πίστεψα στο μνημόνιο, αλλά αγωνίστηκα -όπως κάποτε ο Σαμαράς τον καιρό των Ζάππειων- ενάντια στη λογική του.
    Αυτό γιατί ακριβώς - όπως πολύ σοφά απέδειξε και ο γνωστός μαθητής και υποψήφιος φοιτητής στον Στουρνάρα- είναι ενάντια σε ότι ξέρω και πιστεύω για την οικονομία.
    Η αντίληψη κάποιων ότι έπρεπε να βάλουμε δερβέναγα για να κάνουμε κάποιες σωστές αλλαγές και συμμαζέματα ως Έλληνα, όχι μόνο με υποτιμά, αλλά κυρίως με κάνει να αισθάνομαι όλα αυτά που γράφετε .
    Δυστυχώς έχετε απόλυτα δίκιο σε ότι αφορά τα νούμερα και τις ΄΄επιτυχίες΄΄. Το τραγικότερο όλων είναι ότι ακόμα και τώρα που χωρίστηκε η κοινωνία σε τετρακόσια αλληλοσπαρασσόμενα κομμάτια, ακόμη κάποιοι πιστεύουν ότι το ΄΄διαίρει και βασίλευε΄΄ είναι μέγιστη πολιτική τέχνη και έτσι θα προσφέρουν στην Πατρίδα.
    Δεν ξέρω πλέον ποια μπορεί να είναι τώρα η λύση, αλλά σίγουρα όχι αυτή που ΄΄τρέχει΄΄ .
    Αν μάλιστα αντιληφθούν όλοι τι πρόκειται να συμβεί έως το επόμενο Φθινόπωρο, τότε θα καταλάβουν πολύ καλά τι λέω.
    Τέλος είναι πολύ λυπηρό να παρουσιάζεται τώρα από την κυβέρνηση ως μεγάλη επιτυχία το ενδεχόμενο ΄΄ επιτυχημένο ταξίδι΄΄ του πρωθυπουργού στην Κίνα, χωρίς να γίνεται μνεία στο παρελθόν της ΝΔ (σχέσεις με Πούτιν, Κίνα, ποιος έφερε την cosco;, ποιος προχώρησε τα ενεργειακά , κ.λ.π).
    Μικρά κομπλεξικά & ανίκανα ανθρωπάκια.
    Φτάσανε στο σημείο, για πρώτη φορά στα παγκόσμια κοινοβουλευτικά χρονικά των δυτικών δημοκρατιών, να επιστρατεύουν προκαταβολικά κλάδο εργαζομένων πριν καν απεργήσουν (με ανοικτή μάλιστα ημερομηνία). Αυτό μάλιστα γράφτηκε στην Ιστορία και το δυσάρεστο είναι ότι χρεώνεται απόλυτα στη Ν.Δ.
    Σιγά -σιγά θα απαγορεύσουν κατ η συνάθροιση άνω των δύο ατόμων.
    Καλή συνέχεια.

  16. Αρχιμήδης11 avatar
    Αρχιμήδης11 13/05/2013 15:34:01

    Aγαπητοί blue nile και Κώστα Ροδινέ, σ΄αυτή σας την ανάρτηση λέτε ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ για τους επικυρίαρχους που ώφειλε να πεί στον Ελληνικό λαό ο Σαμαράς, αλλά δεν τόλμησε και μετατράπηκε σε συνεργάτη τους... Τα επόμενα 15-20 χρόνια, μόνο όσοι Ελληνες δεν θα έχουν τις στοιχειώδεις δυνατότητες να μεταναστεύσουν, ήτοι ο άμαχος πληθυσμός, θα παραμείνουν στη χώρα.

