Φωτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Φωτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ
10/04/2020 16:40
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πέτσας: Η ενημέρωση των πολιτών είναι η άμυνα της πολιτείας απέναντι στα fake news

Η ενημέρωση των πολιτών είναι η βέλτιστη άμυνα της Πολιτείας απέναντι σε ανυπόστατα, αβάσιμα και επικίνδυνα fake news τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ενημερώνοντας την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για τη διαχείριση των κονδυλίων ενημέρωσης για τον κορονοϊό, κατόπιν αιτήματος βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφερόμενος στην τρέχουσα φάση ενημέρωσης των πολιτών, ο κ. Πέτσας σημείωσε ότι αυτή δεν σταματά στο τέλος Απριλίου. Αντίθετα, τώρα θα μπούμε στην πιο δύσκολη φάση της, είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και συνέχισε: Η διαδικασία επιστροφής στην κανονικότητα θα είναι αργή και μακρόσυρτη. Δεν θα γίνει από την μια μέρα στην άλλη. Η έναρξη της επιστροφής εξαρτάται από όλους μας, διότι τίποτα δεν έχει κριθεί οριστικά.

Όπως εξήγησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μέσω της εκστρατείας ενημέρωσης, θα διασφαλίσουμε ότι στη περίοδο μετάβασης στην κανονικότητα, οι Έλληνες θα ενημερώνονται έγκαιρα και έγκυρα: Έχουμε υποχρέωση να σχεδιάσουμε πρόγραμμα με στοχευμένα μηνύματα, για διαφορετικές κοινωνικές και ηλικιακές ομάδες, για διαφορετικούς κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας, «καθώς η άρση των περιοριστικών μέτρων δεν θα είναι οριζόντια και ταυτόχρονη».

Σχολιάζοντας μάλιστα την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το κόστος της εκστρατείας ενημέρωσης που, όπως o κ. Πέτσας παρατήρησε, ανέρχεται σε 11 εκατ. ευρώ, αντιστοιχεί στο 0,16% του συνόλου των μέτρων και δεν προβλέπει εκπτώσεις στις εταιρείες που θα την αναλάβουν, σημείωσε: «Πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους, ότι το πεδίο της υγείας και ασφάλειας των πολιτών δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση. Στα θέματα αυτά, οι αντιπολιτευτικές κορώνες πρέπει να μπαίνουν στην άκρη».

Διαβεβαίωσε επίσης ότι η κυβέρνηση θα κάνει ότι χρειαστεί για τον περιορισμό των συνεπειών πανδημίας. Γνώμονάς μας είναι η προστασία της υγείας των πολιτών καθώς έχει ανεκτίμητη αξία κάθε ζωή, που σώζεται, καθώς και η απόλυτη διαφάνεια στα χρήματα των φορολογουμένων, επανέλαβε.

Απαντώντας στο ζήτημα της αναβολής της υποχρέωσης πληρωμής της ετήσιας δόσης των τηλεοπτικών αδειών, που επίσης έθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Πέτσας διευκρίνισε: Το οφειλόμενο ποσό δεν χαρίζεται ούτε διαγράφεται. Η υποχρέωση πληρωμής της δόσης για το 2020 απλώς μετατίθεται χρονικά και οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα την καταβάλουν, ενώ η φετινή δόση θα επιμεριστεί στις δόσεις των επόμενων ετών.

Όπως είπε ο κ. Πέτσας, λόγω της πανδημίας καταγράφηκε μείωση των εσόδων των τηλεοπτικών σταθμών, «οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας». Η σχετική πρόβλεψη αφορά όλα τα κανάλια εθνικής εμβέλειας, με στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της πολυφωνίας και τη διαφύλαξη των θέσεων εργασίας.

Η διάταξη δεν προβλέπει απαλλαγή, διαγραφή ή έκπτωση πληρωμής από συνολικό τίμημα απόκτησης της άδειας. «Οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να είναι υπόχρεες για το σύνολο ποσού της άδειας, συνολικού ύψους 35 εκατ. ευρώ».

