#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/11/2010 00:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι σημαίνει «ιδιωτικά αεροδρόμια»



Μπορεί να είναι γεγονός, όμως δεν είναι πολλοί αυτοί που γνωρίζουν ότι η Ελλάδα έχει τα περισσότερα αεροδρόμια σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σαράντα και πλέον, και αυτό εξαιτίας της γεωγραφικής της διαμόρφωσης, με τα πολλά νησιά που όλα επιθυμούν ή χρειάζονται αεροπορική σύνδεση. Και όλα αυτά τα αεροδρόμια είναι δημόσια, με την εξαίρεση του «Ελ. Βενιζέλος», που λειτουργεί με απόλυτα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ασχέτως αν επιδοτείται και αυτό από το κράτος.

Στα δημόσια λοιπόν αεροδρόμια της χώρας μας, ο επιβάτης πληρώνει μόνο το λεγόμενο «σπατόσημο» , ενώ όταν ταξιδεύει από το αεροδρόμιο των Αθηνών καταβάλλει και ένα  επιπλέον «ασφαλειόσημο», για την λειτουργία των συστημάτων και διαδικασιών ασφαλείας, που στα υπόλοιπα αεροδρόμια πληρώνει το δημόσιο.

Τι γίνεται στο εξωτερικό, που σχεδόν όλα τα αεροδρόμια είναι ιδιωτικά και με αποκλειστικό σκοπό τους το κέρδος; Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις στο ζήτημα της ασφάλειας, και τους όλο και περισσότερους ελέγχους που γίνονται στους αναχωρούντες επιβάτες, πολλά αεροδρόμια της Βρετανίας άρχισαν να χρεώνουν όσους θέλουν να γλιτώσουν τις ουρές και να περάσουν από ελέγχους fast-track. Τουλάχιστον 8 αεροδρόμια εφαρμόζουν αυτή τη «κερδοσκοπική» μέθοδο χρεώνοντας έως και £5 ανά επιβάτη για αποφυγή των ουρών.

Σύμφωνα μάλιστα με έναν εργαζόμενο σε εταιρία security του αεροδρομίου του Luton, υπάρχει μια «ανεπίσημη» πολιτική που αναγκάζει τους υπαλλήλους ασφαλείας να αφήνουν τις ουρές να μεγαλώνουν, ωθώντας πολλούς επιβάτες στο να επιλέξουν τη πληρωμή του ποσού των £5 για να αποφύγουν τη ταλαιπωρία.  «Πριν εφαρμοστεί αυτή η χρέωση, είχαμε εντολές να δουλεύουμε γρήγορα για να μη μεγαλώνουν οι ουρές και να μη ταλαιπωρούνται οι επιβάτες.  Τώρα, μας αναγκάζουν να αυξάνουμε τις ουρές έτσι ώστε ο κόσμος να πληρώνει εξτρά για να τις αποφύγει».

Η καταγγελία αυτή γίνεται σε μια εποχή που εξαιτίας των τρομοκρατικών απειλών από την Υεμένη, οι αρχές προειδοποιούν πως οι έλεγχοι ασφαλείας στα αεροδρόμια αναμένεται να γίνουν ακόμη πιο εξονυχιστικοί.

Σήμερα, οι έλεγχοι συμπεριλαμβάνουν βγάλσιμο των παπουτσιών, ολόσωμη σάρωση, σωματικούς ελέγχους, κλπ. με αποτέλεσμα πολλοί επιβάτες να αναγκάζονται να προσέλθουν στα αεροδρόμια  έως και τρεις ώρες πριν από τη προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της πτήσης τους.

Εκτός από το αεροδρόμιο του Luton, την ίδια μέθοδο χρέωσης άρχισαν να εφαρμόζουν και τα αεροδρόμια των Bristol, Aberdeen, Leeds,  Bradford, East Midlands, Liverpool John Lennon, και του  Newcastle.

Η Ένωση Καταναλωτών Αεροπορικών Υπηρεσιών της Βρετανίας δηλώνει ανήσυχη για τις καταγγελίες κερδοσκοπίας, και όπως ανέφερε ο επικεφαλής της «Οι έλεγχοι ασφαλείας δεν είναι υπηρεσία, δεν είναι πολυτέλεια, είναι κάτι που πρέπει να γίνει.  Αν οι υπεύθυνοι το κάνουν άσχημα, αναγκάζοντας τους επιβάτες να πληρώνουν για να μη ταλαιπωρούνται, τότε έχουμε ζήτημα…».

Όταν όμως ένα αεροδρόμιο λειτουργεί με αποκλειστικό σκοπό το κέρδος και όχι την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ή το δημόσιο συμφέρον, θα επικρατούν τέτοια απαράδεκτα καθεστώτα εκμετάλλευσης.

S.A.-στοιχεία από την <The Daily Mail.>

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Tsaxpinogargaliarhs avatar
    Tsaxpinogargaliarhs 09/11/2010 05:05:37

    Το fast-track δεν σημαίνει μόνο έλεγχος σε προνομιούχες ουρές με λιγότερο κόσμο. Υπάρχουν εγκατεστήμενα σε κάποια αεροδρόμια, όχι μόνο της Αγγλίας, συστήματα οπτικής σάρωσης της ίριδας και ταυτοποίησης του ατόμου μέσω βάσεων δεδομένων.

    "Αν δεν θέλετε να χάνετε χρόνο, επιλέξτε το πρόγραμμα IRIS", διαβάζουν πινακίδες στο Heathrow του Λονδίνου και στα μαγκαζίνα της British Airways.

    Minority Report δηλαδή. Σε λίγο που θα αναπτύξουν και φορητούς ανιχνευτές DNA θα έχει πλάκα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.