Οι πρώτες 25 προτάσεις από το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας
24/04/2016 20:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι πρώτες 25 προτάσεις από το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας

Τις πρώτες 25 προτάσεις του προγράμματός της έδωσε στη δημοσιότητα η Νέα Δημοκρατία μετά από τη λήξη των εργασιών του 10ου τακτικού της συνεδρίου.

«Είμαστε το κόμμα των 5Α: Ανάπτυξη, Αξιοκρατία, Αλληλεγγύη, Αριστεία, Αξιοπιστία. Εκπροσωπούμε τους πολίτες που θέλουν η Ελλάδα να είναι μία σύγχρονη ευρωπαϊκή κοινωνία, εκπροσωπούμε τους άνεργους, τη μεσαία τάξη, όλους όσους θέλουν να επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Οι πολίτες αυτοί προέρχονται από όλους τους ιδεολογικούς χώρους. Κοινό στοιχείο όλων είναι η αντίθεση στα επικίνδυνα δημαγωγικά άκρα. Είμαστε η μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία που θα τραβήξει τη χώρα από τον βούρκο της παρακμής», είχε τονίσει στην ομιλία του ο Κ. Μητσοτάκης.

Οι προτάσεις έχουν ως εξής:

1. Φορολογικά κίνητρα που δίνουν άλλες ευρωπαϊκές χώρες για νέες επενδύσεις

Παροχή φορολογικών κινήτρων για εμβληματικές παραγωγικές επενδύσεις, σε εκείνες δηλαδή που δημιουργούν πολλές νέες θέσεις εργασίας. Ελάφρυνση, για παράδειγμα, φόρου, ανάλογα με τις δαπάνες προσωπικού και κεφαλαιουχικού εξοπλισμού, στα πρότυπα επιτυχημένων μοντέλων που έχουν εφαρμοστεί σε Ισραήλ, Πολωνία, Τουρκία και Ρωσία.

Θεσμοθέτηση της οριζόντιας μεταφοράς φορολογικών ζημιών (συμψηφισμός της ζημιάς με μελλοντικά κέρδη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα), όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια στην Πορτογαλία.

2. Φοροδιαφυγή: Σύνδεση του αφορολόγητου ορίου με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές

Δημιουργία ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού διασταυρώσεων των συναλλαγών, των εισοδημάτων, των περιουσιακών στοιχείων και του τρόπου διαβίωσης. Το αφορολόγητο όριο θα σχηματίζεται από δαπάνες οι οποίες θα έχουν αποπληρωθεί ηλεκτρονικά. Οι δαπάνες από τομείς οικονομικής δραστηριότητας που παρουσιάζουν εκτεταμένη φοροδιαφυγή, θα προσμετρώνται στο διπλάσιο στη δημιουργία του αφορολόγητου ορίου.

Έτσι καταπολεμάται η φοροδιαφυγή, διευρύνεται η φορολογική βάση και καλλιεργείται φορολογική συνείδηση. Ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε μείωση όλων των φορολογικών συντελεστών και να ανασάνει η οικονομία.

3. Και στην Ελλάδα: Αυτοματοποιημένο σύστημα Αξιολόγησης Δημοσίων Δαπανών

Εισαγωγή, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας, ενός αυτοματοποιημένου Συστήματος Αξιολόγησης Δημοσίων Δαπανών. Με τη μέθοδο αυτή, στόχος είναι να ελεγχθούν τα κέντρα κόστους του Δημοσίου και να αξιολογηθούν ουσιαστικά οι δημόσιες δαπάνες, ώστε ο περιορισμός τους να βασίζεται σε μια σύγχρονη επιστημονική προσέγγιση. Έτσι επιτυγχάνεται ο εξορθολογισμός των δημοσίων δαπανών, αποφεύγονται οι οριζόντιες περικοπές και αποκτούμε ένα εργαλείο δημοσιονομικής διαχείρισης για μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

4. Δυναμική αντιμετώπιση του θέματος των "κόκκινων δανείων"

Δραστική αντιμετώπιση των μη-εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) με εισαγωγή κινήτρων και κυρώσεων που θα επηρεάζουν τα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών, προκειμένου οι τράπεζες να κινηθούν αποφασιστικά για το ζήτημα.

