Είναι τόσο κακός ο Donald Trump;
19/02/2016 16:03
Του Ραφαήλ Α. Καλυβιώτη*
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Είναι τόσο κακός ο Donald Trump;

Στην Βορειοδυτική πλευρά της Washington ουδέποτε και ουδείς έχει υπάρξει τόσο ενοχλητικός και σκανδαλώδης όσο ο Donald Trump. Οι Δημοκρατικοί που κατοικούν εκεί θεωρούν ότι είναι ένας φανατικός, ένας ακραίος που εξάπτει τα πάθη και που υποθάλπτει τον κακό εαυτό της Αμερικής. Βέβαια, αυτοί είναι Δημοκρατικοί και αποτελούν την πλειονότητα της γεωγραφικής αυτής περιοχής. Σε αυτό το σημείο όμως ξεκινά και το παράδοξο. Οι «σοβαροί» Ρεπουμπλικανοί συνταυτίζονται πλήρως με την εκτίμηση αυτή, και τον μισούν ακόμα περισσότερο. Αισθάνονται τον Trump ως μία απειλή για αυτούς προσωπικά, για τη νομιμότητά τους και την επιβίωσή τους. Είναι όμως τόσο κακός ώστε αυτό να δικαιολογεί την απέχθεια των «εστέτ»;

Διότι πέραν της ακρότητας των «Μεξικανών βιαστών» στο αρχικό στάδιο της καμπάνιας του, ο ίδιος δεν έχει προβεί σε κάποια δα και τόσο σοκαριστική δήλωση για την μετανάστευση. Το να ελέγχεις τα σύνορά σου σηκώνοντας τείχος, το να απελαύνεις τους παρανόμους μετανάστες ή αυτούς που έχουν διαπράξει ειδεχθή εγκλήματα είναι άραγε κάτι το «ακροδεξιό»; Διάφοροι Ρεπουμπλικανοί μεγαλοσχήμονες θεωρούν πως ναι. Ε, δεν θέλει και ιδιαίτερα εμβριθή σκέψη για να αντιληφθεί κανείς για ποιον λόγο τους γυρνούν την πλάτη οι ψηφοφόροι. Και μάλιστα οι Χριστιανοί ψηφοφόροι που θεωρούν αμφιβόλου ποιότητος την ηθική υπόσταση επιχειρηματιών τύπου Trump. Και όμως αυτό δικαιολογείται! Ανοικτά σύνορα σημαίνουν ανοικτές αξίες. Πόσο πιο ανοικτές αξίες μπορεί να δεχθεί στην Αμερική ένας μέσος πιστός Χριστιανός; Ο μόνος που υπερασπίζεται τις αξίες του είναι ο Trump.

Πόσο ακραία είναι η δήλωση περί «προσωρινής απαγόρευσης Μουσουλμάνων μεταναστών»; Επέκεινα της αιματοχυσίας στο San Bernardino, της αποδεδειγμένης δυσκολίας ενσωμάτωσης των μουσουλμανικών πληθυσμών στην Ευρώπη για πάνω από πενήντα έτη ποιος διαθέτει πλέον το ηθικό ανάστημα να αποκαλέσει την πρόταση αυτή «ακραία»; Οι Αμερικανοί Σοσιαλιστές και οι ευατοφοβικοί δεξιοί επικαλούνται την «Αμερικανική μοναδικότητα» ως ικανή να ενσωματώσει τον οιονδήποτε. Όμως το ένστικτο επιβίωσης των Αμερικανών ψηφοφόρων υπέρκειται των ιδεοληψιών του αυτόχειρα.

Οι Αμερικανοί πολίτες αισθάνονται όμως και καταπιεσμένοι. Η Πολιτική Ορθότητα δεν είναι κάτι αστείο στις ΗΠΑ. Οι μη πολιτικά ορθές απόψεις πολλές φορές διώκονται ποινικά ως απόρροια του αριστερίστικου ακτιβιστικού κινήματος. Τα προβλήματα για να επιλυθούν όμως πρέπει κάποιος να μιλά για αυτά, να τα περιγράφει δίχως τον φόβο της φυλάκισης. Αυτό το καταθλιπτικό γεγονός πυροδότησε και εκτόξευσε την υποψηφιότητα Trump. Προκαλεί έκσταση και ένα απελευθερωτικό αίσθημα ανακούφισης το να ακούς κάποιον να λέει αυτά που πιστεύει ενώ την ίδια ώρα υποψιάζεσαι ότι έχει και δίκιο. Όσο δε τον πολεμούν τα συστημικά ΜΜΕ, τόσο γιγαντώνεται το ρεύμα υπέρ του.

Η πιο εύστοχη, μη πολιτικά ορθή, στιγμή του Trump ήταν εκείνη στο πρώτο debate που συμμετείχε. Ερωτήθη από τον δημοσιογράφο: «εάν είσαστε τόσο αντίθετος στην υποψηφιότητα Κλίντον τότε γιατί την προσκαλέσατε στον τελευταίο γάμο σας»; Η απάντηση ήταν άμεση και αποστομοτική: «επειδή την πλήρωσα για να βρίσκεται εκεί». Το κοινό αντελήφθη ευθύς εξ αρχής τον υπαινιγμό. Κανείς πέραν του Donald Trump δεν είναι πιο κατάλληλος να πολεμήσει την διαφθορά στην Washington από όσο εκείνος που συμμετείχε σε αυτήν.

Ο Trump δεν συμβολίζει στα μάτια της μεσαίας και μικρομεσαίας τάξης απλώς έναν ρεφορμιστή λαϊκιστή. Είναι ένα προδότης της κοινωνικής του τάξης έτοιμος να πολεμήσει μαζί τους με τα ίδια όπλα που πολεμούσε όσο ήταν στην αντίπερα όχθη. Και αυτό προκαλεί αίσθημα υπερηφάνειας στο μέσο Αμερικανό με τον οποίο ο Trump έχει συμμαχήσει εν αντιθέσει με τους Σοσιαλιστές και τους κομφορμιστές Ρεπουμπλικανούς που έχουν συμμαχήσει με την «ελίτ». Μεταξύ των δύο να μην αμφιβάλλετε ποιο από τα δύο ρεύματα διαθέτει μεγαλύτερη δυναμική. Αυτό που πρέπει να αναρωτηθείτε είναι: δικαίως ή αδίκως;

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΣΤΙΑ 16.02.2016

*Πολιτικός Επιστήμων, Συντονιστής του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών

rkaliviotis@gmail.com