Κομισιόν: Δεν έχει γίνει ούτε μία από τις 16 μεταρρυθμίσεις - Δεν θα κοπούν, αλλά θα «παγώσουν» οι συντάξεις
21/11/2018 16:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κομισιόν: Δεν έχει γίνει ούτε μία από τις 16 μεταρρυθμίσεις - Δεν θα κοπούν, αλλά θα «παγώσουν» οι συντάξεις

Προχωρούν αλλά καμία δεν έχει ολοκληρωθεί. Ο λόγος για τις 16 μεταμνημονιακές μεταρρυθμίσεις της 1ης αξιολόγησης σε καθεστώς Ενισχυμένης Εποπτείας που πρέπει να γίνουν έως το τέλος Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με την έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας, οι 16 αυτές ειδικές μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις που καλύπτουν και τους έξι τομείς πολιτικής και αποφασίστηκαν στο Eurogroup "προχωρούν, αλλά καμία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί".

Αναφέρεται ότι σε πολλές περιπτώσεις, δεν είναι παράλογο ότι δεν έχουν γίνει δεδομένου του περιθωρίου που υπάρχει, αλλά σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, υπάρχει ζήτημα.

Επισημαίνεται ότι αρκετές συγκεκριμένες μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις, οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν με επείγοντα χαρακτήρα, ώστε να εξασφαλισθεί η ολοκλήρωσή τους το συντομότερο δυνατό και πολύ πριν από την έκδοση της δεύτερης ενισχυμένης έκθεσης επιτήρησης προς το τέλος Φεβρουαρίου 2019.

Οι δεσμεύσεις αυτές περιλαμβάνουν το προσωπικό της ΑΑΔΕ, την εκκαθάριση των οφειλών προς ιδιώτες, την ανάπτυξη του συστήματος πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης και των κεντρικών προμηθειών υγειονομικής περίθαλψης, το νομικό πλαίσιο των NPEs και του νόμου Κατσέλη,, τις διαδικασίες αδειοδότησης, τη μεταφορά του Ολυμπιακού Κέντρου στο Υπερταμείο και το Δημόσιο με τον διορισμό γραμματέων.

Η Επιτροπή αναφέρει ότι "η πρόοδος όσον αφορά τις μεταρρυθμίσεις σε άλλους τομείς (πέραν του δημοσιονομικού) είναι μέτρια και οι αρχές θα πρέπει να επισπεύσουν την υλοποίησή τους για να επιτευχθούν οι στόχοι τους"

Παρουσιάζοντας την 1η Έκθεση ενισχυμένης εποπτείας για την Ελλάδα

Η Κομισιόν κάνει σαφές ότι η "ενεργοποίηση των μέτρων για το χρέος, η οποία θα εξαρτάται από την εφαρμογή συγκεκριμένων πολιτικών, και συμφωνήθηκε στο πλαίσιο της σημαντικής δέσμης μέτρων για το χρέος που συμφωνήθηκαν κατά τη συνεδρίαση της Ευρωομάδας της 22ας Ιουνίου 2018, θα εξαρτηθεί από τη θετική αξιολόγηση. Επισημαίνει επίσης ότι αυτή η 2η έκθεση που θα συνταχθεί βάσει του πλαισίου ενισχυμένης εποπτείας "θα δημοσιευθεί στις αρχές του επόμενου έτους".

Η έκθεση καταλήγει επίσης στο συμπέρασμα ότι το ΣΔΠ που υπέβαλε η Ελλάδα για το 2019 εξασφαλίζει τη συμμόρφωση με τη δέσμευσή της να επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 3,5 % του ΑΕΠ.

Για το χρέος αναφέρεται ότι οι αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας βελτιώθηκαν, μεταξύ άλλων, υπό το φως της συμφωνίας του Eurogroup του Ιουνίου 2018, αν και παραμένουν πολύ χαμηλότερες από την επενδυτική βαθμίδα.

Παρά τις βελτιωμένες αξιολογήσεις της πιστοληπτικής ικανότητας, οι συνθήκες της αγοράς παραμένουν ασταθείς, δείχνοντας την παραμένουσα ευάλωτη θέση της Ελλάδας στις μεταβολές του κλίματος της αγοράς, επισημαίνεται.