    "Ακόμα και ο μη ειδικός γνωρίζει ότι με την ανεργία κοντά στο 30% και εκείνη των νέων στο 64% η χώρα δεν έχει ελπίδα. Ποιοί θα μείνουν για να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της; Ξέρετε πόσα χρόνια και τι ρυθμοί απαιτούνται για να επιστρέψει η ανεργία σε ανεχτά επίπεδα; Ποιός θα επενδύσει με τον ΦΠΑ στο 23%, ένα φορολογικό νομοσχέδιο …κάθε μήνα και ένα διαρκές κλίμα αβεβαιότητας; Το φάρμακο που χορηγήθηκε στην Ελλάδα προσπάθησε να λύσει ανεπιτυχώς ένα πρόβλημα και δημιούργησε ένα ακόμα χειρότερο, αυτό της ανεργίας. Που αντιμετωπίζεται και δυσκολότερα."

    Αυτή η παράγραφος τα λέει όλα. Μόνο αν κινηθούμε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση με ΕΝΙΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ στα πότυπα του Ισραηλ το 1948, μπορούμε να ξαναγεννήσουμε την Εθνική Ελπίδα. Αλλοιώς, ο σώζων εαυτόν, σωθήτω...

  17. Nik avatar
    Nik 13/05/2013 16:33:09

    "H λύση, όμως, δεν μπορεί παρά να είναι πολιτική." Εδώ σταμάτησα την ανάγνωση. Διότι "πολιτική" σημαίνει ότι ο κάθε ανίδεος που κατάφερε να μαζέψει μερικούς ψήφους, είτε για ιδία χρήση είτε ως μεταπράτης, δικαιούται να βάλει χέρι. Είδαμε που μας πήγαν οι ανίδεοι και οι "πολιτικοποιημένοι".

    Η αναδιοργάνωησ του κράτους, το κτηματολόγιο, η επίσπευση διαδικασιών για επενδύσεις, η κατάργηση χιλιάδων άχρηστων νόμων, και άλλα είναι θέματα ΤΕΧΝΙΚΑ. Δεν χρειάζεται κανένα "πολιτικό όραμα" για να γίνουν.

    • παπαδοπουλος ηλίας avatar
      παπαδοπουλος ηλίας @ Nik 13/05/2013 19:05:43

      ναι με ΤΕΧΝΙΚΕΣ του τίπου "3 το λάδι,3 το ξύδι, 6 το λαδόξυδο"!!!
      Τα οράματα και τα σχέδια τα έχουν οι πολιτικοί,την εφαρμογή τους έχουν οι τεχνικοί.

  18. theo1611 avatar
    theo1611 13/05/2013 18:47:40

    O διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες.

    Στο διά ταύτα λοιπόν.

    Μία ανεξάρτητη επιτροπή να κάνει αποτίμηση του προγράμματος. Ωραία!

    Όχι πάλι π.χ., όμως, όταν φτάνουμε στο διά ταύτα!

    Βάζεις κριτήρια (αντικειμενική, υπεράνω πάσης υποψίας, κλπ).

    Ποιές είναι οι εναλλακτικές και γιατί πρέπει να προκριθεί Επιτροπή του Ευρωκοινοβουλίου.

    Στο διά ταύτα, δεν καθαρίζουμε με ένα π.χ., ένα ενδεχομένως, κλπ, κλπ, δεν συμφωνείτε κ. Ροδινέ?

    Ποιό είναι το διά ταύτα και τι δουλειά απαιτείται για να γίνει και να πάμε παραπέρα?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ theo1611 13/05/2013 22:51:10

      Θεωρώ οτι το Ευρωκοινοβούλιο (είχε άλλωστε δια του Προέδρου του εκφράσει την επιθυμία να σχηματιστεί μια δική του τρόϊκα) είναι το μόνο δημοκρατικά νομιμοποιημένο σώμα (και περισσότερο αντιπροσωπευτικό) για να κάνει αυτήν την αξιολόγηση.
      Με τους ,....τεχνοκράτες τα είδαμε τα ...έργα τους.
      Και προφανώς, είναι λίγο άκομψο να κάνουμε εμείς μια αξιολόγηση για χρήματα που μας δανείζουν άλλοι.
      Θεωρώ, λοιπόν, μια επιτροπή με εχέγγυα δημοκρατικής νομιμότητας και αντιπροσωπευτικότητας, μπορεί να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα την αξιοπιστία των οποίων ουδείς θα διανοηθεί να αμφισβητήσει.