Έφερε μάλιστα το εξής παράδειγμα: Ένα κανάλι που έχει καταβάλει δύο δόσεις (2χ3,5κ) δηλαδή 7 εκατ., έχει υποχρέωση να καταβάλει τα υπόλοιπα 28 εκατ. σε 7 δόσεις αντί 8, δηλαδή, αντί να καταβάλει δόση 3,5 εκατ. θα πληρώνει από τον επόμενο χρόνο, 4 εκατ. ευρώ ανά δόση.

Για την κυβέρνηση, πρόσθεσε ο κ. Πέτσας, η διαφύλαξη της πολυφωνίας, της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας, αποτελεί αδιαπραγμάτευτο στόχο, ιδιαίτερα σήμερα που οι σταθμοί συμβάλλουν σημαντικά στην ενημέρωση για τα μέτρα και επιπλέον ψυχαγωγούν τους πολίτες επειδή "μένουμε σπίτι".

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αναρωτήθηκε εάν συμφωνούμε όλοι ότι η ενημέρωση μπορεί να σώσει κυριολεκτικά ζωές; Εύχομαι να μην υπάρχει κανείς που δεν κατανοεί αυτή την αυτονόητη αλήθεια και «παρακαλώ να διευκρινιστεί ιδίως από της αξιωματική αντιπολίτευση. Εάν κάποιοι αμφισβητούν την ανάγκη ενημέρωσης, αναρωτιέμαι ποια είναι η επιδίωξή τους.. Να μην κάνουμε εκστρατεία ενημέρωσης; Να αφήσουμε τους πολίτες στο σκοτάδι άγνοιας; Να τους αφήσουμε στην παραπληροφόρηση των "fake news", της ανεύθυνης σπερμολογίας, των αβάσιμων φημών και των θεωριών συνωμοσίας; Δεν καταλαβαίνουν ότι όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, θεριεύουν η ανασφάλεια, ο φόβος και ο πανικός; Τι θέλουν; Να παίξουμε κορώνα-γράμματα τη ζωή και υγεία των πολιτών; Χωρίς οργάνωση και στόχους; Είναι δυνατόν να βάζουν τις κομματικές επιδιώξεις πάνω από το συλλογικό καλό;».

Εμείς τόνισε ο κ. Πέτσας, δεν κάνουμε επιλεκτικές ή χαριστικές ρυθμίσεις, ούτε εκμεταλλευόμαστε την παρούσα κρίση για να ελέγξουμε τους "αρμούς της εξουσίας", όπως είπε ο κ. Τσίπρας. Μόνο μας μέλημα είναι να συμβάλουμε σε ομαλή λειτουργία κάθε υγιούς επιχείρησης, θέλουμε η έξοδος από την κρίση να γίνει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τους εργαζόμενους, την οικονομία και το κοινωνικό σύνολο. Ο δικός μας δρόμος είναι καθαρός και οδηγεί σε έξοδο από την πανδημία με ασφάλεια, ώστε να βγούμε όλοι μαζί από την καραντίνα, αισιόδοξοι δυνατοί και ενωμένοι, κατέληξε.

Πέτσας: Η εκστρατεία ενημέρωσης για την πανδημία θα αφορά και τα περιφερειακά ΜΜΕ

