Πόσο απαραίτητα είναι τα social media για την εύρεση εργασίας;
09/06/2014 16:55
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Πόσο απαραίτητα είναι τα social media για την εύρεση εργασίας;

Όταν οι συνάδελφοι του μετεωρολόγου Steven Secker του πρότειναν να ενταχθεί στο LinkedIn, το έκανε. Σχεδόν αμέσως, αποφάσισε ότι ήταν μια τεράστια σπατάλη χρόνου.

«Βρήκα ότι υπήρχαν πάρα πολλά υπερβολικά μηνύματα και πάρα πολλά άχρηστα σχόλια ώστε να αξίζει τον κόπο», λέει ο μετεωρολόγος που έχει βάση στο Περθ της Αυστραλίας. Από αυτή την εμπειρία, ο Secker αποφάσισε να παραιτηθεί από τα social media γενικά και να επιμείνει στα ηλεκτρονικά μηνύματα και τα τηλεφωνήματα από το γνωστό του επαγγελματικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ωστόσο, η επιλογή του Secker πρέπει να είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η δημόσια περσόνα σας παίζει σημαντικό ρόλο, ειδικά όταν ψάχνετε για μια θέση εργασίας. Η online παρουσία σας είναι πιο σημαντική από το βιογραφικό σας. «Το να μην δίνετε σημασία στην παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ ψάχνετε εργασία εν έτει 2014 είναι σαν να οδηγείτε με σκασμένο λάστιχο» λέει η Irene McConnell, διευθύντρια σε εταιρεία εύρεσης εργασίας στο Σίδνεϋ. «Μπορεί να πετύχετε τον στόχο σας αλλά θα σας κοστίσει περισσότερο χρόνο και χρήμα».

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα

Για οποιονδήποτε έχει έναν εκτελεστικό ρόλο, μια περσόνα στα social media μέσω του LinkedIn, τα εταιρικά blogs ή το Twitter είναι σχεδόν υποχρεωτική, σύμφωνα με την McConnell. «Τα στελέχη αναμένεται να έχουν μια παρουσία στο διαδίκτυο που τους παρουσιάζει με ηγετική σκέψη, παθιασμένους με αυτό που κάνουν και να είναι σε θέση να εμπνεύσουν τους άλλους», έγραψε. Στην χειρότερη περίπτωση, τα άτομα που αναζητούν εργασία θα πρέπει να έχουν ένα πλήρως ανεπτυγμένο προφίλ στο LinkedIn με μία επαγγελματική φωτογραφία, σύμφωνα με την McConnell. Επίσης να μην αφήνουν το προφίλ στάσιμο.
«Το να δημιουργήσεις ένα λαμπερό προφίλ στο LinkedIn και να το εγκαταλείψεις δεν είναι μια ισχυρή στρατηγική», προσθέτει. Άτομα που αναζητούν εργασία θα πρέπει να ενημερώνουν για την κατάστασή τους τουλάχιστον μερικές φορές την εβδομάδα, ποστάροντας links με ενδιαφέρον και σχετικό περιεχόμενο. Στη συνέχεια, μπορούν να προσθέσουν το δικό τους περιεχόμενο στο link μέσω συζητήσεων σε ομάδες του LinkedIn.

«Κυνηγοί κεφαλών»

Έχουμε εισέλθει στην εποχή του Headhunting 2.0, σύμφωνα με την McConnell. Στο παρελθόν, η κρυφή αγορά εργασίας -οι ανοιχτές θέσεις εργασίας που δεν εμφανίζονταν σε ανακοινώσεις ή δικτυακούς τόπους εταιρειών - ήταν προσβάσιμες μόνο σε λίγους εκλεκτούς. «Ήταν μια πολύ εξειδικευμένη επιχείρηση για την ελίτ, ενώ οι υπόλοιποι έψαχναν σε ανακοινώσεις» σχολιάζει. «Τώρα ο καθένας μπορεί να αξιοποιήσει μια ευκαιρία για δουλειά. Οι ρόλοι αυτοί δεν διαφημίζονται με τους παραδοσιακούς πίνακες ανακοινώσεων και ο μόνος τρόπος για να σε λάβουν υπόψιν για μια τέτοια θέση είναι με μια ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο και την προσωπική σφραγίδα».

Χωρίς αυτά, ουσιαστικά δεν υπάρχεις, σχολιάζει η Jayne Mattson, αντιπρόεδρος στην Keystone Associates, μια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης σταδιοδρομίας με έδρα τη Βοστώνη. «Το να μην έχεις μια ισχυρή και αποτελεσματική παρουσία στα social media σημαίνει ότι η αναζήτηση εργασίας θα είναι μεγαλύτερη, ενώ θα είναι πιο δύσκολο να σε βρουν οι διευθυντές προσλήψεων. Η οnline παρουσία σας είναι πιο σημαντική από το βιογραφικό σας. Εάν δεν μπορούν να σας βρουν οnline, τότε δεν πρέπει να υπάρχετε στη σημερινή αγορά».

Χαμένες ευκαιρίες

Τα sites επαγγελματικής δικτύωσης, όπως το LinkedIn, το XING και το Viadeo αφήνουν τους άλλους να σας συστήσουν ή να σχολιάσουν τις δεξιότητες που έχετε εισάγει στο βιογραφικό σας. Οι συνδέσεις του δικτύου σας επίσης μοιράζονται. Πολλοί εργοδότες χρησιμοποιούν αυτά τα σχόλια και τις απόψεις για να έχουν μια καλύτερη άποψη για τους υποψήφιους. Τα χαρακτηριστικά παρέχουν επίσης ένα άλλο είδος «ελέγχου» στον εργοδότη, σύμφωνα με την Ashley Ringger, διευθύνων σύμβουλο της ελβετικής Set Sails Social Media. «Υπάρχουν άλλοι που επιβεβαιώνουν τις δεξιότητες του αιτούντος και συνδέεται ο αιτών με τους σωστούς ανθρώπους στη βιομηχανία;» ρωτά. Εάν δεν έχετε μια παρουσία, δεν θα ωφεληθείτε από αυτό. Εάν γυρίσετε την πλάτη σας στα social media, τότε θα πρέπει να είστε πιο ενεργοί με άλλους τρόπους κατά τη διάρκεια αναζήτησης εργασίας, σύμφωνα με την Karalyn Brown, ιδρύτρια της αυστραλέζικης ιστοσελίδας αναζήτησης εργασίας InterviewIQ. «Ουσιαστικά, δημιουργήστε το δίκτυο ανθρώπων που μπορεί να σας παραπέμψουν σε ρόλους, να σας συστήσουν για ρόλους , ή να σας δώσουν οδηγίες» έγραψε. Θα θέλατε επίσης να κάνετε το βιογραφικό σας να ξεχωρίζει. Το καλύτερο βιογραφικό θα είναι η απάντηση στο πρόβλημα του εργοδότη ή στην άμεση ανάγκη.

http://www.bbc.com/capital/story/20140606-no-social-media-presence-no-job

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια στο άρθρο! Γράψτε το πρώτο σχόλιο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.