#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/04/2012 08:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συμφέρουν τα υβριδικά αυτοκίνητα;



Η Αμερική είναι η χώρα του αυτοκινήτου. Τόσο οι αποστάσεις, όσο και ο γενικότερος τρόπος ζωής, όπως έχει εξελιχθεί λόγω των αποστάσεων, του πολεοδομικού σχεδιασμού κλπ,  έχουν καταστήσει το αυτοκίνητο ένα απαραίτητο εργαλείο για τον μέσο Αμερικανό.

Ανέκαθεν, η τιμή των καυσίμων στην Αμερική ήταν πάμφθηνη. Εξ ου και τα θηριώδη αυτοκίνητα με μέσο κυβισμό (που εκεί μετριέται σε ίντσες) τα 6-8.000 κ.ε.

Τελευταία, οι Αμερικάνοι έχουν πάθει ένα σοκ, εξαιτίας της αύξησης της τιμής της βενζίνης, η οποία αναμένεται να φτάσει τα $5 το γαλόνι. Για αυτό, όλο και περισσότεροι στρέφονται προς τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Μάλιστα, στις ΗΠΑ, το Toyota Prius έχει ήδη αποκτήσει ένα ειδικό κοινωνικό στάτους, και για τους περισσότερους θεωρείται cult.

Μια μελέτη όμως της TrueCar.com που έγινε για λογαριασμό της εφημερίδας New York Times, αποδεικνύει ότι εκτός από τρεις περιπτώσεις η μόδα των υβριδικών και των ηλεκτρικών αυτοκίνητων δεν βοηθά στη τσέπη. Η τεχνολογία τους είναι τόσο ακριβή, που χρειάζονται πολλά χρόνια προκειμένου να αποσβεστεί το κόστος αγοράς τους.

Σε μερικά μοντέλα ο μέσος οδηγός θα χρειαστεί περισσότερα από δέκα χρόνια για να δει κάποια σοβαρή εξοικονόμηση σε σχέση με τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα. Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, αφού ο μέσος Αμερικανός κρατάει το αυτοκίνητό του μόλις έξι χρόνια. Έτσι, με αυτά τα δεδομένα, η συγκεκριμένη μελέτη αναφέρει πως η τιμή της βενζίνης θα πρέπει να πάει στα $8 το γαλόνι (αστρονομικό ενδεχόμενο για τους Αμερικάνους) προκειμένου να αποσβεστεί η αξία ενός υβριδικού αυτοκινήτου στα έξι χρόνια.

Οι εξαιρέσεις στον παραπάνω κανόνα είναι τα δυο μοντέλα Toyota Prius και  Lincoln MKZ, που μπορούν να αποσβεστούν στα δυο χρόνια, καθώς και το πετρελαιοκίνητο Volkswagen Jetta TDI.

Οι περισσότεροι όμως αγοραστές τέτοιων αυτοκινήτων είναι περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένοι και αγοράζουν τα αυτοκίνητά τους άσχετα με τα «χρηματικά δεδομένα» πιστεύοντας ότι συντελούν στην διάσωση της φύσης.

Όπως λένε οι ανθρωπολόγοι, στην εποχή μας η εξοικονόμηση καυσίμου έχει καταστεί μια κοινωνική αρετή, «οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν εξοικονόμηση, διότι αλλιώς αισθάνονται ηλίθιοι», λένε.

www.nytimes.com

S.A.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. katalytikos avatar
    katalytikos 07/04/2012 09:19:49

