#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/02/2012 09:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τι κρύβεται πίσω από την επιτυχία του Facebook;



Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Facebook πρόκειται σύντομα να εισαχθεί στο χρηματιστήριο, με μια εκτιμώμενη αξία ύψους $100 δισ. Οι λεπτομέρειες όσον αφορά στην τελική  της αξία θα κριθούν από την Wall Street, αλλά όπως και να έχει, πρόκειται για μια τεράστια περιουσία.

Η κυρίαρχη άποψη είναι ότι ο νεαρός και ταλαντούχος Mark Zuckerberg πέτυχε διάνα, και σίγουρα είναι μια ιδιοφυία.

Κάποιοι όμως, δεν το πιστεύουμε. Πρόκειται για μια κατευθυνόμενη ιστορία. Ο Zuckerberg δεν είναι καν τριάντα. Υπάρχουν πολλοί συνομήλικοί του που να έχτισαν μια αυτοκρατορία $100 δισεκατομμυρίων, μέσα σε δέκα χρόνια, όταν οι περισσότεροι ακόμη αποφασίζουν με τι θα ασχοληθούν;

Ότι και να λένε τα ΜΜΕ, που ξεχειλίζουν από θαυμασμό για τον Zuckerberg, εμείς δεν μασάμε.

Υπάρχει μια ομάδα πάμπλουτων οικογενειών, μια οικονομική ελίτ, με έδρα το City του Λονδίνου, που ελέγχει όλες τις κεντρικές τράπεζες του κόσμου. Αυτή η ομάδα διοχετεύει τρισεκατομμύρια δολάρια, με σκοπό να φέρει την Νέα Παγκόσμια Τάξη (ΝΠΤ).

Η έλευση του διαδικτύου έχει σταθεί εμπόδιο στην προώθηση της ΝΠΤ. Οι πληροφορίες που δημοσιεύονται σε αυτό, φέρνουν στο φως τις σκοτεινές προσπάθειες αυτών των οικογενειών, και των συνεργατών τους.

Έτσι, προκειμένου να αντιμετωπίσουν αυτό το φαινόμενο, οι ελίτ ξεκίνησαν μια σειρά από επιχειρήσεις false flags, με σκοπό να αλλοιώσουν το διαδίκτυο, να το κάνουν πολύ πιο μπερδεμένο, και να το στρέψουν με το μέρος τους.

Κατά τη γνώμη μας, το Facebook είναι μια μορφή επιχείρησης false flag, που έχει σκοπό την συγκέντρωση τεράστιου αριθμού χρηστών, σε ένα περιβάλλον που είναι υπέρ της παγκοσμιοποίησης, ή τουλάχιστον που θα είναι χρήσιμο σε αυτήν.

Η μεγάλη δημοτικότητα του Facebook, είναι μια ένδειξη του ότι είναι false flag. Μπορεί να είναι ένα ακόμη απλό κοινωνικό δίκτυο, αλλά έχει μαζέψει δισεκατομμύρια χρήστες. Είναι άραγε τόσο καλύτερο από τα υπόλοιπα;

Αυτό που κάνει το Facebook να διαφέρει από τα υπόλοιπα παρόμοια δίκτυα, δεν είναι η τεχνολογία του, αλλά αυτοί που το στηρίζουν.

Όταν μια εταιρία γιγαντώνεται κατ αυτόν τον τρόπο, αμέσως μαζεύονται διάφορες δυνάμεις γύρω της. Ο Zuckerberg δείχνει να είναι ο τύπος που είναι ευεπίφορος σε τέτοιες προσεγγίσεις.

Το ότι ήδη γυρίστηκε κινηματογραφική ταινία για τη ζωή του, λέει πολλά. Οι ελίτ πάντα χρησιμοποιούν το εργαλείο που λέγεται Χόλιγουντ.

Μετά, δεν πρέπει να ξεχνάμε την αρχική χρηματική επένδυση στο Facebook, που κατά τη γνώμη μας οργανώθηκε εν μέρει από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες.

Ο πρώτος γύρος επενδυτικών κεφαλαίων για το Facebook ($500.000)  προήλθε από τον πρώην διευθυντή της Paypal,  Peter Thiel, ο οποίος είναι και μέλος του ΔΣ της υπερσυντηρητικής οργάνωσης VanguardPAC.

