#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/01/2013 08:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση του ομίλου Μπόμπολα στις επιθέσεις εναντίον του



Εκεί που μας χρωστάγανε, μας πήραν και το βόδι. Κάπως έτσι είναι η ανακοίνωση – απάντηση του ομίλου Μπόμπολα, και πιο συγκεκριμένα της Αττικής οδού, στο δημοσίευμα της εφημερίδας Πρώτο Θέμα για τη σύμβαση του δρόμου καθώς και στα απανωτά χτυπήματα του ΣΥΡΙΖΑ.

Η μάχη με την αξιωματική αντιπολίτευση αλλά και με άλλους «εχθρούς» θα συνεχιστεί με τον όμιλο Μπόμπολα και δεν αποκλείεται να έχουμε νέο γύρο δημοσιευμάτων και νέες παρασκηνιακές συγκρούσεις.

Πάντως, στην ανακοίνωση της Αττικής οδού, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το σημείο που λέει ότι η εταιρεία κάνει… κοινωνική πολιτική καθώς με δικιά της προφανώς ζημία, κρατά τα διόδια χαμηλότερα κατά 30% απ’ όσο θα μπορούσε να πάει.

Μας… απειλεί δηλαδή ότι όποτε θέλει θα τα αυξήσει στα 3,84 ευρώ αφού έτσι λέει η σύμβαση η οποία υπογράφηκε όταν η Ελλάδα ζούσε σε απόλυτη νιρβάνα κι όταν η διαπλοκή έκανε ότι ήθελε.

Διαβάστε την ανακοίνωση και βγάλτε τα συμπεράσματά σας. Σίγουρα, πάντως, θα έχει πολύ ενδιαφέρον η μάχη που γίνεται σε πολιτικο-εκδοτικό-επιχειρηματικό επίπεδο.

«Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα είδαν το φως της δημοσιότητας ανακριβή και διαστρεβλωμένα στοιχεία σε σχέση με τη λειτουργία της Αττικής Οδού.

Η Σύμβαση Παραχώρησης που κυρώθηκε με τον Nόμο 2445/96 προβλέπει σε λεπτομέρεια όλα τα σχετικά ζητήματα αναφορικά με τη λειτουργία της Αττικής Οδού.

Όπως ορίζεται στο άρθρο 51 του Ν2445/96, τα στοιχεία της κυκλοφορίας και των εσόδων της Αττικής Oδού καταγράφονται καθημερινά και ελέγχονται από το Ελληνικό Δημόσιο και συγκεκριμένα από την Ειδική Υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών ΕΥΔΕ/ΛΣΕΠ ως επίσης και από τους οικείους φορολογικούς μηχανισμούς. Περαιτέρω ως ορίζεται από τις Δανειακές Συμβάσεις του Έργου οι οποίες αποτελούν Προσάρτημα του Νόμου, από την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού ασκείται συνεχής και ενδελεχής έλεγχος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία από κοινού με Όμιλο Εμπορικών Τραπεζών (Bank of Tokyo – Mitsubishi, HypoVereinsbank, κλπ) συμμετείχε στη χρηματοδότηση του έργου, το ύψος της οποίας υπερβαίνει τα επτακόσια (700) εκατομμύρια Ευρώ. Στα πλαίσια της χρηματοδότησης αυτής προβλέπονται σειρά ενδελεχών ελεγκτικών διαδικασιών τόσο από τις Υπηρεσίες των Πιστωτικών Ιδρυμάτων όσον και μέσω του εξειδικευμένου σε τέτοιας μορφής Έργα Ειδικού Τεχνικού Συμβούλου που επέλεξαν οι πιστώτριες, την Αγγλική εταιρία Halcrow Group Limited, η οποία ελέγχει συνεχώς και αδιαλείπτως μέχρι και σήμερα το Έργο, αναφερόμενη με σχετικές εκθέσεις απευθείας στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τις Πιστώτριες τράπεζες. Η Αττική Οδός, λόγω και της χρηματοδότησής της από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, υπόκειται στους αυστηρούς ελεγκτικούς μηχανισμούς που προβλέπονται στην ΕΕ για τις συμβάσεις Παραχώρησης, που υλοποιούνται στις χώρες μέλη της.

