DRACULA UNTOLD
01/11/2014 23:26
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

DRACULA UNTOLD

Περιπέτεια- Φαντασία 2014 92’ Luke Evans, Sarah Gadon, Dominic Cooper Σκην.: Gary Shore

Το Dracula Untold παρουσιάζει την ιστορία του διάσημου κακού της μεγάλης οθόνης, αυτή τη φορά με φόντο όχι τη βικτωριανή Αγγλία αλλά τη μεσαιωνική Τρανσυλβανία. Ο ήρωας είναι ένας ηγεμόνας που προστατεύει τη χώρα του από τους Οθωμανούς εισβολείς. Καθώς οι πενιχρές δυνάμεις του δεν επαρκούν, ζητάει τη βοήθεια ενός υπερφυσικού πλάσματος που κατοικεί βαθιά μέσα σε μια ορεινή σπηλιά. Το πλάσμα του υπόσχεται απίστευτες δυνάμεις αλλά τον προειδοποιεί ότι αν δεν αντισταθεί στη δίψα για αίμα θα γίνει βαμπίρ. Εμείς βλέπουμε την προσπάθεια του Βλαντ να νικήσει τους Τούρκους χωρίς να χάσει την ανθρωπιά του, έχοντας τη συμπαράσταση της όμορφης γυναίκας του.

Η ιδέα του Δράκουλα ως βασιλιά που πολεμάει τους Τούρκους υπήρχε και παλιά στο σινεμά. Η βασική πρωτοτυπία εδώ είναι ότι ο ήρωας πολεμάει τους εισβολείς έχοντας τις δυνάμεις ενός βαμπίρ, άρα η έμφαση δίνεται στη δράση. Δυστυχώς, οι χορογραφίες είναι μέτριες, η κάμερα είναι πολύ κοντά στους ηθοποιούς και οι άνθρωποι πεθαίνουν χωρίς να ματώνουν, κάτι που αφαιρεί από τις μάχες τον απαραίτητο ρεαλισμό (και η φαντασία χρειάζεται μια δόση ρεαλισμού). Συν τοις άλλοις ο Βλαντ ξεδιπλώνει τις περισσότερες δυνάμεις του από πολύ νωρίς, μειώνοντας τις προσδοκίες για τη συνέχεια.

Εκτός από τη δράση περισσότερη δουλειά χρειαζόταν και η πλοκή. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες είναι ουσιαστικά ίδιοι μεταξύ τους και διάφορα περιστατικά δεν εξηγούνται, π.χ. εμφανίζεται από το πουθενά ένας τύπος που θέλει να υπηρετήσει το δράκουλα. Ακόμη, η Τρανσυλβανία έχει μόνο καμιά διακοσαριά κατοίκους και τους πιο άχρηστους πολεμιστές στον κόσμο, οπότε το έργο στερείται το επικό στοιχείο που έπρεπε να έχει. Επίσης το 3ο act είναι ασύνδετο με όσα προηγήθηκαν και στερείται δραματικότητας: όλη η έμφαση δίνεται στο αν ο ήρωας θα σώσει το γιο του, η τελική μάχη του είναι ενάντια σε έναν κανονικό άνθρωπο και το μέχρι τότε διακύβευμα του έργου (να σώσει τη γυναίκα του και να μη γίνει βαμπίρ για να μη βλάψει τη χώρα του) χάνει το νόημά του.

Παρά τις αδυναμίες του το Dracula Untold έχει και θετικά στοιχεία. Το 1ο act είναι πολύ καλό καθώς ο ήρωας παίρνει μια βαρύτατη απόφαση με άγνωστες συνέπειες και χτίζεται αγωνία για τη συνέχεια. Ο Luke Evans με το πρόσωπο και τη φωνή του πείθει ως γενναίος πολεμιστής, αφοσιωμένος σύζυγος αλλά και δυνάμει απειλή για τους δικούς του. Η Sarah Gadon ταιριάζει στο ρόλο της γυναίκας του και η σχέση τους με έκανε να νοιαστώ για την τύχη τους. Η σκηνή όπου ο Βλαντ συναντάει για πρώτη φορά το βρικόλακα αποπνέει την αίσθηση του αποτρόπαιου ενώ ο τρόπος που χρησιμοποιεί τις νυχτερίδες είναι εντυπωσιακός.

Το Dracula Untold απευθύνεται σε φαν των περιπετειών φαντασίας που έχουν εξαντλήσει τις πρωτοκλασάτες επιλογές (οι οποίες είναι λίγες έτσι κι αλλιώς). Αν περιμένετε τρόμο ή πλούσια παραγωγή προσπεράστε το. Εμένα μου άρεσε κι ας μην ήταν σπουδαίο.

Ψιλά γράμματα: η ταινία αναφέρεται ιδιαίτερα στο παιδομάζωμα που έκαναν οι Οθωμανοί στις κατακτημένες χριστιανικές περιοχές. Μάλιστα αυτός είναι ο βασικός λόγος που ο ήρωας αποφασίζει να τους πολεμήσει.

Captain America

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.