Η εκστρατεία ενημέρωσης για την πανδημία θα αφορά και τα περιφερειακά κανάλια, διαβεβαίωσε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, και κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας κατά τη δευτερολογία του στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Γίνεται η μέγιστη προσπάθεια να πλησιάσουμε στο 30% (της εκστρατείας) παρότι είναι κατ' εξαίρεση η διαδικασία, για να έχουμε τη μέγιστη δυνατή απήχηση, είπε ο κ. Πέτσας, τονίζοντας ότι «θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για τη βέλτιστη δυνατή κατανομή».
Απαντώντας στον προβληματισμό βουλευτών γιατί δεν έγινε διαγωνισμός, αλλά απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Initiative, ο κ. Πέτσας επισήμανε ότι ένας διαγωνισμός θα διαρκούσε 6-8 μήνες κατ' ελάχιστον και αναρωτήθηκε τι σημασία θα είχε να κάναμε καμπάνια περιορισμού της πανδημίας και ενημέρωση στο τέλος της χρονιάς; Θα θρηνούσαμε χιλιάδες θύματα (έως τότε). «Δεν είμαστε για να κρυβόμαστε, είμαστε για να αναλαμβάνουμε ευθύνες» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πέτσας. Εξέφρασε επίσης την απορία γιατί δεν υπήρξε πλαίσιο για ταχείες διαδικασίες, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι «ενδεχομένως το επόμενο χρονικό διάστημα να καταλήξουμε, ύστερα από συζήτηση, να πάμε σε ένα πλαίσιο που να δίνει κατευθύνσεις στην κυβέρνηση να αντιμετωπίζει τέτοια θέματα με ταχύτητα».
Ειδικότερα για την Initiative, είπε ότι είναι εγνωσμένη στο χώρο, ότι μπορεί να φέρει σε πέρας το μεγάλο φόρτο που της ανατέθηκε, καθώς και ότι «δεν παίρνει το ποσό των 11 εκατ., παίρνει την προμήθεια του 3%», και δεν τιμολογούνται τα ποσά στην εταιρία. Το υπουργείο Οικονομικών πληρώνει απευθείας όσους συμμετέχουν στην προβολή μηνυμάτων. Διευκρίνισε επίσης ότι «στο τέλος θα έχουμε πλήρη εικόνα ποιοι έχουν συμμετάσχει στην καμπάνια και πόσα πήρανε». Εξάλλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτού του ΜέΡΑ25 και αντιπροέδρου της Βουλής Σοφίας Σακοράφα, ο κ. Πέτσας διαβεβαίωσε ότι η πληρωμή των ΜΜΕ θα προαπαιτεί τη συγκέντρωση των καταχωρίσεων (αποκομμάτων εφημερίδων, στιγμιοτύπων οθόνης ηλεκτρονικών σελίδων κ.ά.).

