Ποια στοιχεία δείχνουν ότι η πτήση MS804 της EgyptAir καταστράφηκε αμέσως
19/05/2016 21:57
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ποια στοιχεία δείχνουν ότι η πτήση MS804 της EgyptAir καταστράφηκε αμέσως

Το αεροπλάνο καταστράφηκε από έκρηξη, υποστηρίζει ο εμπειρογνώμονας των πτήσεων Clive Irving

Τα δεδομένα παρακολούθησης της πτήσης MS804 της EgyptAir, δείχνουν ότι το υψόμετρο, η ταχύτητα και η κατεύθυνση του κατέληξαν ακαριαία ενώ το αεροπλάνο ήταν σε ύψος 37.000 ποδιών. Αυτή είναι μια ισχυρή ένδειξη ότι το αεροπλάνο καταστράφηκε από έκρηξη.

Αν το A320 της Airbus είχε πληγεί από μια μηχανική βλάβη είναι εξαιρετικά απίθανο οι επιπτώσεις να ήταν τόσο ξαφνικές, αφήνοντας στους πιλότους τουλάχιστον κάποιο χρόνο για να στείλουν ένα σήμα κινδύνου. Το σήμα δεν στάλθηκε, σύμφωνα με αξιωματούχους.

Αυτό σημαίνει ότι όταν βρεθούν τα συντρίμμια οι ερευνητές θα ψάξουν επειγόντως για αποδείξεις από έκρηξη και πυρκαγιά, τον ταχύτερο τρόπο που επιβεβαιώνει ότι στο αεροπλάνο πυροδοτήθηκε μια βόμβα.

Αν το αεροσκάφος είχε καταρριφθεί πάνω από ξηρά θα υπήρχε η πιθανότητα να είχε πληγεί από πύραυλο. Αυτό αποκλείεται, καθώς βρισκόταν πάνω από την ανατολική Μεσόγειο κατά τη στιγμή που εξαφανίστηκε. Εάν η αιγυπτιακή πτήση έχει καταρριφθεί από βόμβα, που τοποθετήθηκε είτε στην καμπίνα είτε στις αποσκευές, τότε το θέμα αφορά την χρονική στιγμή: ήταν προγραμματισμένο να πυροδοτηθεί στο μόνο μέρος της διαδρομής που το αεροπλάνο βρισκόταν πάνω από το νερό; Όπως μπορούμε ήδη να δούμε, η ανάκτηση των συντριμμιών και, ιδιαίτερα, των καταγραφέων των στοιχείων πτήσης, είναι πολύ πιο δύσκολη στη θάλασσα από ό,τι στην ξηρά.

Το αεροπλάνο πετούσε σε έναν από τους πιο πυκνοκατοικημένους αεροδιαδρόμους στον κόσμο, και έναν κρίσιμο αεροδιάδρομο για τις διεθνείς πτήσεις. Μετά την κατάρριψη από έναν πύραυλο της πτήσης MH17 της Malaysia Airlines πάνω από την Ουκρανία, τον Ιούλιο του 2014, αυτό το μέρος της Ανατολικής Ευρώπης -καθυστερημένα- ορίστηκε ως εμπόλεμη ζώνη. Οι βασικοί αεροδιάδρομοι ανάμεσα στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Ασία στη συνέχεια εκτράπηκαν προς τα νότια για να πετούν πάνω από τη Ρουμανία, την Ελλάδα, την Τουρκία και σε όλη την ανατολική Μεσόγειο προς τον αιγυπτιακό εναέριο χώρο.

Ως αποτέλεσμα αυτές οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων προστέθηκαν στο πολυσύχναστο εναέριο χώρο που μεταφέρει την τουριστική κίνηση μεταξύ των ευρωπαϊκών πόλεων και της ανατολικής Μεσογείου, όπως η πτήση της Egyptair από το Παρίσι στο Κάιρο. Ο αεροδιάδρομος έγινε ακόμη πιο πολυσύχναστος μετά τη συντριβή του ρωσικού Metrojet ενώ πετούσε πάνω από το Σινά τον περασμένο Οκτώβριο, όταν ο εναέριος χώρος στο Σινά επίσης χαρακτηρίστηκε πάρα πολύ επικίνδυνος για τις εμπορικές πτήσεις. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πιεστούν πολύ περισσότερες διηπειρωτικές πτήσεις νοτιότερα, πετώντας ανατολικά και δυτικά προς το Κάιρο, την Ερυθρά Θάλασσα και τη Σαουδική Αραβία και το Ντουμπάι -το οποίο είναι ακόμα ένα σημαντικό κομβικό σημείο για τις πτήσεις μεταξύ Ευρώπης, Αφρικής και Ασίας.

thedailybeast.com