Ο ΟΔΔΗΧ σχεδιάζει να δημοσιεύσει ένα ημερολόγιο εκδόσεων για το 2019. Ενώ οι εκδόσεις θα χρησιμεύσουν για την δόμηση της εμπιστοσύνης των αγορών και τη δημιουργία ρευστότητας για τα ελληνικά ομόλογα, δεν χρειάζονται για την κάλυψη των βραχυπρόθεσμων χρηματοδοτικών αναγκών, αναφέρεται. Επίσης επισημαίνεται ότι υπήρξε ενημέρωση στην ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους που δείχνει ότι η αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους της Ελλάδας παρέμεινε σε γενικές γραμμές αμετάβλητη από την τελευταία DSA που δημοσιεύθηκε τον Ιούνιο του 2018.

Δεν θα κοπούν, αλλά θα «παγώσουν» οι συντάξεις

"Παγωμένες" θα μείνουν οι συντάξεις έως το 2022, αν και δεν θα κοπούν το 2019 έως 18%, σύμφωνα με όσα αναφέρει η έκθεση της Κομισιόν για την ενισχυμένη εποπτεία της Ελλάδας.

Συγκεκριμένα, στην εν λόγω έκθεση αναφέρεται πως οι ελληνικές αρχές σκοπεύουν να εφαρμόσουν το πάγωμα των συντάξεων έως το 2022, αλλά δεν θα προχωρήσουν στις περικοπές των συντάξεων οι οποίες επανυπολογίστηκαν και για τις οποίες προέκυψαν αρνητικές προσωπικές διαφορές. Μάλιστα επισημαίνεται πως οι περικοπές στις συντάξεις δεν είναι απαραίτητες για την επίτευξη , αλλά ούτε και την διατήρηση του στόχου 3,5% για το πρωτογενές πλεόνασμα μεσοπρόθεσμα.

Υπενθυμίζεται πως η κυβέρνηση είχε ψηφίσει το 2017 πως το 2019 όχι μόνο θα κοπούν έως 18% οι καταβαλλόμενες κατά την 12η /5/2016 συντάξεις με αρνητικές προσωπικές διαφορές, αλλά και δεν θα δοθούν οι ονομαστικές αυξήσεις στις συντάξεις αυτές με βάση την πορεία του ΑΕΠ και του πληθωρισμού.

Έτσι όχι μόνο θα κοβόντουσαν οι συντάξεις έως 18%, αλλά θα έχαναν και τις ονομαστικές αυξήσεις.

Με βάση όσα αναφέρει η έκθεση της Κομισιόν δεν θα κοπούν οι συντάξεις έως 18%, αλλά παράλληλα δεν θα λάβουν καμία ονομαστική αύξηση για την επόμενη 4ετία, δηλαδή για την περίοδο 2019 -2022.

«Καμπανάκι» Βρυξελλών για τις προσλήψεις στο Δημόσιο

"Πρόκληση" αποτελεί για την Ελλάδα να μην επιστρέψει σε πρακτικές οι οποίες ίσχυαν στο Δημόσιο προ της κρίσης.

Αυτό τονίζει η έκθεση της Κομισιόν για την ενισχυμένη εποπτεία στην Ελλάδα, αν και εκτιμά πως το μέγεθος του δημοσίου τομέα στην Ελλάδα βρίσκεται, πλέον, κοντά στα επίπεδα των άλλων χωρών - μελών της ευρωζώνης.

Οι προσλήψεις τακτικού προσωπικού, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2018, φαίνεται να κινούνται σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα, τονίζεται στην έκθεση.

Ωστόσο, οι συμβάσεις των προσωρινών εργαζομένων το 2018 θα μπορούσαν να αυξηθούν σε σχέση με το 2017 και έτσι χρειάζεται "προσεκτική παρακολούθηση".

Για το 2019-2022 θα ισχύσει ο κανόνας 1: 1 για το τακτικό προσωπικό.