Ενημερωτική καμπάνια πριν ανοίξουν τα σχολεία

Σχολιάζοντας τοποθετήσεις βουλευτών για την ενημέρωση ειδικών ομάδων του πληθυσμού, ο κ. Πέτσας είπε ότι θα πρέπει να είμαστε πιο στοχευμένοι στα διαφημιστικά μας μηνύματα για να προσεγγίσουμε τέτοιες ομάδες. Απαντώντας στην κ. Σακοράφα για το πότε θα ξεδιπλώσουμε μια στρατηγική εξόδου, είπε ότι θα πρέπει να έχουμε πρώτα τη γνώμη ειδικών, και μετά να στοχεύσουμε στα (ειδικά) κοινά. Πριν ανοίξουν τα σχολεία, για παράδειγμα, θα προηγηθεί καμπάνια σε μαθητές και γονείς, είπε ο κ. Πέτσας. Με αφορμή, δε, το πρόσφατο κρούσμα σε οικισμό Ρομά, και μιλώντας για τα Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, είπε ότι προσπαθούμε να απομονώσουμε τον πληθυσμό, ειδικά τους πιο ευάλωτους, όπως οι ηλικιωμένοι και οι έχοντες υποκείμενα προβλήματα. «Εάν υπάρξουν εκεί μαζικά κρούσματα, θα πρέπει να γίνει στεγανοποίηση της περιοχής, όπως με τον οικισμό των Ρομά στη Λάρισα» είπε ο κ. Πέτσας.
Στην αντιπρόταση του πρώην προέδρου της Βουλής, Νίκου Βούτση για αποσυμφόρηση των νησιών αντί της στεγανοποίησης των δομών, ο κ. Πέτσας είπε ότι ήδη μειώνεται ο αριθμός (προσφύγων) στα νησιά. Αυτό που επίσης κάνουμε, πρόσθεσε ο κ. Πέτσας, είναι να αξιοποιήσουμε την πρόταση της Ευρωπαίας Επιτρόπου κ. Γιόχανσον, και ευτυχώς έχουν ανταποκριθεί ήδη οι δήμοι της Χίου, της Δυτικής Λέσβου και της Μυτιλήνης, που έχουν δεχθεί την προσωρινή μετεγκατάσταση σε άλλες δομές, ώστε να αραιώσει ο πληθυσμός.
Απαντώντας και πάλι στον κ. Βούτση για το θέμα της ενίσχυσης του Τύπου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι το υπάρχον πλαίσιο ήταν ανεφάρμοστο. Τόνισε μάλιστα ότι σύντομα, επίκειται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για την ενίσχυση του Τύπου (συμπεριλαμβανομένου και του περιφερειακού) με κριτήρια να μην υπάρχουν τα υπάρχοντα προβλήματα, δηλαδή της δεοντολογίας, μέσω μιας επιτροπής που θα υποδεικνύεται από τις ενώσεις του Τύπου, και της ανακατανομής των ποσών, ώστε οι επιχειρήσεις με 300 εργαζόμενους να μην παίρνουν τα ίδια χρήματα με τις επιχειρήσεις των 20 ατόμων. «Αυτό είναι είναι θέμα ημερών. Περιμένουμε τη γνωμοδότηση της ΚΕΜΚΕ (Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων) για να προχωρήσουμε στην έκδοση ΚΥΑ, για την ενίσχυση εφημερίδων πανελλαδικής και περιφερειακής κυκλοφορίας» είπε συγκεκριμένα ο κ. Πέτσας.Στο θέμα της Digea και της μέριμνας για τα περιφερειακά κανάλια, που έθεσε ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Β. Κεγκέρογλου, ο κ. Πέτσας είπε ότι «κανένα σήμα δεν θα διακοπεί». Προανήγγειλε μάλιστα ότι τις επόμενες ημέρες θα αναληφθεί πρωτοβουλία, σε συνεννόηση με τις δύο πλευρές ώστε να βρεθεί κοινός τόπος».

ΣΥΡΙΖΑ: Διαφάνεια στη διάθεση των κονδυλίων για την ενημέρωση των πολιτών

Ζήτημα δημοκρατίας, χαρακτήρισε τον πλουραλισμό και την πολυφωνία στην ενημέρωση του ελληνικού λαού, ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης, μιλώντας σήμερα, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, που συνεδριάζει με αντικείμενο την πίστωση για την επικοινωνιακή και ενημερωτική καμπάνια κατά του κορονοϊού.

«Το θέμα της ενημέρωσης είναι σημαντικό, όπως σημαντικό είναι να τηρούνται οι αρχές διαφάνειας. Βεβαίως υπήρξαν αναγκαίοι περιορισμοί στην κίνηση των πολιτών και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, στα όρια των προβλέψεων του Συντάγματος. Σε αυτές τις συνθήκες χρειάζεται βεβαίως πολυφωνία, πληροφόρηση, πλουραλισμός. Υπήρχε έτοιμο σχέδιο από τη ΓΓ Τύπου, για την υποστήριξη του Τύπου, το οποίο θα μπορούσε να επεκταθεί για να στηριχθούν εργαζόμενοι και επιχειρήσεις ΜΜΕ, που σε αυτή τη φάση μπορούν και πρέπει να λειτουργούν. Αυτό το σχέδιο μπήκε στην άκρη», ανέφερε ο Νίκος Βούτσης και επισήμανε ότι «η αρμοδιότητα αυτή δόθηκε σε μια εταιρεία, χωρίς να έχει καταστεί σαφές, με ποια διαδικασία ορίστηκε ανάδοχος του έργου διαχείρισης του κονδυλίου για τα ΜΜΕ, με συνέπεια να μην αναγράφονται στη Διαφάνεια τα μέσα στα οποία δίνονται τα ποσά, ποια ποσά δίνονται και με ποια κριτήρια».