Εφαρμογή, επιτέλους, του νόμου 4307/2014 που δίνει ανάσα στις επιχειρήσεις και επέκτασή του στις οφειλές προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Αναμόρφωση του πτωχευτικού δικαίου ώστε να είναι πιο εύκολο για όσους έπεσαν να ξανασηκωθούν και να γίνουν πάλι παραγωγικοί (πχ ενεργοποίηση του επαγγέλματος του διαχειριστή αφερεγγυότητας, μη φορολόγηση των λογιστικών κερδών από διαγραφές χρεών). Πιο αυστηρή αντιμετώπιση στρατηγικών κακοπληρωτών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται το παρόν σύστημα σε βάρος όσων έχουν πραγματική ανάγκη.

Με τον τρόπο αυτό απεγκλωβίζεται μεγάλος αριθμός νοικοκυριών και επιχειρήσεων που δεν μπορεί να αποπληρώσει τα δάνειά του.

Απελευθερώνεται ρευστότητα στην οικονομία αφού θα δοθούν νέα δάνεια και επιτυγχάνεται η στήριξη υγιών επιχειρήσεων που παλεύουν εδώ και χρόνια ενάντια στο κύμα.

5. Εφαρμογή, επιτέλους, του Νόμου Πλαισίου για την απλοποίηση στις αδειοδοτήσεις των επιχειρήσεων

Ο Ν. 4262/2014, που είχε νομοθετηθεί πριν από 2 χρόνια, μπήκε στο ψυγείο από τη σημερινή κυβέρνηση η οποία δεν έχει εκδώσει καμία υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του. Ο νόμος αυτός μειώνει κατά 60% τις γραφειοκρατικές διαδικασίες για το άνοιγμα μιας επιχείρησης. Στην πλειονότητά τους οι διαδικασίες θα προωθούνται ηλεκτρονικά και αυθημερόν.

Έτσι εξοικονομούνται πόροι για την επιχείρηση και τη διοίκηση και διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, καθώς οι έλεγχοι γίνονται σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας και όχι με συλλογή ανούσιων εγγράφων. Καιρός, επιτέλους, να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος!

6. Ενεργοποίηση του Ελληνικού Επενδυτικού Ταμείου κεφαλαιακών συμμετοχών ("IfG” Greek SME Equity)

Το Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο κεφαλαιακών συμμετοχών ("IfG” Greek SME Equity) παραμένει εδώ και 16 μήνες μόνο στα χαρτιά, παρ’ ότι αναγνωρίζεται διεθνώς η προστιθέμενη αξία του. Αυτή η θεσμική πλατφόρμα χρηματοδότησης επενδυτικών σχεδίων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα πρέπει επειγόντως να αξιοποιηθεί.

Με τον τρόπο αυτό ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των επενδυτών, αξιοποιούμε πληρέστερα τις δυνατότητες του πακέτου Γιούνκερ και στηρίζουμε κλάδους και προϊόντα υψηλού επενδυτικού ενδιαφέροντος.

7. Κανένας νόμος για την αγορά χωρίς την σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Όπως συμβαίνει και με τις εκθέσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους πριν από την ψήφιση ων νόμων, έτσι πρέπει να γνωμοδοτεί και η Επιτροπή Ανταγωνισμού πριν από νομοσχέδια και τροπολογίες που αφορούν την αγορά.

Με αυτόν τον τρόπο θα αποτραπεί η εισαγωγή διατάξεων που είναι εμπόδιο για τον ανταγωνισμό. Η συγκεκριμένη πρακτική δυστυχώς ακολουθείται συχνά και λειτουργεί πάντα εις βάρος των καταναλωτών και των υγιών επιχειρήσεων.