Ο δεύτερος γύρος χρηματοδότησης ($12.7 εκατ.) προήλθε από τον επενδυτικό όμιλο Accel Partners, ο διευθύνων σύμβουλος της οποίας (James Breyer) ήταν πρώην συνεργάτης του Gilman Louie της  In-Q-Tel, μιας επενδυτικής εταιρίας που δημιούργησε η CIA το 1999, με ειδικότητα της την τεχνολογία data mining.

Ο Breyer υπήρξε μέλος του ΔΣ της BBN Technologies, που είναι μια από αυτές που συνετέλεσαν στην εμφάνιση και στην καθιέρωση του διαδικτύου. Στην εταιρία αυτή συμμετείχε και η Anita Jones, που πιο πριν ήταν η επικεφαλής του τομέα έρευνας του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας. Πέραν αυτού, ήταν και σύμβουλος του υπουργού Άμυνας, και προϊσταμένη της υπηρεσίας DARPA του πενταγώνου, που είναι αυτή που ασχολείται με προωθημένες , και υψηλής τεχνολογίας έρευνες.

Όλα αυτά είναι λογικά. Ο μόνος τρόπος για να ελέγχεις τις όποιες αναδυόμενες τεχνολογίες, είναι να τις χρηματοδοτείς. Αν τις χρηματοδοτείς γενναιόδωρα, και αν φροντίζεις να μην έχουν μπλεξίματα με την νομοθεσία και τις ρυθμιστικές αρχές, τότε σίγουρα μπορείς να χτίσεις μια άκρως πετυχημένη εταιρία, σε σύντομο  χρονικό διάστημα.

Πάντως, το επιχειρηματικό μοντέλο του Facebook είναι όντως σπάνιο. Το περιεχόμενο του παρέχεται από τους χρήστες, και μετά οι πληροφορίες αυτές πουλιούνται στους διαφημιστές. Πρόκειται για το άκρον άωτον της απλότητας, και δεν απαιτεί καμιά δημιουργικότητα. Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος που το  Facebook βρίσκεται συνεχώς σε διενέξεις σχετικά με την πολιτική απορρήτου του. Δεν προσφέρει τίποτα άλλο, παρά πληροφορίες των χρηστών του.

Και όσες πιο πολλές τέτοιες πληροφορίες μπορεί η εταιρία να αποκτήσει, τόσο πιο κερδοφόρα γίνεται. Για αυτό και είναι μάλλον η πρώτη εταιρία στην ιστορία του κόσμου, της οποίας το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται εξ ολοκλήρου στην κατασκοπεία.

Κάτι ανάλογο κάνει και η Google, αλλά αυτή τουλάχιστον προσφέρει έναν αλγόριθμο αναζήτησης. Αντιθέτως, το Facebook είναι μέχρι και εχθρικό απέναντι στους χρήστες του, με μια στρατηγική που βασίζεται στην παραπλάνηση.

Οι πληροφορίες που συγκεντρώνει δεν είναι χρήσιμες μόνο στους διαφημιστές. Όποιος προσπαθήσει με ανοιχτό μυαλό να διερευνήσει το Facebook, πολύ εύκολα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι ο ιστότοπος αυτός χρησιμοποιείται για συγκέντρωση πληροφοριών για λογαριασμό υπηρεσιών, όπως άλλωστε και η Google. Υπάρχουν πολλά προηγούμενα, όπως η περίφημη επιχείρηση Mockingbird. Συνήθως, τέτοιες κορυφαίες εταιρίες, και οι ιδιοκτήτες τους, συνεργάζονται στενά με τις μυστικές υπηρεσίες.

Υπηρεσίες οι οποίες υποτίθεται ότι εργάζονται σκληρά για την ασφάλεια των χωρών τους. Στην πραγματικότητα όμως, στον δυτικό κόσμο, οι μυστικές υπηρεσίες δεν ασχολούνται με την ασφάλεια του έθνους, αλλά με την προετοιμασία της Νέας Παγκόσμιας Τάξης. Στην κορυφή τους, ίσως να λειτουργούν αποκλειστικά για τις «οικογένειες». Εκεί είναι γεννιέται η όποια κυρίαρχη πολιτική ατζέντα.