Ο κ. Βούτσης υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση οφείλει να δώσει διευκρινίσεις και αναφορικά με την αναστολή της δόσης, που πρέπει να καταβάλλουν οι τηλεοπτικοί σταθμοί για τις άδειες που πήραν. Επισήμανε εξάλλου ότι, η πίστωση για την ενημερωτική καμπάνια μαζί με το κονδύλιο για τους περιφερειακούς σταθμούς, φθάνουν το ποσό των 45 εκατομμυρίων και γι΄αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ θέτει ζήτημα ενημέρωσης και διαφάνειας για τη διάθεση αυτών των κονδυλίων.

«Ακούμε περί πλουραλισμού και πολυφωνίας, αλλά πόσο οι πολίτες άκουσαν την αντιπολίτευση, τις ενστάσεις, την κριτική, τους εργαζόμενους, τις συναινέσεις ή τις αντιπαραθέσεις; Επί παραδείγματι η Βουλή λειτουργεί. Πείτε μου σε ποια διάρκεια δελτίου, ενημερώθηκε ο ελληνικός λαός για τις προτάσεις, τις ενστάσεις των κομμάτων; Ποιος χρόνος διατέθηκε από τα ΜΜΕ για τη μετάδοση των αναλυτικών προτάσεων που κατατέθηκαν σε διακαναλική συνέντευξη; Την ίδια ώρα κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η ύφεση», παρατήρησε ο Νίκος Βούτσης και ζήτησε ακρόαση και από το ΕΣΡ για να διακριβωθεί κατά πόσο μπορεί να ασκήσει την αρμοδιότητα που έχει για την τήρηση του χρόνου που πρέπει να διατίθεται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς για την προβολή των θέσεων των πολιτικών κομμάτων.

Στο κλίμα αυτό, ο Νίκος Βούτσης, κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, συγκεντρωτικά στοιχεία για τα ενημερωτικά προγράμματα, κατά τη διάρκεια ενός 24ωρου. «Θα δείτε ότι είναι ανατριχιαστική η εικόνα. Υπάρχει ένα ενιαίο και μόνο αφήγημα. Το κυβερνητικό αφήγημα. Σεβαστό ότι υπάρχει αυτό το αφήγημα αλλά έχει καταργηθεί απολύτως η πολυφωνία, η αντιπαράθεση, η σύνθεση, η συναίνεση», είπε ο κ. Βούτσης και προσέθεσε: «Όλος ο κόσμος παρακολουθεί, με μεγάλη αγωνία, όλες τις εκφάνσεις και πλευρές της κρίσης. Αυτός ο χώρος, ο χώρος της ενημέρωσης δεν μπορεί να χειραγωγείται, δεν μπορεί να αποκρύπτει».

ΚΙΝΑΛ: «Ναι» στην ενίσχυση των ΜΜΕ με διακομματική ευθύνη

Υπέρ της ενίσχυσης των μέσων ενημέρωσης και των εργαζομένων τους, αλλά με μέτρα που θα αποφασιστούν από διακομματική επιτροπή, τάχθηκε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου, κατά την ενημέρωση που έκανε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Στέλιος Πέτσας σχετικά με το κονδύλι ύψους 11 εκατ. ευρώ για την διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε στο Σπίτι».

Παράλληλα τόνισε ότι δεν υπάρχει σοβαρή στήριξη των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης, ζητώντας να δοθεί το 30% από το κονδύλι για τη στήριξη τους.