Ειδικότερα, σας ενημερώνουμε ότι η Αττική Οδός παραδόθηκε και λειτούργησε σταδιακά από το Μάρτιο του 2001 πλήρως δε από το τέλος του 2004. Τα μέσα ετήσια πραγματικά στοιχεία σε σχέση με αυτά που αποτελούσαν την βάση του Οικονομικού Μοντέλου που αναφέρεται στο Άρθρο 4 του Ν2445/96 κατά την υπογραφή της σύμβασης είναι:




ΟΚΤΩ ΕΤΗ ΠΛΗΡOΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ : 2005 – 2012





ΕΤΗΣΙΟΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ


ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΔΙΕΛΕΥΣΕΩΝ
227.000
271.000


ΥΨΟΣ ΔΙΟΔΙΟΥ (ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ)
€ 2,62
€ 2,22


ΕΣΟΔΑ ΔΙΟΔΙΩΝ (ΧΩΡΙΣ ΦΠΑ)
€ 217 εκατ.
€ 219 εκατ.



 

 

Ειδικά από το 2009 και μετά, υπήρξε σημαντική μείωση της κυκλοφορίας λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και κατά το 2012 οι μέσες ημερήσιες διελεύσεις περιορίστηκαν στις 216.000 με μέσο τέλος διοδίου € 2,22, χωρίς ΦΠΑ, ενώ το κατά το άρθρο 50 του Ν.2445/96 προβλεπόμενο τέλος διοδίου, κατά τον ίδιο χρόνο,- δηλαδή το 2012-, διαμορφώνεται στα € 3,12 χωρίς ΦΠΑ και € 3,84 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Η διατήρηση του τέλους διοδίου σε ποσοστό 30% χαμηλότερο από το ανώτατο διόδιο τέλος, που προβλέπεται στο άρθρο 50 του Ν.2445/96 αποτελεί κοινωνική επιλογή της Αττικής Οδού, σε συνεργασία με το ελληνικό δημόσιο.

Ο Ν2445/96 στο Άρθρο 49 προβλέπει την πρόωρη επιστροφή του έργου στο Δημόσιο εάν η μέση απόδοση του κεφαλαίου προς τους μετόχους ξεπεράσει σε ποσοστό το 11,60%. Με απλά λόγια, προβλέπεται διακοπή της σύμβασης εάν αφού πρώτα αποπληρωθούν τα δάνεια και οι τόκοι των Τραπεζών, καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης και στην συνέχεια αποπληρωθούν στους μετόχους της Αττικής Οδού (Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΟΜΙΛΟΣ J&P, ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ) τα Ίδια κεφάλαια ύψους εκατόν εβδομήντα τεσσάρων εκατομμυρίων Ευρώ τα οποία επενδύθηκαν κατά την κατασκευαστική περίοδο (πριν από 15 χρόνια περίπου) και η σχετική τους απόδοση. Μέχρι τώρα από τα έσοδα του `Έργου αποπληρώνονται δάνεια και τόκοι, ενώ 17 χρόνια μετά την έναρξη της Παραχώρησης και 12 χρόνια μετά την τμηματική έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού δεν έχει προκύψει μέχρι σήμερα καμία μερισματική ωφέλεια, ούτε ενός Ευρώ, για τους μετόχους της «Αττική Οδός ΑΕ».

Από τα παραπάνω, όπως και από τα αναλυτικά στοιχεία που διαθέτει συνεχώς κατά τα 17 έτη από την Έναρξη Παραχώρησης η Αττική Οδός στις εποπτικές και τις ελεγκτικές Αρχές, προκύπτει ότι η Σύμβαση εκτελείται αναμφισβήτητα σύμφωνα με τον Ν2445/96.