    Πρέπει να διανυθεί πολύς δρόμος ακόμη μέχρι η εικόνα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, υβριδικών ή μη, να γίνει φιλική και προσιτή στους χρήστες.
    Επομένως, όσον αφορά στη χώρα μας, οι αρμόδιοι για τη λήψη των αποφάσεων δεν πρέπει να βιαστούν, τη στιγμή που πολλά βασικά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα. Σε κάθε περίπτωση τα κίνητρα, που σήμερα υπάρχουν για την αγορά και την χρήση τέτοιων οχημάτων, μπορούν να χαρακτηρισθούν ικανοποιητικά.
    Ας μη γεμίσουμε τη χώρα με σταθμούς επαναφόρτισης (…φωτοβολταïκούς??) και μάλιστα με κρατικές επιχορηγήσεις, χωρίς να έχει καθορισθεί το μίγμα τεχνολογιών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τις μπαταρίες ή ακόμη χειρότερο, χωρίς να ¨υπάρχουν¨ ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές!!!!!
    Περισσότερα στοιχεία για τις εξελίξεις σε αυτόν το τομέα και σε επίπεδο ΕΕ, στο: http://envthink.blogspot.com/2011/11/blog-post_08.html

  2. βροντόσαυρος avatar
    βροντόσαυρος 07/04/2012 09:53:29

    Μα δεν είναι μόνο το θέμα της απόσβεσης. Όπως σωστά επισημαίνεται, είναι και θέμα συνειδητοποίησης και κατ επέκτασιν απαγκίστρωσης από το πετρέλαιο και τις ορυκτές ύλες γενικότερα.
    Αν πέσει η ζήτηση πετρελαίου, πολλά θα είναι τα δεινά σε όλο τον κόσμο που θα εξαφανιστούν.
    Αν και όλα αυτα είναι ασπιρίνες για τον καρκίνο. Πρέπει να γίνει μια καθολική μεταστροφή και να σταματήσει το αυτοκίνητο να θεωρείται απαραίτητο για παράδειγμα. Γιατί να πρέπει να διανύσει ο κάθε ένας 10 και 20 μίλια για να φτάσει στη δουλειά του; Ας κάτσει σπίτι του να καλλιεργήσει τον κήπο του και να ζήσει από αυτό. Αντε και να δουλέψει κι από το ιντερνετ. Το να κάνει 20 μίλια για να δουλέψει σε τίποτα δουλειές οικονομικής φύσης - παντελώς άχρηστες δηλαδή, αέρας κοπανιστός, παραγωγή έργου μηδέν - είναι μια μεγάλη βλακεία που λίγοι παραδέχονται.

    • Geros avatar
      Geros @ βροντόσαυρος 07/04/2012 12:16:52

      Αγαπητέ βροντόσαυρος , ο λόγος που κάποιος πάει για δουλειά σε τράπεζα 20 χιλιόμετρα μακριά και δεν ζει από τα λαχανικά του κήπου του είναι απλός , ΔΕΝ ΓΊΝΕΤΑΙ.
      Για να πάρει από τον κήπο του το μηνιαίο εισόδημα που παίρνει από την τράπεζα ο κήπος του θα έπρεπε να είναι αρκετά στρέμματα μεγάλος , σε τοποθεσία με καλό έδαφος και σωστές κλιματολογικές συνθήκες , στην Αττική τέτοιες συνθήκες έχουμε στα Μέγαρα και στον Μαραθώνα και αν δεν κάνω λάθος αυτά τα χωράφια κάποιος τα έχει και τα καλλιεργεί. Οι υπόλοιποι 4.500.000 από εμάς ζούμε σε διαμερίσματα , δεν έχουμε κήπους και πάμε στις δουλειές που μπορούμε . Όχι γιατί είμαστε βλάκες αλλα γιατί μόνο έτσι μπορούμε να ζήσουμε τις οικογένειες μας.
      Όλη αυτή η προοδευτική θολούρα που μιλάει για τέτοιες εναλλακτικές λύσεις γιατί δεν το κάνει να το δούμε πως γίνεται να ακολουθήσουμε και εμείς ? Όχι να μας πει ότι δέκα χίπηδες το κάναν σε περίχωρο της Στοκχόλμης , να το κάνουν αυτοί εδώ στην Αθήνα.
      Τέλος για την πληροφόρηση σου η παραγωγή έργου δεν είναι μόνο αγγούρια και ντομάτες . Επειδή εσύ μόνο αυτά μπορείς να φας και να καταλάβεις δεν σημαίνει ότι μόνο αυτά υπάρχουν. Αν λοιπόν εσύ για να στείλεις τα λεφτά στο παιδί σου που σπουδάζει στην Θεσσαλονίκη νομίζεις ότι πρέπει να πας εσύ με το αμάξι να του τα δόσεις και ότι αυτό δεν επιβαρύνει το περιβάλλον , πάω πάσο. Αν αύριο δεν υπήρχαν τράπεζες και όλα τα χρήματα διακινούνταν από τους πολίτες , πέραν του ότι η οικονομία θα κατέρρεε (ναι χρειαζόμαστε τον κοπανιστό αέρα για να συνεχίσουμε να λειτουργούμε όσο και αν σου μοιάζει παράξενο) , θα ξοδεύαμε και πολύ περισσότερη ενέργεια από όση ξοδεύουμε για να πάνε οι υπάλληλοι στην δουλειά τους.