8. Προσέλκυση συνταξιούχων από άλλες χώρες της ΕΕ για αγορά κατοικίας

Η Πορτογαλία, η Μάλτα και η Κύπρος έχουν δώσει κίνητρα σε συνταξιούχους από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ προκειμένου να αγοράσουν κατοικίες αλλά και να γίνουν φορολογικοί κάτοικοι στις χώρες αυτές. Η Ελλάδα δεν μπορεί να μένει απαθής. Έχει τη δυνατότητα, ακολουθώντας τον ίδιο δρόμο, να ενισχύσει τον τουρισμό και την αγορά ακινήτων, αλλά και να αυξήσει τα φορολογικά της έσοδα. Καιρός να προχωρήσουμε αμέσως προς αυτή την κατεύθυνση.

9. Εγγυητικά κεφάλαια για νέα δάνεια στον αγροτικό τομέα

Ενεργοποίηση της συμφωνίας μεταξύ της DG Agri και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων προκειμένου να δημιουργηθούν εγγυητικά κεφάλαια για την μόχλευση πολλαπλάσιων τραπεζικών κεφαλαίων προς τον αγροτικό τομέα. Έτσι δίνεται στους αγρότες η δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους διαθέσιμους ευρωπαϊκούς πόρους, κάτι που έως σήμερα δεν ήταν εφικτό λόγω έλλειψης κεφαλαίων για κάλυψη της ιδίας συμμετοχής.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύονται οι αγρότες και οι επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα προκειμένου να δημιουργηθούν τοπικές εφοδιαστικές αλυσίδες, να βελτιωθούν οι δραστηριότητες μεταποίησης και εμπορίας και έτσι να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας εκτός της αγροτικής εκμετάλλευσης.

10. Υιοθέτηση των προτάσεων ΥΟΖΜΑ για την ανάπτυξη της καινοτομίας

Υλοποίηση του σχεδίου που ετοίμασε ο διεθνούς κύρους οργανισμός YOZMA για την ανάπτυξη της καινοτομίας. Ο ΥΟΖΜΑ συνέβαλε καθοριστικά στη δημιουργία ενός μοναδικού παγκοσμίως οικοσυστήματος για την καινοτομία στο Ισραήλ και με βάση αυτή του την εμπειρία πρότεινε συγκεκριμένες δράσεις προς την ελληνική κυβέρνηση οι οποίες όμως ακόμη δεν έχουν αξιοποιηθεί.

Μεταξύ άλλων πρότεινε την οργάνωση γραφείων μεταφοράς τεχνολογίας στην επιχειρηματικότητα - technology transfer offices, τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων (νεοφυών μέχρι πολύ μεγάλων) με τρόπο ανταγωνιστικό και όχι επιδοματικό, την ενίσχυση των θερμοκοιτίδων και των cluster επιχειρήσεων σε κλάδους της οικονομίας όπου υπάρχουν συγκριτικά πλεονεκτήματα και τη διαμόρφωση πλαισίου λειτουργίας και παροχής κινήτρων για "επιχειρηματικούς αγγέλους".

11. Ανάσα στην οικοδομή και τα νοικοκυριά: Επανεκκίνηση του προγράμματος "Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον"

Το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα "Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον" παρείχε μια δέσμη οικονομικών κινήτρων (επιχορήγηση και δάνεια με ευνοϊκούς όρους) στους καταναλωτές για την ενεργειακή αναβάθμιση των σπιτιών τους. Μέχρι το τέλος του 2014 εφαρμόστηκε με μεγάλη επιτυχία, καθώς εντάχθηκαν σε αυτό περίπου 50 χιλιάδες νοικοκυριά. Έκτοτε πάγωσε, με λίγες εκατοντάδες αποφάσεις υπαγωγής μέσα στο 2015. Αποτέλεσμα ήταν να μείνουν στον αέρα περισσότερες από 35 χιλιάδες αιτήσεις, ενώ είχαν αρχικά εγκριθεί.

