03/02/2010 11:20
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα προσωπικά δεδομένα στην ψηφιακή εποχή



Η νομοθεσία που καλύπτει τα ζητήματα των προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων διανύει περίοδο αναθεώρησης και προσαρμογής στην ψηφιακή εποχή, σε μια προσπάθεια αντιμετώπισης των προκλήσεων που θέτουν οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης στα ευαίσθητα δεδομένα των χρηστών.

Η Ευρωπαία Επίτροπος για την Κοινωνία της Πληροφορίας, Βίβιαν Ρέντιγκ, αναφέρθηκε στα ζητήματα που εγείρονται από τη χρήση ιστοσελίδων δικτύωσης όπως το Facebook και το MySpace, στην ομιλία της με την οποία ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας με στόχο την προσαρμογή των κειμένων του 1995 στη σύγχρονη εποχή.

Η προστασία των δεδομένων των Ευρωπαίων είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα για τις Βρυξέλλες, την ώρα που οι ΗΠΑ εδώ και χρόνια αναζητούν τρόπους εκτενέστερου ελέγχου τους για την αντιμετώπιση της τρομοκρατικής απειλής. Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν κατορθώσει να μειώσουν το χρόνο που οι μεγάλες μηχανές αναζήτησης διατηρούν στην κατοχή τους τα στοιχεία των πολιτών που τις χρησιμοποιούν.

Ο Μπράντ Σμιθ, ανώτατο διοικητικό στέλεχος της Microsoft, βρέθηκε στις Βρυξέλλες την περασμένη εβδομάδα για να συζητήσει με ιθύνοντες της Επιτροπής τη δημιουργία ενός πιο εξελιγμένου πλαισίου για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα, που θα είναι εναρμονισμένο με την εξέλιξη του τρόπου επικοινωνίας των ανθρώπων μέσα από το Διαδίκτυο.

Σαφώς προσδιορισμένη νομοθεσία είναι ένα απαραίτητο στοιχείο προκειμένου να αντιμετωπιστούν καταστάσεις όπως αυτές που δημιουργήθηκαν με το «Street View» της Google, ή η αλλαγή των όρων χρήσης που εφάρμοσε το Facebook. Ο Μάρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, εξήγησε ότι η πολιτική της εταιρείας έχει πρωταρχικό σκοπό την προσαρμογή της υπηρεσίας στις μεταβαλλόμενες κοινωνικές τάσεις σε ότι αφορά την πρόθεση των χρηστών να μοιραστούν και να δημοσιεύσουν προσωπικά τους στοιχεία. «Τα τελευταία πέντε με έξι χρόνια, οι άνθρωποι αισθάνονται πιο άνετα να μοιράζονται προσωπικά στοιχεία με οργανισμούς αλλά και με άλλους ανθρώπους».

Από την άλλη πλευρά, αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η εμφάνιση στοιχείων των χρηστών στις μηχανές αναζήτησης, την ώρα που μελέτες επισημαίνουν ότι τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιούνται κατά κόρον από εταιρείες αξιολόγησης προσωπικού. Μια από τις πιο πρόσφατες, έδειξε μάλιστα ότι 41% των γραφείων ανθρώπινου δυναμικού είχαν απορρίψει υποψηφίους λόγω του τρόπου ζωής που περιέγραφαν στο προφίλ τους και τις προσωπικές πληροφορίες που δημοσίευαν. Στις ΗΠΑ μάλιστα το ποσοστό αυτό φτάνει το 70%.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Γαλλικό Πρακτορείο

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.