Stratfor: Αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός η πιθανότερη αιτία της συντριβής
20/05/2016 10:08
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Stratfor: Αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός η πιθανότερη αιτία της συντριβής

H πτήση της EgyptAir Παρίσι-Κάιρο που αγνοείται από τις πρώτες πρωινές ώρες της 19ης Μαΐου, πιθανότερο είναι να χτυπήθηκε από έναν αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό, υποστηρίζει σε ανάλυσή του και το Stratfor.

Tο Airbus A320 φέρεται να πετούσε λίγο κάτω από 37.000 πόδια κατά τη στιγμή που εξαφανίστηκε από τα ραντάρ. Ένας υπάλληλος της εταιρείας δήλωσε ότι οι πιλότοι δεν έκαναν καμία κλήση κινδύνου και δεν έδειξαν ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα πριν από την εξαφάνιση του αεροσκάφους. Η μηχανική βλάβη στο ύψος πλεύσης είναι απίθανη - ένα τέτοιο γεγονός συμβαίνει συνήθως στην απογείωση ή την προσγείωση. Η καταστροφική αστοχία του αεροσκάφους δεν μπορεί να αποκλειστεί. Ένα χτύπημα από πυραύλους επιφανείας-αέρος είναι επίσης δυνατό, αν και οι μαχητές στην Αίγυπτο και τις γύρω περιοχές δεν πιστεύεται ότι έχουν πρόσβαση σε πυραύλους ικανούς να χτυπήσουν ένα αεροσκάφος σε αυτό το υψόμετρο.

Η έκρηξη ενός αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού είναι η πιο εμφανής πιθανότητα. Σε αντίθεση με το βομβαρδισμό της πτήσης 9268 της Metrojet από την πόλη του Σινά Σαρμ ελ-Σεΐχ, τον Οκτώβριο του 2015, ωστόσο, η πτήση 804 της EgyptAir προέρχονταν από το Παρίσι. Τα μέτρα ασφαλείας στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle είναι αυστηρά σε σύγκριση με εκείνα πολλών άλλων αεροδρομίων και η ασφάλεια έχει αυξηθεί μετά τις πρόσφατες επιθέσεις στο Παρίσι και στις Βρυξέλλες. Αλλά ακόμη και ένας σχετικά μικρός και απλός αυτοσχέδιος εκρηκτικός μηχανισμός είτε στο θάλαμο επιβατών είτε στις αποσκευές θα μπορούσε να βλάψει σημαντικά ένα αεροπλάνο σε ύψος πλεύσης και να οδηγήσει σε επιπλοκές της πτήσης.

Η βοήθεια εκ των έσω συνέβαλε στην επιτυχία της βομβιστικής επίθεσης της πτήσης 9268 της Metrojet και αν η αιτία της εξαφάνισης αυτής της πτήσης ήταν μια επίθεση και όχι ένα ατύχημα, κάποιος βαθμός συμμετοχής εκ των έσω είναι πιθανός. Ένας χειριστής του φορτίου (όπως στην περίπτωση της Metrojet), ένα μέλος του πληρώματος, ή ακόμα και ένας πιλότος (όπως στην πτήση 990 το 1999 της EgyptAir ή το Μάρτιο του 2015 της πτήσης 9525 της Germanwings Flight) θα μπορούσε να έχει εμπλακεί.

Η αρχή πολιτικής αεροπορίας της αιγυπτιακής κυβέρνησης έχει στείλει ομάδες έρευνας και διάσωσης για να αποφανθούν. Μόλις το αεροπλάνο βρεθεί, η κατάστασή του θα είναι το κλειδί για τον προσδιορισμό του τι προκάλεσε την εξαφάνιση του. Μια ηλεκτρική βλάβη, για παράδειγμα, θα επέτρεπε πιθανόν στους πιλότους να προσγειώσουν το αεροπλάνο και να αποτρέψουν μια ολική καταστροφική, που σημαίνει ότι το πεδίο συντριμμιών θα ήταν μικρό. Μια σκόπιμη συντριβή θα περιόριζε επίσης το πεδίο συντριμμιών. Ένα χτύπημα από αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό, από την άλλη πλευρά, θα μπορούσε να προκαλέσει μια καταστροφική διάλυση του αεροσκάφους - ιδίως αν ληφθεί υπόψη το μεγάλο υψόμετρο του αεροσκάφους - και το πεδίο συντριμμιών θα είναι πολύ ευρύτερο.

stratfor.com