Η επανεκκίνηση του προγράμματος θα συμβάλει στην εξοικονόμηση χρημάτων για καταναλωτές μέσω της πιο αποδοτικής χρήσης ενέργειας, θα δημιουργήσει εγχώρια υπεραξία κινητοποιώντας τον κλάδο της οικοδομής, θα αναβαθμίσει την αξία των ακινήτων και θα βελτιώσει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών, προστατεύοντας παράλληλα και το περιβάλλον.

12. Επίσπευση των ΣΔΙΤ για την διαχείριση απορριμμάτων

Είναι ανεπίτρεπτο η χώρα να πληρώνει, στις σημερινές δύσκολες συνθήκες, πρόστιμα και μάλιστα για θέματα που υπονομεύουν όχι μόνο την ποιότητα ζωής, αλλά ακόμα και την υγεία των πολιτών. Οι ΣΔΙΤ είναι ο κανόνας σε όλη την ΕΕ. Χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και είναι το κύριο εργαλείο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων.

Ιδεοληψίες σε αυτό το ζήτημα δεν χωρούν. Τα έργα που είναι σχεδιασμένα πρέπει να προχωρήσουν και τα υπόλοιπα να σχεδιαστούν το ταχύτερο δυνατό.

13. Αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων από το ΑΣΕΠ

Η αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων να γίνεται από το ΑΣΕΠ, καθώς έχει όλα τα εχέγγυα αντικειμενικότητας. Το ΑΣΕΠ πρέπει να αποκτήσει γι’ αυτό και δεύτερο πυλώνα. Παράλληλα, οι προϊστάμενοι στο Δημόσιο θα επιλέγονται με βάση το περίγραμμα θέσης (job description) τη διαχρονική τους απόδοση, τη γραπτή εξέταση και τη δομημένη συνέντευξη υπό την αιγίδα του αναβαθμισμένου ΑΣΕΠ, με συμμετοχή και πιστοποιημένων στελεχών του ιδιωτικού τομέα.

Τελειώνουμε έτσι με την αναξιοκρατία, τις πελατειακές σχέσεις και την έλλειψη κινήτρων. Αναδεικνύουμε και αξιοποιούμε τα ικανότερα στελέχη της Δημόσιας Διοίκησης. Δημιουργούμε μια νέα κουλτούρα αποδοτικότητας, αξιολόγησης και διαφάνειας.

14. Ελεύθερη πρόσβαση στα ανοιχτά δεδομένα για διαφάνεια, λογοδοσία και επενδυτικές ευκαιρίες

Αναβάθμιση και εμπλουτισμός του περιεχομένου μιας μεγάλης Εθνικής Διαδικτυακής Πύλης Ανοικτών Δεδομένων (open data), για την ευρεία διάθεσή τους σε πολίτες και επιχειρήσεις.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η διαφάνεια, αποκαθίσταται η εμπιστοσύνη απέναντι στο κράτος, ενισχύεται η εύρυθμη λειτουργία μιας νέας αλλά δυναμικής αγοράς. Παράλληλα, δίνεται ευκαιρία για επενδύσεις στον τομέα των ψηφιακών εφαρμογών που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, σύμφωνα με σχετικές μελέτες της ΕΕ.

15. Όπως και στο ΣτΕ: Αξιοποίηση της πληροφορικής για την γρηγορότερη απονομή δικαιοσύνης

Να υλοποιηθεί άμεσα το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών υποθέσεων Πολιτικής & Ποινικής Δικαιοσύνης Επέκταση της ηλεκτρονικής κατάθεσης δικογράφων, έκδοση e-πιστοποιητικών, ψηφιακή καταγραφή και αποθήκευση των πρακτικών είναι τα πρώτα άμεσα βήματα που χρειάζεται να γίνουν υιοθετώντας τις καλές πρακτικές από το αντίστοιχο Σύστημα των Διοικητικών Δικαστηρίων.

