Κ.Καραμανλής: Ο δεκάλογος της καταστροφικής θητείας του Χρ.Σπίρτζη
22/03/2018 17:43
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κ.Καραμανλής: Ο δεκάλογος της καταστροφικής θητείας του Χρ.Σπίρτζη

"Δεν περίμενα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συγκεκριμένα ο κ. Υπουργός να δείξει τόσο εκνευρισμό και τέτοια αμετροέπεια” ανέφερε ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, ΚώσταςΚαραμανλής στο πλαίσιο του υπό συζήτηση νομοσχεδίου για τις μεταφορές στην Ολομέλεια της Βουλής.

"Έφτασε στο σημείο να πει ότι "καλύτερα να παρελάμβανε καμένη γη"! Ξέρετε ότι προσπαθώ η κριτική μου προς την κυβέρνηση και τον κ.Σπίρτζη να είναι πάντα όσο μπορώ πιο δίκαια και εποικοδομητική. Σήμερα, είμαι υποχρεωμένος να θυμίσω στον κύριο Υπουργό το θεάρεστο έργο που εδώ και 3 χρόνια έχει επιτελέσει” σημείωσε, αναφερθείς στον κ. Σπίρτζη.

Ο κ. Καραμανλής παρέθεσε, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το δεκάλογο που χαρακτηρίζει τη θητεία του κ. Σπίρτζη.

"Πρώτον: Θεσμική παράλυση! Ο περίφημος Νόμος 4412, ο οποίος είχε τόσο σοβαρές παραλείψεις ώστε πάγωσαν εντελώς όλες οι δημοπρατήσεις κατά το β’ εξάμηνο του 2016 καθώς και το πρώτο 3μηνο του 2017 και το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει μέχρι σήμερα! Μπλοκάρατε τον ΕΣΠΑ για 9 μήνες σε όλους τους Δήμους, τους Φορείς και τα Υπουργεία της χώρας.

Δεύτερο: Απέχθεια προς τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές. Καταγγείλατε τις Ανεξάρτητες Αρχές ότι είναι "οάσεις σπατάλης και ανομίας", που "δεν ελέγχονται από πουθενά" και "μόνο στο Θεό απολογούνται". Υποστηρίξατε ότι είναι "καλαμπούρι" "να δίνονται αρμοδιότητες του κράτους σε δήθεν ανεξάρτητες αρχές". Σε αυτές δηλαδή που της ο δυτικός νομικός κόσμος της αντιλαμβάνεται ως θεσμικό αντίβαρο της ατασθαλίες και της ενδεχόμενες αυθαιρεσίες της κάθε εκτελεστικής εξουσίας.

Τρίτο χαρακτηριστικό: Αποστροφή για τη διαφάνεια στα Δημόσια Έργα. Μία από τις πρώτες ενέργειές σας ήταν η αναβολή της λειτουργίας του ΕΣΗΔΗΣ και των ηλεκτρονικών δημοπρατήσεων.

Τέταρτο χαρακτηριστικό: Πλήρης απουσία νέων έργων. Κύριε Υπουργέ, αν έχετε την καλοσύνη πείτε μου ΕΝΑ έργα που δημοπρατήσατε και συμβασιοποιήσατε στα 3 χρόνια που είσαστε κυβέρνηση. Υπάρχει έστω και ένα; Η απάντηση – και την ξέρετε – είναι όχι.

Πέμπτο: Εκτόξευση του κόστους των έργων. Η χθεσινή έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι αποκαλυπτική… Οι καθυστερήσεις σας με τα capital controls, τις δήθεν διαπραγματεύσεις σας με τους εργολάβους και τα πανωπροίκια που τους δώσατε, κόστισαν πάνω από 500 εκατομμύρια!

Έκτο χαρακτηριστικό: Πολλά λόγια για τα μεγάλα έργα, αλλά τεράστιες καθυστερήσεις. Επιγραμματικά: Πάτρα-Πύργος, Αεροδρόμιο στο Καστέλι, ΒΟΑΚ και βέβαια Σιδηροδρομική Εγνατία -όπου πάτε περιοδεία τάζετε ότι θα κάνετε κι έναν σταθμό…

Έβδομο χαρακτηριστικό: Το βόλεμα των "ημετέρων". 80 στην ΕΥΑΘ, 300 στην ΕΥΔΑΠ, 295 στο Μετρό και τελευταία 424 στην ΕΕΣΣΤΥ, όπως αποκάλυψε πρόσφατα ο κ. Χατζηδάκης.

Όγδοο: Κρατικοποίηση ή όπως το λέτε εσείς στη γλώσσα σας "από-ιδιωτικοποίηση" επιχειρήσεων. Η περίπτωση του ΟΑΣΘ είναι χαρακτηριστική.

