Από την ελπίδα του 14’ στη μαυρίλα του 16’
23/08/2016 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Από την ελπίδα του 14’ στη μαυρίλα του 16’

Απορούμε πώς δεν βγήκε non paper από το Μαξίμου. Μα ούτε μια καταγγελτική ανακοίνωση από την Γεροβασίλη; Ούτε ένα ρεπορτάζ διάψευσης από την ΕΡΤ; Εκείνη η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης γιατί δεν κατήγγειλε τους διαπλεκόμενους δημοσιογράφους και το ΑΠΕ γιατί δεν έφτιαξε ένα ακόμη ρεπορτάζ αγιογραφία του Τσίπρα και της κυβέρνησής του;

Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά και είναι αποκλειστικά έργο ΣΥΡΙΖΑ, γι’ αυτό απορούμε που δεν ετέθη θέμα αναξιοπιστίας. Συγκεκριμένα:

Δραματική είναι η μείωση της κατανάλωσης σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης το πρώτο εξάμηνο του 2016 αποκαλύπτοντας πως υπάρχει ακόμα βαθιά ύφεση στα ελληνικά νοικοκυριά, αναφέρει δημοσίευμα. Αποθαρρυντική είναι και η εικόνα για τις υπόλοιπες κατηγορίες του λιανεμπορίου καθώς οι προσδοκίες των εμπόρων για επιστροφή του τζίρου των θερινών εκπτώσεων στα επίπεδα του 2014, όταν είχε ανέλθει στα 7,2 δισ. ευρώ, μάλλον διαψεύδονται βάσει της αγοραστικής κίνησης που υπάρχει έως σήμερα. Η μείωση του τζίρου στο δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου 2016 (οι θερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν στις 11 Ιουλίου και ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου) κυμαίνεται σε πανελλαδικό επίπεδο από 5% ως 8% σε σύγκριση με πέρσι (το 2015 ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων έφτασε τα 6,8 δισ. ευρώ), με μεγάλες απώλειες και στους κλάδους ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ειδών ένδυσης, τροφίμων και ποτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI καταγράφεται σημαντική υποχώρηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ κατά 8,8% το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2016 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015, ενώ ακόμη μεγαλύτερη, της τάξης του 12,6%, είναι η κάμψη του όγκου πωλήσεων.

Οι έως τώρα εκτιμήσεις δείχνουν σημαντική υποχώρηση των πωλήσεων τόσο τον Ιούλιο όσο και κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, ακόμη και σε τουριστικές περιοχές αλλά και σε εποχικά είδη.

Οι επιχειρηματίες του κλάδου, οι ειδικοί επί των στατιστικών στοιχείων του κλάδου των σούπερ μάρκετ εκτιμούν πως η αιτία για την κατάρρευση των πωλήσεων, η οποία εντείνεται μήνα με τον μήνα, εντοπίζεται αφενός στην εξάντληση των ορίων αντοχής των καταναλωτών και αφετέρου στην αύξηση των τιμών που διαπιστώνεται στα είδη σούπερ μάρκετ λόγω και των αυξήσεων του ΦΠΑ.

Σε ό,τι αφορά τις ανατιμήσεις, τα στοιχεία της IRI δείχνουν αύξηση των τιμών ανά τεμάχιο 3,8% στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, γεγονός που εξηγεί άλλωστε και τη μικρότερη μείωση της αξίας πωλήσεων σε σύγκριση με αυτή του όγκου πωλήσεων. Το 2015 είχε παρατηρηθεί οριακή αύξηση των τιμών ανά τεμάχιο, κατά 0,1%, ενώ αντιθέτως το 2014 είχε παρατηρηθεί μείωση κατά 2%.

Με απλά λόγια τι λέει το… αναξιόπιστο ρεπορτάζ; Λέει ότι μειώνεται δραματικά η ζήτηση για βασικά είδη πρώτης ανάγκης αρχικά και βεβαίως και για τα υπόλοιπα προϊόντα, ένδυση, υπόδηση κ.λπ. Βασική αιτία οι υπερβολικοί φόροι και βεβαίως το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον φράγκο στις τσέπες των περισσότερων Ελλήνων.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με τρόφιμα, με βασικά είδη για το τραπέζι, δεν είναι είδος πολυτελείας το φαγητό, το γάλα και το ψωμί. Άραγε που πήγε εκείνη η ανάπτυξη που υποσχέθηκε ο Τσίπρας μόλις θα ψηφίζονταν τα μέτρα του δικού του μνημονίου; Ο ακομβίωτος στρατηγός δεν έλεγε ότι θα βγούμε από το μνημόνιο; Ιδού τα έργα του Αλέξη.