Το Facebook είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Β. Αμερική και στην Ευρώπη, ενώ δεν είναι καθόλου δημοφιλές στη Ρωσία, στην Ιαπωνία, στην Κορέα, κλπ. Στη Κίνα δεν προσφέρεται καν.

Αυτό όμως δεν μας προκαλεί έκπληξη. Είναι δημοφιλές εκεί όπου ασκούν μεγάλη επιρροή οι μυστικές υπηρεσίες της Δύσης. Η Κίνα λοιπόν δεν το θέλει, για λόγους που είναι ευνόητοι.

Ο μύθος του οραματιστή ιδιοφυούς Zuckerberg δεν μας πείθει. Οι μεγάλες επιχειρήσεις και η τελευταία τεχνολογία είναι πάντα μια κατευθυνόμενη ιστορία. Και όλοι όσοι θα αγοράσουν μετοχές του Facebook, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι πρόκειται για μια μυθολογία.

Αν όμως το Facebook δεν είναι αυτό που δείχνει, τότε τι είναι; Και ότι και αν είναι, θα κρατήσει; Ή θα απορριφθεί μόλις εξαντλήσει τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε; Ή μόλις εμφανιστεί κάποιος πιο χρήσιμος διάδοχος;

Σίγουρα αυτές δεν είναι φυσιολογικές επενδυτικές ερωτήσεις, αλλά και οι καιροί που ζούμε δεν είναι καθόλου φυσιολογικοί.

lewrockwell.com

Απόδοση: S.A.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 03/02/2012 10:25:07

    Ναι, και ο Γκαίητς δέν έκανε δα και τίποτα σπουδαίο, και οι ιδρυτές του Google (δύο τυχαίοι πιτσιρικάδες) ήταν βιτρίνα κάποιου Σορος και η ζωή συνεχίζεται με τους Ελληνες να παράγουν μόνο σπιρτόκουτα και πατάτες !

    • Peter avatar
      Peter @ τσώφλι πασατέμπου 03/02/2012 11:36:44

      Ειναι γενικώς αποδεδηγμένο πως το facebook χρηματοδοτείται απο την cia.

      Οσο αναφορά την microsoft ειναι αποδεδηγμένο πως καταπίνει άλλες εταιρίες για να διαλύσει τον ανταγωνισμό.

      Τώρα τελευταία η microsoft αγόρασε μετοχες της Monsanto:
      Why is the Gates foundation investing in GM giant Monsanto?
      http://www.guardian.co.uk/global-development/poverty-matters/2010/sep/29/gates-foundation-gm-monsanto

    • Ο φερετζες της Μαργιωρης avatar
      Ο φερετζες της Μαργιωρης @ τσώφλι πασατέμπου 03/02/2012 15:51:48

      Η επιτυχια της Microsoft οφειλεται απλα και μονο στη συνεργασια της με την ΙΒΜ το 1980. Γιατι ενας τετοιος κολοσσος δεχτηκε να συνεργαστει με μια μικρη κι ασημαντη Microsoft δημιουργει ερωτηματα...
      Η επιτυχια της Apple οφειλεται στην κλοπη του GUI απο την Xerox που το εφηυρε το 1975 και που μερικα χρονια αργοτερα το εγκατελειψε χαρακτηριζοντας το ασυμφορο προς εκμεταλευση...
      Η επιτυχια του facebook οφειλεται στην κλοπη της ιδεας απο δυο αδελφους συμφοιτητες του "μεγαλου εμπνευστη" που μαλιστα αναγκαστηκε να τους αποζημιωσει με καμμια 60αρια εκατομμυρια δολλαρια πριν μερικα χρονια (ψιχουλα μπροστα στα δις που κερδισε)...
      Συμπτωσεις...