Δηλαδή θα προσλαμβάνεται ένας τακτικός υπάλληλος για κάθε έναν που αποχωρεί-συνταξιοδοτείται. Οι αρχές προκρίνουν ειδικά για το 2019 τη μετατροπή συμβάσεων από ορισμένου σε αορίστου χρόνου (πχ εκπαιδευτικοί). Τέτοιες μετατροπές θα ανέλθουν σε 7500, με αντίστοιχη μείωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

Επιφυλάξεις των Ευρωπαίων για την κατάργηση του υποκατώτατου μισθού των νέων

"Πλήρη ανάλυση των συνεπειών" στις προοπτικές απασχόλησης των νέων προτείνει η Κομισιόν στην κυβέρνηση πριν καταργήσει τον υποκατώτατο μισθό για τους νέους έως 25 ετών. Αυτό αναφέρει στην έκθεση ενισχυμένης εποπτείας για την Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, σχολιάζοντας τη σχετική πρόταση της κυβέρνησης (σ.σ. η οποία ισοδυναμεί με αύξηση 12% στον κατώτατο μισθό των νέων), οι Βρυξέλλες τονίζουν πως η σχετική τελική απόφαση της κυβέρνησης πρέπει να λάβει υπόψη τις επιπτώσεις στην ανεργία των νέων, η οποία είναι υψηλή (41% το 2017).

Παράλληλα, ο προϋπολογισμός του 2019 προβλέπει επιδότηση των εισφορών των νέων εργαζομένων έως 25 ετών (50 εκατ. ευρώ έναντι 100 εκατ. ευρώ που προέβλεπε το προσχέδιο).

Υπενθυμίζεται πως από το 2013 ο κατώτατος μισθός των νέων είναι κατά 12% χαμηλότερος σε σχέση με τον κατώτατο μισθό των εργαζομένων πάνω από 25 ετών.

Εις βάθος έρευνα για "κόκκινα" δάνεια και τεράστια εξωτερικά ελλείμματα

Τους τομείς που βρίσκονται στο "κόκκινο" καταγράφει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην έκθεση του μηχανισμού επαγρύπνησης (ΕΜΕ) και προαναγγέλλει ότι θα υπάρξει εμπεριστατωμένη μελέτη για μακροοικονομικές ανισορροπίες.

Όπως αναφέρει η Κομισιόν στην ειδική αυτή έκθεση που περιλαμβάνεται στο σημερινό πακέτο ανακοινώσεων για το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο, στην περίπτωση της Κύπρου και της Ελλάδας, τα αυξημένα αποθέματα χρέους και οι ιδιαίτερα αρνητικές καθαρές διεθνείς επενδυτικές θέσεις (net international investment positions - NIIP) συνδυάζονται με τις εναπομένουσες προκλήσεις για τον χρηματοπιστωτικό τομέα.

"Οι χώρες αυτές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το ζήτημα της αντιμετώπισης του υψηλού χρέους, του περιορισμένου δημοσιονομικού χώρου, των υψηλών (αν και μειωμένων) επιπέδων ανεργίας και της μέτριας δυνητικής ανάπτυξης. Γίνεται σαφές ότι θα γίνει εις βάθος μελέτη (IDR) για την Ελλάδα, προκειμένου να εκτιμηθούν οι ενδεχόμενες ανισορροπίες που οφείλονται σε διάφορες πηγές, και "ιδίως στις αδυναμίες σε επίπεδο αποθεματικών".

Στο ειδικό κεφάλαιο της εν λόγω έκθεσης για τις ανισορροπίες για την Ελλάδα αναφέρεται ότι καθώς από το 2010 και μέχρι πρόσφατα, η Ελλάδα βρισκόταν σε πρόγραμμα η παρακολούθηση των ανισορροπιών και των διορθωτικών μέτρων πραγματοποιήθηκε σε αυτό το πλαίσιο.

Αναφέρει ότι τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα "έχει λάβει σημαντικά μέτρα για τη μείωση των ανισορροπιών ροών και τη διαχείριση των συναφών κινδύνων, αλλά οι ανισορροπίες των αποθεμάτων που κληροδοτήθηκαν αναμένεται να διατηρηθούν". Ειδική σημασία δίδεται στην καθαρή διεθνή επενδυτική θέση (NIIP) που είναι πολύ αρνητική, στις απώλειες στα μερίδια αγοράς των εξαγωγών, στο δημόσιο χρέος και στο ποσοστό ανεργίας.

