Φωτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Φωτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ
24/12/2018 13:08
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

To μάρκετινγκ του Σαλβίνι

Ο Ιταλος αναπληρωτής πρωθυπουργός, Ματέο Σαλβίνι, είναι γνωστός για ρατσιστικά συνθήματα, αλλά και για την έντονη χρήση των social media. Πρόσφατα, ο Σαλβίνι εξέπληξε πολλούς με διαφημιστικά μηνύματα για την προβολή ζυμαρικών ακόμη και μπύρας. Γιατί το κάνει αυτό; διερωτάται το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel.

«O άνθρωπος που διαφημίζει πίτσα, ζυμαρικά ακόμη και μπύρα ,όπως φαίνεται, δεν είναι επαγγελματίας ηθοποιός, αλλά ένας από τους πιο ισχυρούς άνδρες στην Ιταλία: ο Ματέο Σαλβίνι, ο επικεφαλής της ακροδεξιάς εθνικιστικής Λέγκας, υπουργός Εσωτερικών και αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης και ένας μανιακός χρήστης των social media.

Πρόσφατα δεν δίστασε να διαφημίσει ...γερμανική μπύρα στο Twitter. «Καταλαβαίνω την καλή μπίρα» τουίταρε πρόσφατα ο Σαλβίνι, «αυτή είναι η καλύτερη μπύρα σίτου στη Γερμανία και τον κόσμο. Παρασκευάζεται στο Lowenbrau, ανήκει στον όμιλο InBev της Anheuser-Busch. Αλλά ποιος νοιάζεται;»

Σε μια άλλη περίπτωση ο Σαλβίνι διαφήμισε στο Twitter ιταλικά ζυμαρικά και κρασί: «200 γραμμάρια ζυμαρικά Bucatini από Barilla» έγραψε σε tweet, «ένα κομμάτι ραγού και ένα ποτήρι Barolo από τον Τζιάνι Γκαλιάρδο σε ανεβάζουν».

Ο Σαλβίνι είχε 2966 απαντήσεις, 341 retweets και 3713 "likes" σε αυτό το tweet. Μερικοί ήταν ενθουσιασμένοι ("είστε φοβερόs!"), Πολλοί ήταν μάλλον αρνητικοί. Από το «δεν τρώγεται» έως το «το σκυλί μου τρώει καλύτερα» ήταν μερικά από τα σχόλια. «Αλλά πάνω απ 'όλα, το ερώτημα ήταν: Είναι απλά το μαγείρεμα πραγματικό - ή ίσως ψεύτικο; Ή είναι συγκεκαλυμμένη διαφήμιση και ο Σαλβίνι πληρώνεται για αυτό;» διερωτάται το γερμανικό περιοδικό.

Πληθωρικός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Ο Σαλβίνι έχει περισσότερους από τρία εκατομμύρια οπαδούς στο Facebook, ένα εκατομμύριο στο Instagram και 937.000 στο Twitter: Στις καλές του μέρες, ο Σαλβίνι είναι παρών σε εθνικό επίπεδο με περισσότερες από 50 αναρτήσεις και tweets. Ένας ολόκληρος μηχανισμός εργάζεται για να προβάλει τον "Il Capitano" - όπως του αρέσει να αποκαλείται από τους οπαδούς του - όλο το εικοσιτετράωρο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης .

Ο Σαλβίνι δεν διστάζει να παρουσιάζει, καθημερινά, τρόφιμα και ποτά που του αρέσουν. Ακόμη και ένα κομμάτι πίτσα και ένα μπουκάλι μπύρας. Και μάλιστα χωρίς να κρύβει την εμπορική ονομασία του παραγωγού!

Γιατί το κάνει αυτό;

Είναι αρκετά αλαζονικό, για έναν πολιτικό να διαφημίζει προϊόντα; Οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας «La Repubblica», απευθύνθηκαν στις εταιρείες που φέρεται να διαφημίζει πιο συχνά ο Σαλβίνι για να ερευνήσουν αν υπάρχει κάποια σύμβαση. Αποτέλεσμα: Όλες οι εταιρείες διαβεβαιώνουν ότι ούτε ο Σαλβίνι, ούτε το κόμμα του, η Λέγκα, λαμβάνουν χρήματα ή άλλα οφέλη. Κάποιοι, επίσης, τόνισαν πως δεν γνωρίζουν αν πραγματικά είναι επωφελές να διαφημίζει τα προϊόντα τους ένας αμφιλεγόμενος ακροδεξιός πολιτικός.

Αν όχι για οικονομική ενίσχυση, τότε γιατί το κάνει; Πολλοί ρωτούν. Απλά για διασκέδαση; Από την παθολογική ανάγκη για αναγνώριση; Λόγω ναρκισσισμού;

«Για να δείξω την καθημερινότητά μου» λέει ο Σαλβίνι, «δεν υπάρχει κάποια μια στρατηγική πίσω από αυτό». Αλλά κανείς δεν το πιστεύει.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, αυτό που θέλει να περάσει ο Σαλβίνι στους οπαδούς του είναι ότι αυτός μπορεί να φέρει λύσεις γιατί είναι πιο κοντά στον μέσο πολίτη: «Ο αθώος, ο ανυποψίαστος που βλέπει τον Σαλβίνι με τα ζυμαρικά ή με την πίτσα, θα σκεφτεί: «Ω, ο Il Capitano τρώει σαν κι εμένα, πίνει σαν κι εμένα, είναι ένας άνθρωπος σαν κι εμένα».

Όπως λέει ο Φίλιππο Σένσι, εμπειρογνώμονας στην επικοινωνία και βουλευτής του αντιπολιτευόμενου Δημοκρατικού Κόμματος «ο Σαλβίνι δεν διαφημίζει, αλλά μάλλον τα προϊόντα τον διαφημίζουν, τον κάνουν δημοφιλή, τον δείχνουν ως ένα κανονικό άνθρωπο όπως εσύ και εγώ».

Αν αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί ο Σαλβίνι, τότε τίθεται ένα άλλο ερώτημα, γράφει το Spiegel: «γιατί άλλοι πολιτικοί, όπως οι κομματικοί φίλοι του Σένσι, δεν καταφέρνουν να έλθουν πιο κοντά στον λαό;»

Πηγή: Spiegel, ΑΠΕ -ΜΠΕ