Μητσοτάκης: Δημιουργικό και αυτόνομο δημόσιο σχολείο
22/09/2017 12:46
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μητσοτάκης: Δημιουργικό και αυτόνομο δημόσιο σχολείο

«Θέλουμε ένα σχολείο δημιουργικό και αυτόνομο, που θα εξασφαλίζει συνθήκες ισότητας και θα στηρίζει τα πιο αδύναμα παιδιά.Με ένα πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες των καιρών και υποδομές αξιοπρεπείς και σύγχρονες». Αυτά υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συζήτηση που είχε, σήμερα με γονείς και δασκάλους στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου.

«Στόχος μας», είπε ο κ. Μητσοτάκης, «είναι ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός, στον οποίο το λόγο θα έχουν οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς».

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέφερε ότι η έννοια της αριστείας είναι συνυφασμένη με την συνεχή προσπάθεια βελτίωσης και «δεν είναι ο μαθητής που παίρνει είκοσι». «Με ενδιαφέρει η επιβράβευση», τόνισε, «όποιου πετυχαίνει κάτι εξαιρετικό, είτε είναι αθλητής, είτε είναι μαθητής, είτε ασχολείται με τα καλλιτεχνικά και τα πολιτιστικά. Αυτόν που διακρίνεται, πρέπει με κάποιο τρόπο, να τον επιβραβεύσουμε».

Αναφερόμενος στα πρότυπα σχολεία, ο κ. Μητσοτάκης διευκρίνισε ότι είναι σημαντικό να δίδεται «η δυνατότητα σε ένα παιδί από φτωχή συνοικία να έχει πρόσβαση σε ένα σχολείο που θα προκαλέσει έναν καλό μαθητή να κάνει περισσότερα πράγματα».

«Ποτέ, όμως», συνέχισε ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, «εις βάρος των υπολοίπων. Εάν πούμε ότι φτιάχνουμε εστίες πρότυπων σχολείων και τα υπόλοιπα τα αφήνουμε στην τύχη τους, τότε, μιλάμε στο 1% του πληθυσμού μας και ξεχνάμε το 99%. Αυτό δεν μπορεί να είναι αποδεκτό».

Ο κ. Μητσοτάκης ξεκίνησε την επίσκεψή του από την πρώτη τάξη, όπου υπήρχαν δυο μικρά παιδιά από την Κίνα που δεν μιλούσαν καθόλου ελληνικά. Ενημερώθηκε από τη δασκάλα τους για τη διαδικασία ένταξης, τα βιβλία και το πρόγραμμα μαθημάτων.

Περιηγήθηκε, στη συνέχεια, σε όλες τις τάξεις του σχολείου, ρώτησε πόσες ώρες και πόσες μέρες την εβδομάδα διδάσκονται αγγλικά, ενώ η γυμνάστρια τον ενημέρωσε για το αθλητικό πρόγραμμα και τις ελλείψεις που υπάρχουν σε υλικοτεχνική υποδομή. Ανέφερε συγκεκριμένα, ότι οι μπάλες, τα στρώματα γυμναστικής και άλλα αγοράζονται από τους ίδιους τους καθηγητές ή τους γονείς, καθώς το Υπουργείο έχει 11 χρόνια να προμηθεύσει το σχολείο με εξοπλισμό για το μάθημα της γυμναστικής. Συζήτησε με τους μαθητές για τα σπορ που εξασκούν, ενώ τους συμβούλεψε «να γυμνάζεστε όσο περισσότερο μπορείτε».

Επισκέφθηκε, επίσης, την τάξη των καλλιτεχνικών, όπου οι μικροί μαθητές του δώρισαν μια χειροτεχνία – μικρογραφία αίθουσας σχολείου, ενώ ξεναγήθηκε και στο κυλικείο του σχολείου, όπου ενημερώθηκε για τα προϊόντα που μπορούν να προμηθευτούν οι μαθητές για τη σίτισή τους.

Στην αίθουσα πληροφορικής, ο κ. Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να μιλήσει με δασκάλους και παιδιά και να δει από κοντά την προσπάθεια που γίνεται από όλους, παρότι οι διαθέσιμοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είχαν αγοραστεί το 2.000 και, πλέον, είναι ξεπερασμένης τεχνολογίας.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας παρακολούθησε και μια μικρή μουσική παράσταση που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές στην αίθουσα καλλιτεχνικών με τίτλο οι «Μάγειρες της Παιδείας», που σήμερα «μαγείρευαν στην Κρήτη». Η παράσταση περιλάμβανε ποιήματα για τον τόπο καταγωγής του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, ενώ τα μικρά παιδιά παρουσίασαν τις δικές τους προτάσεις για μια καλύτερη εκπαίδευση. Μεταξύ άλλων, πρότειναν μαθήματα για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και για μια σωστή διατροφή.

Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε συγχαρητήρια στα παιδιά και στις δασκάλες για τη δουλειά που κάνουν. «Να σας ευχηθώ», δήλωσε,«μια καλή χρόνια, όχι μόνο για τα γράμματα που θα μάθετε, αλλά για να γίνετε υπεύθυνοι και ευαίσθητοι πολίτες. Αυτό που θέλω να σας πω είναι να μη βάλετε ποτέ ταβάνι στα όνειρά σας. Οι δάσκαλοί σας πασχίζουν σε δύσκολες συνθήκες για να σας δώσουν ό,τι καλύτερο μπορούν».

Σε συζήτηση που είχε με γονείς και εκπαιδευτικούς, του επεσήμαναν την ανάγκη ανανέωσης του προσωπικού των δημοτικών σχολείων, ώστε να μην χαθεί η επαφή των δασκάλων με τα παιδιά. Χαρακτήρισαν, επίσης, απαραίτητη την παρουσία ειδικού προσωπικού, όπως οι επιστάτες και οι νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία, ενώ εξήγησαν ότι η γραμματειακή υποστήριξη θα έλυνε τα χέρια της διεύθυνσης, απαλλάσσοντάς την από την αυξημένη γραφειοκρατία.