«Το ζήτημα της κρίσης από τη πανδημία του κορονοϊού δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με στείρους αντιπολιτευτικούς λαϊκισμούς από όπου και αν προέρχονται. Εμείς λέμε όχι στις πολιτικές σκοπιμότητες όχι στην εργαλειοποίηση της κρίσης. Λέμε ναι στην υπεύθυνη δράση και δράση όλων όσων εμπλέκονται σε αυτή τη διαδικασία», τόνισε ο κ. Κεγκέρογλου.

Όπως είπε ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ, «η υπεύθυνη ενημέρωση είναι απαραίτητος όρος για τη κοινωνία, ώστε να συγχρονιστεί με αυτό που όλοι επιδιώκουν και φαίνεται να υπάρχει ένα μίνιμουμ συνεννόησης» και πρόσθεσε ότι «εμείς λέμε ναι στη πλουραλιστική ενημέρωση με διακομματική συνεννόηση όμως».

Παράλληλα, κάλεσε τη κυβέρνηση «να αναθεώρηση τη στάση της και να ενισχύσει τα περιφερειακά μέσα ενημέρωσης και ταυτόχρονα τους εργαζομένους τους, ώστε να αναπληρωθούν τα εισοδήματα τους που έχουν μειωθεί σημαντικά λόγω της κρίσης».

«Εμείς λέμε ναι στην ενημέρωση όμως πρέπει να υπάρχει πλουραλισμός και να γίνει με διαφάνεια και δίκαια, αντικειμενικά κριτήρια η κατανομή των κονδυλίων για την ενίσχυση των μέσων ενημέρωσης. Υπάρχει νόμος που καθορίζει ότι το 30% πάει στα περιφερειακά μέσα και πρέπει να τηρείται», υπογράμμισε και προσέθεσε:

«Με τα κριτήρια της εφαρμογής του νόμου, και τα μέσα ενημέρωσης και τους εργαζόμενους τους μπορούμε να στηρίξουμε και να έχουμε ενημέρωση και πλουραλισμό και ανάδραση των ΜΜΕ. Πρέπει να διορθωθούν τα μέτρα και να πάρουμε σωστές αποφάσεις μέσα από διακομματική ευθύνη. Πρέπει να δοθεί στα περιφερειακά ΜΜΕ το 30% της χρηματοδότησης για την ενημερωτική καμπάνια. Πρέπει για τα όποια μέτρα να αποφασιστεί μέσα από διακομματική ευθύνη και όχι από μία κυβέρνηση ή δικομματικά. Πρέπει στη πράξη να φανεί ότι δεν αξιοποιείται η κρίση για πολιτικές σκοπιμότητες», κατέληξε ο κ. Κεγκέρογλου.

ΚΚΕ: Δεν μπορεί τα μηνύματα του κράτους να μεταδίδονται με όρους διαφήμισης

«Είναι φυσικά σημαντικό στοιχείο η ενημέρωση των πολιτών από την πολιτική προστασία, αλλά η ενημέρωση, ειδικά σε τέτοιες συνθήκες, πρέπει να αφορά και τα μέτρα που οφείλει να παίρνει το κράτος για τη δημόσια υγεία και την κάλυψη των αναγκών του δημόσιου συστήματος υγείας. Θέλουμε καθεστώς πλήρους διαφάνειας, ειδικά για τις δημόσιες δαπάνες, δεδομένου ότι είναι μεγάλες οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν από το κράτος», ανέφερε η βουλευτής του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής με αντικείμενο την επικοινωνιακή-ενημερωτική καμπάνια στα ΜΜΕ, για τα μέτρα πολιτικής προστασίας.

«Δεν υπήρξε ενημέρωση σε ποια Μέσα και με ποια κριτήρια γίνεται η κατανομή της δαπάνης. Το κράτος οφείλει να ενημερώνει τον ελληνικό λαό και δεν πιστεύουμε ότι η ενημέρωση αυτή πρέπει να γίνεται με όρους διαφημιστικής καμπάνιας», είπε η βουλευτής και επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ ότι το κράτος έχει τη δυνατότητα να δεσμεύει τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό χρόνο για να προβάλλονται δωρεάν αυτά τα μηνύματα.

«Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κατανοούμε ότι σε τέτοιες κρίσεις πλήττεται και κομμάτι του Τύπου αλλά θα μπορούσαν να προβλεφθούν άλλα μέσα για τη στήριξη της λειτουργίας του και των εργαζομένων», είπε η Μαρία Κομνηνάκα και πρόσθεσε: «Δεν διασφαλίζεται η πολυφωνία, αφού ο χρόνος που διατίθεται στην αντιπολίτευση είναι πολύ περιορισμένος για τις θέσεις της, όπως περιορισμένος είναι ο χρόνος που δίνεται σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό που δίνουν στην πρώτη γραμμή τη μάχη αλλά έχει εξαφανιστεί η φωνή τους, αναφορικά με τις ανάγκες του συστήματος. Δεν μπορεί τα μηνύματα του κράτους να μεταδίδονται με όρους διαφήμισης και δεν πρέπει να αφήνονται χαραμάδες για αμφισβητούμενες συναλλαγές και να δημιουργείται έδαφος για να δημιουργούνται ερωτηματικά για τέτοιες δαπάνες».

Με απευθείας αναθέσεις μοιράζονται εκατομμύριαστη χώρα μας επισημαίνει το ΜέΡΑ25

«Με απευθείας αναθέσεις μοιράζονται εκατομμύρια στη χώρα μας την ίδια ώρα που κάποιοι μένουν εκτός της μέριμνας σε αυτή την μεγάλη κρίση», επισήμανε η βουλευτής του ΜέΡΑ 25 Σοφία Σακοράφα, στη συζήτηση που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής για την δαπάνη κάλυψη της ενημερωτικής καμπάνιας κατά του κορονοϊού.

Η βουλευτής κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει «γιατί πρέπει να διατεθεί αυτό το ποσό, από την στιγμή που τα κανάλια παίζουν όλη την ημέρα ενημερωτικές εκπομπές για τον κορονοϊό», σημειώνοντας πάντως ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα για τη στήριξη των εργαζομένων στον Τύπο και τα ΜΜΕ. Επισήμανε εξάλλου ότι «υπάρχουν σοβαροί προβληματισμοί για την επιλογή της συγκεκριμένης εταιρείας που θα διαχειριστεί το κονδύλι των 11 εκατομμυρίων ευρώ», επικαλούμενη καταγγελίες που έχουν γίνει κατά το παρελθόν σύμφωνα με τις οποίες, όπως είπε, είχε διακριτική μεταχείριση για ΜΜΕ.

Η κ. Σακοράφα αναφέρθηκε και στην ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ για τη στήριξη των ΜΜΕ και των εργαζομένων. Κάλεσε ταυτόχρονα την κυβέρνηση, «επειδή τα 11 εκατομμύρια είναι δημόσιο χρήμα» να ενημερώσει ποια ανεξάρτητη αρχή θα ελέγξει ότι τα χρήματα αυτά δόθηκαν με κανόνες ισονομίας και με τήρηση κριτηρίων. Επίσης με ποιον τρόπο θα ελεγχθεί ότι τηρήθηκε από τα ΜΜΕ η υποχρέωση μετάδοσης των μηνυμάτων.

«Η διαφάνεια δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης, όπως προκύπτει από τη διαδικασία που ορίζεται στην απόφαση για τη διάθεση του κονδυλίου», ανέφερε η βουλευτής του ΜέΡΑ 25 και τόνισε ότι αυτά τεκταίνονται την ίδια ώρα που δεν έχουν δοθεί ακόμη σαφείς απαντήσεις για την κάλυψη των αναγκών στο δημόσιο σύστημα υγείας. Επίσης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να οργανωθεί και η ενημέρωση του πληθυσμού για το πώς θα βγει από το σπίτι, όταν τα μέτρα αρθούν.

