Αντιτορπιλικά του 6ου Στόλου στη Σούδα: Ασπίδα προστασίας για το γεωτρύπανο της Exxon Mobil
04/11/2018 10:50
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Αντιτορπιλικά του 6ου Στόλου στη Σούδα: Ασπίδα προστασίας για το γεωτρύπανο της Exxon Mobil

Μόλις πριν από 48 ώρες ένα ακόμη αντιτορπιλικό της ίδιας κλάσης (Arleigh Burke) με τα ήδη υπάρχοντα στην Ανατολική Μεσόγειο, το USS ROSS (DDG 71), προσέγγισε τη ναυτική βάση της Σούδας στην Κρήτη, όπως μεταδίδει η ιστοσελίδαhellasjournal.com.

The Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Ross (DDG 71) arrives at Naval Support Activity #Souda Bay, #Greece#USNavy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Krystina Coffey pic.twitter.com/VVJm9RrDCT

Προβολή εικόνας στο TwitterΠροβολή εικόνας στο Twitter
Emerson@EEmerson14

The Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Ross (DDG 71) arrives at Naval Support Activity #Souda Bay, #Greece#USNavy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Krystina Coffey


Σύμφωνα με πληροφορίες του ίδιου μέσου, τις επόμενες ημέρες πιθανό να φτάσουν σε σχετικά κοντινές αποστάσεις από το οικόπεδο 10 κι άλλα αμερικανικά πλοία επιφανείας -και όχι μόνο-, κίνηση που δείχνει την έμπρακτη προσπάθεια που γίνεται ώστε οι λεονταρισμοί της Άγκυρας να περιοριστούν ή να εξαλειφθούν εξαρχής.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εκείνο που επιδιώκουν είναι να γίνει η δουλειά της εταιρείας, αμερικανικών συμφερόντων, χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση, διότι αυτό άμεσα θα σημάνει και απώλεια εκατομμυρίων για την Exxon Mobil. Η Αμερική είναι λογικό κι έχει δείξει με κάθε τρόπο ότι δεν πρόκειται να δράσει όπως οι Ιταλοί της Eni, την περασμένη άνοιξη, καθώς τότε η παρενόχληση, οι απειλές και ο ναυτικός αποκλεισμός από την Άγκυρα έπιασαν τόπο, με το γεωτρύπανο της ιταλικής εταιρείας να εγκαταλείπει κάθε προσπάθεια.

Ηνωμένες Πολιτείες, Ισραήλ & Ελλάδα, "ασπίδα" προκλήσεων

Το πλέον σαφές μήνυμα που εξέπεμψαν οι Ηνωμένες Πολιτείες εδώ και αρκετές ημέρες, ξεκίνησε με την παρουσία τους στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου και γνωστοποιήθηκε ακόμη και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνοδεία εικόνων.

Η επόμενη κίνησή τους ήταν η συμμετοχή με δυο αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke στην άσκηση "Νέμεσις" που διοργάνωσε η Κυπριακή Δημοκρατία, στην οποία πήραν μέρος ναυτικές δυνάμεις από τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ, με το τελευταίο να δίνει μεγάλη βαρύτητα και ίσως πρωτοφανή εξωστρέφεια, με τη δημοσιοποίηση εικόνων από τα ασκηθέντα Ισραηλινά τμήματα επί κυπριακού εδάφους κυρίως των ανδρών ειδικών επιχειρήσεων της θρυλικής "Maglan".

Σημαντικό θεωρείται για το ελληνικό Πεντάγωνο πως την ίδια περίοδο τα ισραηλινά F-16 Soufa ήταν στη Λάρισα και δεν δίστασαν να πετάξουν, μαζί με ελληνικά αεροσκάφη, ακόμη και σε πτήσεις εξοικείωσης σε περιοχές που θέλει ως αποστρατικοποιημένες η Άγκυρα.

Ελλάδα και Κύπρος εκείνο που επιδιώκουν με τη διαρκή παρουσία τους στην Ανατολική Μεσόγειο είναι να δείξουν με κάθε τρόπο ότι είναι ανάμεσα στους μεγάλους παίκτες της περιοχής και πως είναι ικανές χώρες να θέτουν όρια σε οποιαδήποτε παραβατική συμπεριφορά, διατηρώντας το Status Quo.

Μέσω διαρκών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων στην περιοχή και ναυτικών οδηγιών (Navtex) για δέσμευση θαλασσίων περιοχών Αθήνα και Λευκωσία μαζί με άλλες σύμμαχες χώρες θα επιχειρήσουν οποιαδήποτε δραστηριότητα της Άγκυρας είτε να περιοριστεί είτε να μην υπάρξει καν, πράγμα που ήδη έχει εφαρμοστεί -με επιτυχία- μέσα από τόσες κοινές ασκήσεις και όχι μόνο σε διμερές επίπεδο.

Οι εκπαιδευτικές αυτές δραστηριότητες έχουν κι έναν άλλον στόχο σύμφωνα με πληροφορίες από αξιωματικούς των ΕΔ: Να ανακόψουν τις ορέξεις για οικόπεδα που δεν έχουν μπει ήδη σε καθεστώς γεωτρήσεων και που στην Άγκυρα έχουν ανοίξει την όρεξη του Ταγίπ Ερντογάν και των αξιωματούχων που περιστοιχίζουν τον Τούρκο πρόεδρο.