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ βροντόσαυρος 07/04/2012 16:19:23

      Ἀπλά,ὁ κ.Βροντόσαυρος ἒχει δίκιο λέγοντας νά σταματήσει κάποιος νά διανύει 20 χλμ. γιά νά πάει σέ μιά δουλειά καί νά κάτσει σπίτι του νά καλιεργεῖ τόν κῆπο του...,ἑάν τόν ἀπολύσανε ἀπό τή δουλειά του,τί ἂλλο νά κάνει.....

      • βροντόσαυρος avatar
        βροντόσαυρος @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 07/04/2012 17:43:32

        Εμμέσως εννούσα αυτό που αναφέρει και ο Κυθήριος.
        Στην ουσία όμως αυτό που λέω είναι ότι πρέπει να καταλάβει και ο Μητσάρας με τις μπάμιες είτε στο μπαλκόνι είτε στο παντελόνι, και ο κάθε εξαρτημένος από τα πολλά λεφτά που αύριο μπορεί και να γίνουν και λίγα ή τίποτα, ότι...εχουμε πάρει το στραβό δρόμο.
        Δεν είπα ότι πρέπει να βρούμε τρόπο να συνεχίσουμε να ζούμε έτσι. Σαν να υπάρχουν δέκα πλανήτες να θρέψουν τις ηλίθιες καταναλωτικές συνήθειές μας. Σαν να μη μπορεί να ζήσει πέρα από τις απάνθρωπες πόλεις με τα κουτιά για σπίτια που ο καθένας νομίζει ότι εκεί μέσα ζει.
        Να δουλεύει σε άχρηστες δουλειές παράγοντας παράγωγα αξιών και άλλες ηλίθιες άχρηστες και ανούσιες αηδίες αντί να κοιτάξει λίγο μπας και ξεστράτισε και χρησιμοποιεί το όποιο μυαλό (του απέμεινε) για ανούσιες πράξεις.
        Ναι ρε. Μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει ζαρζαβατικά στην ταράτσα και να ζήσει από αυτό. Ναι. Δε θα μπορεί να αγοράσει ipad όμως και να βλέπει την Τρέμη το βράδυ. Και να πουλάει μούρη στις παραλιακές. Και να σπουδάζει τα παιδιά του σε σπουδές που κατά το 98% είναι άχρηστες. Και να μετακινείται από δω κι από κει για σκι και για πουλμούρ στα βουνά και τα νησιά για να δώσει αξία στη μίζερη ζωή του. Κάτσε σκέψου τί έκανες σήμερα που έδωσε αξία στη ζωή σου, που έδωσε νόημα στην ύπαρξή σου, και μετά πες ότι το να καλλιεργείς αγγουριές στο μπαλκόνι και να χεις μια κότα ένα κουνέλι κι ένα γουρουνάκι στην ταράτσα είναι γελοίο ή ουτοπικό.