  2. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 03/02/2012 10:40:01

    Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι ο σχολιαστής έχει δίκιο!
    Εξ άλλου είναι και θέμα κοινής λογικής...
    Γιαυτό πρέπει να... προσέχουμε!
    Απλά το facebook, google, κλπ δεν είναι και τα μόνα...
    Στο εμπόριο κυκλοφορούν προγράμματα τα οποία ενώ διαφημίζονται ως antispyware π.χ. σην πραγματικότητα κάνουν ακριβώς το αντίθετο και μέχρι να αποσυρθούν, εχουν κάνει την ζημιά τους...

  3. unfair avatar
    unfair 03/02/2012 11:30:59

    100.000.000.000 δολάρια η χρηματιστηριακή αξία!
    hello! κ λένε πως μπορεί να διπλασιάσει την αξία του!!
    ...υπάρχουν κάποιοι που λένε πως σαν "χώρος" θα γίνει η πιο μεγάλη χώρα!! ...θα βγάλουμε κ διαβατήριο facebook?
    το ίντερνετ είναι εργαλείο, αλλά όπως κάθε εργαλείο, θέλει προσοχή πως το χρησιμοποιείς!
    *επίσης υπάρχει ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα, που δεν έχει ακόμη αναδείξει το antinews, για το ACTA! [κ για το SIPA κ PIPA]

  4. kprotop avatar
    kprotop 03/02/2012 11:36:56

    Ναι και ο Zuckenberg είναι alien...

  5. spiral architect avatar
    spiral architect 03/02/2012 12:16:27

    Facebook – Παγκόσμιο (εθελοντικό) ηλεκτρονικό φακέλωμα…

    [ Από τον "Ελεύθερο Τύπο" (Σάββατο 1 Μαρτίου 2008) : "Cover Story- Τεχνολογία ]