Με τον τρόπο αυτό επισπεύδονται οι διαδικασίες απονομής δικαιοσύνης, διευκολύνονται οι διάδικοι και αναβαθμίζεται το κύρος της Δικαιοσύνης.

16. Η αστυνομία εκεί που πράγματι χρειάζεται. Ένστολη και πεζή αστυνόμευση

Χαρτογράφηση της εγκληματικότητας ανά περιοχή προκειμένου η αστυνομική δράση να εστιάζει εκεί που υπάρχει όντως πρόβλημα.

Καθιέρωση της ένστολης αστυνόμευσης, πεζή και εποχούμενη, ημέρα και νύχτα, με ενδυνάμωση της ομάδας ΔΙΑΣ, ενεργοποίηση εκ νέου της ομάδας ΔΕΛΤΑ και ενίσχυση των ομάδων Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας.

Με τον τρόπο αυτό γίνεται πιο αποτελεσματική η κατανομή δυνάμεων της ΕΛΑΣ, λαμβάνονται στοχευμένες πρωτοβουλίες για την εξάλειψη της εγκληματικότητας και ενισχύεται το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών.

17. Σύσταση Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας και στην Ελλάδα

Θεσμοθέτηση ενός υψηλού επιπέδου συλλογικού οργάνου που θα ονομάζεται Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας και θα λειτουργεί υπό τον Πρωθυπουργό, στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπως η Μεγάλη Βρετανία και η Γαλλία.
Ενισχύεται έτσι ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός σε βάθος χρόνου. Η εξωτερική μας πολιτική αποκτά διάρκεια και σταθερότητα και η εκάστοτε κυβέρνηση υποστήριξη στο χειρισμό κρίσεων.

Στους στόχους και τις αρμοδιότητες που θα του ανατεθούν περιλαμβάνονται ενδεικτικά: η μελέτη του διεθνούς περιβάλλοντος ασφαλείας, οι εκτιμήσεις για τις επιπτώσεις στο εθνικό μας σύστημα ασφαλείας και η προετοιμασία σχετικών εισηγήσεων, ο έγκαιρος εντοπισμός ζητημάτων και καταστάσεων που επηρεάζουν ή μπορούν να επηρεάσουν την εθνική μας ασφάλεια, η προετοιμασία του κρατικού μηχανισμού για επερχόμενες κρίσεις, η εκ των υστέρων μελέτη της αποτελεσματικότητος αντιμετώπισης κρίσεων και η αξιοποίηση διδαγμάτων, η πραγματοποίηση ασκήσεων διαχείρισης κρίσεων σε επιτελικό υπηρεσιακό και κυβερνητικό επίπεδο μέχρι ΚΥΣΕΑ, η εμπλοκή, κατά περίπτωση, στην αντιμετώπιση και διαχείριση κρίσεων φορέων που σχετίζονται με θέματα ενεργειακής και διεθνούς επικοινωνιακής πολιτικής.

18. Εισαγωγή της επιχειρηματικότητας στα σχολεία

Η εξοικείωση με την έννοια της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση μέσω σύγχρονης διδακτικής προσέγγισης είναι μεγάλης σημασίας για το μέλλον των νέων ανθρώπων. Ομάδες μαθητών μπορούν να δημιουργούν εικονικές επιχειρήσεις και να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με άλλα σχολεία.

Επισκέπτονται επιχειρήσεις, εξοικειώνονται με τις βασικές έννοιες και διαδικασίες, αναλαμβάνουν projects, μαθαίνουν από καλές πρακτικές συμμαθητών τους καθώς και παραδείγματα νεοφυών και άλλων επιχειρήσεων και εξελίσσουν τη δημιουργικότητα και την φαντασία τους.

Μετά την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε συνεργασία με τις μονάδες καινοτομίας και επιχειρηματικότητας των ΑΕΙ και με τη συνδρομή των τοπικών κοινωνιών, η πρωτοβουλία θα εισαχθεί αρχικά σε πιλοτική βάση σε επιλεγμένες σχολικές μονάδες και στη συνέχεια θα επεκταθεί.

19. Ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα με δυνατότητα καθιέρωσης διδάκτρων

Να επιτραπεί εκ νέου η δημιουργία ολοκληρωμένων προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών σε ξένη γλώσσα (σε πρώτο χρόνο αγγλικά), με δυνατότητα διδάκτρων.

Με τον τρόπο αυτό, ενισχύουμε την εξωστρέφεια της ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης. Προσελκύουμε αλλοδαπούς προπτυχιακούς φοιτητές, αξιοποιούμε επιστημονικό προσωπικό και αναδεικνύουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποκτούν πρόσθετους πόρους.

20. Θερινά σχολεία (summer schools) σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Να προωθηθεί άμεσα η λειτουργία θερινών σχολείων (summer schools) στα ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ, με γλώσσα τα αγγλικά και χρέωση διδάκτρων

Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα αποκτούν ένα επιπλέον έσοδο. Στηρίζουμε την τοπική οικονομία σε μέρη που θα διοργανώνονται τα θερινά σχολεία. Αξιοποιείται ανενεργό επιστημονικό προσωπικό.

21. Το μοντέλο λειτουργίας του Μουσείου της Ακρόπολης επεκτείνεται σε άλλα σημαντικά μουσεία

Να ακολουθηθεί -όπου είναι εφικτό- το μοντέλο του Μουσείου της Ακρόπολης, το οποίο είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και τη δυνατότητα να αυξάνει τα έσοδά του από τις δραστηριότητές του (καταστήματα, εστιατόριο κλπ). Ο συγκεκριμένος τρόπος λειτουργίας αποδεδειγμένα οδηγεί σε θεαματικά καλύτερα αποτελέσματα από αυτό των μουσείων που εξαρτώνται από το κράτος και φυτοζωούν λόγω έλλειψης πόρων, περιορισμένης τεχνογνωσίας και, συχνά, χαμηλού ενδιαφέροντος των εμπλεκομένων για την αναβάθμισή τους.

Τα Μουσεία γίνονται ενεργές και αυτοτελείς πολιτιστικές μονάδες ώστε να μπορέσουν να αναβαθμιστούν, να προσελκύσουν περισσότερο κοινό, να τονώσουν την δραστηριότητά τους.

22. Τρεις ιδέες για απτή αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας χωρίς κόστος

i. Ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΠΥ εντός 24 ωρών για ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού.

Οι ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού (πολίτες άνω των 65 ετών, ΑμεΑ, κ.α.) αποκτούν απόλυτη προτεραιότητα στον προγραμματισμό των ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΠΥ. Υιοθετούμε το μοντέλο εξυπηρέτησης του βρετανικού εθνικού συστήματος υγείας, όπου ένα ποσοστό των ημερήσιων ραντεβού κάθε γιατρού αφορά υποχρεωτικά αυτές τις ομάδες πληθυσμού.

Οι πολίτες αποκτούν αξιοπρεπείς υπηρεσίες υγείας, με λύσεις που δεν επιβαρύνουν το δημοσιονομικό κόστος.

ii. Επέκταση του μέτρου χορήγησης επαναλαμβανόμενης συνταγής από τους 6 στους 12 μήνες.Το καθεστώς αυτό για τους χρόνιους πάσχοντες ισχύει ήδη σε

πολλές χώρες του εξωτερικού. Με την υιοθέτησή του μειώνεται η ταλαιπωρία των ασθενών και απελευθερώνεται ο χρόνος των γιατρών.

iii. Κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους.

Η πρόταση αφορά ειδικές κατηγορίες ασθενών με δυσκολίες πρόσβασης και κινητικότητας, καθώς και τους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών, οι οποίοι διευκολύνονται σε μεγάλο βαθμό και μηδενικό δημοσιονομικό κόστος.