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ βροντόσαυρος 07/04/2012 17:57:40

          Ωραία τα λες. Αλλά εδώ ένα σκυλάκι έχω, και μαλώνω με τους γείτονες. Που να βάλω κότες και αγελάδες στο μπαλκόνι!!!
          Και για ποια ταράτσα με ζαρζαβατικά μιλάς; Εδώ για μια θέση ΙΧ στην πυλωτή και βγαίνουν μαχαίρια. Ποιος θα πρωτοσυνεννοηθεί να βάλει σιτάρι;
          Πρέπει να σκεφτόμαστε πρακτικά.

        • αποκατάσταση avatar
          αποκατάσταση @ βροντόσαυρος 07/04/2012 20:32:00

          Μωρέ καλά τα λες εσύ αλλά ο προσανατολισμός που έχουν πάρει τα αστικά κέντρα είναι παντελώς μη περιβαλλοντικά υγιής. Ζούμε στοιβαγμένοι ο ένας πάνω από τον άλλον, αναπνέουμε καυσαέρια και διάγουμε γενικά άσχημα. Νομίζω το καλύτερο αντίδοτο είναι η αποκέντρωση που πλέον τη βλέπουν πολλοί νέοι με καλό μάτι. Από κει και πέρα οι πόλεις θέλουν επανασχεδιασμό με πράσινα κριτήρια αλλά αυτά δύσκολα στον αιώνα μας. Δεν υπάρχει τέτοιο όραμα στις μέρες μας. Προέχουν ακόμη άλλα να λυθούν. Συμφωνώ ότι το άστυ έγινε απαράδεκτο με την πληθώρα αυτοκινήτων. Αλλά για να μη συνέβαινε αυτό έπρεπε να έχουμε εξαιρετικές συγκοινωνίες σε 24ωρη βάση. ..

  3. Jimakos avatar
    Jimakos 07/04/2012 10:00:45

    Δηλαδή ο ηλεκτρισμός για τα αυτοκίνητα πως παράγεται; Από αέρα κοπανιστό; Η παγκόσμια παραγωγή ηλεκτρισμού από ΑΠΕ, είναι μόλις 3%.

    • franc avatar
      franc @ Jimakos 07/04/2012 10:42:49

      Μην ανησυχείς σε 50 χρόνια θα διπλασιαστεί!!!...χαχαχα!!!!!!!!!1

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 07/04/2012 10:04:02

    Πάνε πες εσύ στον Μητσάρα τον χονδρέμπορα ότι πρέπει να παρατήσει την Καγιέν ή την Μπέμπα του για να σώσει τον πλανήτη, και να αρχίσει να κυκλοφορεί με ποδήλατο και να καλλιεργεί μπάμιες στο μπαλκόνι του.
    Μήπως είσαι λιγουλάκι ουτοπιστής;

    • franc avatar
      franc @ Strange Attractor 07/04/2012 10:41:31

      Aγαπητέ παράξενε, είσαι ΤΡΟΜΕΡΟΣ.
      Μου έφτιαξες τη διάθεση σήμερα. Επεσα κυριολεκτικα΄απ' την καρέκλα μου απ' το γέλιο...Ακόμα δακρύζουν τα μάτια μου. Eιδικά αυτό με τις μπάμιες...πάλι γελάω. Νάσαι καλά.

  5. Tassos avatar
    Tassos 07/04/2012 10:32:33

    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πάντως παγκοσμίως κινούνται ώστε σε 20 χρόνια τα αυτοκίνητα να είναι ΟΛΑ ηλεκτροκίνητα. Το πετρέλαιο που λιγοστεύει το χρειάζονται όχι ως καύσιμο αλλά ως πρώτη ύλη για τα πετροχημικά.

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ Tassos 07/04/2012 11:18:59

      Και πριν 25 χρόνια τα ίδια έλεγαν για την ηλεκτροκίνηση. Από που προκύπτει οτι το πετρέλαιο λιγοστεύει; Η θεωρία του peak oil είναι μύθος.

      • Tassos avatar
        Tassos @ Jimakos 07/04/2012 16:46:56

        Δεν λιγοστεύει το πετρέλαιο. Εχει αυξηθεί η ζήτηση.