    Στο facebook έχω μόλις 30 φίλους. Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό, αρκεί να πιστεύεις πως διαθέτεις περισσότερους στην πραγματική ζωή. Η καλή υπηρεσία μού προώθησε μία διαφήμιση με την οποία με προτρέπει να αγοράσω ένα βιβλίο προκειμένου, εύκολα και γρήγορα, να διπλασιάσω τον αριθμό των ηλεκτρονικών μου φίλων. Δεν θέλω, αν και για τα ήθη του δικτύου θα έπρεπε. Είναι, τουλάχιστον, υποτιμητικό να διαθέτεις μόλις 30 φίλους σε ένα περιβάλλον 60 εκατομμυρίων ανθρώπων. Το facebook θα ήθελε να γίνουμε όλοι φίλοι μεταξύ μας. Ει δυνατόν, όλοι οι άνθρωποι που περπατούν και αναπνέουν στον πλανήτη.
    Να αναρτήσουμε φωτογραφία, στοιχεία ταυτότητας και να συμμετέχουμε με χαρά στις ηλεκτρονικές εφαρμογές που μας ζητούν να δηλώσουμε ποια είναι η αγαπημένη μας στάση στο σεξ. Εκ των πραγμάτων, για αρκετούς ανθρώπους που περνούν τη μέρα τους στο facebook η αγαπημένη τους στάση είναι το 11, κοινώς δύο κορμιά παραλλήλως ξαπλωμένα χωρίς καμία απολύτως επαφή. Αλλά, μισό λεπτό, εδώ χρειάζονται κάποιες εξηγήσεις, αν και όσοι δεν γνωρίζετε τι ακριβώς είναι το facebook θα ήταν καλύτερο να προσπεράσετε το κείμενο.
    Όμως, σας θέλουμε εδώ. Το facebook, λοιπόν, περιγράφεται εύσχημα ως μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με τους φίλους τους, να δημιουργήσουν καινούργιες σχέσεις, να συγκροτήσουν ομάδες κοινού ενδιαφέροντος. Ο μέσος χρήστης ξοδεύει 20 λεπτά τη μέρα στο facebook. Τις τρεις πρώτες εβδομάδες, όμως, διαθέτει ώρες ολόκληρες αναζητώντας φίλους και ανταλλάσσοντας μηνύματα. Αυτή είναι η καλή επεξήγηση της υπηρεσίας. Η κακή λέει πως το facebook είναι ένα παγκόσμιο φακέλωμα προς χάρη των μεγάλων πολυεθνικών και των διαφημιστών, που αποθεώνουν τα εξειδικευμένα δημογραφικά στοιχεία. Φιλικό στο χρήστη. Μπορείτε να δημιουργήσετε μία προσωπική σελίδα, η οποία ουσιαστικά υποδηλώνει το δικτυακό σας στίγμα. Αν θέλετε, όμως, να σας βρουν οι παλαιοί συμμαθητές και οι φίλοι, είστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσετε το όνομα που αναγράφεται στην ταυτότητά σας. Για πρώτη φορά στην Ιστορία τόσα εκατομμύρια άνθρωποι έδωσαν με προθυμία το αληθινό τους όνομα σε ένα μέσο που είναι προσβάσιμο από όλους. Η εγγραφή, όμως, δεν μπορεί να γίνει χωρίς μία έγκυρη ηλεκτρονική διεύθυνση. Έχουμε, λοιπόν, περίπου 60 εκατομμύρια ονόματα που αντιστοιχούν σε ίδιο αριθμό ηλεκτρονικών διευθύνσεων. Το σύστημα σε προτρέπει να αναρτήσεις τη φωτογραφία σου και φωτογραφίες φίλων.
    Χαριτωμένο; Όχι και τόσο. Το facebook είναι η μεγαλύτερη φωτογραφική βάση δεδομένων που δημιουργήθηκε ποτέ. Στους υπολογιστές του είναι αποθηκευμένες
    2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες, ούτε το σύστημα συνοριακών ελέγχων των ΗΠΑ δεν έχει τόσες. Μέχρι να διαβάσετε αυτήν την πρόταση στη βάση θα έχουν προστεθεί εκατοντάδες χιλιάδες φωτογραφίες. Κάθε μέρα 14 εκατομμύρια φωτογραφίες εμπλουτίζουν το φωτογραφικό άλμπουμ της υπηρεσίας. Η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών έχει τοποθετήσει προσωπική φωτογραφία. Μπορεί να είναι και η δική σας κάπου εκεί, εν αγνοία σας και μάλιστα ταυτοποιημένη στο πρόσωπό σας. Πώς; Κάποιος φίλος σας «ανέβασε» φωτογραφία σας στο προσωπικό του άλμπουμ, χρησιμοποίησε τη δυνατότητα λεζάντας και έτσι όταν ο δείκτης του mouse περάσει πάνω από το πρόσωπό σας, αποκαλύπτεται και το όνομά σας. Οι χρήστες έχουν κάποιους περιορισμούς στην περιήγηση των προφίλ. Ούτως ή άλλως, δεν μπορείς να βουτήξεις σε εκατομμύρια εγγραφές, θα πνιγείς. Αλλά το facebook μπορεί να τους δει όλους. Και να τους περάσει από λεπτό κόσκινο. Ως υπηρεσία είναι εξαιρετικά εύχρηστη ως και χαριτωμένη.
    Διατίθεται ένα πλήθος εφαρμογών με τεστ προσωπικότητας, τα οποία σου αποκαλύπτουν πόσο καλός εραστής είσαι ή σε ποιο είδος καταστροφής αντιστοιχείς. Για να δεις, όμως, τα αποτελέσματα, θα πρέπει να καλέσεις και άλλους είκοσι φίλους να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι, δηλαδή να χρησιμοποιήσουν την ίδια εφαρμογή. Έτσι, όσο εσύ απαντάς σε ερωτηματολόγια για να μάθεις με ποιον τρόπο φιλάς, προσφέρεις στην καλή υπηρεσία την ευκαιρία να μάθει όχι μόνο τα δημογραφικά σου στοιχεία, αλλά και από ποιο πλευρό κοιμάσαι το βράδυ. Και φαίνεται ότι κοιμάσαι βαθιά.