Η Αττική Οδός αποτελεί πρότυπο και πρωτοποριακό Έργο επικυρωμένης νομοθετικά συνεργασίας του Ελληνικού Δημοσίου και του Ιδιωτικού Τομέα, έχει δε αναγνωρισθεί και βραβευθεί διεθνώς».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kapar13 avatar
    kapar13 17/01/2013 08:44:43

    Δηλαδή ο Μπόμπολας από την Αττική Οδό μπαίνει μέσα, από το Mega επίσης, από το Έθνος πάλι μέσα.
    Τόσα χρόνια δηλαδή χωρίς κανένα κέρδος από πουθενά κρατάει ανοικτές τόσες επιχειρήσεις, πληρώνει μισθούς/εισφορές, προμηθευτές, φόρους, και δεν συμμαζεύεται!
    Κι εγώ (το γαϊδούρι) να τον έχω παρεξηγήσει τόσο πολύ αυτό τον άγιο άνθρωπο...

  2. 520 χλμ. Βόρεια avatar
    520 χλμ. Βόρεια 17/01/2013 09:14:38

    Τι γαιδουρια ειμαστε .
    Αγνώμονες ,ζήλιαρηδες,μοχθηροι, πετάμε υπονοούμενα ως προς την ηθική τους,τις συναλλαγές τους με το δημόσιο ,τις παρεμβάσεις και πιέσεις τους στους πολιτικούς με τα μέσα τους.
    Και αν, λέω εγω , θυμωσουνε με όλη αυτή την λάσπη που τους ρίχνουμε ,και μαζευτούν όλοι όσοι είχαν συναλλαγές με το δημόσιο τα τελευταία τριάντα χρόνια,όλοι όσοι ηταν μέτοχοι σε μέσα μαζικής επικοινωνίας ,ολοι όσοι έχουν μεγάλη ακίνητη περιουσία ,όσοι εμφάνισαν σε κάποια περίοδο υψηλοτατες καταθέσεις και πουν με μια φωνή , ελάτε ρε ,ελάτε ,κάντε μας φύλλο και φτερό τα τελευταία τριάντα χρόνια με διεθνείς ελεγκτικές εταιρείες να δούμε τι θα βρείτε.
    Εκει εμείς τι κάνουμε , το έχουμε σκεφτεί αυτο ?
    Αντί να κοιτάμε πως βρήκε λεφτά ο συνταξιούχος να πάρει γιαούρτακι ,εμείς τα βάζουμε με τους εθνικούς μας ευεργέτες.
    Ντροπή και πάλι ντροπή

    • Μακεδόνας avatar
      Μακεδόνας @ 520 χλμ. Βόρεια 17/01/2013 10:59:58

      "Τι γαιδουρια ειμαστε ."Kυπριώτικα που κατηγορούμε αυτόν τον άγιο ανθρωπο που θέλει να μας απαλλάξει και από τα σκουπίδια έτσι για την καλή του την καρδιά.

  3. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 17/01/2013 12:23:18

    Κανεις δεν εχει ευεργετησει αυτη τη χωρα, οσο ο ενας ο μοναδικος ο Μεγας Σωκρατης Κοκ. Αρα οτι και να πειτε, οτι και να γραψετε, ο Μεγας ευεργετης, ο μεγαλος Ελλην Πατριωτης ηταν και και θα ειναι ο Σωκρατακιας. Τελος.

  4. Nik avatar
    Nik 17/01/2013 12:45:04

    Υπάρχει ξεκάθαρη επιλογή: πληρωμή και απαλλοτρίωση του έργου και παράδοση του σε κρατικό έλεγχο. Αλλη επιλογή δεν υπάρχει λόγω εμπλοκής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και της δυνητικής προσφυγής στα Δικαστήρια της ΕΕ. Το ξαναείδαμε το έργο με τον κοινό επενδυτή των ΜΜΕ. Μια τέτοια κίνηση σε εποχή πτώσης των διελεύσεων θα ήταν δώρο στους κατασκευαστές. Είναι εκπληκτικό πως τσιμπά ο πολίτης μόλις του δώσουν λαϊκίστικα σερβιρισμένο δόλωμα.