Η Επιτροπή επισημαίνει ότι ενώ ο ιδιωτικός τομέας διαθέτει θετικό NIIP, το υψηλό μερίδιο του δημόσιου εξωτερικού χρέους έχει ως αποτέλεσμα ένα συνολικά σημαντικά αρνητικό NIIP. Αν και μεγάλο μέρος του εξωτερικού δημόσιου χρέους έχει δοθεί με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους, η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του NIIP θα απαιτήσει τη διατήρηση των πρόσφατων βελτιώσεων του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών σε ένα περιβάλλον αυξανόμενης εγχώριας ζήτησης, αναφέρει.

Κάνει λόγο για σημαντικές απώλειες στα μερίδια αγοράς των εξαγωγών που παρατηρήθηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια, "αλλά η τάση φαίνεται να έχει επανέλθει το 2017" σε θετικά επίπεδα.

Επίσης αναφέρει ότι ο λόγος του δημόσιου χρέους ως προς το ΑΕΠ είναι πολύ υψηλός, "αν και αναμένεται να μειωθεί" ενώ "η βιωσιμότητά του στηρίζεται από Συμφωνία του Eurogroup” του 2018.

SOS για "κόκκινα" δάνεια

Οι τιμές ακινήτων συνέχισαν να μειώνονται σε πραγματικούς όρους το 2017, αλλά σταθεροποιήθηκαν στις αρχές του 2018, επισημαίνεται. Η πιστωτική επέκταση παραμένει αρνητική, καθώς συνεχίζεται η απομόχλευση στην αγορά.

Το υψηλό επίπεδο των μη εξυπηρετούμενων δανείων εμποδίζει την αποκατάσταση μιας υγιούς ροής πιστώσεων στην οικονομία, η οποία απαιτείται για την υποστήριξη της ανάπτυξης μεσοπρόθεσμα, αναφέρεται.

Επισημαίνεται επίσης ότι η ανεργία μειώνεται, αλλά παραμένει υψηλή, ιδίως όσον αφορά τη μακροχρόνια ανεργία και την ανεργία των νέων.

Συνολικά, αναφέρεται ότι έμφαση δίδεται στα θέματα που συνδέονται με το υψηλό δημόσιο και το εξωτερικό χρέος, τη χαμηλή εξοικονόμηση πόρων και το υψηλό απόθεμα μη εξυπηρετούμενων δανείων, όλα σε ένα πλαίσιο υψηλής ανεργίας, χαμηλής αύξησης της παραγωγικότητας και βραδείας επενδυτικής δραστηριότητας. "Ως εκ τούτου, η Επιτροπή θεωρεί σκόπιμο να εξετάσει περαιτέρω τους κινδύνους που συνεπάγεται η διεξοδική ανάλυση προκειμένου να εκτιμηθεί κατά πόσον υπάρχει ανισορροπία" καταλήξει το έγγραφο.

Κατατέθηκε στη Βουλή ο Προϋπολογισμός για το 2019 - Πυρά αντιπολίτευσης

Κατατέθηκε στην Βουλή ο Προϋπολογισμός για το 2019. Το σχετικό στικάκι παρέλαβε εθιμοτυπικά ο Πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη. Ο ίδιος υπογράμμισε πως η κυβέρνηση κατάφερε να πιάσει τους στόχους σε ότι αφορά τα δημοσιονομικά, μίλησε για ακύρωση κι όχι αναβολή της μη περικοπής των συντάξεων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Βουλής ο Προϋπολογισμός θα εισαχθεί για συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής την Δευτέρα 26 έως Τετάρτη 28 Νοεμβρίου.

Η συζήτησή του στην Ολομέλεια της Βουλής αναμένεται να ξεκινήσει στις 12 Δεκεμβρίου και η ψήφισή του, η οποία λαμβάνει χαρακτήρα ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση, θα γίνει στις 18 Δεκεμβρίου.

