Επιβεβαιώνει Μητσοτάκη, διαψεύδει Κουρουμπλή ο EMSA
20/09/2017 22:30
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επιβεβαιώνει Μητσοτάκη, διαψεύδει Κουρουμπλή ο EMSA

Το θέμα της συνδρομής του Ευρωπαϊκού Oργανισμού Ναυτικής Ασφάλειας (EMSA) βρέθηκε στο επίκεντρο της διαμάχης στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής μεταξύ του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.

Ο μεν κ. Μητσοτάκης κατηγόρησε το υπουργείο Ναυτιλίας ότι κάλεσε με καθυστέρηση 4 ημερών για τη συνδρομή του EMSA ο δε κ. Κουρουμπλής απάντησε ότι δεν υπήρχε διαθέσιμο πλοίο.

Ωστόσο, μιλώντας στοskai.gr, η εκπρόσωπος Τύπου του EMSA, Radina Russeva ανέφερε πως το αίτημα της Ελλάδας προς τον Οργανισμό έφτασε στις 12 Σεπτεμβρίου αργά το βράδυ, τονίζοντας παράλληλα πως υπάρχουν πάντοτε16 πλοία stanby τα οποία είναι διαθέσιμα 24 ώρες μετά την υποβολή αιτήματος από τη χώρα μέλος και την υπογραφή συμβολαίου με την εκάστοτε κυβέρνηση.

Η κα. Russeva σημείωσε πως το αίτημα από κάθε χώρα μέλος γίνεται μέσα από τον μηχανισμό Thesis ο οποίος έχει έδρα στις Βρυξέλλες και στην περίπτωση της χώρας μας το αίτημα κατατέθηκε από την ελληνική πολιτεία στις 12 Σεπτεμβρίου.

Σε ερώτηση για το κατά πόσο είναι δυνατό να γίνει αποδεκτό το αίτημα μίας χώρας όταν το κοντινότερο διαθέσιμο πλοίο του EMSA είναι σε αποστολή (σ.σ αναφέρεται στην ανακοίνωση του Οργανισμού στις 13 Σεπτεμβρίου και το επικαλέστηκε και ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κουρουμπλής) η εκπρόσωπος Τύπου σημείωσε πως δεν έχει καμία σχέση η αποστολή πλοίου με τις εργασίες που εκτελούνται καθώς υπάρχουν 16 πλοία σε όλη την Ευρώπη πάντοτε διαθέσιμα.

Αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τελικώς έγινε η επικοινωνία από την πλευρά της χώρας μας η κα. Russeva σημειώνει πως το Ελληνικό αίτημα στον μηχανισμό Thesis μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Ευρωπαϊκής Πολιτικής Προστασίας και Επιχειρήσεων Ανθρωπιστικής Βοήθειας (DG ECHO) κατατέθηκε την 12 Σεπτεμβρίου και στον EMSA έφτασε αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας. Το συμβόλαιο με την ελληνική πλευρά για την χορήγηση πλοίου έχει υπογραφεί στις 01:17 τα ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου και το πλοίο ξεκίνησε να επιχειρεί στις 11:00 π.μ (ώρα Ελλάδος).

Η Εκπρόσωπος τύπου της EMSA σημειώνει τέλος πως μετά την υπογραφή του συμβολαίου είναι απόλυτη ευθύνη της εκάστοτε κυβέρνησης (στην προκειμένη περίπτωση της Ελληνικής) το πώς θα διαθέσει το συγκεκριμένο πλοίο και ποιο σχέδιο θα ακολουθήσει για την καταπολέμηση του ζητήματος που έχει προκύψει.

Επιμένει για EMSA και δεν παραιτείται ο Κουρουμπλής

Οι δηλώσεις της εκπροσώπου Τύπου της EMSA Radina Russeva (Ραντίνα Ρούσεβα), όπως δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, επιβεβαιώνουν ότι ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι καλά ενημερωμένος, τονίζει σε σημερινή του ανακοίνωση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Αναφέρει ότι "το ελληνικό αίτημα προς την EMSA κατατέθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και όχι στις 13 όπως υποστηρίζει τόσες ημέρες ο κ. Μητσοτάκης. Δηλαδή κατατέθηκε δύο ημέρες μετά το ναυάγιο και όχι τέσσερις όπως λέει ο αρχηγός της Ν.Δ. Θυμίζουμε στον κ. Μητσοτάκη ότι το ναυάγιο έγινε την Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου και όχι το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου" προσθέτει ο υπουργός.

Ο κ.Κουρουμπλής αναφορικά με τα 16 πλοία που έχει διαθέσιμα ο EMSA ανά πάσα στιγμή, υπογραμμίζει τα εξής: "Αρκεί να σκεφτεί κανείς, ποιο πλοίο είναι προτιμότερο. Αυτό που είναι ήδη στην Ελλάδα ή το πιο κοντινό στην Ελλάδα, το οποίο ήταν στη Μάλτα και με την ιλιγγιώδη ταχύτητα των 10 κόμβων που αναπτύσσει, θα ερχόταν σε 3,5 ημέρες; Προφανώς το ελληνικό πλοίο, το οποίο ανέλαβε υπηρεσία, αμέσως μόλις τελείωσε την αποστολή που εκτελούσε," αναφέρει.

Ζητά παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου

Την παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας Π.Κουρουμπλής ώστε να ξεμπλοκαριστούν ορισμένες διαδικασίες που σχετίζονται με την απορρύπανση μετά το ναυάγιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι δικαστικές αρχές δεν επιτρέπουν να ξεφορτωώσει το πετρέλαιο που έχει απαντλήσει το πλοίο "Λασσαία" το οποίο έχει κατασχεθεί μετά τον έλεγχο των λιμενικών αρχών και τον εντοπισμό ποσοτήτων πετρελαιοειδών μιγμάτων στις δεξαμενές έρματος χωρίς παραστατικά.

Ζητήθηκε επίσης η παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου για την διευκόλυνση των διαδικασιών που έχουν να κάνουν με την εξεύρεση άλλου πλοίου για να συνεχίσει την απάντληση από το "Αγία Ζώνη ΙΙ" η οποία έχει διακοπεί από την Τρίτη το μεσημέρι .

Κατά τις ίδιες πληροφορίες ο ιδιοκτήτης του βυθισμένου πλοίου "Αγία Ζώνη ΙΙ" έχει αντιρρήσεις με τις προτάσεις που γίνονται για συγκεκριμένα πλοία απάντλησης και ζητάει να μεταβούν άλλες εταιρίες.

capital.gr