  5. ano avatar
    ano 17/01/2013 13:46:04

    "καλυφθούν τα έξοδα λειτουργίας και συντήρησης "

    μηπως η λειτουργία και συντήρηση έχει ανατεθεί απο την Αττική Οδο σε εταιρίες συμφερόντων Μπομπολα και εχουμε ενα πολύ ωραιο transfer pricing ώστε να μη φαίνονται κέρδη;

    • kapar13 avatar
      kapar13 @ ano 17/01/2013 20:15:39

      Ακριβώς, έτσι είναι.
      Ποιος ακριβώς ελέγχει εάν ο Μπόμπολας πληρώνει μέσω της Αττικής Οδού όλους τους υπαλλήλους του που απασχολεί όπου θέλει; Τους συμβούλους; Τους παρατρεχάμενους;
      Γιατί νομίζω ότι άμα το ψάξουμε λίγο θα βρούμε και την Όλγα Τρέμη δηλωμένη ως υπάλληλο διοδίων με ετήσιες απολαβές (μόλις) μισό μύριο;

      • dim avatar
        dim @ kapar13 18/01/2013 02:54:53

        Υπάρχουν έλεγχοι από Ευρωπαϊκούς οργανισμούς, δε μπορεί να παρουσιάζει έξοδα τρελλά και άσχετα με τη λειτουργία του έργου... Δεν λέω, σίγουρα κάποιο μαγειρεματάκι θα έχει δίνει, αλλά με την ισοπέδωση των πάντων χάνει κανείς και το δίκιο του...

        Το Μπόμπολα και του λοιπούς να τους καταδικάσουμε για όλο αυτό το σύστημα διαπλοκής που είχανε στήσει τόσα χρόνια, αλλά κάποια καλά έργα που αναβαθμίζουν τη ποιότητα ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων δεν μπορούμε να τα μηδενίζουμε... Μηδενιστές είναι τα άκρα, Σύριζα και ΧΑ, όλοι οι υπόλοιποι που δεν σκεφτόμαστε μόνο με τα μπράτσα, τα ρόπαλα, τις μολότοφ και τα καδρόνια, για να γινόμαστε και πειστικοί όταν ασκούμε κριτική, πρώτα να επιβραβεύουμε τα σωστά, ώστε να μπορούμε μετά να κριτικάρουμε και τα κακώς κείμενα...

        • kapar13 avatar
          kapar13 @ dim 18/01/2013 09:54:38

          Αντιγράφω από τη σημερινή ανάρτηση του Μαυρίδη στο capital.gr:
          Το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ δαπανάται ετησίως για την συντήρηση κάθε χιλιομέτρου της Αττικής Οδού! Εξήντα εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο είναι τα ετήσια έξοδα συντήρησης της Αττικής Οδού. Οι άνθρωποι ξοδεύουν κάθε ημέρα εκατόν εξήντα τέσσερις χιλιάδες τριακόσια ογδόντα τρία ευρώ για την συντήρηση ενός καινούργιου δρόμου. Αν υπήρχε Άγιος Βασίλης αυτό θα ζητούσα! Μία σύμβαση ανάλογη με αυτή που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με τους εργολάβους για την Αττική Οδό!