«Μέχρι τώρα το "Μένουμε Σπίτι" το ακούγαμε όμορφα, μετά έγινε μια αυστηρή διαδικασία, μετά μια τιμωρητική διαδικασία. Καλό είναι λοιπόν να μας πείτε και πως θα βγούμε από το σπίτι, με ποιο τρόπο και με ποιο ρυθμό θα βγούμε από τη διαδικασία αυτή και αν μέχρι τότε θα έχουν ελεγχθεί οι πολίτες για να ξέρουμε πόσοι είναι υγιείς», παρατήρησε η βουλευτής και τόνισε ότι δεν υπάρχει πληροφόρηση για τα μέτρα προστασίας στις φυλακές, στα κέντρα φιλοξενίας, στα στρατόπεδα, ούτε και για τα μέσα προστασίας στους ένστολους, που έρχονται σε επαφή με πολύ κόσμο και πρέπει και εκείνοι να επιστρέφουν υγιείς το βράδυ στις οικογένειες τους.

Ανάγκη περαιτέρω αποσαφηνίσεων για τη διάθεση των 11 εκατ. ευρώ, τονίζει η Ελληνική Λύση

Την ανάγκη να δοθούν περαιτέρω αποσαφηνίσεις για την εταιρία που πήρε και θα διαχειριστεί το ποσό των 11 εκατ. ευρώ για την ενημερωτική καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», τόνισε ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Αντώνης Μυλωνάκης, κατά την σχετική ενημέρωση που έκανε στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Στέλιος Πέτσας.
Παράλληλα, τάχθηκε υπέρ μιας διακομματικής επιτροπής που θα αποφασίσει για τα μέτρα στήριξης των μέσων ενημέρωσης ενώ κατηγόρησε τόσο τη ΝΔ όσο και τον ΣΥΡΙΖΑ ότι εφαρμόζουν ακριβώς την ίδια σκόπιμη και μικροπολιτική πολιτική.
Έμφαση έδωσε ο κ. Μυλωνάκης στην ενίσχυση των περιφερειακών ΜΜΕ τα οποία όπως είπε εκπέμπουν «μεγάλη κραυγή αγωνίας».
«Το πεδίο της υγείας δεν προσφέρεται για μικροκομματική αντιπαράθεση και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει κανείς να το εκμεταλλευτεί για να κερδίσει. Υπάρχει πανδημία, ο κόσμος είναι καθηλωμένος στο σπίτι και πρέπει να ενημερωθεί», σημείωσε.
Υπογράμμισε δε, ότι θα έπρεπε να μεταδίδονται δωρεάν από κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας τα κοινωνικά μηνύματα.
Ο κ. Μυλωνάκης επέκρινε τη κυβέρνηση γιατί, όπως είπε, αποφάσισε μόνη της με ΠΝΠ για την ενημερωτική καμπάνια ενώ θα έπρεπε πρώτα να συνεννοηθεί με όλα τα κόμματα και μετά να την καταθέσει προς κύρωση.
«Πρέπει να δοθούν απαντήσεις: Πώς επιλέχτηκε μια εταιρία με τη θυγατρική της και πήρε τα 11 εκατ. ευρώ; Με πιο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων; Αυτά πρέπει να τα γνωρίζει ο ελληνικός λαός. Πρέπει όλοι μαζί να δούμε πού πάνε τα λεφτά σε ποια κανάλια, αν πάνε ισόποσα, πώς επιλέγονται για τη διαφήμιση», σημείωσε.Τέλος, διαμαρτυρήθηκε ότι η “ Ελληνική Λύση” έχει αποκλειστεί από τα μέσα ενημέρωσης και δεν προβάλλονται οι θέσεις του κόμματος, τόνισε ότι ο πλουραλισμός και η αντικειμενικότητα είναι θέμα δημοκρατίας και προσέθεσε ότι θα πρέπει το ΕΣΡ να παρέμβει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