«Ξήλωμα» της διάταξης Φίλη ζητά η τρόικα
17/11/2016 14:08
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Ξήλωμα» της διάταξης Φίλη ζητά η τρόικα

Ισχυρές ενστάσεις εξακολουθούν να προβάλουν οι δανειστές στις αλλαγές που ψηφίστηκαν το καλοκαίρι, επί υπουργίας Νίκου Φίλη, και αφορούν στον τρόπο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και, κυρίως, στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών τους.

Χθες, εκπρόσωποι των Θεσμών είχαν συνάντηση με τον νέο υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου ζητώντας, σύμφωνα με πληροφορίες, το «ξήλωμα» της διάταξης του νόμου Φίλη που θέτει αυστηρούς περιορισμούς στις απολύσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, καθώς αρμόδιο για να επιβεβαιώνει εάν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως είναι το Υπηρεσιακό Συμβούλιο σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση το οποίο αποτελείται από εκπροσώπους των σχολαρχών, των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και του υπουργείου Παιδείας. Η διάταξη αυτή, μάλιστα, έχει αναδρομική ισχύ, αφού τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια καλούνται να εξετάσουν, ως προς την καταχρηστικότητά τους, και όλες οι καταγγελίες σύμβασης στα ιδιωτικά σχολεία κατά το περσινό σχολικό έτος (2015-16).

Η συμβιβαστική πρόταση που κατέθεσε η ελληνική πλευρά στο τραπέζι των συζητήσεων με τους Θεσμούς προβλέπει το Υπηρεσιακό Συμβούλιο να συγκροτηθεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και όχι από το υπουργείο Παιδείας. Η πρώτη αντίδραση των δανειστών απέναντι σε αυτή την πρόταση ήταν αρνητική, αλλά οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να έχουν νέα συνάντηση μέχρι την Τρίτη. Στην ατζέντα των συζητήσεων βρέθηκε, επίσης, το ζήτημα του τριετούς σχεδίου για την Παιδεία που προβλέπει μεταρρυθμίσεις σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό, από την ελληνική πλευρά ζητήθηκε να «ξεπαγώσει» το θέμα των διορισμών εκπαιδευτικών, αλλά και να διερευνηθούν οι πρώτες δυνατότητες χρηματοδότησης για τις μεταρρυθμίσεις. Σημειώνεται ότι ο Νίκος Φίλης είχε προαναγγείλει τον διορισμό 20.000 εκπαιδευτικών σε βάθος τριετίας, αρχής γενομένης από τον Σεπτέμβριο του 2017, αλλά όπως έχει παραδεχθεί ο νέος υπουργός Παιδείας το θέμα είναι πολύ σύνθετο και οι συζητήσεις με τους Θεσμούς θα πρέπει να συνεχιστούν.

imerisia.gr