    Δωρεάν τυρί

    Το facebook δεν κρύβει πως δωρεάν τυράκι σερβίρεται μόνο σε ποντικοπαγίδες.
    Οι μεγαλύτερες εταιρίες μετρήσεων συνεργάζονται μαζί του, όπως, βέβαια, και οι ισχυρότερες πολυεθνικές, αφού διαπιστώνουν ότι μπορούν να κατευθύνουν τη διαφημιστική τους καμπάνια στο πλέον εξειδικευμένο κοινό που δημιουργήθηκε ποτέ. Ήδη οι μεγαλύτερες εμπορικές επωνυμίες του πλανήτη έχουν υπερήφανα ανακοινώσει τη συνεργασία τους με την υπηρεσία. Μπορείτε, όμως, να δοκιμάσετε και εσείς να διαφημιστείτε σε κοινό της επιλογής σας με προσιτό κόστος. Η διαφημιστική πλατφόρμα του facebook είναι τόσο έξυπνη που το μήνυμά σας θα φτάσει μόνο στους σωστούς αποδέκτες. Μεταξύ μας, πρόκειται για ένα τεράστιο πείραμα του σύγχρονου καπιταλισμού. Μπορείς να κάνεις λεφτά από τη φιλία; Ναι, μπορείς, αρκεί να αντικαταστήσεις τα λόγια από τον ήχο του πληκτρολογίου. Αρκεί να δείξεις πως το εύρος της δικτυακής κοινωνικότητας είναι σημαντικότερο από την ουσία της πραγματικής επαφής. Έτσι, διαβάζουμε στις τελευταίες μελέτες για το φαινόμενο πως η επιτυχία του βασίζεται στην τάση των ανθρώπων να ομαδοποιούνται και να μιμούνται ο ένας τον άλλο. Ο ένας φίλος προσελκύει τον άλλο. Για τις νεαρές ηλικιακά ομάδες η εγγραφή στο facebook είναι τόσο απαραίτητη όσο η κατοχή κινητού τηλεφώνου. Αφού είναι όλοι εκεί! Οι άνθρωποι λένε τα πάντα στο facebook και τα υπογράφουν με το πραγματικό τους όνομα, την ηλεκτρονική διεύθυνση και τη φωτογραφία τους. Και το facebook διαθέτει τεράστια μνήμη και όλη την καλή διάθεση για να συνεργαστεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες, αν του ζητηθεί. Δεν χρειάζεται να σας το πει κάποιος τρίτος, το λέει και η άδεια χρήσης της υπηρεσίας, εκείνο το μακρύ κείμενο κάτω από το οποίο πάντα δηλώνουμε πως συμφωνούμε με όσα γράφει. Μεταφράζουμε: «Όταν χρησιμοποιείτε το facebook ίσως δημιουργήσετε το προσωπικό σας προφίλ, σχέσεις, ανταλλάξετε μηνύματα και κάνετε χρήση των εφαρμογών του διοχετεύοντας προσωπικές πληροφορίες σε διάφορα κανάλια. Εμείς συλλέγουμε αυτές τις πληροφορίες για να σας προσφέρουμε εξατομικευμένες εφαρμογές». Τι μας λέει; Πως επεξεργάζονται προσωπικά στοιχεία. Το κάνουν όλοι, αλλά στο facebook οι χρήστες κάνουν μια καθημερινή online ψυχανάλυση καταθέτοντας τις προτιμήσεις τους ακόμα και για τα πλέον προσωπικά θέματα.
    Το facebook δεν χρειάζεται να δημιουργεί περιεχόμενο για να προσελκύσει χρήστες. Οι χρήστες δημιουργούν περιεχόμενο και αυξάνουν τον αριθμό των συνδέσεων. Το facebook μόνο ρωτάει με έξυπνο τρόπο. Ρωτάει αλλά δεν ξεχνάει:
    «Όταν τροποποιείτε τις προσωπικές πληροφορίες που έχετε διαθέσει, το facebook κρατάει αντίγραφο των προηγούμενων πληροφοριών για ένα εύλογο χρονικό διάστημα». Ευτυχώς, όμως, μας λέει πως πρέπει να έχουμε κατά νου ότι τα προσωπικά μας δεδομένα μπορεί να εκτεθούν σε κακόβουλα μάτια: «Δεν μπορούμε να σας εγγυηθούμε ότι τα προσωπικά σας δεδομένα δεν θα εκτεθούν σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Αντιλαμβάνεστε και αποδέχεστε ότι ακόμα και αν διαγράψετε τις προσωπικές σας πληροφορίες, αυτές μπορεί να έχουν μείνει αποθηκευμένες σε σελίδες τρίτων». Θέλετε ένα παράδειγμα; Πολύ πρόσφατα γόνοι γνωστών πολιτικών και επιχειρηματικών οικογενειών της χώρας είδαν να ξετυλίγεται στις σελίδες κυριακάτικης εφημερίδας όλο το κουβάρι των κοινωνικών γνωριμιών τους. Οι περισσότεροι χρήστες δεν αξιοποιούν τη δυνατότητα να απομονώσουν το προφίλ τους, επιτρέποντας την προβολή του μόνο στους φίλους τους. Αν, όμως, έχουμε να κάνουμε με εξουσιοδοτημένες κρατικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, τότε το facebook θα χαρεί να εξυπηρετήσει:
    «Χρησιμοποιώντας το facebook συμφωνείτε στη μεταφορά προσωπικών σας δεδομένων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Μπορεί να υποχρεωθούμε να διαθέσουμε τα προσωπικά σας στοιχεία έπειτα από νομικές αιτήσεις ή δικαστικές αποφάσεις. Αυτό μπορεί να σημαίνει τη διανομή πληροφοριών σε τρίτες εταιρίες, δικηγόρους ή πράκτορες κυβερνητικών υπηρεσιών».
    Στο facebook θα παραμείνεις έστω και νεκρός. Μπορεί να ακούγεται γλυκό καθώς οι φίλοι σου σπεύδουν στη σελίδα σου και γράφουν διάφορα όμορφα, αλλά από ένα σημείο και μετά γίνεσαι ένας ηλεκτρονικός βρικόλακας. Η υπηρεσία θέλει στοιχεία και ένα φορτίο χαρτιά για να διαγράψει το προφίλ ενός ανθρώπου που πέθανε. Ίσως να είναι, τελικά, η σύγχρονη εκδοχή της έννοιας για τη μετά θάνατο ζωή, που μπορεί να είναι και καλύτερη από μια ζωή στο facebook.
    Οι άνθρωποι πίσω από το facebook
    Το facebook δεν πωλείται, τουλάχιστον προς το παρόν. Η κεφαλαιοποίησή του αποτιμάται στα 15 δισεκατομμύρια δολάρια. Έχει προσελκύσει τις μεγαλύτερες εταιρίες της δικτυακής οικονομίας, αλλά περιόρισε τη συμμετοχή τους σε μικρό ποσοστό των μετοχών. Ακούστηκαν αρκετές ενδιαφέρουσες φήμες περί εξαγοράς, αλλά καμία δεν ανταποκρίνεται, όπως φαίνεται, στην αλήθεια. Εξίσου ενδιαφέρουσα, όμως, είναι η πραγματικότητα για τη μετοχική σύνθεση της εταιρίας. Ο σταρ, αυτός που αναλαμβάνει να δανείζει πρόσωπο και φωνή στο facebook, είναι ο Μαρκ Ζούγκεμπεργκ, ο πρώην φοιτητής που δημιούργησε την υπηρεσία. Ο ίδιος έχει κατηγορηθεί πως «έκλεψε» την ιδέα από μια άλλη υπηρεσία. Στο διοικητικό συμβούλιο υπάρχουν άλλοι δύο άνδρες. Ο Τζιμ Μπρέιερ, που εκπροσωπεί ένα venture capital, και ο Πίτερ Θίελ. Ο Θίελ ξέρει από επενδύσεις. Είχε συμμετάσχει στη δημιουργία της πετυχημένης υπηρεσίας ηλεκτρονικών πληρωμών, του paypal. Έτσι, δέχθηκε να τοποθετήσει και 500.000 δολάρια στο facebook. Σήμερα το μερίδιό του αξίζει πάνω από 1 δισ. δολάρια.
    «Μπορείς να έχεις μια τράπεζα που δεν κινδυνεύει από επανάσταση, αρκεί να την εγκαταστήσεις στο Βανουάτου», λέει ο Θίελ, που λατρεύει τους φορολογικούς παραδείσους και μισεί τους φόρους. Δεν είναι ο μόνος που το πιστεύει. Πιστεύει και άλλα. Πως ο ιδανικός κόσμος είναι έξω από τα όρια του πραγματικού, είναι εικονικός και ελέγχεται από μηχανές με νοημοσύνη υψηλότερη της ανθρώπινης. Αν πείτε πως λέει βλακείες, θα σας απαντήσει ότι με κάτι τέτοια έγινε πλούσιος και δεν θα έχει άδικο. Ας δούμε και το τρίτο μέλος του διοικητικού συμβουλίου, τον Τζιμ Μπρέιερ. Ο Τζιμ, μέσω των συμμετοχών του σε άλλες εταιρίες, είναι στενά, πολύ στενά, συνδεδεμένος με την Q-Tel. Τι είναι πάλι αυτό; Είναι ένα venture capital, ένα επενδυτικό κεφάλαιο, που ελέγχεται, επισήμως, από τη CIA. Σκοπός του είναι να συνδέει την καλή υπηρεσία με την τεχνολογία αιχμής, επενδύοντας σε εταιρίες με αντικείμενο χρήσιμο για τα ζωτικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.
    Αν μη τι άλλο, φακέλωμα τέτοιου μεγέθους έχει και ενδιαφέρον, αλλά και ζωτική χρησιμότητα για τα συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών.»