Ασκήσεις ασύμμετρων απειλών στο γεωτρύπανο της Exxon Mobil

Tο υπερατλαντικό ταξίδι του γεωτρύπανου του ενεργειακού κολοσσού της Exxon Mobil, "Stena Icemax", έχει ήδη ξεκινήσει με τον απόπλου του, από το Las Palmas κοντά στις Καναρίους Νήσους και οι δυο παράλληλες κινήσεις πλοίων του 6ου Στόλου και της ναυτικής οδηγίας (Navtex) της Λευκωσίας, δείχνουν σαν συντονισμένες κινήσεις αποφασιστικού μηνύματος.

Το "Stena Icemax" έχει ξεκινήσει στις 29 Οκτωβρίου το ταξίδι του κι όπως δηλώνεται μέσω του Marine Traffic, υπολογίζεται πως θα προσεγγίσει τη Λεμεσό την ερχόμενη Κυριακή 11 του μηνός ή το πολύ τη Δευτέρα 12 Νοεμβρίου. Από τις 7 το πρωί (ώρα Ελλάδος) έχει περάσει από τα στενά του Γιβραλτάρ και εισήλθε στη Μεσόγειο.

Στο γεωτρύπανο, κι ενώ ήταν στην περιοχή του Las Palmas, χιλιάδες μίλια μακριά από το οικόπεδο 10, ήδη έχουν γίνει ασκήσεις που έχουν να κάνουν με την αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών.

Παρόμοιες ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν και στα βοηθητικά πλοία του γεωτρύπανου, τα οποία εδώ και καιρό βρίσκονται στη Λεμεσό κι από εκεί φαίνεται το επίπεδο της προετοιμασίας και των μηνυμάτων που εκπέμπονται.

Κύπρος: Εκδόθηκε η NAVTEX για τη γεώτρηση της Exxon Mobil

Oι Αρχές της Κυπριακής Δημοκρατίας εξέδωσαν το Σάββατο την NAVTEX με την οποία δεσμεύουν την περιοχή, στην οποία - από τις 10 Νοεμβρίου έως και 25 Φεβρουαρίου - ο αμερικανικός πετρελαϊκός κολοσσός Exxon Mobil σε συνεργασία με την Qatar Petroleum, θα ξεκινήσει την πρώτη γεώτρηση στο Οικόπεδο 10 της κυπριακής ΑΟΖ, όπως μεταδίδει τοphilenews.com.

Σύμφωνα με τη NAVTEX 364/18 από τις 10 Νοεμβρίου ξεκινούν οι προγραμματισμένες εργασίες για την προετοιμασία της γεώτρησης και ως εκ τούτου καλούνται όλα τα παραπλέοντα πλοία να επιδεικνύουν την ανάλογη προσοχή όταν πλέουν στο συγκεκριμένο σημείο.

Η γεώτρηση θα γίνει με το γεωτρύπανο Stena IceMax της Εxxon Mobil, που αναχώρησε από τις Κανάριες νήσους για την Κύπρο. Το Stena IceMax φέρει βρετανική σημαία, έχει διπλό πύργο και τρυπάνι + 1Α1.

Κατασκευάστηκε το 2011 από τη Samsung Heavy Industries. Το IceMAX σχεδιάστηκε ειδικά για να λειτουργήσει στις πιο αντίξοες κλιματικές συνθήκες του κόσμου - κυρίως στην Αρκτική, και διαθέτει μεγάλο μέρος του εξοπλισμού του που έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί σε θερμοκρασίες έως -30 βαθμούς, αλλά και σε μεγάλες γεωλογικές πιέσεις.

Είναι ικανό να λειτουργεί σε βάθη νερού έως και 10.000 πόδια κάτω από τον βυθό της θάλασσας(3048m). Έχει μήκος 228 μέτρα, πλάτος 42, μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 180 άτομα προσωπικό και έχει και ελικοδρόμιο.

Η κυπριακή NAVTEX:

03 0600 UTC NOV 2018
JRCC LARNACA/CYPRUS RADIO/5BA
NAV WRNG NR 364/18

PREPARATION WORKS AND DRILLING OPERATIONS WILL BE CONDUCTED
IN THE AREA BOUNDED BY THE FOLLOWING POSITIONS:

A.33 25.000 N 031 39.000 E
B.33 25.000 N 031 51.000 E
C.33 15.000 N 031 51.000 E
D.33 15.000 N 031 39.000 E

FROM 10 NOV 2018 UNTIL 25 FEBRUARY 2019.
ALL SHIPS ARE REQUESTED TO SAIL WITH CAUTION
IN THE AFORMENTIONED AREA.
CANCEL THIS MESSAGE ON 26 00:01 UTC FEB 2019.

JRCC LARNACA/CYPRUS RADIO/5BA

NNNN

Πηγές: capital.gr, hellasjournal.com,philenews.com, ΑΜΠΕ