Το ΣτΕ θα κρίνει την συνταγματικότητα της μοριοδότησης των πανελλαδικών
27/05/2017 10:40
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το ΣτΕ θα κρίνει την συνταγματικότητα της μοριοδότησης των πανελλαδικών

Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας παραπέμπεται, λόγω σπουδαιότητας, ο έλεγχος της συμβατότητας ή μη με το Σύνταγμα πληθώρας νέων ρυθμίσεων που αφορούν στις εισαγωγικές εξετάσεις στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Στο μικροσκόπιο τίθενται θέματα όπως οι συντελεστές βαρύτητας των εξεταζόμενων μαθημάτων, αναλόγως προσανατολισμού, η πριμοδότηση των αθλητών, το καθεστώς εξέτασης δυσλεκτικών μαθητών κ.ά.

Τα ζητήματα «δίχασαν» την αυξημένη 7μελή σύνθεση του Γ’ Τμήματος του ΣτΕ η οποία έδειξε την άγουσα προς την Ολομέλεια, με δύο αποφάσεις, στις οποίες διατυπώνεται σωρεία απόψεων επί της συνταγματικότητας ή μη των ρυθμίσεων. Αποφάσεις οι οποίες, επισήμαναν σύμβουλοι της Επικρατείας, δεν συνιστούν καμία πηγή ανησυχίας για γονείς και μαθητές, αφού δεν επιλύουν κανένα θέμα οριστικά, κάτι που θα πράξει η Ολομέλεια. Η απόφαση της τελευταίας μάλιστα, τόνιζαν πηγές, δεν θα ανατρέπει -ακόμα και σε περίπτωση αρνητικής κρίσης- τα δεδομένα, καθώς δεν θα έχει αναδρομική ισχύ και θα μεριμνά για την προστασία των υποψηφίων.

Διεκδικούν ακύρωση των αποτελεσμάτων

Η υπόθεση έφθασε στο ΣτΕ κατόπιν προσφυγής δύο υποψηφίων για εισαγωγή στην Ιατρική, οι οποίοι παρότι είχαν υψηλή βαθμολογία «κόπηκαν» στο μάθημα της Εκθεσης. Διεκδικούν λοιπόν να ακυρωθούν οι πίνακες των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων των Γενικών Λυκείων του έτους 2016. Στις προσφυγές τους έθεσαν σειρά συνταγματικών και νομικών ζητημάτων στα οποία καλούνται οι δικαστές να αποφανθούν. Μεταξύ αυτών εάν:

α) Η εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας αποτελεί κριτήριο πρόσφορο για την εισαγωγή στην Ιατρική, β) Πρέπει να ισχύουν συντελεστές βαρύτητας που να αναδεικνύουν περισσότερο τα μαθήματα προσανατολισμού έναντι των μαθημάτων γενικής παιδείας, γ) Συνάδει με την αρχή της αξιοκρατίας η παράλειψη πρόβλεψης διακριτών θέσεων εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ αντίθετα προβλέπεται προνομιακή μεταχείριση υπέρ των αθλητών που έχουν διακριθεί κ.ά.

Οι δικαστές του Γ’ Τμήματος εξέφρασαν εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις επί των θεμάτων. Για παράδειγμα: Μερίδα έκρινε θεμιτή την πριμοδότηση αθλητών υψηλού επιπέδου, ενώ άλλοι «είδαν» παραβίαση της ισότητας, κάποιοι έκριναν συνταγματικά δυνατή την ιδιαίτερη μεταχείριση δυσλεκτικών μαθητών, άλλοι υποστήριξαν ότι θα πρέπει να προβλεφθούν ξεχωριστές θέσεις για τους συγκεκριμένους υποψηφίους από το υπουργείο Παιδείας κ.λπ.

eleftherostypos.gr