Το παρασκήνιο με το φιάσκο στους αυτοκινητόδρομους
24/04/2017 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το παρασκήνιο με το φιάσκο στους αυτοκινητόδρομους

Η υπόθεση με το φιάσκο στους αυτοκινητόδρομους όπου Τσίπρας και Σπίρτζης έκοβαν κορδέλες και μετά ήρθε το χάος, έχει πολύ έντονο παρασκήνιο. Έχει απειλητικά τηλεφωνήματα σε εργολάβους και δημοσιογράφους, την οργή του πρωθυπουργού για την ξεφτίλα που του έστησε ο πασοκτζής υπουργός του, αλλά έχει και μια άλλη παράμετρο που κανείς δεν γνωρίζει και η οποία μπορεί να προκαλέσει σεισμό στην κυβέρνηση.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οι πληροφορίες του Antinews λένε ότι ο Τσίπρας πήρε τον Σπίρτζη μετά το φιάσκο της Ιόνιας οδού και τον ξε…σε πατόκορφα. Το «φιλαράκι» του Παππά τα άκουσε άγρια και… πολύ στεναχωρήθηκε γιατί αυτός έχει προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες, ειδικά στην υπόθεση της Αττικής.

Ο λόγος ήταν ότι οι δρόμοι ήταν ανέτοιμοι να παραδοθούν πριν από το Πάσχα για να κάνει ο Τσίπρας λαμπρά εγκαίνια και να τον δοξάζουν οι οδηγοί που θα πήγαιναν στα χωριά τους. Μια λεπτομέρεια που οι εργολάβοι την είχαν επισημάνει στην κυβέρνηση αλλά ο Σπίρτζης δεν τους άκουσε: Η συμβατική υποχρέωση των κατασκευαστών ήταν να παραδώσουν ολοκληρωμένα τα έργα τον Αύγουστο του 2017, δηλαδή σε τέσσερις μήνες από σήμερα. Τότε θα μπορούσε ο κόσμος να πάει άνετα και χωρίς το χαμό, ειδικά μετά το Αντίριο όπου ο δρόμος είναι με μια λωρίδα.

Αφού λοιπόν έπεσαν οι κατάρες κατά της κυβέρνησης και οι κατάρες του Τσίπρα κατά Σπίρτζη, οι πληροφορίες μας λένε ότι ο υπουργός έπαθε ακόμη μεγαλύτερο μπλακ άουτ όταν η εφημερίδα «Τα Νέα» έκαναν πρώτο θέμα την ταλαιπωρία με φωτογραφία τον Τσίπρα και τον ίδιο να κόβουν κορδέλες σε ημιτελείς δρόμους. Τότε κορυφαίος υπουργός της κυβέρνησης πήρε τηλέφωνο και ζήτησε επιτακτικά ραντεβού με στελέχη της εφημερίδας λέγοντάς τους: «Δεν μπορεί εσείς οι χρεοκοπημένοι να μας χτυπάτε με τέτοιο τρόπο». Επρόκειτο για ωμή παρέμβαση της κυβέρνησης στον τύπο και προκλητικές απαιτήσεις να σταματήσουν να «σηκώνουν» ψηλά το θέμα που τους είχε πληγώσει τόσο πολύ.

Την ίδια στιγμή μάλιστα, εντύπωση προκαλούσε το γεγονός ότι η εφημερίδα του ΔΟΛ έδινε τόσο μεγάλη σημασία στο θέμα καθώς η Ιόνια οδός είναι έργο που έχει αναλάβει η ΓΕΚ του Περιστέρη. Μια εταιρεία η οποία είχε πολύ στενές σχέσεις με το Συγκρότημα όλα αυτά τα χρόνια.

Ο Σπίρτζης πανικόβλητος τηλεφώνησε στον Περιστέρη και απειλούσε θεούς και δαίμονες ζητώντας από την εταιρεία να βγάλει ανακοίνωση που να αναλαμβάνει αυτή την ευθύνη για το φιάσκο. Η ανακοίνωση της εταιρείας ήταν βεβαίως μια συγγνώμη για την ταλαιπωρία, άφηνε ωστόσο και αιχμές για την κυβέρνηση που βιάστηκε να παραδώσει το έργο.

Τότε βγήκε και η μνημειώδης ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών με την οποία αφενός καταλαβαίνει κανείς το ποιόν του υπουργού και αφετέρου καταλαβαίνει ότι εκτός από τρικυμία εν κρανίω έχει και ελάχιστη σχέση με τη σοβαρότητα που πρέπει να έχει κάποιος που καλύπτει μια τέτοια θέση.

Σε όλα αυτά να προσθέσουμε και την απαίτηση της κυβέρνησης στα εγκαίνια να μην βγουν φωτογραφίες του Τσίπρα και των υπουργών με στελέχη των κατασκευαστικών εταιρειών, δηλαδή τον Μπόμπολα, τον Κούτρα, τον Περιστέρη κ.λπ. Ακόμη και μια εκδήλωση που έγινε σε Μουσείο στην Πάτρα και στην οποία πήγε και ο πρωθυπουργός και όλος ο Άκτωρ, δεν καλύφθηκε, κατ’ εντολήν του Μαξίμου.

Και τώρα η μεγάλη αποκάλυψη. Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογράψει το κράτος με την κατασκευάστρια εταιρεία ΓΕΚ για τον δρόμο Ε-65, τους επόμενους μήνες θα πρέπει να τοποθετηθούν νέα διόδια λίγο πάνω από το Ολυμπιακό Χωριό, στην Βαρυμπόμπη και πριν από τα διόδια των Αφιδνών. Μέσα στην πόλη θα πληρώνουμε δηλαδή διόδια στην ΓΕΚ αλλά το θέμα είναι γιατί θα τα πληρώνουμε. Θα είναι κόστος που θα επιβαρυνθούν οι πολίτες για να φτιαχτεί ο Ε-65 και να πάει στην περιοχή της… Ξυνιάδας. Ο Αθηναίος δηλαδή θα πληρώνει για έναν δρόμο που πιθανότατα να μην χρησιμοποιήσει ποτέ.

Είναι η πρώτη φορά που θα πρέπει να τοποθετηθούν διόδια σε άλλο δρόμο για να κατασκευαστεί έργο σε άλλη περιοχή της χώρας. Είναι σαν να βάλουν διόδια στην Ομόνοια για να πάρει λεφτά ο κατασκευαστής να φτιάξει τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη!

Ποιος θα πιει λοιπόν από την κυβέρνηση το πικρό ποτήρι της απόφασης να μπουν διόδια στη Βαρυμπόμπη; Ο Σπίρτζης ή θα φάει κανένα… σουτ σε επικείμενο ανασχηματισμό για να έρθει άλλος; Και σκεφτείτε. Μια κυβέρνηση που εκλέχθηκε με το κίνημα «δεν πληρώνω» διόδια να έρχεται τώρα να κατασκευάσει διόδια μέσα στην πόλη;

Θα πέσει πολύ γέλιο αν παρθεί αυτή η απόφαση. Εκτός κι αν αποφασίσει ο Τσίπρας να πληρώσει καμιά τεράστια αποζημίωση στον εργολάβο.