          Είναι απολύτως βέβαιο ότι τέτοια σύμβαση δεν πρόκειται να υπογραφεί άλλη φορά στο μέλλον. Ούτε και έχει γίνει άλλη φορά στο παρελθόν. Και δεν μιλάμε μόνο για την Ελλάδα, αλλά για ολόκληρο τον κόσμο. Η ιδιαιτερότητα αυτής της σύμβασης σε σχέση με άλλες είναι ότι η απόσβεση του έργου δεν προβλέπεται σε σχέση με τα συνολικά έσοδα, όπως θα ήταν το λογικό, αλλά με βάση τα μερίσματα και κατ’ επέκταση τα καθαρά κέρδη που δηλώνει η κοινοπραξία των εργολάβων. Δηλαδή, έσοδα μείον έξοδα. Ο εργολάβος δηλώνει τα όποια έξοδα επιθυμεί και το κράτος περιμένει πότε ο εργολάβος θα αποσβέσει το έργο. Δηλαδή, ποτέ! Ή αλλιώς, θα τελειώσει η σύμβαση και ο εργολάβος ακόμη θα ισχυρίζεται ότι κινδύνεψε να χάσει το σπίτι του!

          • dim avatar
            dim @ kapar13 18/01/2013 17:00:35

            Αυτό που διαβάζω είναι ότι πχ η ΕΤΕπ ασκεί συνεχή και αυστηρό έλεγχο... Αν υπάρχουν υπερβολικές υπερκοστολογήσεις, δεν θα το ανακάλυπταν?

            Δε λέω ότι δεν υπάρχουν και μαγειρέματα, κατί θα βγάζουν, εξάλλου σεσημασμένοι διαπλεκόμενοι είναι, αλλά λέω απλά να μη μηδενίζουμε και κάτι καλό που έχει γίνει, και που το αποτέλεσμα συντελεί στην καλυτέρευση της ποιότητας ζωής εκατομμυρίων Αθηναίων καθημερινά....

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ kapar13 18/01/2013 06:46:05

        Αυτο δεν εχει καμμια σημασια.Σημασια εχει μονο αν τα εσοδα ειναι τα προβλεπομενα.Μονον οταν υπερκαλυφθουν τα εσοδα απο τα διοδια που προβλεπονται μπορεις να του παρεις το εργο χωρις να χασεις δικη.

  6. ΣΑΚΑΤΑΚ avatar
    ΣΑΚΑΤΑΚ 18/01/2013 00:29:51

    Η μεγάλη πίτα και σφαγή θα γίνει οσονουπω για τα τελευταία εναπομείναντα κρατικά διόδια στα Μάλγαρα. Μιλάμε για πολύ χρήμα, που είναι απαράδεκτο βεβαίως - βεβαίως να μείνει στο δημόσιο. Πρέπει να βάλουν και εδω χέρι οι αγιοι ευεργέτες επενδυτές-καναλάρχες. Η συνέχεια σε λίγο καιρό με ανακοίνωση του υπουργείου μεταφορών.

  7. Σόφο avatar
    Σόφο 18/01/2013 18:06:34

    Καμιά προανακριτική γι' αυτά;
    Ή... "δε λέει";

    Πλήρωσε και πληρώνει τη Κρίση η φτωχολογιά και οι "νταβατζήδες" κονομάνε και καλοπερνάνε. Όχι; Λάθος;

  8. ΔΗΜΗΤΡΗΣ 76 avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ 76 20/01/2013 14:50:40

    O Μπόμπολας λέει ότι η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ έχει κόστος συντήρησης 60.000.000 ευρώ το χρόνο δηλαδή το ιλιγγιώδες ποσό 1.000.οοο ευρώ ανά χιλιόμετρο (!!!!!!) το χρόνο για καινούργιο δρόμο; Παγκόσμια πρωτοτυπία! Δεύτερον η κομπίνα είναι οτι το ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ είναι ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΕΡΙΣΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΡΔΩΝ και όχι μετά την απόσβεση του έργου EΠΙ ΤΩΝ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ. Τη Βασούλα Παπανδρέου τη θυμάστε; Toν Σημίτη;
    ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΟΤΕ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΟΥΤΕ 1 ΕΥΡΩ ΣΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.