Φωτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ
Φωτο: ΑΠΕ - ΜΠΕ
31/12/2019 15:10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Aντικαθίσταται ο διοικητής του Β Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής

Kατόπιν εντολής του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης, κίνησαν τις διαδικασίες διερεύνησης των αιτιών της ταλαιπωρίας των πολιτών, μετά το χθεσινό κλείσιμο της Εθνικής Οδού.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του Μεγάρου Μαξίμου, οι υπεύθυνοι της Νέας Οδού κλήθηκαν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το ερώτημα της παράβασης των συμβατικών τους υποχρεώσεων, στις οποίες προβλέπεται ρητά ότι ανάμεσα στις υποχρεώσεις της εταιρείας είναι να λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την "ακώλυτη λειτουργία του έργου".

Το υπουργείο θα κινήσει όλες τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος, συνεχίζει η ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού, ενώ γνωστοποιεί, επίσης, ότι με απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη αντικαθίσταται ο διοικητής του Β Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής για λάθη και παραλείψεις της Τροχαίας.

«Ο καθένας οφείλει να ανταποκρίνεται στα καθήκοντα που έχει αναλάβει. Η διάχυση ευθυνών, καταλήγει τελικά στο να μην λογοδοτεί κανένας. Κι αυτό η κυβέρνηση δεν θα το ανεχθεί. Όλοι κρινόμαστε. Υποχρέωση του κράτους είναι να διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία, όρος της οποίας είναι και η υποχρέωση των οδηγών να τηρούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες που λαμβάνουν», καταλήγει η ανακοίνωση του Μεγάρου Μαξίμου.

ΣΥΡΙΖΑ: Η ευθύνη για το κλείσιμο της εθνικής οδού ανήκει αποκλειστικά στην κυβέρνηση Μητσοτάκη

Για επικοινωνιακούς χειρισμούς που δεν πείθουν κανέναν κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωσή του, με αφορμή τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από την κακοκαιρία και προσθέτει ότι «η ευθύνη για το κλείσιμο της εθνικής οδού ανήκει αποκλειστικά στην κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ακόμη: «Πέντε εκατοστά χιονιού ήταν αρκετά για να οδηγήσουν το πολυδιαφημισμένο επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη στην κατάρρευση. Μέχρι χθες διατυμπάνιζαν την αποτελεσματικότητά του. Και, σήμερα, προκειμένου να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις από το φιάσκο, που είχε ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία εκατοντάδων πολιτών, καρατόμησαν τον διοικητή της Τροχαίας».

Η εκδοχή της «Νέας Οδού» για τη χθεσινή ταλαιπωρία οδηγών και επιβατών

Τη λύπη της εκφράζει η «Νέα Οδός» για την χθεσινή ταλαιπωρία των οδηγών και υπογραμμίζει ότι από την πλευρά της «έλαβε όλα τα απαραίτητα μέτρα» επισημαίνοντας ότι «χρησιμοποίησε 8Ο μηχανήματα με 100 άτομα στο τμήμα της παραχώρησης από τη Μεταμόρφωση μέχρι τη Σκάρφεια ενώ έριξε τέσσερις τόννους αλάτι». Επισημαίνει δε ότι στην επίμαχη περιοχή επιχειρούσαν 20 εκχιονιστικά.

Δίνοντας την δίκη της εκδοχή για τα γεγονότα η «Νέα Οδός» υποστηρίζει, ωστόσο, ότι «στις 9 χθες το πρωί η Τροχαία λόγω έντονης χιονόπτωσης σε Θήβα, Υλίκη και Μαρτίνο ανακοίνωσε απαγόρευση κυκλοφορίας σε βαρέα οχήματα και λεωφορεία και υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα ΙΧ. Αξίζει σε αυτό να σημείο να αναφερθεί ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων και των γειτονικών βαλκανικών χωρών, στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική από το Νόμο η χρήση χειμερινών ελαστικών κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Ως εκ τούτου, τίθεται υποχρεωτική όπως επέβαλε και η Τροχαία, η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων με χιονοπτώσεις.

Παρά την ανακοίνωση της απαγόρευσης όμως, βαρέα οχήματα και λεωφορεία που βρίσκονταν σε κίνηση εντός του δικτύου, είτε συνέχισαν την πορεία τους κανονικά, είτε ακινητοποιήθηκαν παρουσία τροχαίας, κυρίως στη ΛΕΑ των μετωπικών σταθμών διοδίων. Επιπλέον, πολλά ΙΧ, ειδικά κατά μήκος του τμήματος Καπανδρίτι-Μαλακάσα, ακινητοποιήθηκαν σε όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας, είτε διότι δεν έφεραν καν αντιολισθητικές αλυσίδες, είτε διότι προσπαθούσαν εκ των υστέρων να προχωρήσουν στην τοποθέτηση τους εκείνη τη στιγμή, καθώς τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας συνέχισαν να είναι εντονότατα. Λόγω δε εορταστικής περιόδου η ροή της κυκλοφορίας αυξάνονταν σημαντικά.

Στη συνέχεια, με αποφάσεις των κατά τόπους τμημάτων Τροχαίας, πραγματοποιούνταν τεχνητές ανασχέσεις (διακοπή κυκλοφορίας), μικρής διάρκειας σε σταθμούς διοδίων και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας με στόχο την εξυπηρέτηση και προστασία των ακινητοποιημένων ΙΧ που έπρεπε να απεγκλωβιστούν κυρίως για την προστασία των ίδιων οδηγών, καθώς και για τη διευκόλυνση του έργου των εκχιονιστικών που λόγω των διάσπαρτων ακινητοποιήσεων δυσκολεύονταν να προχωρήσουν στις εργασίες τους.

Στις 17:00, η Τροχαία προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμία στο σταθμό διοδίων Αφιδνών και στο ρεύμα προς Αθήνα στους σταθμούς διοδίων Θήβας και Τραγάνας, ενώ 20 λεπτά αργότερα προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας για τα ΙΧ. Τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας παρέμεναν εντονότατα και οι ακινητοποιήσεις σχεδόν απαγόρευαν το αποχιονιστικόέργο. Με ακινητοποιημένα οχήματα σε όλες τις λωρίδες και ειδικά στη ΛΕΑ τα εκχιονιστικά αδυνατούσαν να προσεγγίσουν τα σημεία».

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