Ένατο σημείο: Τραγική υποβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών. Έρχεται μέχρι και ο κ.Τριανταφυλλίδης του ΣΥΡΙΖΑ και καταθέτει τροπολογία με θέμα "Βελτίωση δρομολογίων ΟΑΣΘ". Τα ίδια και στην Αθήνα… Λιγότερα λεωφορεία στους δρόμους. Λιγότερα δρομολόγια. Οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν, αλλά τα έσοδα κατακρημνίστηκαν. Και ταυτόχρονα δημιουργήθηκαν ελλείμματα εκατομμυρίων.

Και κλείνουμε το δεκάλογό σας με το δέκα το καλό σας: Το μπάχαλο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο! Μια απλή πολιτική, που χρησιμοποιείται σε όλον τον δυτικό κόσμο, εδώ με τις συνεχείς παλινωδίες σας και την προχειρότητα του σχεδιασμού σας το αναγάγατε σε μείζον πρόβλημα. Και ποιος την πλήρωσε πάλι… Ο απλός πολίτης που χρησιμοποιεί τα μέσα για να κινηθεί. Ουρές, ασυνεννοησία, οι μπάρες έχουν κλείσει μόνο σε 20 από τους 60 σταθμούς.

Και μετά από αυτόν τον δεκάλογο, με τι συνεχίζετε το έργο σας; Μα με το υπό συζήτηση νομοσχέδιο. Ένα νομοσχέδιο προβληματικό, αναχρονιστικό, ένα νομοσχέδιο που κινείται αντίθετα τόσο των συνταγματικών μας αρχών όσο και του ευρωπαϊκού δικαίου. Ένα νομοσχέδιο που αποκλειστική στόχευση έχει τη διαχείριση συνδικαλιστικών μικρο-συμφερόντων, την ενίσχυση της γραφειοκρατίας, την υπερ-συγκέντρωση αρμοδιοτήτων, και όλα αυτά με ένα πνεύμα ιδεοληπτικών πρακτικών. Ένα νομοσχέδιο ανεφάρμοστο που περιλαμβάνει πάνω από 220 Αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, 30 περίπου κοινές αποφάσεις με άλλους υπουργούς και πάνω από 15 ηλεκτρονικές πλατφόρμες και ηλεκτρονικά μητρώα για την καταχώριση στοιχείων.

Είναι σαφές πως την κυβέρνηση την ενδιέφερε αποκλειστικά και μόνο ένα πράγμα σε αυτό το νομοσχέδιο: πώς θα διαχειριστεί τις διάφορες υποσχέσεις που επί τόσο καιρό είχε μοιράσει εναντίον της Beat και της Uber.

Από την πρώτη στιγμή εμείς, ως Νέα Δημοκρατία, επισήμως υπογραμμίσαμε πως οι εταιρείες Uber και Beat είναι εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις. Η πρώτη χρησιμοποιεί και μη επαγγελματίες οδηγούς, ενώ με την δεύτερη συνεργάζονται αποκλειστικά επαγγελματίες οδηγοί ταξί και μάλιστα πάρα πολλοί.

Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή, με το λόγο σας, το ύφος σας, τη διαστρέβλωση πραγματικών περιστατικών, δείξατε πως αποστρέφεστε το υγιές και νέο.

Την ίδια στιγμή, κλείνετε και το μάτι στην Uber. Βέβαια αυτό δεν κάνετε στο παρόν νομοσχέδιο, μήπως και το πάρουν χαμπάρι οι οδηγοί ταξί. Το έχετε ήδη κάνει τον Ιανουάριο με το πολυνομοσχέδιο και το άρθρο 219Α, όπου μειώσατε τη διάρκεια μίσθωσης οχήματος με οδηγό από τις 6 ώρες που τις είχε η Νέα Δημοκρατία στις 3.

Και πάμε στο άλλο κρίσιμο σημείο του νομοσχεδίου σας, που αποκαλύπτει σε τι έχετε βασίσει την προετοιμασία του: προχειρότητα, λαϊκισμός, ιδεοληψίες. Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Στο άρθρο 28, , προβλέπεται η μείωση των προστίμων. Το αρχικό σχέδιο μιλούσε για μείωση 40%. Χθες, με νομοτεχνική βελτίωση του Υπουργού το 40 έγινε 50%! Έτσι απλά! Και μπακαλίστικα. Σε ένα βράδυ. Και προσέξτε: στη μείωση του 50% εντάσσονται και οι παραβιάσεις του ορίου ταχύτητας. Θα τα δούμε όλα αυτά ένα προς ένα στη δευτερολογία, όπου θα επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένα άρθρα.

Το νομοσχέδιο από την αρχή μέχρι το τέλος είναι πρόχειρο και προβληματικό.

Ψηφίζουμε όχι επί της αρχής και όχι στα άρθρα, με ελάχιστες – θετικές – εξαιρέσεις".

capital.gr