04/07/2013 17:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δεν "καίγονται" για τη μείωση του αγγελιοσήμου οι διαφημιζόμενοι

Δεν είμαστε «επισπεύδοντες» για το αγγελιόσημο» δήλωσε χθες, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας Γρ.Αντωνιάδης, εξηγώντας ότι οι διαφημιζόμενοι έχουν ένα συγκεκριμένο budget να δαπανήσουν και αυτό δεν αλλάζει από την αλλαγή των επί μέρους χρεώσεων.

«Είτε το Κράτος βάλει φόρο στη διαφήμιση, είτε αυξήσει ή μειώσει το αγγελιόσημο, η συνολική διαφημιστική δαπάνη θα είναι για μας η ίδια Αυτό που αλλάζει είναι τι από αυτήν παίρνει το κράτος και τι τα ΜΜΕ. Εμείς θα υλοποιήσουμε όποια απόφαση λάβει το Κράτος», κατέληξε.

Το θέμα για το αγγελιόσημο ανακινήθηκε τις τελευταίες μέρες όταν διέρρευσε η πληροφορία αναφορικά με τη σκέψη του κυβερνητικού επιτελείου να μειώσει το αγγελιόσημο από 20% στο 12% στο πλαίσιο του αναγκαίου εξορθολογισμού είτε μέσω κατάργησης είτε με γενναίο “ψαλίδισμα” 350 μη ανταποδοτικών φόρων ή τελών υπέρ τρίτων που εισπράττονται από υπουργεία και φορείς του Δημοσίου.

Στο πλαίσιο αυτό, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, απέστειλε ήδη σχετική εγκύκλιο στα ταμεία Τύπου και ΜΜΕ (ΕΤΑΠ – ΜΜΕ και ΕΔΟΕΑΜ) ζητώντας να ενημερώσουν έως τις 15 Ιουλίου το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφορικά με την “οικονομία” του αγγελιοσήμου με την επιβολή του οποίου διαφωνούν επί σειρά ετών τόσο η ΕΔΕΕ όσο και ο ΣΔΕ.

Το αγγελιόσημο είναι ένα τέλος υπέρ των ταμείων των εργαζομένων στις εφημερίδες και τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα.

Επιβάλλεται στις διαφημίσεις που καταχωρούνται στα έντυπα και μεταδίδονται από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα.

Τα ποσοστά του αγγελιοσήμου είναι:

20,0% για διαφημίσεις σε έντυπα μέσα (εφημερίδες, περιοδικά) Αθήνας και Θεσσαλονίκης

16,0% για διαφημίσεις στις ημερήσιες (μόνο) εφημερίδες της Θεσσαλονίκης

21,5% για διαφημίσεις σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα (ραδιόδωνο, τηλεόραση)

“Η συνεχής πτώση στη διαφημιστική δαπάνη που ξεκίνησε από το 2009 φαίνεται πως φέτος κάπου ισορροπεί σημείωσε σήμερα ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ), κ. Γρ. Αντωνιάδης. Οπως ανέφερε φέτος αυξάνεται η διαφήμιση στο Ιντερνετ, η διαφήμιση στην τηλεόραση μένει στα ίδια επίπεδα, και είναι πτωτική λίγο στον τύπο και περισσότερο στο ραδιόφωνο.”Ευελπιστούμε πως έχουμε πιάσει τον πάτο, σημείωσε ο κ.Γρ. Αντωνιάδης, έτσι τουλάχιστον φαίνεται με βάση την πορεία της καταναλωτικής συμπεριφοράς και της ψυχολογίας. Οπως τόνισε τα προϊόντα ζουν από την επικοινωνία αλλά όμως η προϋπολογισμοί τους είναι ανάλογοι της πορείας της καταναλωτικής συμπεριφοράς και της οικονομίας.

Το θετικό είναι, ανέφερε, ότι η ψυχολογία του καταναλωτή έχει αλλάξει, αφού φαίνεται πως γίνεται μια πιο ήπια διαχείριση της δύσκολης οικονομικής κατάστασης, με αποτέλεσμα να μην προκαλείται φόβος και πανικός στον καταναλωτή. Η ψυχολογία, εξήγησε καθορίζει την καταναλωτική συμπεριφορά σε μεγαλύτερο βαθμό από το διαθέσιμο εισόδημα, όπως έχει αποδειχθεί.