    Έρευνα…

    …που πραγματοποιήθηκε σε αμερικανικά πανεπιστήμια έδειξε πως το facebook είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο, μαζί με το σεξ και την μπίρα. Πρώτο είναι το ipod. Κάθε μέρα 200.000 άνθρωποι δημιουργούν σελίδα στην υπηρεσία. Κάθε χρήστης «ανεβάζει» κατά μέσο όρο 44 φωτογραφίες συνδεδεμένες με το προφίλ του. Το facebook είναι ο έκτος δημοφιλέστερος δικτυακός τόπος στο Internet. Χώρες με τους περισσότερους χρήστες: ΗΠΑ, Καναδάς, Βρετανία, Αυστραλία, Τουρκία.

    Facebook λοιπόν; Όχι ευχαριστώ δεν θα πάρω!

    • τσώφλι πασατέμπου avatar
      τσώφλι πασατέμπου @ spiral architect 03/02/2012 12:50:20

      Θα πάρουν τα παιδιά σου, το ίδιο είναι !

  6. spiral architect avatar
    spiral architect 03/02/2012 13:01:16

    Ούτε αυτά έχουν!

  7. σάκος με απίδια avatar
    σάκος με απίδια 03/02/2012 15:07:02

    Δηλαδή αν αποφασίσουν, ΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ, μερικές δεκάδες χιλιάδες κόσμου σε κάποια χώρα να βγούνε και να τα κάνουν όλα λίμπα, θα παίξει κάποιο ρόλο το ότι παρακολουθούνται από το facebook;
    Εντάξει, ας πάρουμε σαν δεδομένο ότι όλα αυτά στο ιντερνετ, το google, το facebook, και τα υπόλοιπα κέρατα, φτιάχτηκαν σε ρόλο big brother.
    Αυτό φταίει και δεν ξεσηκώνεται ο κόσμος;
    Τι μας λέτε τώρα; Δηλαδή όσοι διατείνεστε ότι δεν έχετε facebook είστε οι μεγάλοι συνωμότες ενάντια στη νέα τάξη πραγμάτων και ως εκ τούτου κρατάτε ένα Low profile;; Πλάκα μας κάνετε;
    Δε μπα να παρακολουθείται ο κόσμος από τον τελευταίο ρουφιάνο μέχρι τον παγκόσμιο μεγάλο αδερφο. Αυτό τον κρατάει καρφωμένο στον καναπέ; Αφήστε μας τώρα.

  8. astir avatar
    astir 03/02/2012 17:09:59

    ΜΟΝΟ ΒΛΑΞ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΧΕΙ FACEBOOK ΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΑΣ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΚΡΕΤΙΝΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΣΤΟ FACEBOOK ΠΡΟΒΑΤΑ

  9. Χαζούλης avatar
    Χαζούλης 03/02/2012 21:43:53

    Πάντως εγώ δεν έχω... Αλήθεια!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.