Από υπάλληλος της ΔΕΗ… πρόεδρος κόμματος και τελικά εκδότης
27/02/2016 21:15
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Από υπάλληλος της ΔΕΗ… πρόεδρος κόμματος και τελικά εκδότης

«Ενας αυτοδημιούργητος 40άρης δημοσιογράφος, που γεννήθηκε το 1974 και έχει την ίδια ηλικία με τον Αλέξη Τσίπρα, έρχεται να ταράξει τα... νερά της Νέας Δημοκρατίας, ιδρύοντας το νέο κόμμα της Δεξιάς!». Με αυτά τα ταπεινά λόγια ανακοινώνεται η ίδρυση του κόμματος ΔΕΞΙΑ από τον Παναγιώτη Μαυρίκο, ακριβώς πριν από ένα χρόνο, τον Φεβρουάριο του 2015. Ενα μήνα μάλιστα μετά, ο νεόκοπος αρχηγός κάνει μια «ιστορική» πρώτη ομιλία (σ.σ.: ο χαρακτηρισμός από το σάιτ του κόμματος dexia.com) σε μια αίθουσα του «Χίλτον». Κάπως έτσι, άλλη μια ιδιότητα προστέθηκε στο μακρύ βιογραφικό του 42χρονου αρχηγού και ιδρυτή κόμματος, εκδότη, δημοσιογράφου, πρώην εργαζόμενου στο Τηλεάστυ, πρώην υπαλλήλου της ΔΕΗ, πρώην υποψήφιου δημάρχου Πειραιά, πρώην διοικητή ΨΝΑ και, από την περασμένη εβδομάδα, πλέον και κατηγορούμενου.

Από τις πολλαπλές πολιτικές και επαγγελματικές δραστηριότητες, αυτή που τον «κέρδισε» φαίνεται πως ήταν οι εκδοτικές επιχειρήσεις. Το 2014 καταχωρείται στο ΓΕΜΗ του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά το πρακτικό του Δ.Σ. της ΜΑΥΡΙΚΟΣ MEDIA ΑΕΒΕ, με το οποίο πιστοποιείται η καταβολή μετοχικού κεφαλαίου ύψους 150.000 ευρώ.

Μέσα σε διάστημα λίγων ετών ο Π. Μαυρίκος κατάφερε να πάρει τους τίτλους ιστορικών εφημερίδων ή να εκδώσει νέες. «Μεσημβρινή», «Ακρόπολη», «Επικαιρότητα», «Ελληνικός Βορράς», «Αθλητική Ημέρα». Στην περίπτωση της «Μεσημβρινής» βέβαια δεν τα κατάφερε, καθώς η οικογένεια Βαρδινογιάννη κατέθεσε εναντίον του ασφαλιστικά μέτρα και φυσικά τα κέρδισε.

Οι χαμηλές πτήσεις των κυκλοφοριών των εφημερίδων του ήταν ωστόσο αντιστρόφως ανάλογες με τις διαφημίσεις και τις καταχωρήσεις που δέχονταν τα έντυπα ή τα κεντρικά πόρταλ των εφημερίδων του, όπως το acropolipress.gr.

Εκτός από την πολυσέλιδη δικογραφία, στην οποία υπάρχουν καταγγελίες για μεθοδεύσεις και εκβιασμούς σε ΔΕΚΟ ή άλλους οργανισμούς με τελικό στόχο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας, μια απλή ματιά στη Διαύγεια φανερώνει πως η «Ακρόπολη» και η «Ακρόπολη της Κυριακής» ήταν στο κύριο μενού πολλών δημόσιων φορέων. Πολλές δεκάδες είναι οι αποφάσεις για καταχωρήσεις και ανακοινώσεις από πανεπιστημιακά ιδρύματα, δήμους, υπουργεία κ.λπ. προς την «Ακρόπολη», με αντίτιμο μικρά ή λίγο μεγαλύτερα ποσά.

Ο εκδότης είχε καταφέρει μάλιστα να έρθει σε συμφωνία ακόμα και με την κρατική τηλεόραση, υπογράφοντας συμφωνητικά αμοιβαίας προβολής και διαφήμισης. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τη συμφωνία που είχε συνάψει με τη ΝΕΡΙΤ (8.4.2015) για τις εφημερίδες «Ακρόπολη» και «24 Ωρες», καθώς και για τους ιστότοπους akropolipress.gr και 24-wres.gr, ύψους 3.000 ευρώ, χωρίς όμως να απαιτείται καταβολή μετρητών, όπως και την πρόσφατη συμφωνία (18.2.2016) με την ΕΡΤ για τις εφημερίδες «Ακρόπολη» και «Αθλητική Ημέρα» με τους ίδιους όρους (συμψηφιστικά χωρίς να απαιτείται καταβολή ποσού τοις μετρητοίς).

Ωστόσο, άλλο ήταν το θέμα που είχε φέρει σε δύσκολη θέση την (νέα) ΕΡΤ. Ηταν η προβολή από μεσημβρινή δημοσιογραφική εκπομπή του κ. Μαυρίκου και της «Ακρόπολης» με πρωτοσέλιδο εναντίον του Βαγγέλη Μεϊμαράκη, λίγες μόλις ώρες πριν ξεκινήσει το ντιμπέιτ των πολιτικών αρχηγών.

e-typos.com