      • theo1611 avatar
        theo1611 @ Κώστας Ροδινός 14/05/2013 18:46:01

        Ok Σας ευχαριστώ..

  19. ~Mara~ avatar
    ~Mara~ 13/05/2013 23:37:43

    Αγαπητέ Κώστα, μεθοδευμένη επιστροφή Καρατζαφέρη στην Ν.Δ.???
    Το δεκανίκι του Γιωργάκη???
    Τον μεγαλύτερο και χειρότερο υβριστή του Κώστα Καραμανλή???
    Λυπάμαι... αλλά σηκώνω τα χέρια ψηλά...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ~Mara~ 14/05/2013 00:20:13

      Για τον Σαμαρά ξέχασες τι έλεγε...

      • δημης avatar
        δημης @ Κώστας Ροδινός 14/05/2013 02:48:56

        Πιστεύω ΟΛΟΙ ΜΑΣ να έχουμε σίγουρα ξεχάσει ότι όσο πιό πολύ βρίσει κάποιος (δηλ δεν έχει επιχειρήματα άρα ...) και διαγραφεί η επάνοδός του κρίνεται ΕΠΙΤΥΧΙΑ... καί ο ίδιος αναβαθμίζεται....

      • ~Mara~ avatar
        ~Mara~ @ Κώστας Ροδινός 14/05/2013 08:13:04

        Εγώ δεν ξέχασα....
        Ελπίζω... όχι και ο Σαμαράς.

  20. GO avatar
    GO 14/05/2013 09:45:42

    Γιατί; Δεν διακρίνετε την απελπισία; Δεν διακρίνετε την απροθυμία; Την ορφανή χρήσεως λυχνία, δεν την βλέπετε;
    Σχολιάστε αυτά καλλίτερα, γιατί τα πολιτικά σχόλιά σας ψιλοπροκαλούν.

    • Geros avatar
      Geros @ GO 14/05/2013 13:45:10

      Αν σας προκαλούν έχετε δυο εναλλακτικές :
      1. Μην τα διαβάζετε.
      2. Απαντήστε με τον ίδιο ή με όποιον τρόπο θέλετε.

      Κάτι για ελευθερία του λόγου έχετε ακουστά?

      • GO avatar
        GO @ Geros 14/05/2013 19:50:41

        Ασφαλώς! Ασφαλώς!
        Άλλωστε, αυτό ακριβώς έκανα.

  21. cp avatar
    cp 14/05/2013 20:37:39

    Πολύ σωστά τα λέτε κε Ροδινέ ,
    Κάποτε δούλευα σε μια Κοινοπραξία σε χώρα της Μ.Ανατολής.
    Επειδή οι σχέσεις των εταίρων δεν ήταν καλές ,όταν θέλαμε να μιλήσουμε για τον cp , λέγαμε: O cp είναι πολιτικός μηχανικός ,εχει την θέση του υπευθύνου στο εργοτάξιο του Α κτιρίου και τον ΠΛΗΡΩΝΕΙ η εταιρεία......
    Ο τεχνοκράτης πληρώνεται για ένα συγκεκριμένο project , από μια συγκεκριμένη πηγή και πάντα είναι "his master's voice" !
    Και φυσικά , αν είναι ιδίως ξένος ,δεν δίνει δεκάρα για τους ιθαγενείς !
    Η μόνη "ευαισθησία" του είναι η αμοιβή του και η ασφάλεια του .
    Εμείς θα φτιάξουμε την χώρα ,όχι οι ξένοι !

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.