23. Μέσα Μαζικής Μεταφοράς: Οι επιχειρήσεις καλύπτουν μέρος των εισιτηρίων και το γλυτώνουν από την εφορία

Όπως γίνεται στη Γαλλία, οι επιχειρήσεις μπορούν να καλύπτουν το 50% του κόστους της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών και στη συνέχεια το ποσό αυτό θα εκπίπτει από την εφορία. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, περιορισμός της μεταφοράς με αυτοκίνητα, μείωση του συνολικού ενεργειακού κόστους και σχετική οικονομική ανακούφιση των εργαζομένων χωρίς επιβάρυνση των επιχειρήσεων.

24. Υιοθέτηση του Ολλανδικού μοντέλου για τον κοινωνικό διάλογο και τις εργασιακές σχέσεις

Εφαρμογή του αντίστοιχου Ολλανδικού προτύπου για τη βελτίωση του κλίματος μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Το εν λόγω όργανο είναι τριμερές, αποτελείται από τα συνδικάτα, τους οργανισμούς εργοδοτών και ανεξάρτητα μέλη υψηλού κύρους που θα ορίζονται από τη κυβέρνηση με τη μέγιστη δυνατή συναίνεση. Συνιστά τον κύριο μηχανισμό συμβουλευτικού χαρακτήρα προς την κυβέρνηση αναφορικά με τη βιώσιμη ανάπτυξη, τη μέγιστη συμμετοχή στην αγορά εργασίας και την εκλογίκευση στην κατανομή των εισοδημάτων. Στόχος είναι η διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής, η καλλιέργεια μιας κουλτούρας διαλόγου και η ανάδειξη συναινετικών λύσεων που θα βασίζονται σε πραγματικά οικονομικά δεδομένα και σε καλές πρακτικές άλλων χωρών.

25. Επέκταση του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος σε όλη τη χώρα

Διεύρυνση της εφαρμογής του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος σε ολόκληρη τη χώρα σε διάστημα δώδεκα μηνών. Η κυβέρνηση μένει σε υποσχέσεις και δεν αξιοποιεί ούτε το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε από το 2014, ούτε και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή του σε δεκατρείς δήμους. Αντιθέτως, αναλώνεται σε αποσπασματικές κινήσεις χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο στους πραγματικά αδύναμους συμπολίτες μας.

Χρειαζόμαστε ένα σύστημα που θα αποτελεί ασπίδα για όσους την έχουν ανάγκη και όχι για πελατειακές σχέσεις. Αντί του σημερινού κατακερματισμένου και δυσλειτουργικού συστήματος, απαιτείται η ενσωμάτωση των επί μέρους επιδομάτων, ώστε να δημιουργήσουμε έναν πιο ευέλικτο και αποδοτικό μηχανισμό. Παράλληλα, η διαφανής λειτουργία και οι εντατικοί έλεγχοι με αξιοποίηση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών θα εξασφαλίσουν ότι θα λαμβάνουν βοήθεια όσοι το χρειάζονται και όχι όσοι απλά εκμεταλλεύονται τις τρύπες που υπάρχουν σήμερα.

Επιπλέον, μέσω της σύνδεσης του μηχανισμού με τη διαδικασία εύρεσης εργασίας (πχ μέσω ΟΑΕΔ), θα δίνεται ουσιαστική βοήθεια στους δικαιούχους ώστε να γίνουν ενεργοί οικονομικά και να τους απεγκλωβίσει από την "παγίδα φτώχιας" στην οποία συχνά οδηγεί η λανθασμένη εφαρμογή τέτοιων πολιτικών. Με αυτόν τον τρόπο θα αποτελέσει ένα μέσο για να βγουν πραγματικά οι συμπολίτες μας από την φτώχια και να μπορέσουν να κυνηγήσουν ένα καλύτερο αύριο. Έτσι επιτυγχάνεται η ουσιαστική κοινωνική αλληλεγγύη.

+1 Μεταναστευτικό-Προσφυγικό

Λόγω της κρισιμότητας του θέματος, η Νέα Δημοκρατία θα παρουσιάσει τις προσεχείς μέρες ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για το μεταναστευτικό-προσφυγικό.