Ανέφερε  χαρακτηριστικά πώς υπάρχουν μετρήσεις που αποδεικνύουν ότι όταν τα δελτία ειδήσεων είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά προκαλούν πτώσεις στις πωλήσεις των σουπερμάρκετ μέχρι και 20%.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nik avatar
    Nik 04/07/2013 18:38:34

    Το αγγελιόσημο πάει στα ταμεία των δημοσιογράφων ασφαλισμένων στα ταμεία τύπου.

    Η συντριπτική πλειονότητα των δημοσιγράφων δουλεύουν με μπλοκάκι. Δύο στους τρεις περίπου.

    Από την δουλειά αυτών των μπλοκάκηδων δημιουργούντα τα ΜΜΕ που προσελκύουν διαφήμιση και αγγελιόσημο.

    Άκόμη και ΜΜΕ που δεν έχουν ούτε ΕΝΑΝ ασφαλισμένο στα ταμεία της ΕΣΗΕΑ υποχρεώνονται στην χρέωση αγγελιοσήμου όταν ΚΑΝΕΝΑΣ από τους εργαζόμενους δεν πρόκειται ποτέ να πάρει σύνταξη ή ασφάλιση από το αγγελιόσημο.

    Αυτά είναι που λέμε τα κερατιάτικα. Και βέβαια η ΕΣΗΕΑ δεν συζητά αυτές τις πτυχές, τις πρόστυχες, του αγγελιοσήμου αλλά λέει διάφορα εμετικά περί "κλάδου" κλπ.

    Καταργείστε το αγγελιόσημο τώρα, χτές αν γίνεται.

  2. Μανώλης Πετράκης avatar
    Μανώλης Πετράκης 04/07/2013 19:29:00

    Γιατί δεν γράφετε ότι το αγγελιόσημο το πληρώνει κυρίως ο τελικός καταναλωτής κάθε φορά που αγοράζει γιούρτι ή γάλα ή οδοντόκρεμα αφού στα προϊόντα (και σε πολλά άλλα) αυτά η διαφημιστική δαπάνη είναι μεγάλο τμήμα της τελικής τιμής? Αυτά τα τριτοκοσμικά προνόμια μιας κάστας σε βάρος του υπόλοιπου πληθυσμού δεν υπάρχουν ούτε σε χώρες της Αφρικής. Εδώ και δέκα χρόνια έπρεπε να καταργηθεί αυτό το αίσχος χωρίς την παραμικρή συζήτηση ή διάλογο. Ο πολίτης δεν ανέχεται πλέον να πληρώνει ούτε ένα λεπτό του Ευρώ κερατιάτικα. Τελειώσαν αυτά. Γκρεμίστε τα Σοβιέτ και τα φεουδαρχικά προνόμια ορισμένων καστών (συμβολαιογράφοι, φαρμακοποιοί) τώρα, άμεσα, αδυσσώπητα, χωρίς διάλογο, και παντού γιατί αλλιώς θα τρέχετε τελευταία στιγμή πανικόβλητοι να αντιμετωπίσετε δημοσκοπικές εξελίξεις τρομαχτικές.

    • Nik avatar
      Nik @ Μανώλης Πετράκης 06/07/2013 09:10:44

      Ακριβώς!!!

  3. kotstak avatar
    kotstak 04/07/2013 22:02:09

    “τα προϊόντα ζουν από την επικοινωνία αλλά όμως η προϋπολογισμοί τους είναι ανάλογοι της πορείας της καταναλωτικής συμπεριφοράς και της οικονομίας.”

    Το ίδιο ισχύει και για τα ΜΜΕ.
    Τα έσοδα των διαφημιστικών και των ΜΜΕ είναι “συνδεδεμένα” με τον παραγόμενο πλούτο, δυστυχώς όμως δεν κάνουν αυτό που πρέπει για να αυξηθεί η "πίττα".

    Τα περισσότερα ΜΜΕ αδιαφορούν για την "πίττα" επειδή έχουν πρόσβαση σε δανεικά (κι αγύριστα).
    Οι διαφημιστικές, γιατί αδιαφορείτε για την "πίττα";

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.