  6. Kargia avatar
    Kargia 07/04/2012 10:35:44

    Το ίδιο συμβαίνει σήμερα και με τη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ. Ασύμφορη (γιαυτό χρειάζεται επιδότηση), μικρής απόδοσης και ίσως το ίδιο επιβλαβής γα το περιβάλλον σε δευτερογενές επίπεδο (πως θα ανακυκλωθούν τα πάνελς, υγρά ανεμογεννητριών κ.λ.π.). Όμως, αποτελεί εύκολο πλουτισμό για κάποιους. Και ο ανόητος ο πρωθυπουργός ρομπότ Παπιαδήμιος τον θέτει ως βασικό πυλώνα της ανάπτυξης της Ελλάδος! Ένα αστείο που ξεκίνησε από τον ΓΑΠσυνεχίζεται εντέχνως να παπαγαλίζεται και αν δεν έχει ήδη μπει θα μπει στην συνείδηση μας ως απολύτως σωστό.

  7. TopGunZ avatar
    TopGunZ 07/04/2012 11:11:23

    Επιτρέψτε μου να θεωρώ εαυτόν κάπως πιο...ειδικό επί του θέματος. Ο εμβολοφόρος κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει φτάσει πολύ κοντά στο μέγιστο που μπορεί να αποδώσει. Το να επενδύσει η βιομηχανία για να εξελίξει μια διαφορετική έκδοσή του (ας πούμε τον κινητήρα Wankel, που ναι μεν έχει θέματα απαγωγής θερμότητας, αλλά δεν έχει τις αδράνειες του εμβολοφόρου) είναι πλέον ασύμφορο. Σίγουρα ο ηλεκτροκινητήρας αποτελεί το μέλλον στην αυτοκινητοβιομηχανία, όχι όμως μόνο για λόγους περιβάλλοντος, κυρίως σαν επόμενο βήμα εξέλιξης. Τα υβριδικά δυστυχώς μέχρι στιγμής είναι κυρίως αυτοκίνητα case study και στην περίπτωση των ΗΠΑ θέμα μόδας: είναι είτε αργά και ανιαρά "χίπικα" αμάξια, όπως το Prius, είτε κατ' επίφαση υβριδικά (θηριώδη τζιπ με ελάχιστα μειωμένη κατανάλωση). Μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια βέβαια θα μπουν πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στο παιχνίδι, οπότε η εξέλιξη θα είναι ραγδαία. Αυτό όμως που τείνει να αποκτάει έδαφος σαν ιδέα είναι μιας άλλης μορφής υβριδικά, όπου δε θα συνεπικουρεί ο ηλεκτροκινητήρας, αλλά θα είναι η κύρια κινητήριος δύναμη, και ο εσωτερικής καύσης θα λειτουργεί σαν γεννήτρια για τις μπαταρίες του. Με αυτόν τον τρόπο έχεις όλα τα καλά της λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα, ο εσωτ. καύσεως δουλεύει με μεγαλύτερη απόδοση και, φυσικά, έχεις πολύ ταχύτερο ανεφοδιασμό και λιγότερες επενδύσεις σε σταθμούς ανεφοδιασμού, από το να "φουλάρεις" ρεύμα όλο το βράδυ, ρεύμα που ούτως ή άλλως θέλει κάρβουνο και πυρηνικά.

  8. franc avatar
    franc 07/04/2012 11:14:38

    Μην το κουράζετε. Η επιστήμη και το Πεντάγωνο έχουν αποφανθεί και το έχουν αποδείξει προς το παρόν πειραματικά. Σε 15-20 χρόνια η ενέργεια απο πυρηνική σύντηξη θα είναι γεγονός . Kαι όλες οι άλλες μέθοδοι θα πάθουν ότι και το κάρβουνο όταν βρέθηκε ο ηλεκτρισμός. Aρκεί να το "μυριστούν' οι αγορές και να ρίξουν εκεί το χρήμα. (Η Αγγλία και η Ισπανία είναι "μέσα" . Εμείς?)

