19/09/2009 23:21
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Enter the Dragon



Κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα 6 χρόνια, οι αστροναύτες που θα κατευθύνονται προς τον νέο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, θα το κάνουν χρησιμοποιώντας ένα ιδιωτικό, εμπορικό  διαστημόπλοιο που ονομάζεται «Δράκος» (Dragon). Η πλατφόρμα εκτόξευσης, ο πύραυλος, τα ελικόπτερα που θα χρησιμεύσουν στη τελική περισυλλογή της διαστημικής κάψουλας, καθώς και ο Δράκος, όλα θα ανήκουν στην ιδιωτική εταιρία Space Exploration Technologies (SpaceX).

Η εργολαβική ανάθεση των διαστημικών αποστολών,  φαντάζει σαν η μόνη λύση για την Αμερική, καθώς οι γραμμές παραγωγής του προγράμματος space shuttle, έχουν ήδη τερματιστεί. Τα δυο μέχρι στιγμής θανατηφόρα ατυχήματα καθώς και τα 20πλάσια έξοδα από όσα είχαν αρχικά προβλεφθεί, έχουν σαν αποτέλεσμα την ακύρωση του εν λόγω προγράμματος στο δεύτερο μισό του 2010,  και μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου διαστημικού σταθμού, στην οποία εμπλέκονται 16 κράτη και που θα έχει τελικό κόστος $100 δισ. Αρχής γενομένης από φέτος, οι αστροναύτες θα μεταφέρονται στο σταθμό από ρωσικά σκάφη με κόστος $50 εκατομμύρια για κάθε θέση!

Η NASA σχεδιάζει την κατασκευή ενός νέου συστήματος μεταφοράς, που εκτός από τον διαστημικό σταθμό (225 μίλια πάνω από τη γη)  θα μπορεί να ταξιδεύει και στη σελήνη, αλλά και αλλού στο διάστημα. Μια επιτροπή ειδικών όμως, που συστήθηκε από τον πρόεδρο Ομπάμα, έκρινε πως τα σχέδια της NASA είναι μη πραγματοποιήσιμα και μη συμφέροντα. Πρότεινε όμως τη στροφή προς την εργολαβική ανάθεση έργου σε ιδιώτες, προκειμένου να μην αναγκάζονται οι Αμερικανοί να  πληρώνουν  ακριβά τη Ρωσία. Η εταιρία SpaceX, που ήδη έχει συμβόλαια μεταφοράς φορτίων προς τον διαστημικό σταθμό, υπολογίζει πως αν χρησιμοποιηθεί ο Δράκος, το κόστος θα πέσει στα $20 εκατομμύρια το άτομο, για κάθε ταξίδι μετ`επιστροφής.

Παρά την αισιοδοξία της εταιρίας, οι αντίθετες φωνές υποστηρίζουν πως οι ιδιώτες δεν είναι ακόμη έτοιμοι για να αναλάβουν τη μεταφορά αστροναυτών στο διάστημα. Όπως ανέφερε προς το κογκρέσο ο πρώην επικεφαλής της NASA,  Mike Griffin, «κάποια μέρα στο μέλλον, αυτό  μπορεί να συμβεί, αλλά αυτή η μέρα αργεί πολύ ακόμη…»

Προς το παρόν, η αμερικανική κυβέρνηση εξετάζει τις επιλογές της, ενώ οι ιδιώτες και οι υποστηρικτές τους είναι αισιόδοξοι και προχωρούν πιέζοντας. Πριν μερικές εβδομάδες μάλιστα, η SpaceX εξασφάλισε συμβόλαιο αξίας $50 εκατομμυρίων για τη μεταφορά 18 δορυφόρων για λογαριασμό της τηλεπικοινωνιακής εταιρίας Orbcomm. Η εταιρία έχει ήδη ένα συμβόλαιο αξίας $1.6 δισ. με τη NASA, καθώς και πλήθος μικροτέρων εμπορικών συμφωνιών. Νωρίτερα φέτος, ο επενδυτικός όμιλος Aabar Investments  από το  Abu Dhabi, αγόρασε έναντι $280 εκατομμυρίων, το 32% της νέας φιλόδοξης και ανερχόμενης εταιρίας Virgin Galactic  που ανήκει στη Virgin Group.  Αν και η εν λόγω εταιρία είναι γνωστή κυρίως για τη μεταφορά πλούσιων επιβατών με εισιτήρια αξίας $200.000, αρχίζει και αναπτύσσει μια νέα δραστηριότητα, αυτή της εκτόξευσης και μεταφοράς δορυφόρων με χρήση του διαστημικού της οχήματος που έχει ονομάσει Λευκό Ιππότη (White Knight).

Ο Mike Gold, υπεύθυνος της εταιρίας Bigelow Aerospace,  που δραστηριοποιείται στις διαστημικές μεταφορές, δηλώνει: «Τα συστήματα που ανατίθενται στον ιδιωτικό τομέα, είναι συμφέροντα για όλους, μιας και μειώνουν τα έξοδα για τους φορολογούμενους… η NASA δεν πρέπει να έχει τη πολυτέλεια να κατασκευάζει συστήματα αποκλειστικά για τη κυβέρνηση… θα πρέπει να ανοίξει σήμερα κιόλας ο δρόμος για τους ιδιώτες επιχειρηματίες του διαστήματος».

 Reuters

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.