Μετά την επίδοσή του στον ΠτΒ Νίκο Βούτση ακολούθησε καταιγισμός πυρών από την πλευρά τόσο της αξιωματικής όσο και της ήσσονος αντιπολίτευσης με επίκεντρο τον χαρακτηρισμό του ως "ο πρώτος μεταμνημονιακός Προϋπολογισμός".

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης ανέφερε πως πρόκειται για ακύρωση κι όχι αναβολή των συντάξεων, ενώ σε ότι αφορά το ύψος του ποσού που θα διανεμηθεί από το πλεόνασμα είπε πως είναι 910 εκ ευρώ.

"Η ΝΔ χαίρεται με τη μη περικοπή των συντάξεων θεωρούμε όμως πως ο Προϋπολογισμός θα οδηγήσει στην αντίληψη των αδιεξόδων που οδηγεί η πολιτική σας" υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Νίκος Δένδιας.

"Δεν είναι ο πρώτος μεταμνημονιακός Προϋπολογισμός γιατί είμαστε σε καθεστώς αυξημένης εποπτείας. Γι’ αυτό ας κρατάτε μικρό καλάθι" τόνισε ο Γ. Αμυράς από το Ποτάμι.

"Να είμαστε ειλικρινείς με τον λαό , για τα βάρη που φέρνει" τόνισε ο κ. Θ. Θεοχαρόπουλος της ΔΗΣΥ. Ενώ ο Θανάσης Παφίλης από το ΚΚΕ σημείωσε πως "υπάρχουν 700 μνημονιακοί νόμοι και μέτρα μέχρι το 2060. Άρα πως το λέτε αυτό;" τόνισε.

Προϋπολογισμός 2019: Παροχές 910 εκατ. ευρώ αλλά με υπεραισιόδοξη ανάπτυξη

Παροχές 910 εκατ. ευρώ αλλά με υπεραισιόδοξη πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,5% (όταν η Επιτροπή την υπολογίζει το πολύ στο 2,2%) περιλαμβάνει ο Προϋπολογισμός που κατατέθηκε στη Βουλή.

Στο συνοδευτικό κείμενο του ΥΠΟΙΚ προαναγγέλλεται μέρισμα για το 2018. Ωστόσο, στην "καταιγίδα" εκθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα που προηγήθηκαν, οι δανειστές εκφράζουν ενστάσεις και αναφέρουν πως αν δοθεί μέρισμα θα πρέπει να γίνει μετά από ενδελεχή έλεγχο των περιθωρίων αλλά και με προτεραιότητα στην πληρωμή οφειλών προς ιδιώτες.

Ο Προϋπολογισμός παραδέχεται ότι υπάρχουνκαι παράγοντες κινδύνου για την ελληνική οικονομία οι οποίοι "μετατοπίζονται σταδιακά από το εσωτερικό στο εξωτερικό περιβάλλον". Όπως αναφέρεται, η επαλήθευση των τρεχουσών προβλέψεων για το 2019 εξαρτάται βαθμιαία περισσότερο από την επικράτηση ομαλών συνθηκών στο διεθνές γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, εν μέσω μίας δυνητικής κλιμάκωσης των εμπορικών εντάσεων και του εμπορικού προστατευτισμού, των γεωπολιτικών εντάσεων που τροφοδοτούν την προσφυγική κρίση, αλλά και των διαταραχών στην πολιτική σταθερότητα ισχυρών οικονομιών της Ευρωζώνης που δυνητικά αυξάνουν την αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές.

Ο Κρατικός Προϋπολογισμός στηρίζεται σε μακροοικονομικό σενάριο βάσει του οποίου ο ρυθμός οικονομικής μεγέθυνσης, σε σταθερές τιμές, προβλέπεται να είναι 2,1% και 2,5% για τα έτη 2018 και 2019 αντιστοίχως.

Για το έτος 2018, το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 3,98% του ΑΕΠ έναντι στόχου 3,5%. "Η υπέρβαση του δημοσιονομικού στόχου κατά 0,48% του ΑΕΠ δίνει στην Κυβέρνηση σημαντικό περιθώριο απόδοσης μέρους του υπερπλεονάσματος με τη μορφή κοινωνικού μερίσματος" αναφέρει το ΥΠΟΙΚ.

Σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ τα μέτρα του 2019 περιλαμβάνουν:

• Από την πλευρά των εσόδων, (α) τη μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% μεσοσταθμικά, (β) τη μείωση ασφαλιστικών εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών, (γ) τη μείωση φορολογίας διανεμόμενων κερδών και (δ) τη σταδιακή μείωση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων από 29% σε 25% με μείωση κατά 1% κατ’ έτος.

• Από την πλευρά των δαπανών, (α) την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για νέους κάτω των 24 ετών, (β) την εισαγωγή ενός νέου επιδόματος στέγασης με οικονομικά και οικογενειακά κριτήρια, (γ) την ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, (δ) την ενίσχυση του προγράμματος "Βοήθεια στο Σπίτι".

Η Κομισιόν χαμηλώνει τον πήχη του ΥΠΟΙΚ για την ανάπτυξη του 2019

Η Επιτροπή στο πεντασέλιδο κείμενο γνώμης που εξέφρασε για τον ελληνικό Προϋπολογισμό αναφέρει ότι βελτιώνει μεν την πρόβλεψη της για αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ το 2019 στο 2,2% (από 2% προηγουμένως και 2,5% που προβλέπει ο προϋπολογισμός) .

Η Κομισιόν εξηγεί ότι το κύριο σημείο διαφοράς με την ελληνική κυβέρνηση που εκτιμά (με βάση το προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή) ότι η ανάπτυξη το 2019 θα τρέξει με ρυθμό 2,5%, έγκειται στην πιο ευνοϊκή εκτίμηση του Προϋπολογισμού για την ιδιωτική κατανάλωση και, σε μικρότερο βαθμό, για τις προοπτικές για επενδύσεις.

Επισημαίνει επίσης ότι το Δημοσιονομικό Συμβούλιο υπογράμμισε στην εκτίμησή του ότι θεωρεί ότι η αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,5% το 2019 είναιφιλόδοξη αλλά υπό προϋποθέσεις.

Η Επιτροπή κάνει λόγο και για αρνητικούς κινδύνους που σχετίζονται με τις αποφάσεις δικαστηρίων "που έχουν ή θα μπορούσαν ενδεχομένως να καταστήσουν άκυρες ορισμένες πτυχές των μεταρρυθμίσεων που θεσπίστηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος και να δημιουργήσουν δημοσιονομικές υποχρεώσεις".

Επιπλέον, αναφέρει ότι πιέσεις μπορεί επίσης να προκύψουν από νέες πρωτοβουλίες πολιτικής που επηρεάζουν το δημόσιο μισθολογικό κόστος (σ.σ. 10.000 προσλήψεις στο δημόσιο).

Αναφέρεται ότι "οι κίνδυνοι αυτοί θα πρέπει να παρακολουθούνται στενά, προκειμένου να αναληφθεί δράση, όπως απαιτείται, για τη διασφάλιση των δημοσιονομικών στόχων".

Εστάλη επιστολή

Η Επιτροπή αποκαλύπτει ότι εστάλη από το ΥΠΟΙΚεπιστολή την 20ή Νοεμβρίου με μια τελική περιγραφή των δημοσιονομικών μέτρων για το 2019, συμπεριλαμβανομένης της πλήρους ποσοτικοποίησής τους. Σε σύγκριση με το πακέτο μέτρων του σχεδίου προϋπολογισμού, το τελικό αυτό πακέτο αύξανε το επίδομα στέγασης μειώνοντας το ΠΔΕ.

Ταυτόχρονα, οι ελληνικές αρχές διευκρίνισαν ότι η νέα επιδότηση που μειώνει το κόστος μεταφοράς των επιβατών και των εταιρειών που διαμένουν σε νησιά (μεταφορικά ισοδύναμο αξίας 91,5 εκατ. ευρώ) μπορεί να καλυφθεί από τα υφιστάμενα ανώτατα όρια του προϋπολογισμού.

Πηγή:capital.gr