Το Σάββατο στο Μορφοβούνι Καρδίτσας θα γίνει η κηδεία του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου
13/04/2018 11:50
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το Σάββατο στο Μορφοβούνι Καρδίτσας θα γίνει η κηδεία του Σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου

Στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας εξετάζεται η σορός του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου, ο οποίος έχασε τη ζωή του χθες έπειτα από τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους τύπου Mirage 2000-5 στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Σκύρου.

Θα γίνουν οι απαραίτητες τοξικολογικές εξετάσεις. Στη συνέχεια θα αναχωρήσει για την Καρδίτσα, όπου ο αδικοχαμένος Γιώργος Μπαλταδώρος θα κηδευτεί στις 12 το μεσημέρι του Σαββάτου, στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Μορφοβούνι.

Αυτή ήταν η μοιραία πτήση του Mirage 2000-5 – Τα λόγια του άτυχου Μπαλταδώρου

Ο Γιώργος Μπαλταδώρος, ο έμπειρος κυβερνήτης που έσκιζε τους αιθέρες και έπεσε εν ώρα καθήκοντος, σε λίγο καιρό θα έκλεινε τα 34 του χρόνια.

Του άρεσε να πετά, να βλέπει από ψηλά τον κόσμο, έλεγε το χαμογελαστό και καλοσυνάτο παλικάρι. Παντρεμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών –οχτώ και δέκα αντίστοιχα– υπηρετούσε στην 331η Μοίρα Παντός Καιρού της 114 Πτέρυγας Μάχης. Η βάση της βρίσκεται στην Τανάγρα και οι πιλότοι της είναι γνωστοί ως οι «φρουροί του Αιγαίου».

Ολοι όσοι τον γνώριζαν μιλούν για έναν ευγενικό και πρόσχαρο νέο άνθρωπο. Παιδί ακόμη ονειρευόταν να γίνει πιλότος μια που δεν έκρυβε την υπερβολική του αγάπη για τα αεροπλάνα. Αγάπησε με πάθος τη δουλειά του, ήταν φιλότιμος και έμπειρος κυβερνήτης.

Η είδηση του θανάτου του βύθισε στο πένθος τον τόπο όπου καταγόταν, το Μορφοβούνι του δήμου Πλαστήρα στον νομό Καρδίτσας. «Ηταν επιμελέστατος ως μαθητής με μεγάλο πάθος για τη ζωή και τη δουλειά του ο Γιώργος», δήλωσε (στο ΑΠΕ) ο δήμαρχος Λίμνης Πλαστήρα, Δημήτρης Τσιαντής.

Σε άσχημη κατάσταση οι γονείς του και ο αδελφός του που δεν μπορούν να πιστέψουν το κακό που τους βρήκε. Οπως και η σύζυγός του. Χθες στο σπίτι τους στην Πετρούπολη βρέθηκαν συγγενείς και φίλοι για συμπαράσταση.

Τραγική ειρωνεία τα όλα όσα είπε (στο κανάλι Ε) ο πατέρας του Απόστολος Μπαλταδώρος την ώρα που οι έρευνες για τον εντοπισμό του γιου του ήταν σε εξέλιξη. Οπως ανέφερε, επρόκειτο για την τελευταία ημέρα της εβδομαδιαίας αποστολής του στην αναχαίτιση τουρκικών αεροσκαφών. «Σήμερα θα επέστρεφε στην Τανάγρα, τελευταία ημέρα ήταν σήμερα.

Στη Σκύρο πηγαίνουν πότε τα Μιράζ, πότε τα F16. Ηταν για αναχαίτιση το πρωί. Δεν ξέρουμε τίποτε άλλο». Μάλιστα, τόνισε ότι ο γιος του «ήταν χρόνια στα Μιράζ, ήταν ο καλύτερος πιλότος».

Ο 34χρονος είχε μιλήσει για τους κινδύνους της δουλειάς (στις 3 Φεβρουαρίου 2017) και στην εκπομπή της ΕΡΤ «Αρετή και Τόλμη» σε αφιέρωμα για τους «Φρουρούς του Αιγαίου».

Είχε περιγράψει μπροστά στην κάμερα την ετοιμότητα των πιλότων σε περίπτωση συναγερμού αλλά και για τους κινδύνους της αποστολής του. «Είμαστε πάντα έτοιμοι. Σίγουρα υπάρχει κίνδυνος, άσχετα αν τις περισσότερες φορές δεν έχει γίνει τίποτα. Αλλά δεν ξέρουμε σήμερα ή αύριο αν έχουν σκοπό να κάνουν κάτι οι απέναντι».

Στο Facebook οι φίλοι του τον αποχαιρέτησαν με συγκίνηση και σεβασμό: «Τιμή και δόξα στον Αγγελο του Αιγαίου που έπεσε για τη πατρίδα», «αδελφικέ μου φίλε, δεν έχω λόγια, καλό παράδεισο…».