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ franc 07/04/2012 11:22:17

      Αυτοι έχουν ΑΠΕ κι εμεις ΓΑΠΕ!

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ franc 07/04/2012 12:17:55

      15-20 χρόνια για να καταστεί ευρέως χρησιμοποιήσιμη η ενέργεια από σύντηξη είναι λίγο ουτοπικό.

      • franc avatar
        franc @ TopGunZ 09/04/2012 11:56:46

        Aς γίνει και σε 50.
        Απ' τη στιγμή που το πεντάγωνο και η Αγγλία μπήκαν μέσα, (πείραμα NIF Καλιφόρνια) http://physics4u.wordpress.com/2011/09/20/%CE%AD-%CE%AF-%CE%AE-%CF%8Dxi/
        εγώ θεωρώ και τα 20-25 χρόνια εφικτό όριο τουλάχιστο για τις ΗΠΑ.

    • αποκατάσταση avatar
      αποκατάσταση @ franc 07/04/2012 20:35:06

      Με την πυρηνική σύντηξη λύνεται το ενεργειακό μια για πάντα, αλλά ακόμα θέλουμε πολύ πολύ δρόμο....
      Γιατί να μην πάει εκεί ο προϋπολογισμός αντί για πολέμους στο Ιράκ. Ανόητη ανθρωπότητα...

  9. TIMAIOS avatar
    TIMAIOS 07/04/2012 22:20:24

    Το οφελος απο τα υβριδικα αυτοκινητα ειναι το περιβαλλοντικο (λιγοτεροι ρυποι) και σαφως οικονομικο λογω μικροτερης καταναλωσεως καυσιμου. Αναφορικα με το δευτερο και συμφωνα με μελετες που εχουν γινει απο 5ετιας η χρηση ειναι προσφορη και οικονομικη μονο για συνεχη χρηση εντος των οδων της πολεως. Εκτος πολεως μπορει να ειναι και παραπανω απο ενα καλο συμβατικο (αναλογως της οδηγησεως)... Οσον αφορα το περιβαλλοντικο οφελος η καλυτερη λυση ειναι λιγοτερο αυτοκινητο!!!
    Το ενεργειακο μελλον του πλανητη ειναι ζοφφερο καθως η δυση πασχιζει να κρατησει και να μειωσει ελαφρα τις καθε ειδους εκπομπες ενω οι αναδυομενες οικονομιες αρχιζουν και αυξανουν το οικονογικο τους αποτυπωμα στον πλανητη... Η συντηξη ειναι υποσχομενη αλλα ειναι ακριβη και εχει πολλα προβληματα καθαροτητας ακομα να απαντησει... Παντως η ενεργειακη οικονομια ειναι χρεος καθενος απο μας...

  10. zame avatar
    zame 08/04/2012 12:55:38

    τις προάλλες έδειξε ένα ντοκιμαντέρ το DW & BBC όπου οι Γερμανοί σχεδιάζουν μέχρι το 2020 να αντικαταστήσουν ΟΛΑ τα αυτοκίνητα με ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ.
    (ακομα & τα cafe θα εχουν ηλεκτρικους τροφοδοτες)
    & ότι απο το 2028 θα αρχίσουμε να καταναλώνουμε τα "κατακάθια" του εναπομείναντος "μαύρου χρυσού"

  11. zame avatar
    zame 08/04/2012 13:01:38

    τις προάλλες έδειξε ένα ντοκιμαντέρ το DW & BBC όπου οι Γερμανοί σχεδιάζουν μέχρι το 2020 να αντικαταστήσουν ΟΛΑ τα αυτοκίνητα με ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ.
    (ακομα & τα cafe θα εχουν ηλεκτρικους τροφοδοτες)
    & ότι απο το 2028 θα αρχίσουμε να καταναλώνουμε τα "κατακάθια" του εναπομείναντος "μαύρου χρυσού"

    αλλα & απο ΑΕΡΑ κοπανιστο δημιουργουν ΝΕΡΟ που μετατρεπετε σε ενεργια
    ξερουν εκει στο Μετσοβιο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.