Πώς έπεσε το μοιραίο Mirage 2000-5 στην Σκύρο

Ο ηλικίας 34 ετών έμπειρος χειριστής του Mirage 2000, σμηναγός Γεώργιος Μπαλταδώρος, πατέρας δύο παιδιών, οκτώ και δέκα ετών αντίστοιχα, είναι ο δεύτερος πιλότος που χάνει τη ζωή του στην ευρύτερη περιοχή της Σκύρου.

Τον Σεπτέμβριο του 1997 ένα ακόμα Mirage είχε πέσει κατά την προσέγγιση στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα τον θάνατο του υποσμηναγού, Δημήτρη Στρατάκια.

Στις καιρικές συνθήκες που περιόριζαν την ορατότητα και μπορούν να προκαλέσουν ακόμα και «παραισθήσεις» ως προς τον χώρο στους πιλότους ειδικά των μαχητικών αεροσκαφών, τα οποία κινούνται με τεράστιες ταχύτητες, συγκλίνουν οι πρώτες εκτιμήσεις για τις αιτίες της χθεσινής, νέας τραγωδίας της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το χθεσινό θλιβερό περιστατικό που βύθισε στο πένθος την Πολεμική Αεροπορία σημειώθηκε με μαχητικό αεροσκάφος που εθεωρείτο καινούργιο, αφού είχε παραληφθεί από το 2007, ενώ μέχρι στιγμής δεν εκφράζονται κάποιες εκτιμήσεις περί ενδεχόμενης μηχανικής βλάβης του. Το ζεύγος των Mirage 2000 είχε απογειωθεί προκειμένου να αναχαιτίσει δύο τουρκικά μαχητικά F-16, τα οποία είχαν παραβιάσει τον ελληνικό εναέριο χώρο στο ύψος των νησιών Χίου – Λέσβου.

Τα δύο ελληνικά μαχητικά δεν πρόλαβαν να φτάσουν τα τουρκικά, δεδομένου ότι τα τελευταία μπήκαν στο ελληνικό FIR και βγήκαν από αυτό πάρα πολύ γρήγορα. Κατόπιν τούτου, τα ελληνικά Mirage πραγματοποίησαν τη συνηθισμένη περιπολία τους στην περιοχή, και στη συνέχεια, όταν ο δείκτης των καυσίμων τους «έπεσε χαμηλά», αποχώρησαν από την περιοχή με προορισμό το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Σκύρου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου της Αεροπορίας, χθες το μεσημέρι «στις 12.15 υπήρξε απώλεια επαφής αεροσκάφους M2000-5». Αργότερα, με νεότερη ανακοίνωσή του, το ΓΕΑ διευκρίνιζε ότι «το μονοθέσιο αεροσκάφος M2000-5 της 114ΠΜ/331Μ, στη φάση προσέγγισης για προσγείωση μετά την ολοκλήρωση επιχειρησιακής αποστολής και σε απόσταση εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της νήσου Σκύρου, προσέκρουσε στη θάλασσα με συνέπεια τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του αεροσκάφους, σμηναγού (Ι), Γεώργιου Μπαλταδώρου».

Η πρόσκρουση του Mirage στη θάλασσα εκτιμάται πως οφείλεται στις ιδιόμορφες καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την ώρα στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή, με πιθανή συνέπεια να προκληθούν παραισθήσεις στον πιλότο. Ενα «κοκτέιλ» άπνοιας και υγρασίας φαίνεται πως προκάλεσε συνθήκες κακής ορατότητας.

Κάτι που σε συνδυασμό με τη μεγάλη ταχύτητα που κατέβαιναν τα δύο αεροσκάφη από τα σύννεφα όπου πετούσαν προηγουμένως, χαμηλά, πάνω από τη θάλασσα, προκειμένου στη συνέχεια να «ευθυγραμμιστούν» με τον διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου της Σκύρου, πιθανώς προκάλεσε παραισθήσεις στον Γιώργο Μπαλταδώρο. Ενας πιλότος με πολύ μεγάλη εμπειρία στα Mirage, αφού λέγεται ότι είχε πάνω από 950 ώρες πτήσης με τέτοιον τύπο αεροσκάφους.

Κατά πληροφορίες, δεν υπάρχει καταγεγραμμένη κάποια αναφορά του χειριστή για πρόβλημα ή βλάβη στο αεροσκάφος του. Το δεύτερο Mirage, το οποίο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Σκύρου, φαίνεται πως έχασε εντελώς ξαφνικά το «ταίρι» του.

Στοιχεία, που δείχνουν ότι ο Γιώργος Μπαλταδώρος δεν πρόλαβε ή δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει το σύστημα εκτόξευσης από το αεροσκάφος. Ενδεχομένως, ούτε καν πρόλαβε να συνειδητοποιήσει την πορεία του αεροσκάφους του προς τη θάλασσα. Το χτεσινό θλιβερό συμβάν δεν είναι το πρώτο στην περιοχή. Τη νύκτα της 30ής Σεπτεμβρίου 1997 έχασε τη ζωή του ο πιλότος της ΠΑ, Δημήτρης Στρατάκιας, ενώ τον Ιούνιο του 2011, κατά τη διάρκεια άσκησης, ο πιλότος κατάφερε να εγκαταλείψει το Mirage του.

Πηγή:eleftherostypos.gr